חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
סנטוריני SANTORINI THIRA XBYURHBH





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: קבלה טבע אדם מאמרים

נושא המאמר: הטבע אינו "עושה לנו הנחות".
מאת: קבלה לעם   שמור מאמר למועדפים

ב- 29 באוגוסט 2005, אחרי אזהרות שאיש לא התייחס אליהן ברצינות, הכה ההוריקן "קתרינה" בחופיה הדרומיים של ארה"ב. האמריקאים, מצאו את הדרך להתנחם בהעברת הדרמה בשידור חי (מה לא עושים עבור הרייטינג?), ציני ככל שזה יישמע...

עקב השיטפון שפקד את האזור, פונתה העיר מיסיסיפי, ובמחדל אנושי נורא נותרו אלפי תושבים ללא קורת גג. אך מה שזעזע באמת את המערכת הכלכלית העולמית הייתה הפגיעה בבארות הנפט באזור.

שנתיים בדיוק חלפו מאז, ואסון קתרינה נראה כבר כמו היסטוריה רחוקה. הזיכרון האנושי קצר, מדחיק וגדוש בשרשרת של אסונות טבע שפוקדים אותנו מדי יום, ורק הולכים ומתגברים בעשור האחרון. סיכום ביניים של הקיץ האחרון יכול להכניס כל אדם למצב של כוננות ספיגה. נראה שהפעם הטבע החליט ללכת עד הסוף ו"לסגור איתנו חשבון".

אמת מטרידה?
רעידת אדמה בפרו, גל חום הזוי באירופה, גשם זלעפות באנגליה, הוריקן במכסיקו ושיטפונות בצפון קוריאה. אפשר להמשיך ולהדחיק את שינויי האקלים הקיצוניים הללו, אבל מוטב שנתעורר ונחשוב על דרכים לפתרון, לפני שיפקוד אותנו המשבר האקולוגי הבא. ויפה שעה אחת קודם.
לפני כמה שבועות התרחש פיצוץ במפעל מכתשים ברמת חובב שבנגב. העננה הרעילה שהחלה לנוע לכיוון באר שבע, נתמכת על ידי רוח גבית, היא אחד התרחישים שממנו פוחדים כולם. אבל זהו רק קצה הקרחון. מפחיד לחשוב כי פיצוץ כמו זה שאירע במפעל מכתשים, הוא רק טיפה בים של אסונות סביבתיים ואקולוגיים שעלולים להתרחש בכל רגע בארץ ובעולם. מישהו אמר רמת השרון או אשדוד?
שניות על אסונות
למי שלא היה כאן בקיץ, או שבחר להתעלם, להלן מבזק אסונות מדאיג:

רעידת אדמה שהתרחשה לפני שבוע בפרו גבתה את חייהם של מאות הרוגים, ואלפים פונו מבתיהם. לא הרחק משם, במכסיקו, עקבו בדאגה התושבים אחר מסלול התקדמותה של סופת ההוריקן "דין". גל חום הזוי לחלוטין שטף את אירופה, הותיר אחריו חמש מאות קורבנות בהונגריה. בבוקרשט שברומניה, הוזעקו אמבולנסים ורכבי הצלה שוב ושוב כדי לטפל בתושבים שהתעלפו ברחובות. אוהלי עזרה ראשונה הוקמו והמשטרה פתחה במבצע לחלוקת מים ברחובות.

באיטליה וביוון משתוללות שריפות ענק, , ובמדינות שונות באירופה קיבלו הרכבות הנחיה לנוע במהירות איטית יותר, כדי למנוע ירידה מהפסים שהתעוותו בחום הכבד.

לעומת המתרחש במזרח אירופה ובדרומה, בבריטניה – עולם הפוך. באנגליה ובווילס ירדו עד כה 406 מ"מ של גשם בשלושה חודשים בלבד. זהו המדד הגבוה ביותר שנרשם מאז שהחלו לתעד את כמות המשקעים. גשמי הזעף גרמו להצפות ולניתוקם של רבבות תושבים מזרם החשמל, והביאו לפינויים של רבים אחרים. גם בגרמניה ובצפון קוריאה הוצפו הרחובות, עשרות נהרגו ורבבות נותרו ללא קורת גג.

על פי נתוני הארגון המטאורולוגי העולמי, השנה אנו חווים את השינוי האקלימי הקיצוני ביותר מאז אמצע המאה התשע עשרה.

חם בהוליווד
אפילו הוליווד השְׂבֵעָה, הנהנתנית והמסחרית אימצה לחיקה את התופעה. נתוני המשבר הסביבתי הוציאו גם את אנשי תעשיית הקולנוע משלוותם וגרמו להם לעשות מעשה.

"אמת מטרידה", סרטו המטריד זוכה האוסקר של אל גור, סגן נשיא ארה"ב לשעבר, העוסק בהתחממות הגלובלית, יצא לאקרנים בשנה שעברה וזכה לתהודה אדירה. בימים אלה מגיע למחוזותינו סרטו החדש של ליאונרדו די-קפריו, "השעה ה-11". די-קפריו סוקר את התפתחות המשבר האקולוגי העולמי, ומדגיש את האחריות שמוטלת על כל אחד מאיתנו.

אבל זה לא מסתכם בכך. אל שני האישים המכובדים הצטרף בחודש מאי השנה גם אֵיל התקשורת רופרט מרדוק, שהצהיר כי הוא מתכוון לתת ביטוי מרכזי למשבר האקולוגי בדיווחים באימפריית התקשורת העולמית שבבעלותו. וגם אצלנו כאן – עיתון "הארץ" ו"דה מרקר" הכריזו על עצמם כ"עסקים ירוקים", ופורטל Ynet הוסיף לעצמו מדור חדש, "ירוק".

דומה שבתום אלפי שנות התפתחות אנושית, ויותר ממאתיים שנה אחרי המהפכה התעשייתית, רבים מכירים בעובדה כי אנו ניצבים בפני "שוקת שבורה", תרתי משמע. אם בעבר היינו מודאגים מהיכחדותם של מיני חיות, מי שנמצא כיום בסכנת הכחדה ממשית הוא לא אחר מאשר המין האנושי. אם לא נשנה בצורה מהותית את דרך החשיבה שלנו, יעשה זאת הטבע – על חשבוננו. ולא, זו אינה מליצה.

התשובה לתיקון המצב מתגלה דווקא מתוך אותם אדי העשן, והמים הגועשים. להלן נקודת המבט הקבלית על הנושא.

יורדים מהעצים
כדי להבין מה גורם למשבר בטבע, אומרת הקבלה, יש להתבונן בחוקיות שעל פיה הטבע עצמו מתנהל; בטבע מתקיים איזון מתמיד תוך שמירה על הרמוניה מוחלטת. יתרה מכך, מחקרים מראים שכאשר איזון זה מופר, דואג הטבע להשוות מיד את הלחצים.

עיקרון נוסף שנשמר ובא לידי ביטוי בממלכת החי הוא הדאגה לטובת הזולת. ניתן למצוא דוגמאות רבות לכך בכל דרגות החי: החל מיצורים פשוטים כמו חיידקים, דרך נמלים ודבורים וכלה בקופים ובפילים. אבל חשוב לדעת שהפרטים בטבע מוצאים את נקודת האיזון עם סביבתם מתוך דחף טבעי; הם אפילו אינם מודעים לכך. היחיד שיוצא דופן ומפר באופן עקבי ואכזר את האיזון הזה, הוא האדם.

אדם לאדם - זאב
איך שלא נסתכל על זה, משנה לשנה מתגבר האגואיזם בחברה האנושית. האדם מנצל את הזולת, נהנה מסבלו של האחר ובונה את עצמו בעיקר על חשבון אחרים. ביחסו זה אל הזולת הוא מפר בעקביות את חוק האיזון בטבע. אבל הטבע היא מערכת דטרמיניסטית, הפועלת על פי חוקים מוחלטים. כל הפרה של החוקים הללו גוררת בהכרח תופעות לוואי. ככל שאנו הופכים אגואיסטיים יותר, אנו סוטים מהמסלול של הטבע ומגבירים את חוסר האיזון בטבע כולו. כתוצאה מכך, אנו "זוכים" לתגובה כואבת מצד הטבע עצמו.

במילים אחרות, הטבע אינו "עושה לנו הנחות". אנחנו יכולים להמשיך לנסות "לטמון את הראש בחול", אלא שהחול בשעון הולך ואוזל. רק ידיעת החוק הכללי שפועל בטבע, והבנתו, תוכל לעזור לנו להוציא את עצמנו ואת העולם מהמשבר.

אז לפני שנאבד לגמרי את האיזון, הקבלה מסבירה לנו איך להצטרף לשלמות העליונה שקיימת בטבע.

כנגד כוחות הטבע
בשונה מיֶתר היצורים בטבע, באדם לא הוטבעו אינסטינקטים שדוחפים אותו לאיזון, להדדיות ולהרמוניה עם הסביבה. האדם הוא הפרט היחיד שצריך לאזן את עצמו עם הטבע מבחירתו החופשית. את האיזון בטבע משלימים בני האנוש בבניית יחסים תקינים ביניהם, וזוהי הנקודה בה עלינו להשקיע את מרב המאמצים. בבסיס מערכת היחסים בינינו צריך לעמוד ערך אהבת הזולת, בדיוק כפי שהוא מתקיים באופן אינסטינקטיבי בין הפרטים השונים בטבע.

כיצד? המקובלים, התוו לנו שלב אחר שלב את הדרך לביצוע התהליך שכיום – במאה העשרים ואחת – איננו עוד בגדר בחירה, אלא הופך להכרח בעבורנו.

באמצעות תיקון מערכת היחסים בינינו, נשיב את הסדר על כנו, ונתעלה מהממד שבו אנו קיימים עתה לממד עליון יותר, שבו ניהנה גם אנחנו מן השלמות והנצחיות שבטבע.

קבלה לעם-"אמת מטרידה?" :http://www.kab.co.il/epaper_heb/content/view/epopup/5222

בלוג"קבלה היום":http://kabbalahblog.co.il/

www.kab.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י קבלה לעם שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]