חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
תאוריה לרכב





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: ארגנטינה מיסים ארגנטינה ארגנטינה מיסים ארגנטינה עו"ד

נושא המאמר: ארגנטינה כיעד להשקעות ישראליות
מאת: אלי דורון, עו"ד – ירון טיקוצקי, עו"ד (ורו"ח) / [email protected]   שמור מאמר למועדפים


ארגנטינה הפכה לאחרונה ליעד מועדף בקרב משקיעים ישראליים.

אישור נוסף למגמה זו ניתן בתאריך 17.12.07, בעקבות חתימה על הסכם סחר חופשי בין מדינת ישראל לבין 4 מדינות גוש המרקוסור: ברזיל, ארגנטינה, אורוגוואי ופרגוואי.

משמעות הסכם זה הנו הורדה הדרגתית של המכס על הסחר בין המדינות, עד אשר לבסוף יבוטל המכס באופן מלא. הורדת תעריפי המכס עד לביטולם תביא לעלייה חדה בהיקף היצוא הישראלי לאותן מדינות ומהווה גורם משיכה למשקיעים ישראלים אשר יבחרו לנצל פטורים והקלות אלה. המטרה היא כי בתוך 10 שנים מכניסת ההסכם לתוקף, כל שינוע סחורה בין ישראל למדינות אלה יהיה פטור ממכס.

נתון נוסף המגביר את האטרקטיביות של ארגנטינה בקרב משקיעים ישראליים, בעיקר בתחום הנדל"ן, הנו העובדה כי המס בארגנטינה על רווחי הון ליחידים, בין אם תושבים ובין אם זרים, הוא 0%. בהקשר זה חשוב לציין כי למדינת ישראל אין אמנה למניעת כפל מס עם ארגנטינה, ולפיכך חל הדין הארגנטינאי הפנימי, בכל הנוגע למיסוי הכנסות, הן ליחידים והן לחברות, כאשר במקביל חל הדין הישראלי על משקיעים ישראלים בארגנטינה.

מהאמור לעיל עולה כי, יחיד תושב זר, אשר מפיק רווחים כתוצאה ממכירת נכסים אשר בבעלותו הממוקמים בארגנטינה אינו חייב במס רווח הון בארגנטינה, כל עוד פעולותיו אינן בעלות אופי עסקי. יחד עם זאת, הוא חייב בארגנטינה במס העברה בשיעור 1.5% משווי השוק של הנכס אותו הוא מוכר.

לאור האמור, דרך הפעולה המומלצת בעת רכישת נכס שלא למטרות עסקיות היא רכישתו באופן אישי, ולא באמצעות חברה מקומית, אשר תתחייב עם מכירתו במס חברות ארגנטינאי בשיעור 35%. תושבי ישראל אשר רוכשים נכס בארגנטינה שלא למטרות עסקיות, ומוכרים אותו יחויבו בגין פעולה זו במס רווח הון בישראל בשיעור 20% בגין הרווח שיווצר כתוצאה ממכירת זכויותיהם בנכס (בהתאם להוראות הפקודה). יחד עם זאת זכאים המוכרים לזיכוי בישראל בגין המס ששולם בארגנטינה (מס העברה 1.5%) בגין מכירת זכויותיהם בנכס, כך שבסופו של יום ישלמו הם את ההפרש שבין המס ששולם בארגנטינה לבין מס רווח ההון בישראל.

לעומת זאת, במידה ויבחרו המשקיעים הישראלים להשתמש בנכס שירכשו למטרות עסקיות (לשם הדוגמא השבחת הנכס ומכירתו), יחויבו המשקיעים בארגנטינה במס בשיעור 35%. יתר על כן, גם מדינת ישראל תמסה אותם בגין עסקה זו בשל היותה בעלת אופי עסקי. כאמור, במידה ופעולת מכירת הנכס תסווג ע"י רשויות המס בארץ כבעלת אופי עסקי, אזי יחויבו המשקיעים בישראל במס פרוגרסיבי (מס שיכול להגיע עד לשיעור של 48%) בהתאם להכנסתם הכוללת, אך מנגד יזכו לזיכוי בגין המס ששולם בארגנטינה (35%) בגין מכירת זכויותיהם בנכס, כך שבסופו של יום ישלמו את המס הגבוהה מבין השניים.

לעומת יחידים, חברה אשר התאגדה בארגנטינה, על פי הדין המקומי, חייבת במס בגין כל הכנסה שנצמחה לה ללא קשר למקום הפקתה, בתוך גבולות ארגנטינה או מחוצה להן. על כן מס רווח הון בארגנטינה ממוסה ככל הכנסה אחרת בידי חברה. לאור האמור לעיל, במידה ומטרת המשקיעים היא להחזיק בנכס לשם ביצוע פעילות עסקית מניבה, כדוגמת בניית פרוייקטים, הרי שעדיף לעשות זאת במסגרת חברה מקומית ארגנטינאית, על מנת לאפשר התנהלות עסקית תקינה. התנהלות זו תגרור חבות מס בארגנטינה בשיעור של 35% של החברה הארגנטינאית בגין רווחיה השונים, וכמו כן את חיובם של בעלי מניותיה הישראלים במס בישראל בשיעור 25% בגין הדיבידנדים שימשכו מהחברה. למרות מס החברות הגבוהה בארגנטינה חשוב לציין כי בארגנטינה אין מס על דיבידנד המחולק לבעלי המניות בחברה.

לסיכום, השקעות בארגנטינה בקרב אנשי עסקים ישראליים הופכות לאחרונה לאטרקטיביות, הן לאור היותה של ארגנטינה מדינה מתפתחת והן לאור הטבות המס השונות הקיימות במדינה זו.




הכותבים הנם ממשרד דורון, טיקוצקי, עמיר, מזרחי - עורכי דין ונוטריון, המתמחה במשפט מסחרי - מיסויי, עסקאות נדל"ן והשקעות בארץ ובעולם.
לשאלות או ייעוץ בנושא אנא פנה במייל:
[email protected]
או בטל' (חיפה): 04-8526693 או בטל' (ת"א): 03-6127446

www.adviser.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד – ירון טיקוצקי, עו"ד (ורו"ח) / [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]