חיפוש מאמרים

12307 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מיסים והיטלים





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: רשלנות רפואית רשלנות רפואית עו"ד נזיקין עו"ד נזק עו"ד

נושא המאמר: עשיית שימוש חוזר בציוד רפואי חד פעמי ללא ידוע החולה
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד / [email protected]   שמור מאמר למועדפים

רבים אינם מודעים לעובדה כי חלק מבתי החולים בישראל עושים שימוש רב פעמי בציוד רפואי אשר נועד, על פי הגדרות היצרן, לשימוש חד פעמי בלבד, תוך שהם "ממחזרים" ציוד זה בדרכים שונות.

עוד בדו"ח מבקר המדינה לשנת 2005 נמתחה ביקורת חריפה על משרד הבריאות בישראל, על שאינו קובע עמדה חד משמעית בנושא מחזור ציוד רפואי חד פעמי ואינו קובע כללי "מותר ואסור" בנושא זה. בהקשר זה יצוין כי רק לאחרונה הוגשה הצעת חוק לתיקון חוק זכויות החולה, בנושא "הסכמה מדעת לשימוש חוזר בציוד רפואי חד פעמי", על פיה יחויבו בתי חולים לעדכן חולים על השימוש בציוד שכזה. השיג ושיח בעניין זה מתמקד בנזק הרפואי הבלתי הפיך שיכול שימוש חוזר שכזה לגרום לחולה מסיבות שונות ומגוונות - חוסר סטריליות של הציוד הממוחזר, זיהום הנגרם מחיטוי לקוי או חסר של המכשיר הרפואי, תקלה מכנית במכשיר כתוצאה מהשימוש החוזר עוד.

לדעתו של עו"ד אלי דורון , מחבר הספר "חוק זכויות החולה, התשנ"ו 1996 שמוש בטכנולוגיות חדישות – הביטים משפטיים, כלכליים ואתיים", גם בלעדי התיקון המוצע חובה על בתי חולים לעדכן את המטופלים השונים כאשר הם מטופלים בציוד רפואי ממוחזר. לדעת עו"ד דורון כפי שבאה לידי ביטוי בספרו, "הסתרה של מידע אודות מחזור חותרת תחת מטרות החוק, אשר רואה במטופל כמי שזכאי למידע אודות הטיפול הרפואי הניתן, וכאשר מושפעת איכות הטיפול והסכנות הנובעות ממנו משיקולי תקציב, יש לגלות כן למטופל".


יודגש לעניין זה, כי על פי ממצאי סקרים שהוצגו בדוח מבקר המדינה בדבר ציוד רפואי חד פעמי ממוחזר עולה כי: כ-50% מהאבזרים שעברו עיבוד חוזר וסומנו כסטריליים ומוכנים לשימוש נמצאו מזוהמים; 35%-45% מכלל האבזרים שנבדקו נמצאו לא סטריליים; בכ-50% מכלל האבזרים היו פגיעות חיצוניות; כ-50% מהאבזרים לא עמדו בדרישות המפרט.בהתאם לפרסומי עבר בעיתונות, הרי שתגובת משרד הבריאות לדו"ח מבקר המדינה היתה כי "עד היום לא נרשם בישראל ולו מקרה אחד, המקשר באופן חד-משמעי, בין פגיעה בבריאותו של מטופל לשימוש חוזר בציוד רפואי". יהיו אלו שיחושו הקלה נוכח קריאת תגובה זו , אולם אין אלא לתהות האם המילים שבהם השתמש משרד הבריאות, קרי: "המקשר באופן חד משמעי", אינן מעלות חשש לכך שהיו מקרים של חולים אשר אכן נפגעו בפועל כתוצאה מעשיית שימוש חוזר שכזה.

דורון טיקוצקי עמיר מזרחי עורכי דין ונוטריון הינו משרד העוסק בדיני נזיקין.
לשאלות או ייעוץ בנושא אנא פנה במייל:
[email protected]
או בטל' (חיפה): 04-8526693 או בטל' (ת"א): 03-6127446

www.adviser.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד / [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]