חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
חיפוש עבודה ושיווק עצמי





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: נזק עבודה אחריות מעביד

נושא המאמר: גדרה של אחריות המעביד לנזק שנגרם לעובד במהלך עבודתו
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (ורו"ח)/ [email protected]   שמור מאמר למועדפים


האם העובדה שניתנה לעובד הדרכת בטיחות במקום העבודה, יש בה בכדי לשלול את אחריותו של המעביד בגין נזק שנגרם לעובד במהלך עבודתו?!

לשאלה זו נדרש בית המשפט המחוזי בחיפה (כב' השופט ג.גינת) בת.א 1039/00 ציון מיכיילוב נ' בתי יציקה "וולקן" בע"מ.

התובע באותו עניין עבד אצל הנתבעת ליד מכונה המייצרת בטון, כאשר במהלך עבודתו, משניסה לנקות את המכונה אשר פסקה לעבוד, נתפשה ידו בסכינים שהיו בתוך המכונה ושלוש מאצבעות ידיו נקטעו (להלן: "הפגיעה"). בכתב התביעה טען התובע, כי ביום הפגיעה עבד לראשונה ליד המכונה, וכי לא קיבל כל הדרכה מטעם הנתבעת בהפעלתה, לא כל שכן בנוגע לסיכונים הכרוכים בשימוש בה. הנתבעת לא הכחישה את עצם קרות אירוע הפגיעה, הגם שטענה כי התובע אך "נחבל" במהלכה. ברם, להגנתה טענה הנתבעת, כי מדובר בעובד ותיק ומנוסה אשר עבר הכשרה, לרבות הדרכת בטיחות מיד לאחר קבלתו לעבודה בשירות הנתבעת, ולפיכך, אין לחייבה בפיצויו בגין הנזק שנגרם לו.

לאור האמור, נתעוררה השאלה האם הנתבעת אחראית לקרות האירוע והאם יש לחייבה בפיצוי התובע ?

כב' השופט גינת שהתרשם ממהימנות עדותו של התובע, קיבל את התביעה, וזאת על אף העובדה שעדותו היתה בבחינת עדות יחידה של בעל דין. השופט גינת קבע, כי כל שנדרשה הנתבעת לעשות בכדי למנוע מקרים כגון דא הינה פעולה פשוטה של רכישת מכונה בצידה מותקן מפסק בטיחות, אשר עשוי היה למנוע את הפגיעה. בנוסף, על אף שלא השתכנע מעדותה של הנתבעת כי התובע קיבל הדרכת בטיחות, קבע השופט גינת, כי ניתן היה להטיל את האחריות על הנתבעת אף אם היה מוכח שהתובע אכן עבר הדרכת בטיחות לעניין הפעלת המכונה, שכן "הפסיקה קבעה לא אחת כי ביחסים שבין עובד למעביד, על המעביד לצאת מתוך הנחה כי העובד, לעיתים, אינו פועל בשיקול דעת מלא. כי לעיתים הוא מנסה להזדרז בעבודה, לרצות את מעבידיו, להשלים את עבודתו במהירות."

במצב דברים מעין זה, הוסיף השופט גינת וקבע, בו מדובר בעבודה פיזית ומאומצת המבוצעת על ידי העובד בתנאים לא קלים תוך שימוש במכונה מסוכנת, וזאת להבדיל מעבודה משרדית, אין המעביד רשאי להסתמך אך ורק על שיקול דעתו של העובד, והדבר נכון במיוחד במקרים בהם הפעולה שעל המעביד לנקוט בכדי למזער את הנזק הינה פשוטה ביותר. בית המשפט אף דחה את טענת הנתבעת כי יש להטיל אשם תורם לקרות הפגיעה על התובע עצמו וציין כי "גם כאן, קבעה הפסיקה, לא אחת, כי לא בנקל יטיל בית המשפט אשם תורם על עובד לנזקים שנגרמו לו במהלך עבודתו."

נכונים הדברים במיוחד משהאמצעי אשר הנתבעת יכולה היתה לנקוט בו בכדי למנוע את הנזק הינו פשוט ביותר וקל להשגה, כאמור לאור כל האמור לעיל, ולאחר שנוכו התגמולים המגיעים לתובע מהמוסד לביטוח לאומי, חוייבה הנתבעת בפיצויו של התובע בסך של 570,000 ₪!!!

דורון טיקוצקי עמיר מזרחי עורכי דין ונוטריון הינו משרד העוסק בין השאר בדיני עבודה.
לשאלות או ייעוץ בנושא אנא פנה במייל:
[email protected]
או בטל' (חיפה): 04-8526693 או בטל' (ת"א): 03-6127446

www.adviser.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (ורו"ח)/ [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]