חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
סטטוסים לפייסבוק, איפה הם מסתתרים?





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: אימון אישי הגשמה אוטנטיות משמעות

נושא המאמר: למה אימון דווקא עכשיו
מאת: דנה אלון   שמור מאמר למועדפים

בימים אלו השאלה השכיחה ביותר הינה למה אימון הוא הטרנד החם עכשיו? למה דווקא בתקופה הנוכחית הוא כל כך מתפתח?

שאלה זו העסיקה אותי רבות מאז שהאימון נקרה בדרכי. מתוך לימודי התקשורת המלווים אותי לאורך דרכי, אשמח לשתף בראייתי את עיצוב המודעות והתפיסה שלנו בתקופה העכשווית:

העולם מחפש תמיכה כי יש קריסה של משמעות, אוטנטיות מדומה והתרחקות מהמקורות שלנו ומעצמנו. החיים הפכו להיפר מציאות שמתייחסת בציניות ואי אמון לעצמה.

האימון (coaching) נכון עכשיו יותר מתמיד ויכול להיות המושיע הפוסט מודרני.


התקשורת הופכת יותר ויותר משמעותית בחיינו. היא סוכן הסוציאליזציה העיקרי בחיינו. מלמדת אותנו , מבדרת אותנו , יוצרת לנו צרכים, ומכתיבה לנו איך עלינו לחיות את חיינו.
הכול הפך ויזואלי (זה לא משנה מהי האמת. השאלה איך זה נראה ). תרבות הרייטינג פרצה את גבולות הטלוויזיה וכולם צריכים "לעבור מסך". המהות פחות חשובה.

קריסת משמעות:
כולנו רוצים להבין (אפילו את עצמנו) ולהיות מובנים.
למה זה כל כך קשה?
כי יש קריסה של משמעות (במובן הקלאסי של המילה) היום מושגים כמו קריירה, הורות, משפחה, פנאי וכד' קיבלו משמעויות אין ספור. מה שנכון לי לא בהכרח נכון לך.
פעם, לשאול מישהו בטלפון "איפה אתה?" היה מעלה גבה. כשהתקשרו אלי היה ברור שאני בטלפון הקווי בבית. היום, השאלה הזו לגיטימית כי הטלפון הפך נייד.
מה השתנה? ההקשר.
ריבוי המשמעויות הנוצר מהקשרים שונים מערער את ביטחון ההבנה.
מי שרגיל לחיות על פי "נוסחא" שלכל מילה יש משמעות שהיא האמת ואותה צריך לחשוף מתקשה להתמודד.
כל הקשר יוצר משמעות שונה ומבנה מציאות שונה. כשמישהו מדבר על דואר למה הוא מתכוון? למייל? למכתב? אולי פוסט באיזשהו בלוג?
מאחר והמשמעות הינה סובייקטיבית, תמיד תעלה אצלנו שאלה מהו האינטרס או המשמעות החבויה העומדים מאחורי הדברים, בניסיון לפצח את הנוסחא בדרך להבנה.

מה זה גורם?
עקב הצורך להיות כל הזמן במודעות, כל הזמן לתת פרשנויות ולבחור, הרוב חשים בלבול רב. מעטים רואים את זה כהזדמנות בבחירת המשמעות ליצירת מציאות מתוך הקשר של שפע אפשרויות.

אימון מסייע למתאמן ליצור את המשמעות עבורו. להיות מודע לשדה האפשרויות. להיבנות מהשפע ולא לקרוס ממנו. לבחור באפשרות המעצימה שנותנת לו עתיד. לא לרוץ ולחפש אחר אמת אוניברסאלית. אין כזו. היא רגעית ומשתנה.

אוטנטיות ויזואלית:
כולנו מדברים על אוטנטיות. להיות ישר, אמיתי כנה.
למה זה כל כך קשה?
כי אנחנו חיים באוטנטיות ויזואלית ולא אמיתית. האסתטיות הפכה למילה המובילה (looking good). לא משנה מה אנחנו באמת רוצים לעצמנו, חשוב מה אנחנו משדרים, איך אנחנו נתפסים או נראים ולאיזה מעגל חברתי אנחנו שייכים.

במקום לעצור ולחשוב מה אני באמת רוצה בחיי, אנו בוחרים ללכת על אוטומט.
לומדים משפטים או רפואה כי זה יוקרתי. עובדים בהי טק כי התנאים טובים. נשארים עד מאוחר בעבודה וממשיכים לעבוד ולהחזיר מיילים בלילה מהבית כי זה נראה טוב. אומרים כן לקידום כדי להשיג את החבר'ה.

השבוע התפרסמה כתבה על הרשתות החברתיות שצצות כמו פטריות אחרי הגשם (facebook, linken themarkercafe,) זה גורם לחשוב: מה גורם לאנשים להירשם לכל הרשתות הללו? האם הם באמת חברים שלי או רק מי שהיו רוצים להיות חברים שלי? אולי רק רוצים להיראות לאחרים כאילו הם חברים שלי? אולי אני אפילו לא מכיר אותם?
מה זה גורם?
אנחנו מתרחקים מעצמנו. לא עוצרים לברר מה אנחנו באמת רוצים. פועלים מתוך צרכים ובעיקר מתאמצים להראות טוב כלפי חוץ. בקיצור רחוקים מאוטנטיות ומשלמים מחיר גבוה.

אימון מסייע למתאמן קודם כל לגלות מי הוא. להתחבר לעצמו לחשוף את הערכים והרצונות שלו. לייצר אוטנטיות כבסיס לחיים איכותיים ומוגשמים.

אחריות ? לא תודה:
אחריות הבחירה בחיינו הועברה לספקים חיצוניים.
למה זה כל כך קשה?
כי אחריות מתפרשת כאשמה. ואם אנחנו נהיה אחראים על הבחירות שלנו לא יהיה לנו את מי להאשים (הורים, מדינה, בנק, בן זוג ...). אנחנו זורמים עם ה looking goodגם כאן. זורמים עם הזרם. חיים כמו כולם.
אם אני במינוס אני ארוץ לחפש פתרון של פריסת תשלומים, דחיית תשלומים או הלוואה (בנק, כרטיסי אשראי, הורים אולי בכלל שוק אפור). אחפש אשמים ואתלונן על אלו שדחו את בקשתי. ארוץ לחפש אחרים שיאשרו אותה. אמצה כל אפשרות לפני שאקח אחריות ואשלם. והרי בסוף אנחנו משלמים ולרוב יותר מאשר התכוונו אבל דחינו את הקץ.
מה זה גורם?
להחליף כל הזמן "ספקי שירות חיצוניים" שיתנו פתרון מהיר. לחפש תמיכה למי שייתפס בסיפור שלי. לזפזפ בין טכניקות למציאת פתרון מהיר. נאמץ כל מי שייתן פתרון או עצה מהירים לבעיה רק לא לקחת אחריות לידיים.

אימון מזמין את המתאמן לקחת אחריות על חייו. להכריז על עצמו כמקור בכל עניין. לנקוט עמדה ובכך להיות שלם עם הבחירות שלו גם אם הם לא מוצלחות. להיות פעיל במשחק חייו ולהפוך כל תלונה לבקשה. במילים אחרות להיות שחקן במשחק חייו ולא צופה ביציע ללא יכולת להשפיע על לוח התוצאות.

אז למה אימון דווקא עכשיו?

כי האימון בא מאהבה ומספק את מקום התמיכה ממקום מעצים ולא מטפח תלות.

האימון מחבר את המתאמן לרצונות, יכולות ועוצמות שמצויות בו. עוזר לו לגלות את מה ששכח. מסייע במציאת פתרון פנימי המעודדת קבלה ומנטרלת הרבה מההתנגדות שקיימת בהפעלת טכניקה חיצונית.
האימון גורם למתאמן להיות שחקן פעיל בחייו ולעצב לו חיים בדמותו בדרך להגשמה.
האימון לוקח את ה"עכשיו", מנקה את הרעשים, נטול אג'נדה ואינטרסים, מביא למודעות ובעיקר נותן את זכות הבחירה שלא באמת קיימת היום.
החכמה היא ליהנות מהשפע, לבחור כל יום מחדש, לא לקרוס. להיות אותנטי בעולם שלא יכול להיות ולהתחיל את השינוי מבפנים.

[email protected]


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י דנה אלון שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]