חיפוש מאמרים

12314 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מה זה משכנתא ואיך בדיוק תוכלו לתכנן תמהיל משכנתא חכם?





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: משמורת גירושין גירושין עו"ד עו"ד גירושין

נושא המאמר: שאלת המשמורת תוכרע על פי רצון הילד!!!
מאת: אלי דורון, עו"ד - אתי סדיס, עו"ד / [email protected]   שמור מאמר למועדפים


מהו משקלו של רצון הילד בבוא בית המשפט להכריע בשאלת המשמורת על הילדים? שאלה זו נידונה לאחרונה בבית המשפט לענייני משפחה בתמ"ש 24170/04 פלוני ואח' נ' פלונית, במסגרת בקשתו של אב לקבלת משמורת זמנית בבנו הקטין (בש"א 3442/04).

הצדדים באותו עניין היו נשואים זה לזו משך כ-11 שנים במהלכן נולדו להם 4 ילדים-3 בנות ובן אחד. עם גירושיהם של בני הזוג, נמסרו הילדים (כולם קטינים בעת הגירושין) למשמורת אמם, תוך מתן הסדרי ראייה גמישים למדי לאביהם. מאחר והאם עברה להתגורר בדרום, דבר שהקשה על קיומם של הסדרי הראייה של האב, הוסכם בין הצדדים, כי שתי הבנות הבגירות יעברו למשמורת האב, ואילו הבן והבת הקטנים יותר, יישארו תחת משמורתה של אמם.

עניינה של הבקשה נשוא הדיון, הינה כאמור רצונו של האב כי בנו הקטין יעבור למשמורתו, וזאת, בין היתר, לאור טענתו של האב כי בנו הביע רצונו לגור עימו עת שהה אצלו בחופשת הקיץ. האם החרדה מפני מסירתו של בנה למשמורתו של אביו, טענה, בין היתר, כי האב הינו אדם עסוק, שאינו מקדיש זמן רב מספיק לילדיו, ואף אינו מסוגל להציב להם גבולות, דבר העלול לפגוע בחינוכם ובהתפתחות התקינה של הילדים.

מאחר ורצונו של הבן לעבור למשמורתו של אביו גרם למחלוקת, החליטו ההורים לפנות לייעוצה של פקידת הסעד, אשר התרשמה כי לשני ההורים מסוגלות הורית טובה למדי, הגם שהאם מגלה נוקשות לעיתים ואילו האב מתקשה מפעם לפעם בהצבת גבולות לילדיו. כן הדגישה פקידת הסעד, כי הבן הקטין, ממנו התרשמה כבעל עמדה עצמאית ונחושה משלו, הביע בפניה רצונו העז לעבור להתגורר עם אביו. לאור האמור, המליצה פקידת הסעד, כי הבן יעבור למשמורתו של אביו לתקופת ניסיון בת שנה, והמלצתה זו, כאמור, עוררה את התנגדותה של האם.



על אף התנגדותה של האם, רשם האב את בנו לחטיבת הביניים במקום מגוריו, דבר שהביא אף להגשת תלונה למשטרה על ידי האם כנגד האב בגין אי-השבתו של הבן למשמורתה כפי שנקבע על ידי בית המשפט. כב' השופט יעקב כהן, בטרם הכריע בבקשה, נפגש במהלך הדיון עם הבן הקטין (אז בן 12.5) והתרשם גם הוא מרצונו העז של הבן לעבור להתגורר עם אביו, הגם שבד בבד הביע כוונתו לשמור על קשר רצוף ותקין עם אמו.

לאחר שמתח ביקורת על התנהגותו הפסולה של האב, אשר פעל בניגוד לפסק הדין שמסר את המשמורת על הילדים לאמם ולא השיב את הבן לאימו, הוסיף השופט כהן וקבע, כי "על הפרק אין ניצבת טובתו של האב, אלא טובתו ורווחתו של הקטין", ו "רצונו של הילד יכול ויהווה שיקול רציני ואף יטה את הכף לעניין מקום החזקתו כאשר מדובר בבחירה בין שני הורים, אשר מסוגלותם שווה".

בעת האחרונה בית המשפט לענייני משפחה החל מגלה עניין רב ומעניק חשיבות לכיבוד רצונו של הילד, דבר שבא לידי ביטוי גם בסעיף 12 לאמנת האו"ם בדבר זכויות הילד, אשר קובע כי יש לתת משקל לדעותיו של הילד בהתחשב כמובן במידת בגרותו ובגילו. לאור כל האמור, ומאחר והבן הקטין הביע מפורשות את רצונו העז להתגורר עם אביו, הוחלט כי יש לכבד רצונו, ולהעבירו תחת משמורתו של אביו.



דורון טיקוצקי עמיר מזרחי עורכי דין ונוטריון הינו משרד העוסק בין השאר בגירושין ודיני משפחה.



שאלות לגבי המאמר ניתן לשלוח במייל: [email protected]


www.adviser.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - אתי סדיס, עו"ד / [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]