חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
זכויות אשה בהריון במקום העבודה





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: שוק ההון בורסה

נושא המאמר: Stop-Loss או Take-Loss - מאת גבע גזית
מאת: גבע גזית   שמור מאמר למועדפים

Stop-Loss או Take-Loss

פקודת Stop-Loss מוגדרת מראש ומבוצעת מיד עם הכניסה לפוזיצית המסחר, על מנת להגדיר מראש מהו גובה ההפסד שתהיה מוכן לספוג במידה והשוק ינוע לכיוון המנוגד.

חוק השוק אומר: "קטע הפסדים מהר כשהם קטנים ותן לרווחים לגדול".

לצערי, רוב הסוחרים אינם מגדירים יציאה בהפסד ובכך מאפשרים להפסד לגדול עד נקודה שההפסד גדול וכואב מידי, ורק אז יוצאים מהשוק (בדרך כלל ברגע שהשוק חוזר למגמה הראשית).

אז התסכול רב ואתה רואה איך גם יצאת בהפסד גדול וגם השוק הולך לכיוון הראשוני שחשבת עליו. אתה אומר לעצמך שאם היית מחזיק את הפוזיציה עוד קצת היית מרוויח.

מצד שני, כמה פעמים היית ממושמע והכנסת פקודת Stop-Loss מיד בכניסה לפוזיציה ראית איך השוק מעיף אותך החוצה ומיד ממשיך לכיוון שנכנסת עליו.

נשאלת השאלה: Stop-Loss או Take-Loss?

פקודת Stop-Loss יכולה להתבצע בשתי דרכים עיקריות:

1. לקבוע נקודת קטיעת הפסד מראש מיד בכניסה לפוזיציה ולהכניס פקודת Stop-Loss.

2. לקבוע נקודת קטיעת הפסד מראש ולבצע פוזיצית הגנה (שוות ערך) הפוכה לפוזיציה שראשונה מיד כאשר נקודת ההפסד הגיעה ליעדה.

במאמר זה אסביר איך לקבוע את נקודת Stop-Loss באופן שיקטין את הסיכוי בו השוק מעיף אותך כאשר הוא ממשיך בכיוון שרצית שילך ומשאיר אותך עם הפסד וללא רווח אמיתי שהיית מרוויח במידה ונקודת Stop-Loss הייתה ממוקמת נכון.

על מנת לקבוע היכן למקם את פקודת Stop-Loss, אנו צריכים לקחת בחשבון מספר גורמים:

גודל חשבון המסחר שבו אנו סוחרים והסכום היומי שאנו מוכנים להפסיד ועדיין להישאר אדישים במידה ופקודת Stop-Loss תתממש.
טווח הממוצע היומי בנקודות בין High/Low בחוזה בו אנו רוצים לסחור (לתקופה של חודש ושנה אחורה).
טווח הממוצע היומי בנקודות בין Close/Low ו- Close/High בחוזה בו אנו רוצים לסחור (לתקופה של חודש ושנה אחורה).


גודל החשבון - מיקום פקודת Stop-Loss תושפע מאוד מגודל חשבון המסחר שעומד לרשותנו. אם חשבון מסחר עומד על 50,000$ האפשרויות לגמישות מיקום פקודת Stop-Loss גבוהות בהרבה מאשר חשבון מסחר העומד על 5,000$ בלבד.

הפסד יומי של 500$ ישפיע מאוד יותר על יכולת קבלת ההחלטות שלנו לגבי המשך המסחר בחשבונות קטנים יותר. מניסיון, ברוב המקרים, הפסד של 10% משווי התיק יגרום לזעזוע רב שיוביל לניסיון תיקון והחזר ההפסד בכל מחיר ללא מחשבה ותוכנית עבודה זהירה ובכך לצבירת הפסד גדול יותר וסגירת חשבון המסחר מהר מאוד.

לכן, אנו צריכים לחשב ולקבוע מראש מהו הסכום שאנו מוכנים לקחת כהפסד במידה ונקודת Stop-Loss מתממשת מבלי לגרום לנו לאבד עשתונות.

אני ממליץ לקבוע סכום הפסד שיהיה שווה לחצי סכום הרווח אותו אנו רוצים להרוויח ביום מסחר. במידה והגענו לסכום ההפסד היומי, סוגרים את המחשב ולא מנסים להחזיר הפסדים.

טווח הממוצע היומי בנקודות בין High/Low - בדיקת הטווח הממוצע היומי בנקודות בין High/Low, מאפשרת לנו להעריך את סך כל התנועה היומית של החוזה בנקודות ובכך להעריך מהו הסיכוי/סיכון בכל רגע לגבי סכום הכסף שאנו יכולים להרוויח/להפסיד בכל נקודה בו החוזה נמצא.

לדוגמא: טווח הממוצע היומי בנקודות בין High/Low של חוזה עתידי על מדד ה-S&P הוא 17.59 נקודות, יוצא מכך שתנועת החוזה היומית בכסף היא 879.5$.

לכן כאשר אנו רוצים לקבוע את מיקום פקודת ה- Stop-Loss, ניקח בחשבון היכן החוזה נמצא ברגע קבלת ההחלטה לכניסה לפוזיציה, ונימנע מכניסה לפוזיציה כאשר הסיכוי/סיכון מראה שתנועת החוזה הממוצעת האפשרית גדולה מהסכום שאנו מוכנים לסכן ביום מסחר נתון.

הפיתרון במקרה הזה, לא להיכנס לפוזיציה בחוזה שנע יותר ממה שאנו מוכנים לסכן, ולסחור בחוזה המתאים לגודל החשבון שעומד לרשותנו.

טווח הממוצע היומי בנקודות בין Close/Low ו- Close/High - אני תמיד עוקב אחר טווח הממוצע היומי בנקודות בין Close/Low ו- Close/High. על-פי טווח התנועה הממוצע אני יכול להעריך היכן להיכנס לפוזיציה במהלך היום בסיכוי נמוך שפקודת Stop-Loss תתממש ותעיף אותי מהפוזיציה. במידה ואכן ופקודת Stop-Loss מתממשת, כנראה שהחוזה נע באופן חריג מהממוצע היומי שלו וטוב שיצאתי מהפוזיציה עם הפסד קטן.

לדוגמא: ממוצע Close/Low יומי בחוזה S&P הוא 10.35 נקודות או 517.5$. אם קבעתי שההפסד היומי שלי לא יעלה על 500$ ביום, אני אכנס לפוזיצית Long רק כאשר החוזה נמצא במחיר שלילי לעומת מחיר הסגירה של אתמול ולפחות ביותר מ- 5 נקודות.

חשוב לציין, הכניסה ל- Long תהיה כאשר המגמה Long, אני לא מנסה לתפוס שיאים או שפלים. טווח הממוצע היומי של Close/Low ו- Close/High הוא לצורך קביעת פקודת Stop-Loss במיקום שהסיכוי שתתממש יהיה הקטן ביותר.



בתמונה אנו רואים תוך-יומי של חוזה עתידי על מדד S&P. הקו האופקי מציין את מחיר הסגירה של היום הקודם.

אנו רואים כי הטווח הממוצע היומי בנקודה בין Close/Low, לא נשבר וכי ביום זה פקודת Stop-Loss לא התממשה במידה והיינו בפוזיצית Long. לעומת זאת הטווח הממוצע היומי בנקודה בין Close/High נשבר ולכן כניסה לפוזיצית Short התבצעה רק לאחר שנוכחנו שהשוק שינה את כיוון המגמה והמחיר נמצא עדיין במרחק בו נקודת ההפסד שלנו לא תעלה על הסכום בכסף אותו אנו מוכנים להפסיד ביחס לרמת השיא היומי שהחוזה הגיע אליו.

נכון לתאריך 27 יולי 2007 - טווח תנועה ממוצע יומי לחוזה S&P, High/Low - 17.59 נקודות, Close/Low - 10.35 נקודות, Close/High - 7.23 נקודות.

במאמר זה סקרתי דרך אחת לשימוש בפקודת Stop-Loss כהגנה מהפסד גדול.

קיימות דרכים נוספות לשימוש בפקודת Stop-Loss הן כהגנה והן כדרך מסחר ליצירת רווח מהיר במסחר תוך יומי. דרכים אלו מותאמות אישית לכל סוחר וסגנון העבודה המתאים לו.

בברכה,

גבע גזית - מנכ"ל -
Geva International Tarding
09-7678138, 054-2076655
להרוויח מול המחשב 100$ ביום!
www.gevatrade.com

www.gevatrade.com


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י גבע גזית שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]