חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
תרגום לאנגלית





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: יחסי ציבור תקשורת עסקים

נושא המאמר: מדוע עסקים קטנים - בינוניים זקוקים ליח"צ
מאת: ענת צ'רפק   שמור מאמר למועדפים

יחסי ציבור לעסקים קטנים ובינוניים- עולים מדרגה

יותר ויותר עסקים בתחילת דרכם מבינים שכדי להשתלב בשוק העסקי הישראלי יש צורך בנקיטה של דרכים יצירתיות ועבודה שוטפת מול התקשורת. משרדי יחסי הציבור עוזרים לעסקים להתנהל מול תעשייה מסועפת ולהפוך את העסק הקטן לרשת בהתהוות.

במציאות הכלכלית הישראלית אנחנו נפגשים מול שוק דינאמי ותחרותי, שנותן הזדמנות לכולם אבל דורש הרבה יצירתיות, התמדה ומשאבים על מנת להפוך עסק קטן לעסק יציב ובעל מחזור כלכלי מבוסס.
כיום כולם רוצים לקדם את העסק, גם עסקים קטנים - בינוניים למדו ששם המשחק הוא "תקשורת" . למול המוטיבציה להתרחבות ופיתוח, עומדים כלי התקשורת: עיתונות, טלוויזיה, רדיו ואינטרנט - הזקוקים לתכנים ומאפשרים כניסה של עסקים פרטיים בנישות שונות ומגוונות, הכל בתנאי שהעסק יודע להתנהל בצינורות הנכונים.
ענת צ'רפק, מנהלת משרד "נעמי צ'רפק תקשורת ויחסי ציבור", המתמחה במתן שירותים לעסקים קטנים – בינוניים העומדים בפני או נמצאים במהלך התרחבות, טוענת שהמציאות התקשורתית בארץ מחייבת עבודה עם יחסי ציבור - זהו שם המשחק. "כיום המודעות לפעילות של יחסי ציבור רק עולה , עסקים קטנים - בינוניים מבינים שכדי להתרחב, לחלק זיכיונות, להפוך לרשת או למשוך משקיעים ויזמים לשיתופי פעולה יש צורך במודעות ציבורית לעסק. בנקודה הזאת נכנסים לתמונה אמצעי התקשורת, שיכולים לעזור ליצור את ההד הנחוץ וזאת כאשר משרד יחסי הציבור הוא למעשה בתפקיד המתווך".
ולאיזה גודל של עסקים מתאימה פעולה של יחסי ציבור?
"כל סוגי העסקים: קטנים, בינוניים וגדולים - ולמעשה כל מי שרוצה ליצור חשיפה תקשורתית ולהשיג תוצאות חיוביות בשטח. כיום כמעט כל גוף, מוסד או איש פרטי שיש לו זיקה אל הציבור ומצפה ליחס גומלין אינו יכול להרשות לעצמו להתנהל בלי מערכת יחסי ציבור - החל מענפי הבידור השונים, המשך בתעשיות וכלה באנשי פוליטיקה בזירה הבינלאומית.
כיצד פועלת ההתקשרות בין הלקוח ליחסי הציבור?
"מה שקורה בפועל הוא שהעסק שוכר את שירותיו של משרד יחסי הציבור, אשר תורם את חלקו בעבור ריטיינר חודשי ומקיים קשר רציף וחיובי עם קהילת התקשורת על כל ענפיה, מסייע בהשגת המטרות היעדים, מקסום הרווחים ועוזר בתמיכה, וגיוס כוח אדם איכותי לחברה. בצורה זו גם עסק קטן יכול למצב את עצמו כעסק גדול ולהפוך לבעל נוכחות בסצנה הכלכלית. בסופו של דבר ההשקעה הראשונית בחשיפה התקשורתית חוזרת ללקוח, כאשר בזכות החשיפה הוא מגדיל את קהל הלקוחות, מושך יזמים ובונה את עצמו כעסק נחשב ובעל מוניטין חיובי", מגדירה צ'רפק .

חושבים בגדול
ואכן, ב-15 השנה האחרונות לערך עברה התקשורת הישראלית מהפכה: עלייתו של ערוץ 2 המסחרי ב-1993 היתה רק יריית הפתיחה, כשבעקבותיו נכנסו למשחק גם חברות הכבלים, ערוץ 10 והתרחשה מהפכה האינטרנט - שפתח ערוץ תקשורת חדש ומיידי. אם בעבר היינו מסתפקים בקריאה של העיתון בבוקר והתעדכנות בלוח השידורים של ערוץ אחד, הרי שכיום השפע הוא עצום ומגוון, ויש מי שדואג לספק את התכנים לפעילות התקשורתית הענפה.
וכך בזמן שאנו צופים בתוכנית בוקר המציגה מומחים מענפים שונים במשק או ניזונים מכתבת תחקיר המשלבת מרואיינים "מהשטח" - פעמים רבות עומד מאחורי האנשים המתראיינים גוף מסודר, שדואג לתאם בין העיתונאי לבעל האינטרס, כלומר: בעל העסק.
עבודת היחצנים (אנשי יחסי הציבור) הנה כלי למינוף פעילותו של כל העסק, בשנים האחרונות אנחנו רואים הצטרפות של יותר ויותר בעלי עסקים קטנים עד בינוניים למעגל, במטרה להיעזר ביחסי ציבור מקצועיים כדי לקדם את נוכחותם בתקשורת.
על מנת לפלס דרך בתקשורת ולהבין מי נגד מי , יש צורך באיש יחסי ציבור מקצועי שיידע למקד את אור הזרקורים על הלקוח. על איש יחסי הציבור להיות קריאטיבי ויצירתי במיוחד על מנת שיצליח להביא את הלקוח לתודעה ולהלחם עבורו על אותה משבצת שבה נוהגים העסקים הגדולים להופיע - כשהמשימה העיקרית שלו היא לדווח על פעילותו של העסק באופן חיובי ולהציג את המסרים בצורה המקצועית ביותר .
ואכן, כיום מבינים בעלי העסקים שהשקעה בפעילות יחסי ציבור היא הוצאה הכרחית, ולמול תעריפי הפרסום ודרכי קידום המכירות האחרים עוברים להשקיע באופציה הזולה והמשתלמת ביותר. את הוויכוח הנצחי אודות האפקטיביות של יחסי הציבור לא ניתן לסכם במספרים, אבל יצירה של תהודה תקשורתית, דוגמת ביקורת טובה בעיתון, כתבה מפרגנת במקומון, פינת רדיו קבועה, הופעה בטלוויזיה כמומחה ואפילו אזכור כל שהוא במדור רכילות - עוזרים ליצור תדמית ציבורית מצליחה לעסק, לצד פנייה לקהל גדול יותר של צרכנים.

התקשורת ככלי עסקי
אז אם גם אתם רוצים ל'שחק אותה במגרש של הגדולים', כדי שתדעו לשלוט בתקשורת ולהעזר בה להשגת מטרותיכם. שכירת משרד יחסי ציבור עבור העסק משמע :
קשר שותף מול קהילת התקשורת, הודעות לעיתונות ועדכונים שוטפים אודות החידושים בעסק והשירותים שהוא מציע, פרסום בעל פה, הזרמה של מידע לפרסום (וגם מה שנקרא "לא לציטוט") ,פעילות של יצירת שת"פ - חיבור וקישור בין גורמים שונים בתקשורת או בקהילה העסיקת בעלי מכנה משותף עם העסק שלך. מתן ייעוץ לעסק לגבי ערוצים בהם מומלץ לפרסם ולגשת באופן הישיר ביותר אל קהל היעד, ייזום מסיבות עיתונאים ואירועי השקה היוצרים מודעות לפעילותו של העסק ועוד...
כיצד לבחור משרד יח"צ ?
אם כבר החלטתם שאתם רוצים להצטרף למהלך, בחירה של יחצן הינה משימה מורכבת, הדורשת היכרות עם התחום ועדיף - היכרות אישית עם המשרד. כיום פועלים בארץ מאות משרדי יחסי ציבור (כ-300 לפי איגוד יחסי הציבור), חלקם משרדים עצמאיים המטפלים בעסקים קטנים ולעיתים בעלי מספר מצומצם של עובדים, המשך במשרדים בינוניים המטפלים בעשרות לקוחות ומתמחים בתחומי עניין מסוימים וכלה במשרדים הגדולים - שעובדים מול חברות גדולות במשק .
כדי לבחור את המשרד המתאים לכם מומלץ להיפגש תחילה עם כמה יחצנים המתמחים בתחום הרלוונטי לעסק (תיירות, לייף סטייל, היי טק וכד') ולשמוע מהם רעיונות אודות ההתנהלות מול התקשורת. בנוסף, כדאי לברר אודות שיטות העבודה המקובלות בתחום, לבקש לעיין בתיקי עיתונות של לקוחות קיימים או לא קיימים מאותו התחום , מומלץ להתייעץ עם מכרים או עמיתים המעסיקים משרד יחסי ציבור, חובה ליצור פגישת העבודה בה תוכלו להתרשם באופן אישי מהיחצן ולראות אם יש "כימיה" ביניכם. " באופן כללי תמיד עדיף לעבוד עם יחצנים בעלי מוטיבציה - מה שקרוי "רעבים" - אשר יפעלו ללא לאות מול התקשורת. חשוב לזכור שמעבר להתנהלות השגרתית מול התקשורת, משרד יחסי ציבור מתבלט בזכות היצירתיות, קריאטיביות, התמדה ורוח לחימה שהוא מפעיל על מנת לדאוג לאינטרסים של העסק שהוא מייצג", מסכמת ענת צ'רפק.


בוקסה
תחומי הפעילות של משרדי יחסי ציבור לעסקים קטנים עד בינוניים:
? מיצוב החברה כמובילה ומומחית בתחומה
? בניית אמון לקוחות
? תמיכה בפרסום וייעוץ אודות פעילויות קד"מ
? פיתוח שווקים חדשים או משניים
? העלאת מודעות למוצרי החברה או שירותיה
? העברת מסרי החברה לקהל היעד שלה
? הגדלת מכירות
? גיוס כוח אדם התואם את צורכי החברה
? בניית מוניטין לחברה
? קידום מטרות מיוחדות
? טיפוח גאוות יחידה בקרב מנהלי ועובדי החברה
? ניהול משברים
? ניהול יחסי משקיעים (INVESTORS RELATIONS)


חומרים באדיבות ענת צ'רפק אשר הקימה לפני 8 שנים את משרד יחסי ציבור נעמי צ'רפק וכיום מנהלת אותו , מרצה בתחומי יחסי ציבור מול ארגונים וסטודנטים , חברת איגוד יחסי הציבור בישראל.




מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י ענת צ'רפק שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]