חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
בחירת מלונות בארץ





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: אימון צחוק laughter coaching אימון יוגה צחוק

נושא המאמר: אימון צחוק - הטרנד החדש באימון
מאת: נילי דור האלה   שמור מאמר למועדפים

"... צחוק זה עניין רציני – הוא מגיע ממעמקי הגוף שלנו, פוגש את הנפש במקומות הכי אישיים ופנימיים וגורם לשחרור, ממש כמו בכי.... אימון הצחוק שלי עזר לי להכניס הרבה יותר צחוק ספונטאני לתוך חיי, ולמרות שהתהליך היה קצרצר – התוצאות שלו נשמרות גם אחרי זמן" (יעל דורון,פסיכולוגית)

"... העבודה על הצחוק הפתיעה אותי לחלוטין לא האמנתי שבעזרת הצחוק אפשר להגיע למקומות עמוקים בתוך עצמנו לתובנות ולשחרור כל כך גדול,הרי זה רק צחוק....צחקתי וצחקתי... השתחררו בי פחדים שהיו בעבר אני ישנה מצוין בלילה אני מרגישה הרבה שקט פנימי והרבה שמחה בלב. גיליתי כלי נהדר להפיג כעס,כאב ,פחד לא על ידי סבל כי אם על ידי צחוק וכיף" (ציפי בן עזרא)

"... חוויתי התנסות שהפכה אותי ואת ימי למשהו הרבה יותר שמח- יותר נגיש אל האופציה הזו המכונה "צחוק" שיכולה לחולל פלאות" (אמיר לוי, שחקן)

(עדויות מתאמנים בצחוק אימון Laughter Coaching)

אם אתם שואלים את עצמכם על בדיוק מדברים כל האנשים האלו? מה זה הצחוק אימון הזה? למי זה מתאים? למה זה טוב? ומה בדיוק קורה שם במפגש האימון? המשיכו לקרוא במאמר שלפניכם. מאמר שנועד לשפוך אור על סגנון אימון עוצמתי, ייחודי וחדשני זה.

צחוק אימון – על האימון

הוגה הדעות קאנט אמר על אופיים של בני-האדם כי "היצור בעל התבונה נבדל משאר היצורים הטבעיים בזה שהוא מעמיד תכלית לעצמו" (קאנט, הנחת יסוד למטפיסיקה של המידות, הוצ' האוניברסיטה העברית).

כ"תכלית" יכולה לשמש כל מטרה החשובה לו לאדם, כמו גם הרצון שלו למימוש עצמי, תעסוקתי, זוגי, משפחתי או אחר. אולם, למרות התבוניות המאפיינת אותנו כבני-אדם, מסתבר שלהגדיר מטרות בהירות הבאות בכפיפה אחת עם הצרכים והרצונות שלנו (הגלויים והסמויים כאחד) וכן לממש את אותן המטרות בדרך ההולמת את האמונות, הערכים ותפיסת העולם שלנו – כל אלו, מתגלים כעניין לא פשוט בכלל בפן המעשי של הדברים.

אנחנו עשויים לחוש קרועים בין מטרות נוגדות וסותרות (לדוגמה, בין שאיפת הלב ללמוד תחום עיסוק המספק את הנפש, לבין לחצי הסביבה החוששת לגבי היכולת להתפרנס בכבוד ולתמוך במשפחה העתידית). ואם כבר הצלחנו להחליט מה אנחנו בדיוק מבקשים להשיג, אנחנו עשויים לחשוב שאין לנו את המשאבים המתאימים להגשמת חלומותינו. משאבים חומריים, רגשיים או אחרים. (למשל, "אנחנו צעירים / מבוגרים מידי", "חסרי השכלה / בעלי השכלת יתר", "לא נראים מספיק טוב" וכד').

וגם מי שלכאורה כבר הגיע ל"ארץ המובטחת" ויכול "לסמן V" על הישגים כגון: יציבות כלכלית, מסגרת משפחתית תומכת ואוהבת, השכלה אקדמאית וכן השגת מטרות אחרות נוספות, עשוי להרגיש שלמעשה ההישגים ריקים מתוכן ומה שנראה נוצץ מרחוק אינו כה מבריק במבט קרוב יותר. ובמילים אחרות, ההישגים הללו לא גרמו להרגשה טובה כפי שניתן היה לחשוב שיעשו.

בכל אחת מן הנסיבות הללו, עשוי האדם לחוש תחושות של אכזבה מעצמו, חוסר מיצוי של הפוטנציאל האישי, החמצה ותקיעות המלווה בחוסר אונים.


כשהקושי גובר, ושיטות ההתמודדות הישנות והמוכרות אינן מועילות יותר מול האתגרים הנחווים ככבדי משקל וגורמים סבל, עולה פעמים רבות השאלה: "לאן וכיצד ממשיכים מכאן הלאה"? ומתחיל תהליך של חיפוש אחרי משהו או מישהו שיקלו על התחושות הקשות.

תשובת הפסיכולוגיה הקלאסית על השאלה הזו עשויה להיות הצעה לתהליך ממושך ומורכב, הכולל ניסיון, לחשיפה והעלאה למודעות של המטופל, טראומות, זכרונות מכאיבים וקונפליקטים שאינם מודעים, תוך בחינת ההיסטוריה המשפחתית ואירועי ילדות בעלי השפעה (גלויה או סמויה), במטרה ליצור מודעות והבנות חדשות שתובלנה בתורן גם להתנהגויות חדשות. כאמור, לא פעם מדובר בתהליך יקר ולעיתים ארוך מאוד, שיכול להימשך אפילו מספר שנים. היות ושינוי תפיסות, עמדות ואמונות פנימיות הוא תהליך ארוך וסיזיפי בהצריכו בגרות, ומודעות מנטאלית ונפשית מפותחת מאוד. כמו גם יושרה פנימית (אדם אומר שהוא רוצה לשנות, מתכוון לכך באמת ופועל הלכה למעשה לביצוע השינוי המיוחל בהתמדה ובנחישות מתוך מחויבות גדולה לעצמו).

שיטת ה"אימון" (Coaching) - העשויה לבוא אחרי טיפול פסיכולוגי ו/או בשילוב עימו, כמו גם לעמוד כשיטה בפני עצמה - מציעה תשובה שונה. שכן, היא אינה עוסקת במה "לקוי ופגום" באדם וכיצד ניתן "לתקנו". זאת בשל הנחת היסוד העומדת בבסיסה הגורסת שהאדם כבר שלם כפי שהוא, וכי הוא זה היודע מה טוב ונכון עבורו והוא רק זקוק לתמיכה בחשיפת התשובות שכבר נמצאות בידיו והעלאתן לתחום מודעותו. לכן, מטרת האימון להצביע על הכישורים, המיומנויות, היכולות והעוצמות של המתאמן וחיזוקם, תחת התרכזות בחולשותיו, בבעיות שלו ובמה שלכאורה "טעון שיפור" אצלו.

מושג ה"אימון" לקוח מעולם הספורט ונוצר בארה"ב, כחלק ממגמה חיובית שהתפתחה בתחום הטיפולי. מגמה שמטרותיה המוצהרות הינן העצמה, פיתוח מנהיגות ושימוש בפסיכולוגיה חיובית. כל אלו קוראים תיגר על הנצחת הקושי, הקורבנות, המיקוד בעבר ובמקור הבעיות, כפי שנהוג בפסיכולוגיה הקלאסית, ובמקומם מציעים התמקדות בהווה, זיהוי עוצמות וכוחות פנימיים של אנשים והכוונתם לפריצת דרך משמעותית, למרות הקושי, על-מנת שיוכלו להנהיג חיים בריאים, מאוזנים ועצמאיים של מימוש והגשמה עצמית.

האימון מתאפיין במיקוד במצבו הנוכחי של המתאמן, מתוך התייחסות לבעיות המיידיות העומדות מבחינתו על הפרק ("תמיד הייתי .. " או "זה תמיד קרה לי...", ישאל אותו המאמן, "כן, אבל כיצד הדבר משפיע על חייך כיום?") וכן בהתוויית כיוון של הגדרת מטרות ברות השגה ומדידה.

כל אלו מאפשרים שינוי והשגת פריצת דרך בטווח זמן קצר יחסית במסגרת תהליך האימון. אין ספק שזהו אחד מהיתרונות הבולטים של שיטה זו.

פריצת דרך עשויה להיחשב כל "תנועה קדימה" שעושה האדם המתאמן מנקודת התחלה של תקיעות וחוסר תזוזה, בנושאים עליהם בחר להתאמן (למשל, זוגיות, קריירה, התפתחות אישית, סוגיות משפחתיות, לימודים וכל סוגיה אחרת המתקיימת במציאות היום יומית שלו, מטרידה ומעסיקה אותו). מה יהיה "טווח התנועה" (כלומר, האם יתקדם צעד אחד או עשרה ויותר), תלוי בו, ונתון זה משתנה ממתאמן למתאמן.

צחוק אימון – לצחוק כל הדרך להגשמת החלומות

בטכניקה המכונה "צחוק אימון" האדם הינו ב"תנועה" תרתי משמע. התוספת של הצחוק לתהליך האימוני נובעת מתוך ראיית המתאמן באופן הוליסטי המשלב בין שימוש בתהליכי חשיבה לשימוש בצחוק,לטובת שינוי עמדותיו של המתאמן ועידודו "להתחיל לנוע קדימה" בנינוחות ובקלילות.



צחוק אימון (Laughter Coaching) הינו תהליך דינאמי הנרקם בין המאמן למתאמן ומאפשר למתאמן לצחוק תוך כדי בחירת המטרות החשובות לו, ומציאת הדרך הנינוחה להגשימם בחייו.

תפקיד המאמן בתהליך זה, הוא להקשיב, לתמוך, לשקף, לעודד, ללמד, ולהדגים כיצד ניתן להיעזר במנגנון הפורקן הטבעי של הגוף – הצחוק - להמסת המכשולים, החששות, התקיעות וכדומה.

מטרות שיטת צחוק אימון

צחוק אימון מעצים את המתאמן ומעודד אותו לחבור אל כוחו המשחרר והמקדם של הצחוק.
צחוק אימון מעודד את המתאמן לצחוק באופן בלתי תלוי או מותנה ולהפוך לישות צחוק-עצמאית.
צחוק אימון בא להקל על חיי המתאמן בעולם התובעני של היום, בעזרת יותר קלילות בזוגיות, בקריירה, ובכל תחומי חייו.
צחוק אימון מעודד צחוק הולם ומכבד, שמוביל לתוצאות של החלטיות, איזון, חיבור בריא, בדרך לאן שהמתאמן בוחר ללכת ולמקום אליו הוא שואף (צוחק) להגיע...
השימוש בצחוק מאפשר את השגת המטרות הללו בשל יתרונותיו הרבים והידועים של הצחוק, ביניהם:

1. לצחוק את הרגע – התמקדות בהווה

אם צוחקים מהבטן (מהגוף הפיזי), לא ניתן לחשוב באותו הזמן מהראש, צחוק אותנטי נטול סיבה רציונאלית אינו נובע ממחשבה. לפיכך התוצאה של הצחוק היא השקטה של פעילות החשיבה המתמדת והפסקת רצף המחשבות המטרידות העוסקות בדברים שליליים וכואבים. וכך, העובדה שלא ניתן "לצחוק בעבר" או "לצחוק בעתיד" כי אם רק "כאן ועכשיו" מאפשרת למתאמן ליצור מרחב שבו נעלם תהליך החשיבה מהמודעות שלו והוא נוכח רק בחוויה הפיזית. המרחב הזה מהווה מקום רגוע ושלו שבתוכו יכולות לעלות ולהיחשף התשובות שנמצאות אצלו לשאלות עליהן הוא בחר להתאמן.

2. הסתכלות חיובית ואופטימית על העולם

הצחוק מאפשר למתאמן להבין כי גם אם בעיותיו ממשיכות להתקיים וכי אין לו אפשרות לשלוט במציאות ולשנותה כפי שאולי היה רוצה, אזי, בידיו כן קיימת האפשרות לבחור לראות את אותם הקשיים בראייה אופטימית ומחויכת יותר. והסתכלות קלילה יותר על העולם בהכרח נותנת לו הרגשה טובה ונעימה יותר. כמו שאמר ברנרד שואו "אנשים המתקדמים בעולם זה הם האנשים הקמים בבוקר, מחפשים את הנסיבות המתאימות להם, ואם אינם מוצאים אותן, יוצרים אותן".

3. קיצור משך זמן הסבל

הצחוק אינו יכול להיות מתוכנן במובן זה שהצוחק אינו מחליט ומתכנן באיזו עוצמה או רמת דציבלים יישמע קולו ולאיזה מרחק, מי ישמע אותו, כיצד הסביבה תגיב לצחוקו וכד'. כלומר, במעשה הצחוק ישנם מרכיבים רבים שהינם ספונטאניים ובלתי ניתנים לשליטה.
עם זאת, אלמנט הבחירה כן קיים במוכנות שלא להחניק את הצחוק המתפרץ. לתת לו לצאת ולהישמע ולחוש את הרגשות שעולים בזמן הזה כפי שהם, מבלי לנסות לטייח, לייפות או להסתיר את הדברים. ואולי החשוב מכל, בכל רגע נתון אפשר לקבל החלטה על עצם פעולת הצחוק עצמה. כלומר, להחליט לצחוק כך סתם, בלי שום סיבה.

באותו האופן ניתן לומר, שאומנם המתאמן אינו בוחר אילו רגשות יעלו בו כשהוא מתמודד עם הנושאים המטרידים בחייו, והוא גם אינו שולט על העוצמה בה הוא חש אותם, אבל הוא כן יכול לבחור להחליט לצחוק עם הרגשות הללו, ובכך לקצר את משך זמן הסבל הנגרם לו כתוצאה מהם.

4. התמרה בחשיבה

ההכרה ביכולת לבחור לצחוק גם אם לכאורה אין שום סיבה "מוצדקת" לעשות כן, מאפשרת למתאמן להבין שיש לו היכולת לבחור כיצד להגיב למה שקורה לו וכי "אם עד היום הגבתי בדרך אחת מהיום אני יכול לבחור להגיב בדרך אחרת כי זה תלוי בי". אומר חליל ג'ובראן: "אנו בוחרים את האושר והסבל שלנו הרבה לפני שאנו חווים אותם". כלומר, הבחירה נעשית בראש החושב, באמונות המגבילות או המעצימות. לכן אפשר גם לבחור אחרת ? וגם אם לא יכולים להימנע מהכאב, בהחלט אפשר לוותר על סבל מתמשך מעצם שינוי החשיבה או הפסקתה.

5. הכנסת יותר קלילות לחיים

הפער בין מה שהמתאמן רוצה לבין מה שהוא עושה בפועל, יוצר מתח וכאב שמורגשים פיזית (למשל, השרירים מתוחים וישנה תחושה של עייפות). במילים אחרות, בגוף יכולות להופיע תחושות פיזיות הנקשרות לאמונות ומחשבות ספציפיים של המתאמן. הצחוק מאפשר פירוק פיזי של המתחים והכאבים הללו, עד שבסיום מפגש האימון הדברים נראים פחות "נוראיים" וכואבים מכפי שנחוו בתחילתו. וכך, הצחוק מאפשר הכנסת מימד של קלילות לתוך חיי המתאמן. אמרה לי, מתאמנת, ממעון לנשים מוכות, "יש לי בעיות מאד כבדות בחיי, אבל אני עכשיו מרגישה הקלה גדולה בגוף ויותר קלילה בנפש".

6. יציאה ממקום של קורבנות

הצחוק גם מאפשר התמודדות עם חוויות של דחייה, והתיידדות עם פחדים, דיכאון, תחושות של דימוי עצמי פגום ובטחון עצמי נמוך, שלא מתוך מקום של קורבנות כי אם ממקום של חוזק ואמונה ביכולות האישיות.

יתרונות פיזיים של הצחוק

בנוסף לכל היתרונות הרגשיים שהוצגו, הצחוק גם ידוע ממחקרים רבים כמועיל ותורם לבריאות הפיזית של הצוחק.
אלו הם רק חלק מהיתרונות הפיזיים שמעניק הצחוק לצוחק:
1. מחזק את המערכת החיסונית
2. משפר את גמישות מערכת הלב וכלי הדם
3. משפר את בהירות החשיבה
4. משפר את הביצועים האינטלקטואליים ואת הזיכרון.


ככה זה כשצוחקים - מפגש צחוק אימון אחד – על אחד

מכל היתרונות הללו ואחרים נוספים, נהנה המתאמן בשיטת הצחוק אימון. שכן, המפגש הינו חווייתי וכולל בתוכו רגעי צחוק רבים.

קיימים שני סוגים של צחוק אימון:

"בשביל הצחוק" - אימון אישי להחזרת הצחוק לחיי המתאמן - עבורו ובשבילו ! מיועד לאנשים שרוצים לצחוק יותר בחייהם, ליהנות מהצחוק שלהם, לצחוק בצורה משוחררת נטולת עכבות, להתגלגל מצחוק ולצחוק ללא סיבה, מהגוף, כמו ילדים. (בדרך כלל נעשה תוך שלושה מפגשים).

"פורצים בצחוק" - אימון שאישי שמאפשר לחולל פריצות דרך משמעותיות בתחומי החיים השונים של המתאמן באמצעות צחוק ! מיועד לאנשים שרוצים לשפר את אחד מתחומי החיים שלהם, תוך הצבת מטרות והשגתם בצורה נינוחה, מהנה, משוחררת וצוחקת כל הדרך אל מימוש היעד.
כמו שאומרת מפתחת השיטה, דר' אנט גודהארט: How to get from here to there and laugh along the way.
(בדרך כלל כרוך בהתחייבות ל-12 מפגשים).

לפני תחילת האימון "בשביל הצחוק" מתבקש המתאמן למלא שאלון ביחס לצחוק בחייו ולמטרות אותם הוא מבקש להשיג בהקשר של הצחוק. במסלול "פורצים בצחוק" מתבקש המתאמן לבחור את התחום בחייו עליו הוא מעוניין להתאמן. איסוף המידע וקביעת המטרות מתמקד בתחום זה תוך כדי שילוב צחוק לצורך פריצות דרך, התגברות על מכשולים והשגת תוצאות רצויות.

מפגש צחוק אימון כולל את השלבים הבאים:
1. בדיקת מחויכת של שלום המתאמן.
2. הצגת מבנה המפגש וכללי האימון – בניית חוזה עבודה (במפגש הראשון).
3. קביעת מטרות האימון (במפגש הראשון).
4. בקשה לדיווח על משימות שלקח על עצמו לבצע במפגש הקודם (החל מהמפגש השני).
5. חיבור למטרות שהוגדרו כרצויים להשגה (החל מהמפגש השני).
6. האימון בפועל (בחירת נושא האימון למפגש, ועבודה עליו באופן מעשי בעזרת שימוש בצחוק).
7. הגדרת משימות לביצוע עד למפגש הבא.
8. משוב ("מה עבד במפגש ומה לא", "כיצד ניתן לשפר למפגש הבא").

מתי כדאי לפנות לצחוק אימון?

התשובה תלויה כמובן במרכיבים רבים, שרובם ככולם קשורים, לאופי הקשיים עימם מתמודד האדם, כמה זמן הם נמשכים ואילו משאבים, אם בכלל, עומדים לרשותו לצורך התמודדות עימם (אם לדוגמה, האדם חש תשישות גמורה ואינו מסוגל לבצע את משימות האימון, ייתכן וזה אינו הכיוון המתאים לו בשלב זה של חייו).

אבל, ניתן לומר בהכללה, שאימון בצחוק נותן מענה בשלוש רמות:

ברמה הראשונה, מטרת האימון בשיטה הינה מניעה. כלומר, הקטנת הסיכוי להופעת הפרעה רגשית על-ידי טיפוח וחיזוק הבריאות הנפשית, הוספת מימד של קלילות לחיים ורכישת היכולת להסתכל עליהם בצורה חיובית ואופטימית.



ברמה השנייה, מטרת האימון בשיטה, לאחר שכבר הופיע קושי כלשהו, לצמצם את מידת השפעתו ואולי הנזקים שהוא עלול להסב לאדם המתמודד עימו.

ברמה השלישית, מטרת האימון בשיטה, לאחר שכבר הופיע קושי והוא השפיע בצורה משמעותית על האדם המתמודד עימו, לקצר את משך זמן ההשפעה השלילית וזמן הסבל שאותו אדם חווה.

לסיכום, בשל חדשנותו של תחום האימון בצחוק, מצאתי לנכון לכתוב מאמר זה בכדי לשפוך אור על הנושא, לטובת כלל המתעניינים בו. הן הקהל הרחב והן אנשי מקצוע. תחום זה ממשיך ומתפתח ובכוונתי להמשיך לקדמו גם בעתיד, באמצעות הפצת מידע כגון זה שניתן במאמר הנוכחי.

נכתב על ידי נילי דור האלה,
מייסדת מקדש השמחה – הבית להתנסות חווייתית באמצעות שפות חווייתיות של צחוק, נשימה, קצב, תנועה, צבע ומגע,
מדריכת יוגה צחוק בכירה מטעם ביה"ס הבינלאומי ליוגה צחוק ומאמנת צחוק אישית.

© כל הזכויות שמורות לנילי דור האלה ומקדש השמחה ואין לעשות במאמר שימוש פרסומי או אחר ללא אישור בכתב מאיתנו.


שירות ייחודי וחדשני מבית מקדש השמחה:

מפגשי צחוק אימון אישיים וקבוצתיים לקהל הרחב ולעסקים

(Laughter Coaching)

לתיאום פגישת צחוק אימון עם נילי דור האלה

04-8323708

[email protected]

www.metaplim.co.il/DorHaElla

www.metaplim.co.il/dorhaella
קישור לאתר המקור: www.clickgo.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י נילי דור האלה שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]