חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מדוע לפנות לטיפול זוגי עם כל המשפחה?





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: אימון אישי הסוד קבלה אמיר הלמר

נושא המאמר: 10 הספירות
מאת: אמיר הלמר   שמור מאמר למועדפים

10 הספירות


הספירות הן תשתית הקבלה.
הספירות הן אלו שמקיימות את העולם ומושלות בו. עשר הספירות אומנם שונות זו מזו, אך אינן נפרדות זו מזו, הן קשורות אחת ברעותה,
נעות על פי צלילים ותדרים הידועים לה. לכל ספירה תפקיד ותת תפקיד.
הספירות שונות זו מזו ויש בהן כאלה המנוגדות אחת לרעותה.
חלוקה יסודית בספירות נקראת ימין, שמאל ואמצע, או בהתאמה על פי הנהגתן, חסד,דין ורחמים.

" ...ואלו הם עשרה שמות שהקב"ה נקרא בהם, המקושרים זה בזה ביחוד השלם ואלו עשרה השמות, הם הספירות הקדושות של המלך, שהוא נודע בהן והן שמו והוא הן..."( הזוהר כרך י"א ויקרא, קע"ז).

תהליך הבריאה על פי הקבלה הוא תהליך של התגשמותו של האלוהים, החל ממצב של אור אינסופי, דרך ירידה במורד עולמות גשמיים ועד להתגלמותו בעולם בעולם האדם.
התהליך הינו הפיכת האלוהים מכללי עד להתגלמותו בכל אחד מאיתנו. זהו תהליך של יצירת העולמות.
תהליך בן 10 מדרגות, הנקראות גם 10 עולמות או 10 ספירות. הספירה מייצגת את בנשיות בבריאה.
תבנית עץ החיים היא תבנית הבריאה המורכבת מ- 10 עיגולים, שהם העולמות. מ- 22 קווים, שהם 22 השבילים העוברים בין העולמות. הקווים, הישרים והזקורים מהווים את המהות הגברית של הבריאה.




עשר הספירות







שלוש הספירות הראשונות (ג"ר, ג' ראשונות), הקרויות: כתר, חכמה ובינה (כח"ב).




כתר - הספירה הראשית, הקרובה ביותר לאלוהות אינסוף עצמה, ולפיכך נחשבת "אין" ו"שורש". אין לדבר עליה ואין לתפוס אותה. היא מבטאת את הרצון שלנו לגלות ולהשפיע.



חכמה (אבא) - החוכמה נאצלת מתוך ספירת ה"אין" היא הכתר. בחוכמה תחילת התפשטותה והשפעתה של האלוהות. ערכה הוא בחיבורה לדמות האם.




בינה (אמא) - היא כלי הקיבול של החוכמה. היא "אם הבנים", המולידה את שבע הספירות שבאות אחר כך.
אוגרת בתוכה את כל האנרגיה המניעה את החוכמה.כאשר יש לגלות את המחשבה באמצעות מעשה, ספירות חכמה ובינה נפגשות, משלבות את כוחותיהן, מסננות אותם דרך ספירת דעת הבלתי נראית ומעבירות אותם לספירת חסד.


בזעיר אנפין - פנים זעירות, מכיל את כל אנרגית עץ החיים במבנה מצומצם. כולל בתוכו 6 ספירות. מספירת חסד ועד לספירת יסוד. ספירה זו במהותה ריקה ותפקידה לתעל את האנרגיה בצורה מאוזנת מה-ג' הראשונות אל ספירת המלכות (העולם שלנו).



חסד (אברהם אבינו) - המביאה את הטוב האלוהי והשפע האינסופי אל תוך העולם, בלי כל חשבון ובלי כל צמצום. הטבה שאין לה גבולות לא מבחינת האיכות ולא מבחינת הכמות.לספירה זו יש איזון הנקראת ספירת גבורה.


גבורה (יצחק אבינו) - גבורה זו הספירה המצמצמת את החסד אל מי שראוי לו. בעוד ש"חסד" היא ספירה של הטבה, ב"גבורה" יש ממד של דין וצדק.ספירת גבורה היא זו המביאה לגילוי והבנה של אנרגיה אשר הועברה מספירת חכמה ובינה יחדיו לספירת חסד, אשר מהווה את תחילתו של העולם הגשמי.


תפארת (יעקב אבינו) - תפארת היא הספירה הממצעת בין החסד והגבורה, ומהווה פשרה בין השפע לבין הגבלת הדין. ההרמוניה שאותה היא מביאה היא שהופכת אותה ל"תפארת".היא מייצגת את האיזון החמקמק והעדין בין דין ורחמים אשר למשל, מאפשר להורים לחנך את ילדיהם באהבה במקום בתגובה וכעס.


נצח (משה רבנו) - ספירה אחות ל"הוד".ספירת נצח מייצגת את הנצחיות, את התהליכים הלא רצוניים ואת הצד הימני של המוח, שם מתרחש התהליך היצירתי.ספירת נצח היא האמן, המשורר, המוסיקאי, החולם והצד הזכרי המפרה.


הוד (אהרון הכהן) - יחד עם "נצח" נחשבת ל"רגליים", לכוח המחזיק ותומך בשאר הספירות העליונות.כאן מתחיל תהליך ההוצאה לפועל הגשמי של מה שהיה עד עתה רק פוטנציאל. ספירת הוד שולטת על הצד השמאלי של המוח האנושי, ועל פעילות, על התחום הלוגי והמתמטי.


יסוד(יוסף הצדיק) - משולה לזכריות. היא מקבלת שפע מהספירות הקודמות ומעבירה אותו אל ספירת המלכות. היא הכוח שמחבר בין האידיאות האלוהיות למציאות


מלכות (דוד המלך) - מלכות הקרויה גם "שכינה", משולה לנקביות, והיא קולטת מ"יסוד" את שהואצל ומעבירה אותו לתוך העולם הממשי.כאן הכל מתקשה ומקבל צורה גשמית. אותו בית שהדחף לדמותו החל בכתר, שהרעיון לבנייתו נהגה בחכמה, הופעל בבינה, תוכנן בחסד, עוצב בגבורה, נעשה אפשרי בתפארת, הוכן כטיוטה בנצח, מחירו הוערך בהוד, חומריו נאספו על משאית ביסוד, ייבנה בסופו של דבר כאן, במלכות, בה נמצא העולם בו אנו חיים. זוהי הספירה היחידה בה עץ הדעת תוקע את שורשיו וזהו המקום בו השוני בגישה של אנשים ייקבע אם יחיו באור או בחושך.

ואם נסכם את התהלך לגילוי במשפט אחד אזי:
מצאו את היכולת שלכם לקבל את המציאות ולטפל בסיבה, לצורך שינוי התוצאה הרצויה לכם.
ומכאן בבחינת צא ולמד....

שלכם,

אמיר הלמר
מאמן אישי ועסקי
www.migdalor.biz
050-2250225 , 077-5531550


www.migdalor.biz
קישור לאתר המקור: www.clickgo.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אמיר הלמר שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]