חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
רעיונות לבילוי ביום האהבה





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: נשמה גילגול אגו היסטוריה

נושא המאמר: נשמה אחת, חמישה גלגולים
מאת: אלי וינוקור   שמור מאמר למועדפים

אברהם, משה, רבי שמעון בר-יוחאי והאר"י הקדוש הם גלגול של אותה נשמה מיוחדת שהתגלתה לבסוף גם בבעל הסולם. הוא היה זה שהתאים את חכמת הקבלה לדורנו
"והנה ברצון עליון זכיתי לעיבור נשמת האר"י, לא מפני מעשי הטובים, אלא ברצון עליון שנשגב גם ממני עצמי למה נבחרתי אנוכי לנשמה נפלאה זו, שלא זכה בה אדם מעת פטירתו עד היום ולא אוכל להאריך בענין זה מפני שאין דרכי בזה לדבר בנפלאות" (בעל הסולם, "פרי חכם, אגרות", עמ' קי"ח).

התהליך המסתורי והמדהים הזה התרחש חמש פעמים בלבד במהלך ההיסטוריה. מעטים הם האנשים שיודעים עליו, ועם זאת, בכל פעם שבה תהליך זה קורה הוא מביא עמו מפנה חסר תקדים בהתפתחות האנושות.

נשמה מתוקנת אחת, שתפקידה לקשר בין הכוח העליון לבין בני האדם, יורדת לעולמנו ומתגלגלת פעם אחר פעם בחמישה מקובלים אדירים. כל אחד מהם מקדם בתורו את האנושות צעד משמעותי נוסף אל עבר השגת המצב הנעלה והשלם ביותר במציאות, אל עבר הרגשת הרוחניות.

אברהם - הסימן הראשון
הראשון מבין חמשת סימני הדרך בהיסטוריה האנושית הופיע לפני כ-5000 שנה, באזור בבל, עיראק של ימינו. עד לאותה תקופה האנשים הסתפקו בקורת גג, צרכו מזון בסיסי ולא שאפו לקידום, לקריירה או לכיבושן של פסגות שונות.

הכול התנהל בצורה טבעית, שלווה וללא חיכוכים, עד שיום אחד השתנו פני הדברים באופן מוחלט. בוקר בהיר אחד התעוררו הבבלים בהרגשה שהחיים הפשוטים במרעה, במערה או מתחת לעץ, הפכו אפורים ולא מספקים. הם פשוט החלו לרצות יותר, הרבה יותר.

הבבלים החלו להיות מרוכזים יותר בעצמם ואף לנצל איש את רעהו. הרצון האגואיסטי שהתפרץ בהם הפריד ביניהם כסכין. מגדל בבל המפורסם, סימל יותר מכול את הדחף האגואיסטי הזה – הבבלים החלו לחשוב שבכוחם להגיע "עד לשמים" ולשלוט גם על הטבע, על הכוח העליון.

אדם אחד בלבד, אברהם שמו, סרב להשלים עם המצב והחליט ללכת נגד הזרם. הוא חיפש את הכוח שעמד מאחורי הקלעים - וגילה אותו. מתוך השגתו הרוחנית הבין אברהם שהאגו לא נועד להפריד בין בני האדם, אלא דווקא לגרום להם להתאחד בקשר אמיתי וחזק יותר. הוא גילה את השיטה להתגברות על האגו והחל להפיץ אותה ברבים. אולם רק חלק קטן מתושבי בבל בחר להקשיב למשנתו של המקובל הראשון בהיסטוריה.

אברהם השיג את הדרגה הרוחנית הגבוהה ביותר שיכול להשיג בן אנוש. לפי החוקים הרוחניים, אין כל צורך בכך שנשמתו תתגלגל לעולם הזה פעם נוספת, אלא שלנשמה של אברהם יש תפקיד מיוחד: להעלות את כל האנושות למצב שאליו הגיע אברהם בעצמו. לצורך כך ממשיכה אותה נשמה מיוחדת את מסעה ויורדת שוב לעולם הזה.

משה - יציאה משליטת האגואיזם
הימים ימי תור הזהב של מצרים. מלחמות עקובות מדם, שגשוג כלכלי ומפעלי בנייה אדירים שחלקם קיימים עד עצם היום הזה מסמלים שלב חדש בגדילתו של האגואיזם האנושי. שטחים שלמים נכבשים ועמים שלמים נלקחים לעבדות. אחד מאותם עמים היה עם ישראל, שעבד לממלכה שמייצגת את האגואיזם שגדל באנושות באותן השנים, ממלכת מצרים.

כדי להוציא את העם מהשעבוד למצרים, נדרש מנהיג חזק שיוביל את העם למצב נעלה יותר. לשם כך, מתגלגלת נשמתו של אברהם ומתלבשת בגופו של המקובל הגדול הבא, במשה.

איש אינו יודע עדיין שהבחור הצנום והמגמגם הזה, עתיד להיות גדול המנהיגים הרוחניים של העם היהודי. למרות שהוא נראה חלש מבחינה חיצונית, העוצמה הפנימית שלו מרשימה, הוא נעמד מול פרעה כשבליבו אש בוערת, ומנהל עמו מאבק עיקש על העתיד הרוחני של עם ישראל. אולם כדי לצאת ממצרים נדרש איחוד של העם כולו.

לכן, משה עושה בדיוק את מה שעשה אברהם לפניו – הוא קורא לכל העם להתאחד. הוא לוקח את השיטה שפיתח אברהם ומתאים אותה לדרגת האגואיזם החדשה שפרצה בעולם. בעזרת הכוח העליון שעומד לצידו, הוא סוחף את העם אחריו, מוציא אותו ממצרים וכותב עבורו את המדריך השלם ליציאה משליטת האגואיזם, את ה"תורה".

רבי שמעון בר יוחאי - הזוהר הגנוז
אמצע המאה השנייה לספירה והרוחות בארץ ישראל סוערות. מאתיים שנה בלבד חלפו מאז חורבן בית המקדש השני, עם ישראל יצא לגלות ונכנס לתקופה הקשה בהיסטוריה שלו. אולם החורבן הגשמי מהווה רק ביטוי חיצוני לחורבן הרוחני שחווה העם באותן השנים.

הפירוד והפילוג מתפשט בין האנשים ולא פוסח אפילו על גדולי המקובלים של הדור, 24,000 התלמידים של רבי עקיבא. הכלל הידוע של "ואהבת לרעך כמוך", ששרר בקרב העם כולו, הופך לשנאת חינם, והתלמידים מוצאים את מותם במגיפה נוראית שפרצה באזור. האגואיזם מתפרץ שוב והחורבן שהוא מביא עמו גדול מאי פעם.

כדי להביא לעם היהודי הגולה שיטה שתסייע לו לשוב למצב הרוחני הגבוה שבו הוא היה בזמן בית המקדש, מתגלה שוב אותה נשמה מיוחדת ומתלבשת בגדול התלמידים של רבי עקיבא, רבי שמעון בר-יוחאי (רשב"י).

רשב"י מקבץ סביבו תשעה מקובלים, עולה איתם למערה הממוקמת בין מירון לצפת וכותב את ספר הספרים של הקבלה – ספר ה"זוהר". אולם הספר מיועד להתגלות רק בתקופה שבה העם יהיה מוכן לשוב מהגלות, כדי לספק לו את הכוחות לעשות זאת. לכן, הספר נגנז מיד לאחר שנסתיימה כתיבתו. השיטה להתעלות רוחנית כבר פותחה אך היא מחכה לתקופה מיוחדת שבה יהיו בני האדם מוכשרים לבצע אותה. התקופה הזאת מתחילה בצפת במאה ה-16, כאשר הנשמה המיוחדת שהתלבשה באברהם, במשה וברשב"י מתלבשת במקובל הגדול הבא – בהאר"י הקדוש.

האר"י - תקופת התפתחות חדשה
למעלה מ-1,500 שנה חלפו מאז תקופתו של רבי שמעון בר יוחאי. במשך כל הזמן הזה הוסתרה חכמת הקבלה על ידי המקובלים בחדרי חדרים, הדור עדיין לא היה בשל להתגלותה. והנה הגיעה העת - בואו של האר"י לצפת היווה את אות הפתיחה לתקופה שבה תותאם שיטת הקבלה לרבים.

למן המאה ה-16 העולם נכנס לסחרור שלא היה כדוגמתו בעבר - מהפכה מדעית ומהפכה תעשייתית, סדרה של מרידות אזרחים ומלחמות עקובות מדם שהתחוללו באירופה היו רק חלק מהשינויים שיתרחשו במאתיים השנים הבאות. כדי למנוע את הסבל הרב ולקדם את האנושות לעבר רוחניות כבר עכשיו, מתלבשת אותה נשמה מיוחדת בהאר"י הקדוש. בדיוק כמו בעבר, תפקידה הוא להתאים את הקבלה לראשיתה של תקופת התפתחות חדשה, תקופה שבה האגואיזם האנושי גדל בצורה ניכרת מאי פעם.

לא לחינם כינה בעל הסולם את האר"י הקדוש "משיח בן יוסף", ואמר שהוא מסמל את התחלת היציאה מהגלות. בתוך שנה וחצי בלבד, עושה האר"י את הבלתי יאומן – הוא הופך את חכמת הקבלה משיטה של יחידי סגולה לשיטה שמתאימה למספר רב של נשמות. אולם מעטים בלבד הרגישו באותם ימים צורך להשתמש בשיטת האר"י. על האנושות היה להבשיל עוד מעט, לעבור "שדרוג" נוסף.

בעל הסולם - הנשמה המיוחדת השלימה את תפקידה
המאה ה-20 הייתה התקופה המיוחדת והגדושה ביותר בהיסטוריה. דומה שבמאה השנים האחרונות הזמן פשוט התכווץ. המאה התחילה עם בניית מסילת הרכבת, המשיכה עם שיגור אנשים לחלל, והסתיימה עם רשת האינטרנט שהפכה את כל העולם לכפר גלובלי קטן. במהלך המאה ה-20 התרחשו שתי מלחמות עולם ומהפכות בסין ובברית המועצות, שגבו יחד למעלה ממאה ועשרים מיליון חללים, וסימלו את השלב הגבוה ביותר בהתפתחות האגואיזם האנושי.

לקראת המאה ה-21 האנושות מתחילה לחוש ריקנות גדולה שמתפשטת בכל תחומי החיים. עוד ועוד אנשים אינם מוצאים סיפוק בחייהם ומתחילים לחפש משהו מעבר למה שיש לעולם הזה להציע. למעשה, זהו צורך בהתעלות רוחנית והוא מסמן את השלב שאליו ייחלו מקובלי כל הדורות: הגיע הזמן לאפשר לכל אדם ללמוד ולהבין את ספר הזוהר ואת כתבי האר"י. רק כך תוכל האנושות לעלות על נתיב חדש.

מתוך הצורך החדש שנוצר, הנשמה המיוחדת שהתלבשה באברהם, במשה, ברשב"י ובהאר"י הקדוש יורדת פעם נוספת לעולמנו ומתלבשת בבעל הסולם, הרב יהודה אשלג.

בעל הסולם לוקח את הכתבים של רשב"י ושל האר"י ומפשט אותם. הוא מתאים את השיטה שגילה אברהם עוד בימי בבל ומתאים אותה במיוחד לדורנו, לדור ששואל כבר על משמעות החיים ומחפש איך לעלות שוב לדרגה רוחנית.

הנשמה המיוחדת הזו השלימה בכך את תפקידה. בזכותה, כל שעלינו לעשות כיום כדי להגיע להרגשת השלמות והנצחיות שחוו מקובלי כל הדורות, הוא רק לפתוח את הספרים של בעל הסולם ולהתחיל להתעלות לעבר העולם הרוחני.

[email protected]

kab.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי וינוקור שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]