חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מדריכים שווים למחשב - שווה !!





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: טכנאי מחשבים תיקון מחשבים פתרון תקלות חומרה ותוכנה שירות תיקונים בבית הלקוח

נושא המאמר: מושגים מעולם המחשוב
מאת: דהן איתן   שמור מאמר למועדפים


ASCII (ראשי תיבות של American Standard Code for Information Interchange) הוא קוד לייצוגם של תווים (ספרות, אותיות האלפבית, סימני פיסוק ועוד) בזיכרון ובקובצי מחשב.
קוד זה משמש להצגת אותיות האלפבית הלטיני הפשוט, ללא אקצנטים. הוא קידוד תווים של 7 סיביות המכיל 128 תווים, ביניהם 32 תווי בקרה, 52 אותיות, 10 ספרות וסימנים מיוחדים כגון סימני פיסוק, רווח, Enter.
הקוד אינו כולל אותיות עבריות. בעבר הותאם הקוד לעברית (קוד ישן) - 27 תווים (כולל אותיות סופיות) תפסו את מקום האותיות הלטיניות הקטנות. גם שפות אחרות הותאמו אליו, למשל עבור גרמנית ויתרו על כמה תווים לטובת יצירת אותיות לטיניות עם סימנים.
כיום, תקני ISO מרחיבים תקן זה (בצורתו הבסיסית האמריקאית - לא בצורתו הגרמנית או העברית, למשל), ו-Latin-1, התקן הבסיסי לאנגלית, כולל אותיות לטיניות עם אקצנטים. ISO-8859-8 הוא התקן לעברית המשמש ברוב מערכות המחשב הקיימות.
בעתיד ישלוט יוניקוד כנראה - הוא כולל אוסף רחב בהרבה של סימנים, ומאפשר שפות אחדות על דף אחד. למרות שיש תוכנות שלא עובדות טוב עם תו שתופס 2 בתים, ישנם תקנים כגון UTF-8 המאפשרות לתווי ה-ASCII לעבור ללא שינוי.
קוד נוסף, למטרה דומה, הוא קוד EBCDIC שפיתחה חברת IBM ?(ASCII הרבה יותר נפוץ כיום, והוא תקן בינלאומי
תווי ASCII.




Chipset:
כל לוח אם מבוסס על ערכת שבבים (Chipset) שאחראית על הגישור בין הרכיבים השונים המרכיבים את המחשב., ערכת שבבים היא קבוצה של מעגלים משולבים (שבבים) אשר מתוכננים לעבוד ביחד, ובדרך כלל מסומנים כמוצר אחד.בתחום המחשבים האישיים, המושג ערכת שבבים מתייחס לרוב לשבבים מיוחדים המיועדים ללוחות אם או לכרטיסי הרחבה. היצרן של ערכות השבבים אלו יכול להיות יצרן עצמאי שאינו קשור ליצרן של לוח האם. בנוסף, ערכות שבבים אלו תומכת לרוב במעבדים שונים (כגון AMD ואינטל).
bus:
מסלול משותף להזרמת אותו חשמליים בין רכיבים שונים על לוח המחשב וכרטיסי ההרחבה האמורים להתקשר בניהם, האפיק (bus) בPCMCIA הוא בעל רוחב של 16 ביט. CardBus היא גרסה של 32 סיביות, הרצה במהירות של 33 מגה?הרץ, על אותם גדלים פיזיים סטנדרטיים. CardBus מכיל גם יכולת שליטה על האפיק, אשר מאפשר לבקר האפיק "לדבר" עם ההתקנים האחרים על האפיק ללא צורך לעבור דרך המעבד. דבר זה מאפשר העברה מהירה של מידע.
כיוון שCardBus הוא בעל 32-ביט, ותומך בשליטה על האפיק, הוא הופך דומה בצורה מספיקה לPCI, כך ששבבים ומערכות שבבים יכולים להיות מותאמים הן לPCI והן לCardBus, למשל אלה אשר תומכים בWi-Fi.

Front Side Bus ? FSB :
אפיק תעבורה קדמי :
הכוונה היא לערוץ העברת הנתונים בין הזיכרון ושאר ההתקנים המותקנים על המחשב לבין המעבד
כמו כן נקרא גם BUS SPEED או FSB בקיצור, ככל שמהירות זו גבוהה יותר כך ביצועי במחשב יהיו טובים יותר .מהירות המעבד מול הזיכרון .
אפיק תעבורה אחורי BSB לכיוון הזיכרון

System clock :ממוצע

In computers, sequence is everything. The system clock synchronizes the tasks in a computer, like loading data before manipulating it, etc. The system clock is a circuit that emits a continuous stream of precise high and low pulses that are all exactly the same length. One clock cycle is the time that passes from the start of one high pulse, until the start of the next. If several events are supposed to happen in one clock cycle, the cycle is subdivided by inserting a circuit with a known delay in it, thus providing more highs and more lows.






Interleaving :

ה-Interleaving הוא מנגנון לשיפור התפקוד תחת שגיאות ע"י חלוקה של המידע לחלקים ושידורו עם מרווחים קבועים,בצד המקלט חלקי המידע מאוחים מחדש לצורת המידע המקורי , היתרון בהפרדה זו הוא הקטנת הפגיעות הוא הקטנת הפגיעות של המידע לפרץ השגיאות מאחר שפחות ביטים מיחידת מידע אחת יכולים להיפגע .
מנגנון ה- Interleaving הוא מנגנון יעיל לפתרון בעיית פרץ השגיאות שיכול לגרום לפגיעה חמורה בנתונים , לעומת זאת לאחר ה- ה-Interleaving יכולים עדיין להיות תאים המכילים שגיאות בגלל פרצי שגיאות שפוגעים בתאים לאחר ה-Interleaving .
פתרון לבעייה זו יכול להיות השימוש במנגנון גילוי שגיאות יעיל בצד המקלט שיגלה שגיאות כפולות , אולם במציאות קשה לגלות אילו ביטים מכילים שגיאות .
בעייה נוספת בשיטה זו היא כיצד בוחרים את דרגת ה-Interleaving

CMOS :

CMOS = Complimentary Metal Oxide Semiconductor.
זהו סוג של טרנזיסטור המורכב למעשה מ2 טרנזיסטורים המשלימים זה את זה: NMOS וPMOS המבוססים על מצע מטענים חשמליים חיוביים (PMOS) ושליליים (NMOS). תכונת הPMOS המיוחדת היא המהפך. באופן כללי, עבור מתח נמוך במבוא הטרנזיסטור יתקבל מתח גבוה במוצאו ולהיפך. ערכי הסף הקובעים מהו מתח נמוך ומהו גבוה הינם תלויי טרנזיסטור כלומר עבור כל טרנזיסטור יש ערכים שונים. ערכים אלה תלויים ברוחב תעלת המטענים ובמצע הטרנזיסטור. השימוש בCMOSים נפוץ ביותר בעולם הדיגיטלי בשל מהירותו. מאחר והCMOS מורכב מNMOS וPMOS יש להסתכל על הCMOS כטרנזיסטור בעל 2 ענפים כאשר הענף של הPMOSים הינו PULL UP והNMOS הינו PULL DOWN בשל התכונות המאפיינות כ"א מהם
מימוש מהפך, שער NOT, בטכנלוגיית CMOS

www.eitan-pc.co.il
קישור לאתר המקור: www.article.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י דהן איתן שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]