חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מחסנים להשכרה בתל אביב ומרכז





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: תושבות אזרחות עו"ד אזרחות עו"ד תושבות

נושא המאמר: מתן תושבות ישראלית לגויים , שבניהם שירתו בצה"ל - משפט חוקתי
מאת: אלי דורון, עו"ד – ירון טיקוצקי, עו"ד (ורו"ח) / [email protected]   שמור מאמר למועדפים


בצה"ל משרתים כיום חיילים בודדים רבים אשר הוריהם מתגוררים בחו"ל ואשר אינם זכאים לעלות לישראל על פי תנאי חוק השבות, תש"י-1950. על-פי החלטת ממשלה מס' 2660 ניתן כיום להעניק מעמד בישראל להורה אחד בלבד של חייל/ת בודד/ה כתושב זמני ואף זאת בתנאים מסוימים. כמו כן, רשאי ההורה "לשדרג" מעמדו למעמד תושב קבע ואף למעמד של אזרח במסגרת תהליך שאורך מספר שנים. הבעיה הנובעת מהסדר זה הינה הצורך בהפרדות זוג ההורים, כדי שאחד מהם יוכל להתאחד עם בנו או בתו החיילים. תוצאה זו הינה בלתי הומנית בעליל, עשויה לגרום לקריעת משפחות, למניעת קיומו של קשר רציף בין אחד ההורים לחייל/ת ולרבות העמדתו של החייל/ת במצב בו יצטרך לבחור בין אחד ההורים כמועמד לקבלת מעמד בישראל.

בהתאם לאמור לעיל, במינהל האוכלוסין אשר הינו אגף במשרד הפנים אשר אחראי בין היתר על מתן היתרי ישיבה בישראל, בהתאם לחוק הכניסה לישראל, התשי"ב-1952, קיים כיום נוהל מתן מעמד להורי חיילים, שמספרו 5.2.0036 ואשר תוקפו ל-5 שנים מחודש מרץ 2004 ועד לחודש מרץ 2009 (להלן: "הנוהל").


הנוהל הקיים
על פי הנוהל הקיים כיום במשרד הפנים, רשאי/ת חייל/ת המשרתים בצה"ל 12 חודשים ומעלה ואשר נקראו לשרת ו/או שירתו בצה"ל לפחות 18 חודשים ואף אם שוחררו טרם לכן, למעט חריגים הקבועים בנוהל - לבקש מתן מעמד בישראל להוריהם. מדובר בעניין זה בהענקת מעמד להורים ביולוגיים, או לזוג הורים, שלפחות אחד מהם הורה ביולוגי שאליו יוכיח החייל זיקה חזקה יותר.
בין החריגים, בהתקיימם לא יינתן מעמד להורה החייל/ת – שחרור מצה"ל בשל אי התאמה, הרשעה בדין, שחרור מחמת מחלה, החמרת מחלה או חבלה, שאירעו בתקופת השירות ובתנאי שלא נגרמו בשל התנהגות רעה מצידו של החייל.

על פי הנוהל, כאמור, על החייל/ת המזמין/ה להתייצב אישית במשרד הפנים ולהציג מסמכים שונים, ביניהם, אישור על שירות בצה"ל, תעודת יושר מאומתת ומאושרת של ההורה וכד', הכל כמפורט בנוהל.
יתרה מכך, קובע הנוהל, כי מי ששירת בצה"ל בין שנת 2000 למרץ 2004 ולא הגיש בקשה בזמן שירותו, יכול להגיש בקשה על-פי הנוהל עד חודש מרץ 2007.

הצעת החוק
לאור הבעייתיות הטמונה בהחלטת הממשלה מס' 2660 כמפורט לעיל, ובכדי לעגן נוהל זה בחוק, ביום 22.1.2007 הונחה על שולחן הכנסת הצעת חוק האזרחות והכניסה לישראל (תיקון-מעמד להורי חייל), התשס"ז-2007 של חברי כנסת, לפיה יעוגן מתן מעמד להורי חייל בחוק (להלן: "הצעת החוק").

על פי הצעת החוק, שר הפנים יהיה רשאי להעניק לשני הוריו הביולוגיים של חייל אשרה ורשיון ישיבה ארעי בישראל לתקופה של שנה אחת, אשר זו ניתנת להארכות עד לתקופה כוללת של 4 שנים. בחלוף תקופה של 4 שנים, יהיה רשאי שר הפנים לתת להורי החייל אשרה ורשיון לישיבת קבע (להלן: "ההליך המדורג").
עוד מבקשת ההצעה לקבוע, כי השירות המדובר הוא זה שנקבע בנוהל משרד הפנים והחריגים הקבועים בו, אף הם דומים. כמו כן, יפקע אותו "הליך מדורג" במידה ויוכח כי מרכז חייהם של ההורים ושל החייל אינו בישראל, וכן באם קיימת מניעה פלילית ו/או בטחונית וכי הענקת המעמד אינה סותרת את תקנת הציבור.

עוד קובעת הצעת החוק, כי הורה החייל שהשלים את ה"הליך המדורג" יהיה רשאי להתאזרח בישראל ויהא פטור ממספר תנאים הקבועים בחוק האזרחות, תשי"ב-1952. כן יודגש, כי על פי הצעת החוק, זכויותיו ומעמדו של הורה על פי הצעת החוק יהיו אישיים ולא יקנו לאחר הרשאה זו, תהא הקרבה אשר תהא.
עוד מבקשת הצעת החוק לקבוע, בדומה לנוהל, כי חייל ששוחרר משנת 2000 ואילך יוכל להגיש בקשה בהתאם לחוק המוצע, גם אם לא ביקש עד כה. כמובן, גם מי שבקש כבר - יחול עליו החוק המוצע.

יצויין, כי ביום 28.2.2007 אושרה ההצעה בקריאה טרומית בכנסת.

הערות נוספות
מדובר בנוהל והצעת חוק, אשר מביאים לאיחוד משפחות של חיילים העומדים בקריטריונים של חוק השבות, תש"י-1950 עם הוריהם הביולוגיים, אשר בינם יש מידת קרבה לפי שיקול דעתו של שר הפנים. אין באמור עד כה כדי לתת לחייל שאינו עומד בקריטריונים האמורים להעניק להוריו מעמד כלשהו לפי הנוהל ולפי הצעת החוק.
כמו כן, הצעת החוק טרם הועמדה לקריאה ראשונה ונו תקווה כי זו תתקבל. בינתיים, תשמש הצעת החוק, ככל הנראה, כמקור פרשני לנוהל הקיים.

פעילות המשרד
משרד עוה"ד דורון, טיקוצקי, עמיר, מזרחי מחיפה קבל זה מכבר פניות רבות של חיילים בעניין זה אשר מטופלות בימים אלו מול משרד הפנים.

במקרה שהובא לטיפול משרדנו לאחרונה, שרת הלקוח, יליד רוסיה, בן יחיד לאביו, 4 שנים בצה"ל, לרבות שירות קבע והשתחרר בדרגת סגן (קצין). הוריו של הלקוח התגרשו עוד בילדותו, כאשר הלקוח עלה עם אמו (יהודייה, אזרחית ותושבת מדינת ישראל) ארצה, ואילו אביו של הלקוח, אשר אינו זכאי לעלות ארצה על פי חוק השבות, תש"י-1950, נותר בחו"ל. על אף המרחק, שמרו האב והבן במהלך השנים על יחסים קרובים והדוקים.
לאחרונה חלה האב במחלת הסרטן והבן, שדואג לו בכל מאודו וברצונו להיות קרוב אליו ולטפל בו ברגעיו הקשים, דאג להטסתו של האב לישראל לצורך קבלת טיפול רפואי בבית החולים "רמב"ם" בחיפה, שהינו מבין המרכזים הרפואיים המתקדמים בעולם בתחום זה. כיום שוהה האב, אשר יהא זקוק לטיפול רפואי ארוך, בישראל במסגרת אשרת תייר.
במסגרת הבקשה שהוגשה באמצעות משרדנו למנהל האוכלוסין, נטען כי מקרה זה שייך ללא צל של ספק לאותם מקרים המצדיקים הענקת מעמד ישיבה חוקי וקבוע בארץ לאב, שכן שלילתו של מעמד כאמור, עלולה להביא לתוצאות הרות גורל ולנזק בלתי יתואר, הן ללקוח והן לאביו, לרבות מניעת הזכות הבסיסית והיסודית של הלקוח, בנו היחיד של האב, לעמוד לצד אביו ברגעיו הקשים ולסייע לו ככל האפשר, לרבות באמצעות מתן הטיפול הרפואי הטוב ביותר.

סוף דבר
לסיום, נבקש להביא מדברי חבר הכנסת חיים אורון על הצעת החוק:
"הצעת חוק זו נועדה לתקן את הטעם הנפגם בגירוש הוריהם של חיילים, המסכנים חייהם למען מדינת ישראל, וזקוקים לקרבתם ותמיכתם של הוריהם במהלך השירות הצבאי ולאחריו".

דורון טיקוצקי עמיר מזרחי עורכי דין ונוטריון הינו משרד העוסק במשפט מסחרי-מיסויי. כמו כן למשרד מחלקה המתמחה במשפט חוקתי והגשת בגצ"ים.

לשאלות: [email protected]



www.reader.co.il/authors/1099/דורון-טיקוצקי-עמיר-מזרחי-עורכי-דין-ונוטריון


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד – ירון טיקוצקי, עו"ד (ורו"ח) / [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]