חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
הפלייסטיישן 3 לעת עתה מאכזב





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: הסכם יחסי ממון הסכם ממון יחסי ממון עו"ד גירושין

נושא המאמר: הסכם יחסי ממון כמגן על התא המשפחתי מפני נושים
מאת: ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) - אלי דורון, עו"ד - אתי סדיס, עו"ד / [email protected]   שמור מאמר למועדפים

ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) - אלי דורון, עו"ד - אתי סדיס, עו"ד / [email protected]



לאחרונה הכריז ביהמ"ש על מאבק בתופעה שבה מבקשים חייבים לעקוף את נושיהם ע"י הברחת נכסים ורישומם על שם אדם אחר. על פי הפסיקה ניתן להרים מסך מעבר לזכויות הקנייניות הרשומות, לשם ייחוסם לבעליהם האמיתיים (החייבים), וזאת כאשר קיימים אותות מרמה כגון: חדלות פירעון של מעביר הבעלות, קשרים בין המעביר לנעבר, שמירת החזקה בנכס ועוד. משמעותה של פסיקה זו היא, כי ההגנה שמספק הסכם יחסי ממון לחייבים מפני נושיהם, אינה אבסולוטית, וכי בית המשפט ייבחן בשבע עיניים כל הסכם יחסי ממון שיש בו כדי לסייע לחייב להתחמק מלפרוע החוב לנושיו, ויחפש את נקודות התורפה באותו הסכם.

חוק יחסי ממון קובע כי עם פקיעת הנישואין בין הצדדים עקב גירושין או עקב מותו של בן זוג, תבוצע חלוקת הרכוש המשותף בין הצדדים בחלקים שווים. כלומר, כל מה שנצבר על ידי בני הזוג במהלך תקופת הנישואים, מיום נישואיהם ועד יום גירושיהם, הנו משותף, ואילו כל מה שנצבר על ידי אחד מבני הזוג, לפני תקופת הנישואין או לאחר סיומה אינו משותף ואינו מתחלק בין הצדדים בעת הגירושין. פעולה זו של חלוקת הרכוש המשותף נקראת בחוק "איזון משאבים" שכן במהלכה מבצעים מעין איזון חשבונאי של משאבי בני הזוג.

דרך נוספת לחלוקת הרכוש עפ"י חוק יחסי ממון, היא באמצעות הסכם ערוך בכתב ומאושר על ידי בית המשפט, המסדיר את יחסי הממון בין בני הזוג. הסכם זה נקרא הסכם יחסי ממון.

חוק יחסי ממון מספק אפשרויות לביצוע מניפולציות באמצעות הסכם יחסי ממון בין בני זוג, המקלות על בן הזוג המצוי בחובות, להתחמק מתשלום חובותיו לנושיו תוך הסתתרות מאחורי בן זוגו האחר. כך לדוגמא, בן זוג החייב כספים לנושיו יכול לרשום את נכסיו על שם בן הזוג האחר או לערוך הסכם יחסי ממון, המעניק לבן זוגו האחר את הבעלות בנכסיו, דבר שימנע מן הנושים את האפשרות לרדת לנכסיו. ויודגש, הסכם יחסי ממון פעמיים רבות נערך עוד במהלך חייהם המשותפים של בני הזוג ועוד בטרם התגרשו, וכך למעשה מוברח חלקו של החייב ברכוש המשותף ללא צורך בגירושין של ממש.

תכנון נכון וניסוח מתוחכם של הסכם יחסי ממון יכול לסייע בהברחת נכסים מפני נושים. כך לדוגמא, נכסים רבים השייכים לתא המשפחתי אינם ניתנים כלל לרישום (תכשיטים, מוצרי חשמל וכ"ו), לפיכך, רואים ברכוש זה כשייך לשני בני הזוג לצורך הטלת עיקולים ע"י צדדים שלישיים. ויובהר, חוק הוצאה לפועל מניח, כי מיטלטלין שעוקלו כשהיו על גופו של החייב, בכליו או בחצרים שבהחזקתו - רואים אותם כנכסי החייב, כל עוד לא הוכח אחרת להנחת דעתו של ראש ההוצאה לפועל. לכן, כל נכס שנתפס בביתם של בני הזוג ניתן לעיקול ע"י צדדים שלישיים ללא קשר לזהותו של בן הזוג בעל החוב. ניתן להתגבר על הסכנה שבסיטואציה זו באמצעות הסכם ממון, המעניק את הבעלות ברכוש הנ"ל לבן הזוג שאינו בעל החוב, ובכך למנוע את אפשרות הטלת העיקולים ע"י צדדים שלישיים.

יחד עם זאת, ניצול הסכם יחסי ממון לשם התחמקות מתשלום חובות לנושים צריך להעשות בזהירות רבה, שכן הוא עלול בסופו של יום "להתנקם" בבן או בת הזוג בעל החוב. לדוגמא, אדם אשר העביר לאישתו את כלל רכושו במסגרת הסכם יחסי ממון, ניסה להשתחרר מכבליו של ההסכם לאחר פקיעת הנישואין ולקבל לידיו את מחצית הרכוש המשותף, בטענה, כי ההסכם היה פיקטיבי וכל מטרתו היתה אחת ויחידה - התחמקות מתשלום חובות לנושיו. ביהמ"ש לא קיבל טענתו זו, וקבע כי הסכם יחסי ממון הוא בעל תוקף של פסק דין והכוונות מאחוריו אינן תקפות, כך שבסופו של יום הפסיד בן הזוג את נכסיו לבן הזוג האחר. לפיכך, יש לנהוג במשנה זהירות עת באים לנצל יתרונות הסכם יחסי הממון כמגן על רכוש התא המשפחתי, הואיל ולהסכם כזה יש כח משפטי מחייב ותוצאותיו הנן בלתי הפיכות.

לסיכום כאשר באים לבדוק ולבחון את השימוש שניתן לעשות בהסכם יחסי ממון לשם הגנה על רכושו של החייב מפני נושיו, יש לפעול בזהירות רבה, לקחת בחשבון מגוון של שיקולים משפטיים, ולקבל ייעוץ משפטי מעמיק ומקצועי לפני החתימה על ההסכם.

דורון טיקוצקי עמיר מזרחי עורכי דין ונוטריון הינו משרד העוסק במשפט מסחרי-מיסויי.

שאלות לגבי המאמר שלחו למייל: [email protected]

www.reader.co.il/authors/1099/דורון-טיקוצקי-עמיר-מזרחי-עורכי-דין-ונוטריון


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) - אלי דורון, עו"ד - אתי סדיס, עו"ד / [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]