חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
הטרנדים הנחשבים ביותר לחיפוי קירות בשנים האחרונות





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: בריאות הפרעת קשב בעיות ריכוז פסיכולוגיה

נושא המאמר: הפרעות קשב וריכוז בילדים בריאות - הפרעת קשב - בעיות ריכוז - פסיכולוגיה
מאת: ד"ר יגאל גליקסמן   שמור מאמר למועדפים

קיימים ילדים עם הפרעות קשב וריכוז. לא תמיד מצביעות הפרעות אלה על חסך שכלי כלשהו. הן יכולות לנבוע מסיבות שונות. לדוגמה, הילדים יכולים להיות היפר-אקטיביים (פעילים באופן קיצוני) ללא קשיי ריכוז, להיות עם קשיי ריכוז ללא היפראקטיביות, או לסבול משני הדברים גם יחד. הסיבות לכך שונות. אחת מהן היא פעילות מוחית חריגה. גלי המוח הדומיננטיים אצל ילדים אלה הם גלי המוח האיטיים יותר, הקרויים "גלי טיתא", בעוד שלשם הריכוז זקוקים הילדים לגלי ביתא. לכן, על מנת להתרכז, עליהם "להילחם" בגלי הטיתא, ילדים אלה עשויים לחוש אי-שקט הבא לידי ביטוי בפעילות-יתר, אבל גם אלה שאינם פעילים מדי מתקשים מאוד ללמוד או לשבת במשך דקות ארוכות באותו המקום. גירויים חיצוניים מסיטים בקלות את תשומת לבם, הם אינם מצליחים להקשיב לדברים שנאמרים להם. ידיהם ורגליהם נעות באי-שקט גם כשהם יושבים, הם עשויים להפסיק פעילויות בטרם סיימו אותן, מתקשים להתרכז במשחקים, נוטים לדבר מהר ולהתפרץ לדברי אחרים, ומאבדים בקלות חפצים שונים. לעתים קרובות ניתנות לילדים הללו תרופות שמטרתן לשנות את פעילותם של גלי המוח; אך כמו לכל תרופה, גם לתרופות אלה תיתכנה תופעות לוואי - ומלבד זאת, אין בתרופה שום אלמנט לימודי המשנה את התנהגותם של הילדים. בעזרת שיטת הביופידבק יכולים הילדים הללו ללמוד לשנות את פעילותם של גלי המוח המפריעים להם ולהעלות את אלה התורמים לריכוז. לילדים הללו מותאמות תוכנות מיוחדות, ותוך כדי משחק המתרחש על המסך - למשל, משחק כדורסל, או מבוכים שדרכם יש להעביר בעל-חיים - משנים את גלי המוח שלהם. זאת משום שהכדור נע רק אם הילד משדר גלי מוח איטיים. כל אחד יכול למצוא את הדרך שבעזרתה ישלוט על גלי הביתא של מוחו (המסייעים לריכוז) ויפחית את גלי טיטא (המדכאים אותו) שיטת הביופידבק הופכת את הילדים הללו לשותפים פעילים בתהליך הטיפולי. בניגוד לטיפול תרופתי, המפתח תלות ואינו יוצר אצלם תהליך של למידה, טיפול בשיטת הביופידבק מאפשר למידה חווייתית שאינה דועכת. הילדים לומדים לתפקד טוב יותר - ובכך תורם הביופידבק לשיפור משמעותי באיכות חייהם בכלל וברמת הישגיהם בלימודים בפרט. ילדים עם קשיי ריכוז - כמה עצות להורים: תנו לילד לחוש שייך למשפחה. הוא אינו נטע זר בה. צאו מדי פעם לחופשה ללא הילדים. חופשה כזו תאפשר לכם לצבור אנרגיה ולשוב רעננים וחזקים יותר. ילדים עם קשיי ריכוז מתקשים בדרך-כלל לתכנן את סדר יומם. לכן, ארגנו את חיי המשפחה לפי לוח זמנים קבוע ככל האפשר. ספקו לילד אמצעים לפרוק את האנרגיה שלו: שק אגרוף, מכשירי כושר, חוגי קרטה, וכדומה.הטילו עליו משימות קצרות, ברורות ומובנות. השתדלו שהילד לא יגיע למצב של עייפות-יתר. במצב כזה שליטתו העצמית המועטה פוחתת - והוא כל כך זקוק לה! הפחיתו במידת האפשר את כמות הגירויים שהוא נחשף להם במשך היום, ואת עוצמתם. בשלבים הראשונים, מוטב לא ללכת אתו למקומות ציבוריים שבהם יצפו ממנו השאר להתנהגות מסוימת, כגון אולמות קונצרטים ומוזיאונים. בתוך הספר: "ביופידבק הכוח בידך"


הפרעות קשב וריכוז בילדים בריאות - הפרעת קשב - בעיות ריכוז - פסיכולוגיה

www.gliksman.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י ד"ר יגאל גליקסמן שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]