חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
משלוח חשבוניות באמצעות המחשב





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: נדלן ישראל שיטת המס בבולגריה סקירת מערכת המיסוי תוך התיחסות ליזם הישראלי

נושא המאמר: ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) - אלי דורון, עו"ד - אסף הופמן, עו"ד/ [email protected]
מאת: שיטת המס בבולגריה, סקירת מערכת המיסוי תוך התיחסות ליזם הישראלי   שמור מאמר למועדפים

לכל מדינה מאפייני מס משלה, מהם נגזרות דרכי ההשקעה המומלצות של תושבי ישראל באותן מדינות.
אחת המדינות התופסות לאחרונה כותרות בקרב משקיעים ישראליים הינה בולגריה, אחרי שזו הצטרפה בתחילת שנת 2007 לאיחוד האירופאי.
בטרם החלטת היזם הישראלי על הקמת חברה בולגרית מקומית, ישנן מספר סוגיות אותן רצוי להביא בחשבון שהרי פעילות כזו כרוכה במיסוי, הן בבולגריה והן בישראל.
להלן יובאו מספר שיקולים הצריכים להיות מובאים בחשבון על ידי יזמים ישראליים, בטרם תתקבל על ידם החלטה בנוגע להשקעות והקמת חברות בבולגריה:

שיעור מס החברות:
חברה תושבת בולגריה הינה חברה המאוגדת תחת חוק החברות הבולגרי. חברה תושבות בולגריה כפופה לשיעור מס חברות אחיד בגובה 10% בגין כל הכנסה ללא קשר למקום הפקתה או צמיחתה.
הכנסות חברה זרה (כל חברה שאינה מאוגדת תחת חוק החברות הבולגרי) ממקורות בבולגריה כפופות אף הן למס חברות בולגרי בשיעור 10%, כלומר, חברה זרה חבה במס חברות בולגרי רק בגין הכנסות שהפיקה בבולגריה.
רווח הון בידי חברה ממוסה ככל הכנסה אחרת בידיה קרי במס חברות, בשיעור 10%.

מיסוי יחידים:
תושב בולגריה הוא מי שמרכז חייו נמצא בבולגריה. בדיקת מקום מרכז חייו של היחיד מתבצעת ע"י שימוש במבחן מירב הזיקות עם דגש על בדיקת קיומו של בית קבע ליחיד בבולגריה. בנוסף, מי שנמצא בבולגריה מעל ל - 183 ימים בשנת המס, חזקה שהנו תושב בולגריה לצורך החיוב במס בבולגריה.
תושב בולגריה חייב במס על כל הכנסותיו ללא קשר למקום הפקתן. לעומתו, תושב זר חייב במס בבולגריה רק בגין הכנסות שנצמחו בבולגריה.
יחידים בבולגריה כפופים לשיעורי מס פרוגרסיביים, כאשר מדרגת המס הגבוהה ביותר עומדת על 24%.
רווח הון בידי יחיד ממוסה ככל הכנסה אחרת בידיו.

ניכוי במקור:
חברה בולגרית המחלקת דיבידנד לבעלי מניותיה כפופה לניכוי מס במקור בשיעור 7%. לכלל זה מספר סייגים: ראשית, דיבידנד המחולק לחברה זרה תושבת אחת המדינות החברות באיחוד הארופאי. במקרה כזה שיעור המס המנוכה במקור הוא אפסי (כלומר אין מס המנוכה במקור). שנית, אין מס על העברת דיבידנד בין חברות מקומיות בולגריות. חברה בולגרית המשלמת ריבית או תמלוגים כפופה לניכוי מס במקור בשיעור 10%.

הוראות האמנה למניעת כפל מס בין ישראל לבולגריה:
בין ישראל לבולגריה קיימת אמנה למניעת כפל מס, אשר מטרתה למנוע הטלת מס כפול על אותו נישום בגין אותה הכנסה, הן ע"י ישראל והן ע"י בולגריה.
דיבידנדים - ניתן לחייב דיבידנדים במס גם במדינה בה נמצא מקום מושבה של החברה משלמת הדיבידנדים, בשיעור שהוא מחצית מהשיעור שהיה חל לולא הוראה זו; ואולם בכל מקרה, השיעור לא יעלה על 12.5% ולא יפחת מ-7.5%.
ריבית - ניתן לחייב ריבית במס גם במדינה שבה מקורה, אך אם המקבל הוא בעל הזכות שביושר לריבית, המס המוטל לא יעלה על: 5 אחוזים מן הסכום ברוטו של הריבית במקרה של בנק או מוסד פיננסי אחר; 10 אחוזים מהסכום ברוטו של הריבית בכל המקרים האחרים.
תמלוגים - ניתן לחייב תמלוגים במס גם במדינה, שהחברה משלמת התמלוגים היא תושבת שלה. ואולם, אם המקבל הוא בעל הזכות שביושר לתמלוגים, המס שיוטל כך לא יעלה על מחצית השיעור שהיה חל לולא הוראה זו. ואולם, השיעור לא יעלה על 12.5% ולא יפחת מ-7.5%.

כפועל יוצא מאמנה זו, חברה בולגרית חייבת בניכוי מס במקור בשיעור 7.5% בגין העברת דיבידנדים לבעלי מניותיה הישראליים (היינו היזמים). בנוסף, הדיבידנד שמקבלים היזמים הישראליים מחויב אף במס ישראלי בשיעור 25%, אך זאת תוך זיכוי בגין המס הזר שהוטל על הדיבידנד (מס בשיעור 7.5% לפי האמנה למניעת כפל מס עם בולגריה). כלומר, היזמים הישראליים ישלמו בגין הדיבידנד מס בשיעור 25% (הגבוה מבין השניים).

בפני היזמים קיימת אופציה נוספת והיא החזקת מניות החברה הבולגרית באמצעות חברה ישראלית שבבעלותם. בסיטואציה זו, בה חברה ישראלית מקבלת דיבידנד מחברה זרה בבעלותה, רשאית החברה הישראלית להתחייב במס חברות בשיעור מלא (העומד על 29%), ולזכות כנגדו את מס החברות ששילמה החברה המקומית בבולגריה ואת המס על הדיבידנד שנוכה במקור בבולגריה. כפי שהובהר לעיל, מס החברות בבולגריה עומד על שיעור של 10% ומס על הדיבידנד עומד על שיעור של 7.5% (על פי האמנה), לכן ניתן לקזז כנגד מס החברות בו בחרה החברה להתחייב בארץ, את המסים ששולמו בבולגריה כאמור. כך למעשה, נהנית החברה הישראלית משיעורי מס נמוכים יותר מאלו המוטלים על יזם הבוחר להחזיק בחברה בולגרית באופן ישיר (כיחיד).

יש כמובן לזכור כי משיכת הרווחים מהחברות הישראליות בידי היזמים מהווה אירוע מס נוסף (משיכת דיבידנד), החייב בישראל במס בשיעור 25%. לפיכך, החזקת מניות בידי חברה ישראלית מומלצת כשלחברה הישראלית יש אינטרס עסקי, וברצונה להמשיך ולהשתמש בכספים למען העסק ופיתוחו ולא לחלקם כדיבידנד לבעלי מניותיה היחידים..

לאור האמור לעיל ולאור שיקולי המס שיש לקחת בחשבון טרם מחליטים לבצע השקעות כאלה ואחרות בבולגריה, יעשה נכון המשקיע אם בטרם ינקוט בדרך פעולה זו או אחרת, יפנה לקבלת ייעוץ מתאים.

www.adviser.co.il
קישור לאתר המקור: www.clickgo.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י שיטת המס בבולגריה, סקירת מערכת המיסוי תוך התיחסות ליזם הישראלי שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]