חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
הזהרו מכייסים - חקירה פלילית - חוקר פרטי - גניבה - חקירות





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: הישבון השבה מע"מ מסים

נושא המאמר: זכות ההישבון וההשבה - דיני מסים
מאת: אלי דורון, עו"ד - שרון פישמן, עו"ד / [email protected]   שמור מאמר למועדפים

לאחרונה ניתן בבית המשפט העליון פסק דין בע"א 4219/99 אגף המכס והמע"מ נ´ שלדות מפעלי מתכת בע"מ.

המדובר בחברה, המייבאת בין היתר גם מוצרי גלם לייצור מכלולי רכב, ומייצאת רכבים לחו"ל, (להלן "שלדות"). לשלדות זכות הישבון על מיסים ששלמה בעת ייבוא מוצרי הגלם, לאור העובדה כי הם משמשים בייצור מוצרים שאחר כך מיוצאים לחו"ל. זכות ההישבון היא למעשה הזכות לקבל בחזרה חלק ממיסים אלו.

עפ"י המתואר בפסק הדין, שלדות קבלה הישבון על פי שיטת האחוזים, דהיינו, נקבע לה אחוז מיסי היבוא בכל דולר ייצוא, וכל חודש שלדות מקבלת בחזרה, כהישבון, אחוז כאמור מסך ייצואה החודשי. בכל שנה נקבע האחוז הנ"ל על פי נתוני שנת המס הקודמת.

בשנת 1989 הצהירה שלדות על נתוני מס לפי שנת 1988, והצהירה כי לא חל כל שינו משנת 1987.

בשנת 1990 נערכה בשלדות ביקורת על ידי נציגי אגף המכס והמע"מ, בה נקבע כי אחוז ההישבון שנדרש על ידי שלדות היה גבוה מדי, וזאת לאור הירידה הניכרת במיסי הייבוא שחלה במהלך השנים הללו, וחייב את שלדות בשומה ע"ס כ- 120,000 דולר.

שלדות ערערה על קביעה זו בפני בית המשפט המחוזי בטענה כי האחוז שנקבע לה הנו סופי ואין לשנותו, כי חל עליה הסייג הקבוע בחוק מיסים עקיפים (מס ששולם ביתר או בחסר), התשכ"ח 1968 (על פי סייג זה לא יחוייב נישום במס ששולם בחסר שלא נבע מחמת ידיעה לא נכונה שמסר הנישום, או שהנישום לא ידע או לא יכל היה לדעת על החסר, או שמכר הטובין בגין החסר בתום לב לפני דרישת התשלום בחסר), וכן כי נפלה טעות חשבונאית בשומת המנהל, וכן ביקשה כי בית המשפט יצהיר כי מגיע לה הישבון לשנים 1988-1989 גבוה מזה שנתקבל.

בית המשפט המחוזי קבע כי לאור תנאי סעיף 3 לחוק מיסים עקיפים, אין שלדות חייבת בהשבת המס החסר , אך אף אינה זכאית להישבון מעבר לזה שקיבלה. על פסק הדין הנ"ל הוגש ערעור על ידי שני הצדדים.



בית המשפט העליון, אשר דחה את ערעור המדינה וקבל את ערעור שלדות, קבע כי זכות ההישבון הנה זכות השבה בלבד ומשכך אין השבה של מיסי ייבוא שלא שולמו.

השבתו של מס ייבוא לנישום, שלא שולם על ידו, הנו - כך נקבע - מעשה העומד בניגוד לתכלית ההישבון. ברור איפוא כי שיטת האחוזים על פיה נקבע ההישבון הנה משתנה ולא סופית כפי שנסתה לטעון שלדות, וכל קביעה אחרת - כך קבע בית המשפט - תביא לתשלום מס שאינו מס אמת.

לשלדות מגיע הישבון רק בגין הסכומים ששולמו על ידה כמיסי ייבוא בפועל, ולא מעבר לכך. הואיל ושלדות קיבלה הישבון ביתר, דין ערעורה להידחות וכן אין חל עליה הסייג שבסעיף 3 לחוק מיסים עקיפים, אלא היא חייבת על פי סעיף 2 לחוק, הקובע כי נישום יהא חייב בתשלום מס ששולם בחסר.

כמו כן נדחתה טענתה הסתומה של שלדות בקשר לטעות חשבונאית בשומה.

לייעוץ, שאלות או פגישה בנושא, צרו קשר במייל: [email protected]
או בטל': 04-8526693 או 03-6127446

www.adviser.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - שרון פישמן, עו"ד / [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]