חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
פרובירון - Proviron (מסטרולון - mesterolone) - קובי עזרא





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: גירושין גישור מגשר מזונות

נושא המאמר: גישור בגירושין
מאת: עו"ד סנדרוביץ   שמור מאמר למועדפים

גישור בגירושין

בגירושין ? הייה חכם, לאו דווקא צודק!
מבחינה חברתית ואישית, פתרון מוסכם עדיף לרוב על פתרון כפוי וכוחני. סכסוכים רבים המובאים להכרעה שיפוטית, מספקים פתרון כפוי, במקום בו ניתן היה להשיג פתרון הסכמי.
תביעת גירושין מעצם טיבה היא הליך כוחני, המלווה בהוצאות רבות, שאורך זמן ממושך ? "טחנות הצדק ? טוחנות לאט", המצריך כוחות נפשיים, מלווה בנעיצת ציפורניים, חשיפת שיניים ובעיקר משפיע על הילדים וגורם להם נזקים, שלא תמיד נראים לעין.
הליך גירושין הוא מלחמת התשה. "מלחמה ? כמו במלחמה". חכמינו אמרו כי "יפה כח הפשרה מכח הדין".
גישור הוא שיטה אלטרנטיבית ליישוב סכסוך, שלא על דרך הגשת תביעות לבית משפט. הרעיון בדלת האחורית של ההליך הוא, כי עדיפים (לרוב) גירושין בהסכמה מגירושין בהסלמה, גם אם זה מלווה (אולי) בוויתורים מסויימים מצידך.
עד לפני מספר שנים, עסקו אך מעטים בגישור. בהיעדר מסגרות חברתיות לפתרון ויישוב סכסוכים, הובאו מרבית הסכסוכים להכרעה שיפוטית. לאחרונה, הפך הליך הגישור למעין תנועה חברתית בכלל ובתחום דיני המשפחה בפרט, כמות המגשרים גדלה משמעותית, הוקמו מרכזי גישור וניצבת לפנינו "מהפיכה" אמיתית בתחום.
בבסיס הגישור מונחת תשתית רעיונית "כי אדם לאדם ? אדם". הליך הגישור מוגדר: כהליך, אשר בו מתערב צד שלישי, נייטרלי, המסייע לצדדים המתעמתים להגיע להסדר מרצון של חילוקי הדעות שלהם, לצורך יישוב הסכסוך ביניהם". הליך זה מאפשר לצדדים מעבר חופשי של אינפורמציה ביניהם, והוא מבוסס על יצירת אמון בין הצדדים.
הליך זה מסייע לתקשורת ולהבנה בין הצדדים, זיהוי אינטרסים משותפים ומציאת פתרון שיוביל לסיום הסכסוך על דרך של הסכמה.
יחסים שבינו לבינה, מתפתחים על דרך של הסכמה להיפגש, הסכמה ליצור חיי שיתוף, והסכמה (לרוב) להביא ילדים לעולם וליצור תא משפחתי מאוחד. עם זאת, סיום היחסים שבין צדדים נשואים, פעמים רבות, עולה על שרטון, שלא על דרך של הסכמה הדדית. המצב המשפטי וההלכתי כיום, מביא לתוצאה הפוכה מההגיון הבריא והשכל הישר. במקום לעודד צדדים נשואים לשמור על התא המשפחתי, המצב המשפטי כיום, גורם להחרפת מערכת היחסים בין הצדדים ע"י מאבק "מירוץ הסמכויות", והחשש שמא בן הזוג יקדים בפנייה לערכאות.
הליך הגישור מציע פתרון, שלא על דרך המלחמה, אלא על דרך השלום, ההסכמה, ההבנה, והעמדת בן הזוג במצב, בו הוא יישאר ביחסים טובים (ככל שניתן) עם האדם איתו הוא חלק חיים משותפים תוך ראיית טובת הילדים, ובעיקר ייחודו, הוא הבאת פתרון יציב, שלו תוצאות ארוכות טווח. הפתרון אשר מכבה את אש המחלוקת, ואינו משאיר גחלים שעלולות להצית את האש מחדש.
הסכמה היא מילת המפתח. הסכמה כמו בנישואין, כך בגירושין, בהחלפת האלימות, כמו גם בהחלפת המלחמות, הסכמה ליצור דרכי שלום, ובעיקר הסכמה להגיע להבנות.
כוחו של המגשר מוגבל, הוא אינו מחליט על הצדדים, ואין בכוחו לכפות עליהם פתרון. תפקידו מתמקד בהסדרת היחסים בין הצדדים, סיוע בהליך התקשורת, זיהוי אינטרסים משותפים, והכוונה לסיום המחלוקות על דרך של הסכמה ולא על דרך הכפייה.
המגשר אין תפקידו להחליף את בית המשפט, אלא, להביא בשיתוף עם הצדדים, לפתרון סכסוך בדרך המתאימה ביותר לאינטרסים של הצדדים על דרך ההסכמה והבנה ולא על דרך הכוחניות והכפייה השיפוטית.
ההסכם בגישור ? הוא תוצאה של משא ומתן בין מגושרים, שלוקחים חלק פעיל על החלטותיהם. ההסכם מבוסס על הבנת הנישואין ונותן מענה הן לצרכי ההורים והן לצרכי הילדים. כיבוי השריפות, ללא מקום להצתה מחודשת, וההגעה לפתרון מוסכם, מובילים את הילדים ואת ההורים למקום בריא יותר, המבוסס על אינטרסים משותפים והבנות הדדיות.
www.getnow.co.il


www.getnow.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י עו"ד סנדרוביץ שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]