חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
הצעת חוק שוויון בקבלת דמי לידה (תיקוני חקיקה), התשס"ח-2008





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: מים חליטת צמחים משקאות מוגזים תאבון

נושא המאמר: הקיץ בעיצומו, בואו נשמר מפני התייבשות!
מאת: הפורטל הישראלי לתזונה נכונה דיאטה ופעילות גופנית   שמור מאמר למועדפים

הקיץ בעיצומו, בואו נשמר מפני התייבשות!


אני יושבת פה בבית, השעה חמש לפנות בוקר ואני מזיעה.

חם, חם, ועוד פעם – חם. האוויר "עומד", אין רוח, וחם, חם, - "חום כזה עוד לא היה..." נכון, העולם מתחמם. החור באוזון, כריתת יערות, בנייה מרובה ועוד גורמים. אנחנו במו ידינו גורמים לעולם להתחמם.





הנושא כאוב ומדברים וכותבים עליו המון. רציתי הפעם לגעת בפאן אחר שלו – התנהגותנו ומאזן המים בגופנו או במילים אחרות מניעת התייבשות!.

להתייבשות יכולות להיות סיבות בריאותיות כמו שלשולים, הקאות ועוד סיבות בריאותיות אך אני רוצה לגעת רק בנושא אחד – התייבשות מחוסר שתייה מספקת.

קיץ, יוצאים מהבית עם ילדים, הולכים לים ולבריכה, יוצאים לקניות, הילדים יורדים לחצר לשחק, ועלינו לשמור על מאזן נוזלים תקין בגופנו.

הרבה אנשים אינם מודעים לחשיבות השתייה.

ההזעה תפקידה לקרר את הגוף. כאשר חם מאד בחוץ מזיעים יותר. במישור החוף יש לחות נוראית ועל כן רואים ומרגישים איך מאזן המים בגוף יורד. במקומות בהם האוויר יבש יותר, הזיעה מתייבשת מהר יותר ופחות מורגשת הירידה במאזן המים בגוף.

עלינו להבין שגופנו מורכב ברובו ממים. כ- 70% מגופנו. הצרה היא שתחושת הצמא בגופנו נוטה להגיע לאחר שתהליך ההתייבשות כבר התחיל. הגוף יודע להסתיר את ההתייבשות, עד למחסור ניכר במים. לרוב, התסמינים מופיעים כאשר כשני אחוז מנפח נוזלי הגוף אובד.

רק אז נתחיל להרגיש צמא, ירידה בתיאבון, עור יבש ואם לא נשים לב, ירידה של עוד אחוז או שניים תגרום לתחושות קשות יותר כמו סחרחורות, בחילות, כאבי ראש, עייפות.אילו הם התסמינים הקלים של ההתייבשות. ירידה נוספת במאזן הנוזלים תביא לתופעות חמורות יותר אך בהם יטפלו הרופאים. ירידה בכמות המים בגוף מביאה לתופעות של עלייה או ירידה במאזן המלחים בגוף. כולנו הרגשנו כבר את טעמה המלוח של הזיעה, מכאן שבהזעה נגרמת הוצאה גדולה של מלחים, מה שיכול לגרום לשיבוש בתהליכים נוספים.



אם כן מה עלינו לעשות??? ללמוד לשתות. והמומלץ ביותר – מים!.

הרבה אנשים טוענים שאינם מסוגלים לשתות מים. ועליהם ללמוד לעשות זאת בהדרגה. למה הכוונה? נתייחס למים כתרופה. כל חצי שעה נשתה מספר לגימות. כדי לזכור זאת עלינו לאמץ טכניקה המתאימה לנו. ולכל אחד מאיתנו מתאימה טכניקה אחרת. לדוגמה אנשים שיושבים במשרד יכולים להכין לעצמם קנקן מלא מים ולידו כוס. על הכוס להיות מלאה תמיד. כאשר היא מתרוקנת אני ממלאה אותה מיד בחזרה. כאשר המים זמינים אני נזכרת שעלי לשתות. טכניקה נוספת ויש לה המון ממליצים, היא לשתות ישר מבקבוק. להחזיק בקבוק מים על השולחן ולשתות ישר ממנו. כאשר הוא מתרוקן לקום ולמלאו מחדש. היות ששותים הרבה בדרך כלל "מבלים" יותר בשירותים, גם שם ניתן לבדוק מה מצבנו. צבע השתן מדגיש את מצב מאזן השתייה שלנו. שתן בצבע צהוב או כהה יותר, מחייב שתייה. מטבע הדברים נשתה ונחזור לשירותים וכך עד שהצבע יהיה בהיר. צבע השתן שלנו צריך להיות שקוף, כמעט כצבע מים.

טכניקה נוספת היא כל פעם שיוצאים מהשירותים שותים כוס מים. טכניקה אחרת , לאנשים בחופשה ולעקרות בית, להכין קנקנים במספר מקומות בבית,למשל על השיש במטבח, בסלון ובחדר השינה, ליד כל קנקן כוס, ולדאוג שהכוס "תחכה לי" תמיד מלאה.



עלינו להבין שהתעקשות של שלושה שבועות בלבד תחזיר לנו את תחושת הצמא ואז כבר לא נצטרך לחשוב על כך. נכון, כאשר מתחילים ללמוד לשתות יש נהירה לשירותים. יש הרגשה שכל היום עובר עלינו שם, אך על דאגה. גם מצב זה משתנה. שלפוחית השתן "לומדת" להחזיק יותר נוזלים והמצב משתפר.



ולאלו שלא מסוגלים לשתות מים – התחילו לשתות מים עם חליטות צמחים, כמו נענע, לימונית, לואיזה, גרניום לימוני, מרווה או כל צמח שאוהבים, כדאי לגדל את צמחי התבלין הללו, למי שיש גינה, או לקנות עציצים ולהניח על עדן החלון. עציצי תבלין הם לא יקרים וכל פעם שהם ייגמרו אפשר לקנות חדשים, נרוויח גם קישוט וגם תבלינים טריים, אפשר לקנות את עשבי התבלין הללו במרכולים או בשוק. ואפשר לקנותם גם יבשים. גם שורש ג'ינג'ר טרי מעולה כאשר חולטים אותו במים. מה שחשוב לדעת זה שקל יותר לשתות כמויות גדולות יותר של נוזלים בטמפרטורת החדר, לא קרים מידי. וקל יותר לשתות כמות גדולה יותר של נוזלים לא מוגזים.


jkhyv mnjho naev nudz nho ,ckhbho ,ckhi yrh dwhbdwr aura dhbdr buzho kt nudzho tuck unzui ycguh byuk junrh vscrv ubyuk fhnhekho vpuryk vhartkh k,zubv bfubv shtyv upghku, dupbh,

www.diets.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י הפורטל הישראלי לתזונה נכונה דיאטה ופעילות גופנית שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]