חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
ייעוץ עסקי איך לכוון להצלחה בטוחה





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: רוחניות פנטזיה הארי פוטר קבלה

נושא המאמר: סוד הקסם של הארי
מאת: ניב נבון   שמור מאמר למועדפים

הם הגיחו מן העלטה, חלקם עוטים ברדסים שחורים, האחרים חבושים בכובעים מחודדים ובידיהם שרביטים. לילה לח במיוחד ירד על המזח של נמל תל-אביב. המתח והציפייה היו עצומים, וניתן היה לחתוך את האווירה בסכין. בשעה שתיים ודקה לפנות בוקר (בדיוק!) מגיע הרגע לו כולם ציפו, וזעקה חדה מפלחת את הדממה. לא, אין המדובר בכינוס סודי של כנופיית רחוב או בהתאספות של מחתרת קיצונית. להיפך. מדובר באנשים רציניים, תרבותיים, משכילים, וכולם חובבי ספר... כן כן: הספר השביעי בסדרת הארי פוטר יצא לאור!
אז, עבור מי שלא חי כאן בעשר השנים האחרונות, נסביר שמדובר בתופעה שלא הייתה כדוגמתה בעבר. עד היום נמכרו למעלה מ-325 מיליון עותקים מספרי הארי פוטר. סדרת הספרים תורגמה ל-65 שפות, ביניהן שפות אזוטריות כמו לטינית וזולו. מהספר האחרון נמכרו למעלה משמונה מיליון עותקים בתקופה בת שבועיים בלבד, ונכון לרגע כתיבת הכתבה, נמכרים בארה"ב קרוב ל-5,000 עותקים בשעה!
סדרת הספרים הוכתרה למיתולוגיה החדשה של המאה העשרים ואחת, והיא ניצבת לה בגאון במקום השני ברשימת רבי המכר לאורך כל ההיסטוריה, שנייה רק לתנ"ך.
על מה כל הבלגן?
הארי, הקוסם החביב והממושקף, שנאבק במפלצות ובמכשפים מרושעים כדי להציל את המין האנושי, אינו לבד. המשיכה שלנו לפנטזיה רק הולכת וגוברת בשנים האחרונות. הארי הוא אמנם הגיבור התורן, אך קדמו לו "שר הטבעות", "מאטריקס" ולוותיקים שבינינו "מלחמת הכוכבים". אפשר להצביע על דוגמאות רבות נוספות שמבטאות את הז'אנר, אך המגמה ברורה. עולם הפנטזיה סוחף אחריו אוכלוסיות שלמות, וקונה לו אוהדים רבים גם בשכבות שבעבר לא מצאו בו עניין. מה יש בהם, באותם ספרים וסרטים, שמהפנט ומושך אותנו כל כך אל חיקם, כמו מזמין אותנו לפתוח דלת סתרים קסומה?
מסע לעולם הדמיון
עמוק בתוכנו מושרשת כמיהה לגלות מציאות אחרת, שלמה וחופשית, שאינה מוגבלת בזמן ובמקום. טבועה בנו ערגה לגלות רובד פנימי יותר של המציאות, להבין את הכוחות שפועלים מאחורי התמונה הנראית לעינינו. במידה מסוימת, ספרי הפנטזיה מספקים לנו את החוויה המיוחדת הזאת. הם לוקחים אותנו לעולם אחר, קסום ומסתורי , ומספרים על קיומו של ממד נוסף. עולם בו שולטים כוחות אדירים, אמנם אגדיים, אבל כאלה שיש ביכולתם לשנות את המציאות.
תקופת הילדות מהווה גם כר פורה לעיסוק בשאלות קיומיות. לא אחת בתמימות ילדותית אנו מנסים לברר לעצמנו, מי אנחנו, מאין וכיצד הגענו לכאן. כשמישהו יקר לליבנו נפטר, מעורר האירוע שאלות על המוות ועל החיים.
במידת מה מתיימרים ספרי הפנטזיה להציג לנו פתרונות קסומים לשאלות להן אנו מתקשים למצוא מענה, וסוחפים אותנו למחוזות רחוקים. הבעיה היא, שככל שאנו מתבגרים, החיים הופכים משעממים וקודרים, כמו באותו "עולם מוגלגים" נטול קסם ב"הארי פוטר". אתה גדל, הופך למבוגר, והתחושות המופלאות שעימן גדלת, נקברות תחת מפולת ההתחייבויות בעולם המבוגרים. החיים הלא פשוטים מעוררים רבים מאיתנו לחפש מציאות אלטרנטיבית לזו שאנו פוגשים בחיי היום יום.
רציף לעולם אינסוף
זוכרים את רציף "9 ושלושה רבעים" בתחנת הרכבת של לונדון שאליה נחפז הארי פוטר? שם, כתוב לו באיגרת מבית הספר לקוסמים, הוא יגיע אל העולם המכושף והנפלא. הארי מגיע לרציף ועליו לעבור בין שני עמודים גדולים כדי להיכנס לעולם הקסום. בכל פעם שהוא עושה זאת ללא מחשבה נכונה, הוא עובר בין העמודים ודבר לא קורה. הוא מתקדם מטר אחד קדימה וזהו. לבסוף הוא מתרכז ומגיע ל"מחשבה הנכונה", ואז מצליח לעבור בין העמודים. הפעם הפסיעה קדימה מעבירה אותו לממד אחר, לעולם הקסום – והרפתקת חייו מתחילה.
באחת האיגרות מספר בעל הסולם, גדול מקובלי המאה העשרים, לתלמידיו, כיצד נכנסים להרגשת העולם הרוחני. הוא מתאר זאת כמו חומה ארוכה שהאדם פוסע לצִִדה, עד שרכש את הכוונה הנכונה. אז נפתחת לפתע דלת נסתרת בקיר, והאדם חוצה את הפתח ונכנס אל העולם הרוחני.
ספרי הקבלה שהשאירו לנו גדולי המקובלים, נותנים לנו דרך מעשית להשיג את השינוי המיוחל. באמצעותם נוכל להגיע ל"מחשבה הנכונה", לידיעה שחסרה לנו רק פסיעה אחת קדימה, רק "מטר" נוסף... והדלת לקיום הנאור תיפתח בפנינו.
מילת הקסם: אהבה
המקובלים שלחו לנו הזמנה רשמית להיכנס כמותם אל העולם הרוחני ולגלות את ה"מגדל" המלא בכל טוב. חכמת הקבלה, כמו אותו ספר קסמים מופלא, תלמד אותנו איך לצאת מהמשברים ולהתעלות מעל האגו המפריד בינינו. באמצעותה נוכל לעשות את הבלתי אפשרי ולהתחבר באהבת הזולת. ספרי הקבלה יחזירו אותנו אל התחושה הקסומה שהייתה לנו מילדות, ויראו לנו שנועדנו לגדולות. העולם המופלא אותו חיפשנו מתגלה בחיים האלה אל מול עינינו, ולא בממד אחר, דמיוני ומופרך. הקסם האמיתי נמצא בנו. ומילות הקסם הן "אהבת הזולת".

crskx ajur vtrh puyr rujbhu eckv pbyzhv nhxyhev vrh puyr vtrh pu,r

www.kab.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י ניב נבון שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]