חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
זוגיות





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: pCon Web 2.0 ווב 2.0 בלוגים

נושא המאמר: העתיד בווב 2.0
מאת: קובי שפיבק   שמור מאמר למועדפים

המסר העיקרי הוא - Web 2.0 הוא אוסף תפיסות וטכנולוגיות חדשניות, כגון: Ajax, WIKI ו-MashUp, המצביעות על מגמה חדשה שמתפשטת כיום באינטרנט של פתיחות, גמישות ושיתוף פעולה של הגולשים בהכנת התכנים.


Web 2.0 (ווב 2.0) הוא שם כולל לאוסף תפיסות וטכנולוגיות חדשות, המתגבשות סביב רשת האינטרנט. חלק מהתפיסות חדשות לגמרי וחלקן מבוסס על טכנולוגיות שקיימות עוד משנות ה-90. בבסיס השינוי עומדים רעיונות של פתיחות, גמישות ושותפות פעילה של הגולשים בהכנת התכנים.

למשל, אפשרויות מתקדמות לגבש מספר שירותים ממקומות שונים ולאפשר למשתמש לחברם ולהציעם לעמיתיו וחבריו, דרך האינטרנט. מעבר לכך מדובר במתן במה רחבה למוצרים בעלי מספר משתמשים מעט יחסית (שנפגשים ומתחזקים בקהילות מקוונות), לפיתוח מהיר, שימוש חוזר ברכיבים פשוטים של שרות או מידע, איחוד מדיות ועבודה מול ריבוי התקנים.

התשובה לשאלה "מה בדיוק נכלל ב-Web 2.0?" אינה ברורה ואינה חד-משמעית. מדובר עדיין על קונספט "פתוח", בו כוללים לעתים כמעט כל חידוש שצץ בעולם האינטרנט, כאשר ספקים שונים ממהרים להצמידו למוצריהם, לשיפור האטרקטיביות לקונה הפוטנציאלי.

רוחב הפס שהולך וגדל, הוא זרז לתהליך, כאשר תפיסות כמו Ajax (אוAsynchronous JavaScript and XML), WIKI ו-MashUp, שאל כולן מקובל להתייחס כאל מרכיבי יסוד ב-Web 2.0, מאפשרות ליצור דור יישומי אינטרנט חדש.

מקובל להתייחס לכך כאל Rich Internet Applications (או RIA) ואפליקציות אינטרנט המספקות הרבה יותר יכולות ביחס למה שהיינו רגילים לראות עד כה. גם חוויית המשתמש תלך ותשתפר במסגרת Web 2.0 והיא אמורה לשאוף בעתיד לחוויה שאנחנו רגילים לראות באפליקציות Desktop.

החידושים בווב 2.0

החידושים העיקריים אליהם מקובל להתייחס, בהקשר של Web 2.0 הם: שירותי תוכנה דרך הרשת, הזנת תכנים מאתר לאתר באמצעות Web Syndication (Feeds), אתרי Wiki המאפשרים למשתמשים לקחת חלק בהזנת ועריכת התכנים, בלוגים, פודקאסטים, אפליקציות אינטרנט עשירות (RIA), אתרי אינטרנט המתבססים על יישומים ותכנים ממקורות שונים באמצעות MashUp, רשתות חברתיות (Social Networks), והרשת הסמנטית המאפשרת לתת משמעות למידע המוצג באינטרנט באמצעות שימוש במטה דטה (meta data).

בין הגורמים המשפיעים על קידום הנושא ניתן למצוא את התרחבות פס הגלישה לגולשים, שילוב האינטרנט בהתקני סלולר, מספר המשתמשים הגדל ברשת, ניסיונם המצטבר של הגולשים המאפשר המחפשים ומיישמים הזדמנויות ואתגרים חדשים, הניסיון העסקי של הארגונים השונים, ויוזמות חדשות המאפשרים כיום לרעיונות חדשים לגדול בסביבה עסקית פחות "לוחצת" ולהתפתח באיטיות יחסית, לעומת תקופת טרום הבועה.

Flickr, Google AdSence, Google Reader, Orkut, Net Vibes, Openomy, SalesForce.com, WikiPedia, WordPress, Yahoo! MyWeb 2.0 ועוד אתרים ומוצרים רבים ממחישים כיום את האפשרויות ליישום מסחרי של תפיסות ה- Web 2.0.

שינוי בתפיסה

במאמר העוסק ב-Web 2.0, מתאר טים או'ריילי (Tim O'Reilly), שלזכותו נזקף המושג "Web 2.0", שינויי תפיסה שעברו על האינטרנט, באמצעות הצגת המעבר שהתבצע משירות \ אתר \ קונספט מוכר אחד לאחר. להלן כמה דוגמאות: ממערכות ניהול תוכן עברנו ל-Wikis, מבריטניקה און-ליין עברנו ל-Wikipedia, מאתרים אישיים עברנו לבלוגים, מרכישת שמות דומיין קליטים עברנו ל-SEO (אוSearch Engine Optimization), מ-mp3.com עברנו ל-Napster (ובהמשך ל-iTunes), מחברת הפרסום DoubleClick עברנו ל-Google AdSence, מהשימוש במושג PageViews עברנו לשימוש במושג CPC (אוCost Per Click).

לפי פורסטר ריסרץ', מהפכה זו והמעבר לשירותי אינטרנט מתקדמים, יביאו אותנו לעולם שבו אתרים יישלחו לגולש במקום דפי HTML, תוכנות שמולן האתר יעבוד. החברה מכנה זאת X-Internet (או Executable Internet) וטוענת כי הגעתן של תוכניות האינטרנט תשנה באופן יסודי את עולם התוכנה והאינטרנט.

אתגרים בתחום

Web 2.0 מציג גם אתגרים שונים ובהם אתגרי אבטחה חדשים. בעידן ה-Web 2.0 צריך לאבטח לא רק שרתים, מחשבים, אמצעי אחסון ורשתות, אלא גם טרנזאקציות בין ישויות. ישויות אלה עשויות להיות רכיבי תוכנה, משתמשים, אתרי אינטנרנט, בלוגים, Wiki וקטעי קוד.

כיוון ש-Web 2.0 מדבר על שיתופיות ופתיחות בין המשתמשים, מדובר במספר טראנזקציות רב. אתרי Web 2.0 מדברים על אפשרויות יצירת תוכן על-ידי כל גולש באתר. מה שאומר שמנגנוני הזנת התוכן פתוחים במידה מסוימת לכולם - גם להאקרים.

דוגמאות ליישום בארגון, כוללות שיכלול ביצועי אתר ארגוני בגישת Ajax, צריכת תוכנה כשרות מקוון, קבלת עדכוני מידע ב-RSS ויישום בלוגים אישיים פנים ארגוניים.

לפי גרטנר, 80% מהעבודה בעשר השנים הבאות תהיה מבוססת שיתוף ולא תהיה אוטומטית / שגרתית, ולטכנולוגיות Web 2.0 יהיה בכך תפקיד מרכזי. עד 2008, מרבית חברות ה-Global 1000 יאמצו לפחות כמה מטכנולוגיות Web 2.0.

סיכום
מומלץ לעקוב אחר ההתפתחויות שמציג Web 2.0, במבט אסטרטגי. במקביל, כדאי להתעמק במשמעויות הנקודתיות, שחלקן ישימות, בשלות ומשתלמות כבר היום.

אנשים מהתחום, מוזמנים להגיב לתרום ולהוסיף...

התקציר לקוח מתוך תחקיר pCon בשם העתיד בווב 2.0

הרחבות, ראיונות עם מומחים, טיפים מעשיים וקישורים להעמקה ניתן למצוא בכתובת -
http://www.pcon.co.il/v5/Debrief.asp?debrief=768

ckudho ckudr ckudrho vckud uuc2 uuc2.0

www.pcon.co.il/v5/debrief.asp?debrief=768


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י קובי שפיבק שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]