נושא המאמר: קידום אתרים-איך לא לטבוע בארגז החול?
מאת: אייל דץ -מנהל תוכן בחברת נט מרקר אסטרטגיות שיווק שמור מאמר למועדפים
אחרי המון הכנות ועבודה מאומצת האתר שלכם עלה לאוויר. ההתחלה עוד הייתה אופטימית אך לפתע "נעלמתם" ממנוע החיפוש הגדול בעולם.גוגל מתעלם מימכם בהפגנתיות ,לא סופר אתכם(תרתי משמע) ומספר הגולשים באתרכם הולך ופוחת. אין סיבה להיכנס לפאניקה. גוגל לא מעניש אתכם, הוא רק שלח אתכם להשתכשך ן מעט ב"ארגז החול".
תאוריית ארגז החול הוא שם שניתן על ידי מקדמי אתרים לתופעה שהחלה להשפיע על תוצאות החיפוש של גוגל בסביבות אמצע שנת 2004 .
זה עובד כך: רשמתם אתר חדש. בתקופה הראשונה האתר יופיע בצורה טובה בתוצאות החיפוש של גוגל , אך לאחר תקופה מסויימת, האתר פשוט יעלם מתוצאות החיפוש לתקופה ארוכה. לתקופה זו ניתן השם "ארגז החול".
לפרמטרים המשפיעים על דירוג האתר בדרך כלל אין יכולת השפעה בתקופת "ארגז החול" . הפייג' ראנק של האתר, רמת האופטימיזציה של הדפים, כמות הקישורים הנכנסים באתר ו/או מילות חיפוש מסויימות. אף אחד מהם לא יכול להוציא את האתר החדש מהבוץ .מין הראוי לציין שהתופעה חלה על אתרים חדשים בלבד ולא על דפים חדשים באתרים קיימים, כמו כן שלא מדובר בסוג של "עונש" שניתן על ידי גוגל אלה בסוג של תהליך שעל כל אתר חדש לעבור ,אם תרצו "תקופת חניכה".
אף אחד מבעלי אתרים או מקדמי אתרים לא אוהב את ארגז החול,במיוחד נכונים הדברים לאתרים העוסקים בקידום אתרים בתחומים תחרותיים.אתרים שמילות המפתח בהם הם תחרותיות במיוחד. על פי התיאוריה הרווחת בקרב מקדמי אתרים יתכן כי הימצאותם של אתרים כאילו בארגז החול יכולה להיות אפילו ארוכה יותר מאשר אתרים אחרים המתמקדים במילות מפתח תחרותיות פחות.
למרות החשש מפניו יודע כל מקדם אתרים כי ארגז החול הוא לא באג ולא נמצא שם במקרה ושיש סיבות טובות לקיומו.ארגז החול הוא בעצם התשובה של גוגל לספאמרים . ספאמרים שבדומה למקדמי אתרים הבינו אף הם את עקרונות הקידום בגוגל אך החליטו לנצל זאת לרעה. כאשר הם מודעים לכך כי לאחר זמן קצר אתרם יימחק ממנועי החיפוש. עם זאת, נידוי האתר לא מדיר שינה מעיני הספאמר.הוא יודע שבמידה ואתרו ידורג בצורה טובה אפילו לזמן קצר ביותר הרווח שהוא יוכל לעשות יצדיק את עלויות ההקדמה של האתר. בצורה זו.
הספאמר יכל לפתוח אינספור אתרים, בעלי כתובות ותוכן שונה במקצת לשם ביצוע רווח גבוה וחד פעמי.לשם כך החליטה גוגל כי כל האתרים החדשים שיועלו לאוויר יוכנסו לתקופת מבחן (כמה חודשים ואף יותר) שרק מתי שיסתיימו האתר יעזוב את ארגז החול ויצטרף לשאר האתרים המבוססים במנוע החיפוש.
אז מה עושים בעת תקופת ארגז החול?
א. דבר ראשון יש לנצל את תקופת זמן זו לבניית טראפיק לאתרך בעזרת כתיבת מאמרים, יצירת קהילה של מבקרים וביצוע שיתופי פעולה כלשהן עם אתרים שונים. בזמן תקופת המבחן שלך, יש לך את הזדמנות מצוינת לקדם את אתרך במקביל לשיטות השיווק הרגילות כך שכאשר תעזוב את ארגז החול תכנס בצורה מיידית למיקומים גבוהים במנוע החיפוש.
ב. כדי לצמצם את האפקט של ארגז החול עליכם לדאוג לעלות מספר דפים כבר בתחילת פיתוח האתר ולוודא שדפים אלו יסרקו על ידי גוגל. במקביל, יש להתחיל בהשגת קישורים אל האתר החדש. ובכך להוסיף את תקופת הפיתוח לוותק של האתר.
ג.להמשיך כמובן לקדם את האתר בצורה אורגנית על ידי שיטות הקידום הרגילות, קישורים, מילות מפתח, ותוכן עשיר ואיכותי.
ד. הסבלנות היא הדרך המהירה מכולם. במידה ותקדמו את האתר ביעילות ובחוכמה אזי כאשר תסתיים תקופת ארגז החול תמצאו את עצמכם שוב גבוה בדירוג מנועי החיפוש.
בהצלחה
www.netmarker.co.ilקישור לאתר המקור: www.article.co.il
מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אייל דץ -מנהל תוכן בחברת נט מרקר אסטרטגיות שיווק שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".
צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.
הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.
בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.