חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
תכנון יציבה (פוסטורולוגיה) שיטה חדשה שהגיעה הישר מצרפת לישראל





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: איגוד האינטרנט מוגבלויות אתרים נגישות

נושא המאמר: שוברים את המחסומים
מאת: גילה גרטל, יועצת נגישות לאינטרנט, באיגוד האינטרנט הישראלי   שמור מאמר למועדפים

למרות שהאינטרנט פרץ לחיינו רק בעשור האחרון, קשה לנו לדמיין את חיינו ללא האפשרות לקבל מידע, שירותים ובידור מהרשת, וללא האפשרות לתקשר עם אחרים באמצעות אי-מיילים, פורומים וצ'אטים. האינטרנט, הפך לאמצעי התקשורת המרכזי בחיינו, בזכות היכולת שלו לספק לנו כל מידע שניתן להעלות על הדעת, בכל מקום ובכל עת. יש הטוענים כי המהפכה שחולל האינטרנט בחיינו, עולה על המצאת הדפוס על ידי גוטנברג באמצע המאה ה 14.

כשאתה מחובר לאינטרנט, העולם כולו נמצא תחת ידך בלחיצת אצבע... זה כמובן אם יש לך אצבע, או יותר נכון, יכולת להפעיל עכבר. אם אינך יכול להניע את ידך, סובל מרעידות, או מקושי במוטוריקה העדינה, הגלישה באינטרנט הופכת עבורך לקשה עד בלתי אפשרית. התניית גלישה ביכולת לשלוט בעכבר מהווה חסם, בדיוק כמו שמדרגות מהוות חסם בפני אדם בכיסא גלגלים.

מסתבר, שכמו בעולם האמיתי, כך גם בעולם הוירטואלי – אנשים עם מוגבלויות נתקלים במחסומים, אלא שכאן אין מדובר במדרגות לקומה השנייה, אלא במחסומים מהסוג שאינם מאפשרים להם לקבל מידע ולבצע פעולות שמן הסתם היו מהוות מעקף מעולה לקשיים בהם הם נתקלים בעולם האמיתי.

האינטרנט חיוני לאנשים עם מוגבלויות אף יותר מאשר לאנשים ללא מוגבלויות, מאחר והוא יכול להקנות להם גישה למוצרים, שירותים ומידע שאנשים עם מוגבלויות אינם יכולים לקבלם אחרת בשל מוגבלותם.

רק שכאן יש בעיה אחת: פעולות הנראות כפשוטות לביצוע באינטרנט, כגון קריאה, ניווט, חיפוש, עריכת קניות ועוד, עלולות להיות קשות, או בלתי אפשריות, לביצוע על-ידי אנשים עם מוגבלויות. אתר אינטרנט נגיש, מאפשר לבני אדם עם מוגבלויות לבצע פעולות אלו בנוחות. אינטרנט נגיש מאפשר לאנשים עם מוגבלויות לממש את הפוטנציאל האישי שלהם ולהיות חברים ושותפים שווים בחברה.

איגוד האינטרנט הישראלי ועמותת נגישות ישראל, מובילים את נושא הנגישות לאינטרנט בישראל, כשמטרת הפעילות היא להעלות את המודעות ולחנך את ציבור המפתחים ובעלי האתרים לפתח אתרים נגישים. לטובת קידום הנושא אף הקים האיגוד את אתר האינטרנט www.nagish.org.il, בו ניתן למצוא מידע מקיף והנחיות להנגשת אתרים.

נגישות לאינטרנט – הפוטנציאל הכלכלי

בנק הפועלים הוא אחד מהגופים העסקיים הראשונים בישראל שזיהה את הפוטנציאל הטמון בהנגשת אתרי אינטרנט. לאחרונה, הונגש האתר השיווקי של בנק הפועלים ואף האתרים העיסקיים של הבנק. "מאז שהנגשנו את האתר חלה עליה בשיעור של 6% במספר הכניסות לאתר", אומר גבי שלוסר, מנהל צוות Web master באגף E-Banking ופיתוח עסקי בבנק הפועלים. ההסבר לגידול המשמעותי במספר הגולשים באתר נגיש טמון בכך שמעל ל- 50% מהאוכלוסיה מעדיפה גלישה באתר נגיש.

המושג "אנשים בעלי מוגבלויות" מעורר בדרך כלל אסוציאציה של בעלי מוגבלויות חמורות – עיוורים, נכים, חרשים וכד'. בדרך כלל, כשמדברים על "מוגבלויות המקשות על שימוש במחשב וגלישה באינטרנט", מדברים על: מוגבלויות פיזיות: רעידות בידיים, קושי או חוסר יכולת להניע את הידיים וכדומה. מוגבלויות חושיות: עיוורון, לקות ראיה, עיווריון צבעים, חרשות, לקות שמיעה. מוגבלויות קוגנטיביות: דיסלקציה, הפרעות קשב וכדומה.

בפועל, המוגבלויות החמורות, הן רק קצה אחד של קו הרצף, עליו מצויים רוב בני האדם. ניקח לדוגמא את חוש הראיה: בקצה אחד של קו הרצף מצויים העיוורים המוחלטים, אחריהם, אנשים המוגדרים כלקויי ראיה ואחריהם כל מרכיבי המשקפיים למיניהם (אנשים הסובלים מקוצר ראיה, רוחק ראיה), אנשים הסובלים מבעיות ראיה שנובעות מהזדקנות, עיוורי צבעים ועוד. כל האנשים הללו, עלולים לסבול מקשיי נגישות – חלקם הגדול מתקשה לקרוא אותיות קטנות על גבי המסך, חלקם מתקשה לקרוא כתב על רקע צבעוני או רקע לא אחיד וכדומה. תפיסת המוגבלות כקו רצף נכונה לכל סוגי היכולות שלנו: פיזיות, חושיות, קוגנטיביות ושפתיות. כמעט ואין אדם שבמהלך חייו אינו נתקל במוגבלות כלשהי, מולדת, זמנית (שבירת יד), או בשל הזדקנות. כשאנו מתבוננים על הסובבים אותנו, על פי תפיסה זו, נגלה במהרה, כי גם בקרב בני משפחתנו וחברינו הקרובים ישנם אנשים שיצאו נשכרים מאתרי אינטרנט נגישים.

תפיסה זו של מוגבלויות כקו רצף נתמכת על ידי מחקר שערכה חברת Forrester Research עבור חברת מיקרוסופט. מטרת המחקר הייתה לזהות ולכמת את מספר האנשים שיפיקו תועלת מטכנולוגיה נגישה. במחקר זוהתה קבוצה של משתמשי מחשב שאינם מגדירים עצמם כאנשים עם מוגבלויות, אולם הם מתקשים לבצע חלק מהמטלות בשל בעיות נגישות. אנשים אלו זקוקים ליכולת הגדלה של פונטים, לשינוי צבעים וקונטרסט בין צבעים וכד'. מנתוני המחקר עולה, כי 57% ממשתמשי המחשב יפיקו תועלת מטכנולוגיה נגישה, 40% בשל קשיים קלים ו 17% בשל קשיים חמורים.

חברות המפתחות מוצרים טכנולוגיים ואתרי אינטרנט יעשו בחכמה אם יזהו את הפוטנציאל העסקי הטמון בפיתוח טכנולוגיה נגישה ויספקו מענה הולם לצרכי כל המשתמשים.

מדוע כדאי להנגיש אתרי אינטרנט?
הנגשה של אתרי אינטרנט היא עניין מוסרי, חוקי, אישי, חברתי ועסקי כאחד. מכל כיוון שנסתכל על זה - הנגשה היא הדבר הנכון.

הממד המוסרי
נסו לדמיין את המצב הבא: החלטתם ללכת לקולנוע. התור לקופות ארוך, אתם ממתינים בסבלנות 15 דקות. בהגיעכם לקופה נאמר לכם שאזלו הכרטיסים. נשארתם בחוץ. מה אתם מרגישים עכשיו? תסכול? כעס? כך בדיוק מרגישים אנשים עם מוגבלויות, כשהם נתקלים באתר לא נגיש – השאירו אותם בחוץ. לאנשים עם מוגבלויות, יש זכות מוסרית להיות חלק מהעולם הוירטואלי. על בעלי אתרים, מתכנתים ומעצבים גרפיים, חלה החובה המוסרית לבנות עולם וירטואלי ללא מחסומים עולם הפותח את דלתותיו לכולם.

הממד הכלכלי
מוגבלות אינה נחלתם של מעטים. רוב בני האדם לוקים במהלך חייהם במוגבלויות שונות. לפי הערכת איגוד האינטרנט הישראלי, למעלה מ- 25% מהאוכלוסייה סובלים מבעיות נגישות לאינטרנט. כ- 25% מהקהל הפוטנציאלי של בעלי אתרים, עלול להתקל בבעיית נגישות באתר שתגרום לו להקליק ולעבור לאתר אחר - לאתר נגיש.

כמה עולה להנגיש אתר? אם מדובר באתר חדש, השקעה בפיתוחו כאתר נגיש, מהווה רק כ 2% תוספת לעלות הפיתוח. אם מדובר באתר קיים, ההשקעה גבוהה יותר ותלויה במבנה האתר. מכל מקום, בראיה כוללת, ההשקעה משתלמת.

הממד החוקי
חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, 1998, קובע במסגרת העקרונות הכלליים, את חובתם של גופים ציבוריים לתת שירות לאנשים עם מוגבלות, במסגרת השירותים הניתנים והמיועדים לכלל הציבור, תוך ביצוע ההתאמות הנדרשות. לאדם עם מוגבלות ישנה אפוא, הזכות לקבל את השירות המוצע לציבור על-ידי גופים אלו, באמצעות האינטרנט כמו לכלל הציבור.

בתחילת שנת 2005, חוקק בכנסת פרק משלים לחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות. פרק הנגישות מחייב הנגשה של מקומות ושרותים ציבוריים. החוק מגדיר נגישות כך: אפשרות הגעה למקום, תנועה והתמצאות בו, שימוש והנאה משירות, קבלת מידע הניתן או המופק במסגרת מקום או שירות או בקשר אליהם, שימוש במתקניהם והשתתפות בתכניות ובפעילויות המתקיימות בהם, והכל באופן שוויוני, מכובד, עצמאי ובטיחותי. בימים אלו כותב משרד המשפטים תקנות נגישות לאתרי אינטרנט. תקנות הנגישות מחייבות עמידה בכללי הנגישות של ארגון ה- W3C.

איכות האתר
אתר אינטרנט נגיש הינו אתר שימושי (Usable) יותר לכלל האוכלוסייה. יותר מכך, רבות דובר על חשיבות בניית אתרים על פי הסטנדרטים המקובלים בעולם האינטרנט. נגישות האתרים הינה חלק אינטרגאלי מהסטנדרטים והיא מבטיחה נגישות טובה יותר גם למכשירי כף יד.

"התאמת האתר לאנשים עם מוגבלויות שיפרה באופן ניכר את התוצאות המתקבלות במנועי החיפוש" אומר שלוסר מבנק הפועלים. ההסבר לכך הוא שמנועי החיפוש הם העיוורים הגדולים ביותר בעולם: מנוע חיפוש קורא רק טקסטים – כותרות גרפיות ואנימציות אינן ניתנות לקריאה על ידי מנועי החיפוש, לכן השימוש בטקסטים או בחלופות טקסטואליות לאלמנטים גרפיים מניבים תוצאות טובות יותר במנועי החיפוש. מנוע חיפוש נותן עדיפות למילות חיפוש הנמצאות בכותרות, גם כאן קיימת תאימות לכללי הנגישות המורות על הגדרת כותרות בקוד העמוד על פי הסטנדרטים המקובלים.

הממד החברתי
החברה הישראלית אינה מתייחסת לאנשים עם מוגבלויות כאל אנשים שווים. אנו נוטים לחשוב על אנשים בעליות מוגבלויות כעל אנשים ש"לא מסוגלים". רבים מרימים גבה למשמע העובדה שאנשים עיוורים גולשים באינטרנט, הולכים לקולנוע, רוכבים באופניים, מקיימים יחסי מין, מתחתנים ומולידים ילדים.

מילת המפתח היא מתן הזדמנות שווה. בעולם הוירטואלי, הזדמנות שווה היא היכולת לגלוש, לקבל שירותים, לסחור, לקבל מידע ולפתח מערכות יחסים. העולם הוירטואלי הוא הזדמנות פז עבור אנשים עם מוגבלויות, "לעקוף" את מוגבלותם ולהיות כאחד האדם, ללא לטישת מבט, ללא סטיגמות וללא רחמים.

המחשב והאינטרנט, מאפשרים לאנשים עם מוגבלויות קשות, הנתונים לחסדיהם של בני משפחה ומטפלים, להתנייד בחופשיות במרחב הוירטואלי ולהשתלב בחברה, בתרבות ובעבודה כמו כולם. המחשב והאינטרנט, מאפשרים לאנשים עם מוגבלויות, להיות עצמאיים ותורמים לעצמם ולחברה ובכך לצמצם את הנטל המוטל על בני המשפחה והחברה.

עמידה בכללי הנגישות יוצרת עולם וירטואלי נטול מכשולים ומעניק לכולם הזדמנות שווה.

דוגמאות לכללי נגישות
כללי הנגישות המקובלים בעולם נכתבו על ידי ה- World Wide Web Consortium
www.w3.org/WAI. הנה כמה דוגמאות:
- השתמש בטקסט חליפי כדי לתאר מידע שאינו טקסטואלי.
- הצג מידע חלופי מסונכרן למצגות, קול, סרטים ואנימציות.
- ארגן ועצב את המסך באופן שישקף את מבנה המידע המוצג בו.
- היה עקבי בעיצוב העמודים. ואפשר למשתמש לחזות את העומד להתרחש באינטראקציות.
- השתמש בגיליונות סגנון ואפשר למשתמש לשנות גודל וצבע באמצעות הדפדפן.
- צור אבחנה וקונטרסט ברור בין תוכן לרקע ויזואלי ושמיעתי.
- ודא שכל הפעולות באתר ניתנות לביצוע באמצעות מקלדת.

מהו אתר נגיש?
אתר אינטרנט נגיש הוא אתר שקהל רחב ככל האפשר יכול לתפוס, להפעיל ולהבין באמצעות טכנולוגיה מסייעת.
יכולת לתפוס: עיוורים וכבדי ראיה אינם יכולים לקרוא טקסטים ולראות אלמנטים גרפים. לקויי למידה אינם יכולם לקרוא טקסטים. חרשים וכבדי שמיעה אינם יכולים יכולים לשמוע את ערוץ הסאונד בסרטונים ואנימציות. עיוורי צבעים מתקשים לראות מידע המועבר באמצעות צבעוניות.
יכולת להפעיל: כל מי שאינו יכול להפעיל עכבר ויכול להפעיל מחשב רק באמצעות מקלדת או אמצעי אחר, מתקשה לגלוש באינטרנט – אנשים פגועי גפיים עליונות, אנשים הסובלים מרעידות בידיים, אנשים המתקשים במוטוריקה עדינה. אנשים עם לקויות למידה, המתקשים בכתיבה, אינם יכולים למלא טפסים מקוונים.
יכולת להבין: עולים חדשים ובני מיעוטים שאינם שולטים היטב בעברית מתקשים להבין טקסטים מורכבים סלנג וכד'. אנשים עם לקויות למידה מתקשים להתמודד עם טקסט כתוב ועם תכנים שאינם מאורגנים היטב.
יציבות טכנולוגית: פן זה של נגישות לאינטרנט עוסק ביציבות ובסטנדרטיות של החומרה והתוכנה. אי עמידה בתקנים משבשת את היכולת של הגולשים לגלוש באתרים מבלי להיתקל במחסומים.

בעקבות פעילות ההסברה והגברת המודעות של איגוד האינטרנט הישראלי ועמותת נגישות ישראל, ארגונים רבים נמצאים בתהליכי הנגשת האתרים שלהם לאנשים עם מוגבלויות.
אתרים שביצעו הנגשה מלאה או חלקית:
• אתר בנק הפועלים
• אתר מכבי שרותי בריאות
• אתר עיריית רעננה
• אתר gov.il
• אתר ויזה כ.א.ל כרטיס אשראי אינטרנטי
• אתר פיקוד העורף
• אתר קצינת פניות הציבור – צה"ל
• אתר המוסד לביטוח לאומי
 בתהליכי הנגשה נמצאים:
• האתר הראשי של צה"ל
• אתר הבנק הבינלאומי
• אתרי בנק לאומי
• אתר המשרד לאיכות הסביבה
• אתר אורנג'
• אתר מכון מגיד
• אתר ויזה כ.א.ל
• ועוד רבים אחרים

המפגש בנושא "הנגשת אתרי אינטרנט לאנשים עם מוגבלויות" יתקיים ביום חמישי הקרוב, 19 ביולי 2007, בין השעות 17:00 ל 20:00, במכללה אפקה, רחוב בני אפרים 218, לתל אביב. תוכנית המפגש:
פתיחה: 
רימון לוי, נשיא איגוד האינטרנט הישראלי, ויובל וגנר, יו"ר עמותת נגישות ישראל.
הרצאות:
1. גילה גרטל, יועצת נגישות לאינטרנט, איגוד האינטרנט הישראלי ועמותת נגישות, תרצה על מהי נגישות לאינטרנט, היבטים חברתיים, חוקיים ומוסריים וכיצד מנגישים אתרי אינטרנט.
2. משה דרשן, יועץ מחשוב עיוור, ידגים כיצד אדם עיוור גולש באינטרנט.
3. גבי שלוסר, webmaster בנק הפועלים, יספר על הנגשת בנק הפועלים, תועלות מהמהלך ואספקטים תקציביים ותדמיתיים.


איגוד האינטרנט הישראלי הוא עמותה ללא מטרת רווח והוא משמש כגוף התנדבותי שמטרתו קידום האינטרנט בישראל, וככזה פועל לקידום מטרות ציבוריות החשובות לכלל האוכלוסייה. האיגוד מעורב כיום בנושאים רבים הקשורים לאינטרנט בישראל, דוגמת תפעול מחלף האינטרנט הישראלי (IIX), רישום שמות מתחם תחת סיומת .il, עידוד ותמיכה בקבוצות משימה בנושאי נגישות לבעלי מוגבלויות, אינטרנט לגיל השלישי וייצוג ישראל בפעילויות בינלאומיות. החברות באיגוד האינטרנט הישראלי פתוחה לכל אדם וחברים בו מאות חברים הבאים מתחומי עיסוק שונים ומגוונים - אקדמיה, תעשיה, עסקים, רפואה, חינוך וכד'.

thbyrby
thdus vthbyrby
bdha
t,rho
thbyrby hartk
dhkv dryk

www.isoc.org.il
קישור לאתר המקור: www.article.co.il/resultarticle.asp?searchfor=&searchforother=true


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י גילה גרטל, יועצת נגישות לאינטרנט, באיגוד האינטרנט הישראלי שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]