חיפוש מאמרים

12314 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
אקסיום- יסוד גמירות הדעת בדיני החוזים - סובייקטיביות ואובייקטיביות כאחד





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: מכס הובלה חותים מלחמה

נושא המאמר: השפעת האיום החות'י על ערך לצרכי מכס
מאת: עומר וגנר   שמור מאמר למועדפים

רקע
כידוע, בשלושת החודשים האחרונים ישראל נמצאת במצב מלחמה.
למלחמה זו יש השפעות רבות על הסחר הבינלאומי, במיוחד על הערכת המכס, אפילו על יבואנים מהאיחוד האירופי.
כך, בחודשים האחרונים, מאז תחילת המלחמה, החל ארגון החות'ים מתימן לאיים על כל ספינה העוברת דרך מפרץ עדן לים סוף, בדרכה מחצי הכדור המזרחי למדינת ישראל.
נתיב סחר ימי זה דרך הים האדום, משרת לא רק את מדינת ישראל, אלא הוא נפוץ להעברת סחורות מהמזרח הרחוק - סין, יפן, תאילנד, וייטנאם, דרום קוריאה, הודו ועוד - כנראה גם ליעדי האיחוד האירופי, למצרים ולמדינות רבות נוספות.
כמה חברות ספנות מובילות, כמו מארסק והאפאג-לויד הודיעו כי בשל האיום הזה בתימן, הן לא ייכנסו יותר לים האדום, אלא מתכוונות להאריך את המסע, לעשות מעגל מתחת ליבשת אפריקה ואז לעבור דרך האוקיינוס האטלנטי, בדרכן לאירופה ולישראל. חברות ספנות אחרות כמו קוסקו הודיעו כי לא יגיעו לישראל עד להודעה חדשה.

חזרנו לימי הקורונה?
למותר לציין כי מצב זה פוגע ביבואנים לישראל ולאיחוד האירופי, אשר ימתינו להגעת המטען זמן רב יותר, וצפויים לשלם יותר עבור דמי ההובלה, היטלים וכו'.
התייקרות ההובלה מזכירה במעט את מה שהתרחש בתקופת הקורונה (1).
כאשר הקורונה התפרצה ברחבי העולם, ההובלה התייקרה במאות אחוזים, מסיבות רבות. שינוע מכולה מסין לישראל, שעלה בעבר כ-2,000 דולר, התייקר ליותר מ-15,000 דולר.

אין כלל אחיד בעולם בנושא מכס על הובלה
הכללים להערכת טובין לצרכי מכס קבועים בהסכם הערכת טובין של ארגון הסחר העולמי (2).
ההסכם קובע מספר כללים אחידים לצורך הערכת מכס, כגון- הוספת עמלות שאינן עמלות קנייה (3), הוספת חומרים, רכיבים המסופקים למוכר ללא תשלום או במחיר מוזל (4), הוספת תמלוגים ודמי רשיון (5), ועוד כללים מחייבים רבים.
ההסכם, לעומת זאת, אינו קובע כלל אחיד לגבי הוספת/אי הוספת עלויות הובלה לערך למכס, ומותיר עניין זה לשיקול דעת של כל מדינה (6).

הובלה וערך למכס- CIF מול FOB
ישראל, כמו רוב המדינות ברחבי העולם, כולל האיחוד האירופי, מטילות מכס על הערך CIF. כלומר, המכס מוטל על עלות הסחורה כולל הובלה בינלאומית וביטוח. לכן, כל עלייה בתעריפי הובלה, גם בשל מצב מלחמה, מגדילה את הערך למכס ואת מסי היבוא.
לעומתן, ארצות הברית, קנדה, אוסטרליה, ניו זילנד ודרום אפריקה, משתמשות בשיטה אחרת ומטילות מכס על ערך FOB, ללא עלויות הובלה. לכן, באותן מדינות, התייקרות ההובלה פוגעת ביבואן רק פעם אחת, ולא פעמיים (רק ההובלה מתייקרת, המכס לא).

ההקלות הזמניות הישראליות
כדי להתמודד עם מצב המלחמה, פרסמו רשות המסים ושר האוצר מספר הקלות ליבואנים בישראל, ביניהן, לא להטיל מכס על-
• תוספת סיכון מלחמה הנגבית על ידי חברות הספנות.
• הוצאות הובלה נוספות, פריקה, העמסה הנובעות מהכרזת "תום מסע".
• ביטוח מטען נוסף עקב מצב המלחמה.
כמו כן, הוחלט לאפשר ליבואני רכב חשמלי לשחרר עד 31.1.24 כלי רכב עם מס קניה של 20% ולא 35% (השיעור שחל מ-1.1.24), אם יוכיחו שכלי הרכב היו מיועדים להיכנס לישראל לפני עליית המס, ושינוי המסלול גרם לעיכוב.

הערות לסיום
ניתן להתרשם כי יבואנים במדינות המשתמשות בערך CIF לחישוב מכס, נפגעים פעמיים עם התייקרות ההובלה- גם ההובלה, וגם המכס הנגבה על ההובלה.
בעוד שבמדינות המשתמשות בערך FOB לחישוב מכס, היבואנים נפגעים פעם אחת בלבד.
בשנים האחרונות, אירועים רבים גרמו להתייקרות ההובלה, ביניהם משבר הקורונה ומצבי מלחמה.
כללי הערכת טובין לצרכי מכס אמורים להיות אחידים, לכן לא ברור מדוע אין כלל אחיד בעולם לעניין הובלה.
אם דמי ההובלה מתייקרים מעת לעת ובשל אירועים בלתי צפויים, במקום לתת הקלות זמניות, אולי הגיעה העת שארגון המכס העולמי יקבע כלל אחיד, שלא מוטל מכס על הובלה.

הפניות:
(*) הכותב הוא עו"ד המתמחה בדיני מכס, מס קניה, מיסוי עקיף, יבוא, יצוא, היטלי סחר, רגולציה וסחר בינלאומי; המאמר משקף את דעתו של הכותב בלבד, ואין לראות בו כמתן חוות-דעת משפטית;
(1)מה צפוי יותר- משבר הקורונה או מלחמה?
https://www.calcalist.co.il/local_news/article/r1xexesbt
(2)Customs Valuation Agreement (Implementation of Art. VII of the GATT). https://www.wto.org/english/res_e/publications_e/ai17_e/cusval_e.htm
(3)סעיף 8.1(a)(1) להסכם הערכת טובין
(4) סעיף 8.1(b)(i)
(5) סעיף 8.1(c)
(6) סעיף 8.2




מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י עומר וגנר שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]