חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
על מניעה וטיפול באוסטאופורוזיס Osteoporosis





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: צלילה חופשית נשימה מדיטציה

נושא המאמר: צלילה חופשית
מאת: דן זלגלר   שמור מאמר למועדפים

רוצים להנות ממעמקי הים? מחפשים ספורט שיספק לכם הרפיה, שלווה ורגיעה עמוקה על פני אדרנלין? רוצים ללמוד צורה חדשה של הבעה ומימוש עצמי? כל זאת ללא צורך בציוד עזר לנשימה יקר ומסורבל! דן זלגלר, מנהל בית הספר לצלילה חופשית ומרכז האימונים APNEA מספר על צלילה חופשית.

צלילה חופשית או "Apnea" בשמה הלועזי (מהמילה היוונית "A-pnoia" שמשמעותה "ללא נשימה") היא צלילה שלא נעשה בה שימוש באמצעי עזר לנשימה (כלומר אחסון האוויר הוא בריאות בלבד).

צלילה חופשית – צלילה בעצירת נשימה בעיניי היא הדרך להתחבר אל עצמי, אל הים ואל הטבע בכלל. את החוויה של המצאות בתוך מים בעצירת נשימה ובהרפיה מוחלטת ניתן להשוות למדיטציה עמוקה ביותר – מן התכנסות חושים שהולכת ומתעצמת עם הניסיון ומאפשרת לי לחקור את עצמי לעומק ולהגיע לשלמות פנימית. צולל מיכלים נכנס לים כדי להתבונן בסביבה, צולל חופשי נכנס אל הים כדי להתבונן לתוך עצמו.

אותה התכנסות חושים ומדיטציה מלוות בתחושה מדהימה שאתה הכל יכול, שמרחבי הים פתוחים לפניך ואתה חופשי לנוע בתוכם ככל שתחפוץ, למעלה, למטה, ימינה ושמאלה, ללא הגבלה של זמן, עומק או מהירות, אתה פשוט חופשי – והחופשיות הזו משנה לחלוטין את התפיסה המרחבית שלך, גם לאחר הצלילה. מאז שהתחלתי לעסוק בצלילה חופשית, בכל פעם שאני יוצא מהמים מלווה אותי תחושה שחסר לי מימד שלם של תנועה, שאני מוגבל בתנועה שלי יחסית לתנועה בחלל התלת מימדי של הים.

- נשמע שזה לא פשוט בכלל, לצלול לעומק בנשימה אחת, כל אחד יכול לעשות את זה?

כן, בהחלט, כל אחד יכול לעשות את זה, עם ההדרכה והאימון הנכונים כמובן.
בבית הספר לצלילה חופשית APNEA, אנו עובדים על פי הסטאנדרטים המחמירים של ארגון AIDA – ההתאחדות הבינלאומית לקידום ופיתוח צלילה חופשית ומציעים הדרכת צלילה חופשית בכל הרמות – מצוללים מתחילים ועד לצוללי עומק. אנו מציעים גם ימי אימון למי שמעוניין בשיפור היכולת בלבד וללא קורס – ניתן לקבל פרטים נוספים על הקורסים והאימונים באתר בית הספר לצלילה חופשית.

- זה לא מסוכן?

כמו בכל ספורט אתגרי (כלומר ספורט שמתבצע בסביבה שאינה סגורה, בטבע) ישנם סיכונים, אך הספורט הינו בטוח לחלוטין כל עוד אנו יודעים מה הם הסיכונים וכיצד להמנע מהם. לעניות דעתי, צלילה חופשית הינה בטוחה בהרבה מצלילת מכשירים למשל – בצלילת מכשירים אנו תלויים בציוד עזר לנשימה, שעלול להשתבש, וחשופים לסכנות הדקומפרסיה, לעומת זאת, בצלילה חופשית אנו מסתמכים על גופינו בלבד – על עצמינו, ומבחינה פיזיולוגית, גופינו פשוט מתאים לצלילה חופשית. כמו כן, איננו חשופים לדקומפרסיה בצלילה חופשית למטרות הנאה בלבד.

חשוב לי להדגיש, שנכון להיום, ישנם בארץ רק ארבעה מדריכים בעלי אישור והסמכה המוכרים בעולם להדרכת

והסמכת צוללים חופשיים. את שמותיהם תוכלו למצוא ברשימת המדריכים של AIDA המתעדכנת מעת לעת וברשימת המדריכים של Apnea Academy. כאשר אתם נרשמים לקורס צלילה חופשית, בררו אם המדריך מוסמך מטעם AIDA או AA. דירשו לראות את תעודת הסמכה של המדריך ואל תסתפקו בשמו של האדם שהסמיכו ("ישראל ישראלי הסמיך אותי"). בדיוק כמו שלא הייתם רוצים שאדם ללא הסמכה מוכרת ילמד אתכם כיצד לטפס על הרים – אינכם רוצים שאדם ללא הסמכה מוכרת ילמד אתכם כיצד לבצע צלילה חופשית.

- צלילה חופשית היא ספורט חדש יחסית, נכון ?

צלילה חופשית היא משהו שבני אדם עושים כבר אלפי שנים – זו אחת הפעילויות העתיקות ביותר שתועדו – נמצאו שרידיהם של קהילות שאספו אוכל מקרקעית הים לפני 10,000 שנים בדרום אמריקה ולפני 6,500 שנים באיזור הים הבאלטי. המצרים היו עושים תכשיטים מפנינים לפני יותר מ 3000 שנים וסוחרים בדיו שהופק מקונכיה שחיה בים. נשות שבט האמה ביפן נהגו (ונוהגות כך עד היום) לשלות פנינים ומזון מקרקעית הים.

כענף ספורט של ממש, צלילה חופשית הוכרה רק לפני מספר עשורים, כך שזהו עדיין "ספורט בחיתולים". אני חושב שהסיבה שענף הספורט המדהים הזה נשאר "אנונימי" יחסית לענפי הספורט הימי האחרים עד היום היא שהרבה אנשים רואים את אלופי העולם בצלילה חופשית מבצעים צלילות שיא לעומקים שקשה בכלל לדמיין והמחשבה הראשונה שעולה להם לראש היא: "אני לעולם לא אצליח לעשות משהו כזה" או "צריך להיוולד עם היכולת להצליח לעשות את זה". אבל הנקודה היא שקודם כל אין צורך לצלול לעומק של 214 מטרים (שיא העומק העולמי נכון להיום - יולי 2007) כדי לחוות ולהנות מהתחושה המדהימה של תעופה, חופשיות והתכנסות חושים מתחת למים, לעומק אין שום קשר לעניין ושנית חשוב להבין שהאנשים שעושים את צלילות השיא הללו הקדישו את חייהם לענף ומתאמנים כל יום במשך שנים כדי להצליח להגיע לרמה בה הם נמצאים – אף אחד לא נולד עם זה במובן הזה.

- יש לך טיפים למי שמתחיל לעסוק בצלילה חופשית ?

כן, קודם כל, אף פעם, בשום פנים ואופן, אל תנסו לעשות את זה לבד, תמיד תדאגו שיש איתכם בן זוג במים שגם הוא צולל חופשי. שנית, עשו קורס צלילה חופשית, בקורס תלמדו את התהליכים הפיזיולוגיים המתרחשים בגוף בצלילה חופשית ותוכלו להבין לעומק את הסכנות בספורט, כיצד להימנע מהן וכיצד להתמודד איתן, תלמדו גם עוד על הענף, הציוד המתאים וכיצד להשתמש בו ועוד. הקורס יתן לכם כלים להמשיך ולהשתפר בעצמכם בצורה בטוחה ומבוקרת.

כשאני התחלתי לעסוק בצלילה חופשית, כמו אנשים רבים אחרים, לא הייתי מודע בכלל לעובדה שיש ספורט כזה ושיש כללי בטיחות, פשוט ניסיתי להתחקות אחרי מה שראיתי שאחרים עושים - זה נגמר בפציעה של עצבי השמיעה שלי, שתישאר איתי עד סוף ימי. ראיתי פציעות שונות ומשונות, חמורות פחות וחמורות יותר ולעיתים אף סופניות, אצל אנשים שהחליטו לעסוק בצלילה חופשית, אך לא קיבלו הדרכה ואימון מתאימים – למען בטחונכם האישי – עשו קורס צלילה חופשית אצל מדריך מוסמך.

mkhkv
mkhkv jupah,
bahnv
nshymhv
nshymhu,
eurx nshymhv
nsrhl mkhkv
nsrhfh mkhkv
si zkdkr

school.apnea.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י דן זלגלר שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]