חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מנעולן





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: דירות נדל"ן תיווך דירות דירות להשכרה

נושא המאמר: רקע כללי על ענף הנדל"ן ותיווך דירות בישראל
מאת: ורד   שמור מאמר למועדפים

לכל מי שמצוי מעט בנתונים המספרים המסכמים את הביצועים העסקיים של ענף מתווכי דירות בארה"ב ובאירופה ולאחרונה גם במדינות מזרח אירופה בולט מאוד בשיעורו ובעוצמתו ההבדל בין אחוז העסקאות שנעשות באמצעות מתווכי דירות במדינות אלה (50 עד 95 אחוז) לבין האחוז הנמוך שמבוצע על ידי ענף התיווך דירות בישראל (15 עד 23 אחוז) וההפרש הוא מדהים ולכאורה בלתי מוסבר - שהרי - הקונים הם קונים, המוכרים הם מוכרים, והנדל"ן נשאר נדל"ן גם אם הוא באירופה....
האם אצלנו זה שונה?
זר שיגיע לישראל ויראה את התזזית שבה נתון ענף הנדל"ן , יתקשה להאמין שמדובר במדינה ששטחה 21 אלף קמ"ר בלבד. לדוגמה, שנת 2003 הייתה שנת שפל בשל המיתון ולמרות זאת נמכרו כ 88 אלף יחידות נדל"ן . בתקופות אחרות היקף העסקות הממוצע היה 100-120 אלף בשנה; כשליש מהדירות נמכרו על ידי קבלנים
וכשני = שלישים על ידי בעלים פרטיים.
בסך הכול, נוסף על קבלנים, מעורבים - כקונים או כמוכרים – כ 150 אלף בתי אב מדי שנה בעסקות נדל"ן . הנתונים האלה אינם כוללים עסקות של נדל"ן אחרים - חנויות, משרדים או מגרשים לבנייה עצמית. ישראל היא אפוא מדינה של 6 מיליון יזמי נדל"ן המבצעים בחייהם 7-8 עסקאות של קניית דירות ומכירת דירות .
מי הם הרוכשים? עלפי הנתונים של משרד השיכון והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, רוב הזוגות הצעירים רוכשים דירה תוך שנתיים-שלוש לאחר נישואיהם; רוב בעלי הדירות מחליפים במשך הזמן את דירותיהם, צעד המכוּנה שיפור הדיור.
גם אם כיום אתם זוג צעיר המחפש מתחת לאדמה מקורות מימון לרכישת דירת שיכון קטנה, קיים סיכוי יותר מסביר - אף כי קשה לכם להאמין בכך - שזו רק הדירה
הראשונה שתקנו במהלך חייכם. אפשר להניח כי בתוך כמה שנים, כאשר המשפחה תתרחב ומשכורותיכם יגדלו בעקבות קידום במקום העבודה, תבקשו להחליף את הדירה הקטנה והזולה בדירה גדולה ויקרה יותר.
אז למה ההבדל הגדול ?
(הדילמה גדולה יותר כשחושבים על כך שאם הביצועים בישראל היו רק (!) חצי מהביצועים בארה"ב הרי שמספר העסקות נדל"ן הנעשות על ידי מתווכי דירות היו בישראל כפולות – כלומר, ההכנסות בישראל של משרדי תיווך דירות ושל הסוכנים היו כפולות !המחזור העסקי היה כפול וכל זאת מבלי שהכלכלה הישראלית השתנתה או השתפרה במשהו !)

אז למה זה קורה לנו בישראל ?
התנהגות הצרכן הישראלי ויחסו לסוכן נדל"ן היא תוצאה ישירה של צורתו ודימויו של הענף בישראל, של שנים רבות של חוסר מקצועיות, של חוסר אתיקה ושל דימוי בעייתי של העוסקים בתחום – זו האמת וצריך להכיר בכך, בדרך לפתרון ולשינוי.
למעט כמה מאושרים - ליתר דיוק, עשירים - רכישת דירה או בית היא העסקה הכלכלית הגדולה ביותר שעושים רוב האנשים בימי חייהם. מחירה של דירה ממוצעת בישראל הוא כ=150 אלף דולר; משפחה ממוצעת משלמת תמורתה כ=130 משכורות נטו, כלומר, כ=11 שנות עבודה, בלי להביא בחשבון את עלות המשכנתה.
תהליך רכישה נדל"ן יכול להיות מלחיץ ואפילו טראומטי: מדובר בו על סכומי כסף גדולים; אנשי מכירות ומתווכי דירות מציפים אתכם במונחים שאתם לא מכירים ובחוזים עם אותיות קטנות; עליכם להביא בחשבון משתנים רבים כמו היכן ילמדו הילדים, היכן תערכו קניות וכמה זמן תבלו בנסיעות לעבודה ובחזרה.
קיימים גם חששות מרכישה לא מוצלחת. שמעתם סיפורים כאלה בשיחות סלון: זוג שרכש דירת גג נחמדה, וגילה באיחור שמדובר במחסן אסור למגורים; אדם ששילם
לנוכל, ונותר בלי כספו ובלי הדירה; אלה שרכשו דירה הפונה לשדה סביונים, ושנה לאחר מכן נהפך השדה לאתר בנייה.
איך משנים את המצב ?
על מנת לשנות את המצב, שינוי מלא ומקיף המהפכה צריכה להתחיל אצלנו ובנו – אצל כל אלה שעוסקים בתחום שמתפרנסים ממנו ושחשוב להם לשפר את ביצועיהם העסקיים ביחד עם שיפור הדימוי העצמי שלהם, ממש כשם שהברוקר ההולנדי, והברוקר האמריקאי, והברוקר הצרפתי עושים יום כל יום לביצור מעמדם העסקי, להגברת מקצועיותם , לשיפור הכנסותיהם.

התשובה – פשוטה, הביצוע ? – קשה אבל אפשרי.

ואפשר להכניסה ל 2 מילים: מקצועיות, ואתיקה.
אם נדע לתת ללקוחות המוכרים נדל"ן וללקוחות הקונים נדל"ן את מה שמבחינה מקצועית הם יהיו מעוניינים בו נוכל לקבל את העבודה מהם, אם נדע להתנהג לפי כללי אתיקה מקצועית ראויה ומכובדת נזכה גם לדימוי שיחזק את מקור פרנסתנו.
חלק מרוכשי דירות קונים אותן לא לשם מגורים אלא כהשקעה. מדובר ברכישת דירות שניות או דירות שלישיות, לעתים בהנחה שזו השקעה סולידית ובטוחה., לא תמיד יש יסוד להנחה זו. עם זאת אנשים לא מעטים מבקשים מתוך צורך נפשי לרכוש דירות בשביל הילד כבר כשהוא בן שלוש.
ואכן, שיעור הבעלות על דירות בישראל - 72% - גבוה בהשוואה למדינות אחרות. בארצות הברית, לדוגמה, שיעור בעלי הדירות הוא 64%, בבריטניה 68%, בצרפת 54% וביפאן 60%.
בתחילת תהליך הרכישה עליכם לשאול את עצמכם אם כדאי לכם בכלל לרכוש דירות למגורים או דירות להשקעה; או שאולי עדיף לזוג הצעיר לנהוג כמו רבים מהצעירים האמריקנים - לשכור דירה בעיר הגדולה או בית פרטי בפרברים ולחסוך כסף לרכישת דירה.
גם מדינת ישראל מעודדת רכישת דירות. כך, קרוב ל=80% מהעולים שבאו לישראל מחבר המדינות מ=1989 ועד אמצע שנות ה=90 הם בעלי דירות - שיעור גבוה מזה שבקרב הישראלים הוותיקים. הסיבה לכך היא, שבשנים הראשונות שלאחר עלייתם נהנו העולים מהטבות מפליגות ברכישת דירות ומכוניות.
המדיניות המעודדת רכישת דירות חלה לא רק על העולים. בסוף שנות ה=90 נחקק חוק הדיור הציבורי, שאפשר לדיירים שהתגוררו בדמי שכירות בחברות משכנות כמו עמידר ועמיגור לרכוש את הדירות האלה בהנחות המגיעות עד 90% ממחיריהן.
ואולם, החל ב=2002 נקט שר האוצר, בנימין נתניהו, מדיניות שיכולה להשפיע על שוק הדירות. מדובר בעיקר בביטול כמעט מלא של המענקים לרכישת דירות , בין היתר לעולים ולדיירי הדיור הציבורי. הדבר יכול להגדיל את שיעור שוכרים דירות לעומת שיעור בעלי הדירות. בעקבות זאת צפוי כי בעלי אמצעים ישקיעו בקניית דירות להשכרה.
בנוסף, צפוי שינוי בביקושים - יותר עסקות לרכישת דירות באזורים המבוקשים במרכז הארץ לעומת דעיכה של הביקושים באזורים המרוחקים, שהרי המענקים ניתנו בעיקר בפריפריה. ללא המענקים הפער בין מחירי הדירות בפריפריה ובמרכז יצטמצם. אלה ששקלו לעבור לפריפריה בגלל המענקים יעדיפו את המרכז, ובכך יתרמו לעליית המחירים באזור הזה.
ע"פ נתונים פנימיים של רשת התיווך אנגלו סכסון מחירי הדירות בישראל ירדו בחמש השנים האחרונות ב-16.4% בממוצע; כך מדווח "ידיעות אחרונות".
ע"פ הנתונים הצניחה הגדולה ביותר נרשמה בבאר שבע - 23.4% בממוצע, ואילו הקטנה ביותר נרשמה בדרום תל אביב - 5.7% בממוצע בלבד.

נכתב ונערך עבור אתר: 1001 דירות http://www.1001dirot.co.il אתר שהסלוגן שלו תן למתווכים להשיג לך את העסקה הטובה ביותר האפשרית. הגולש המעוניין לבצע עסקת נדל"ן לקניה , מכירה , השכרה צריך רק לבחור את האזור ובקשתו נשלחת למספר מתווכים שונים ע"מ שימצאו עבורו את העסקה הכי טובה בתנאים שהציב.

www.1001dirot.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י ורד שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]