חיפוש מאמרים

11716 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
הסכם גירושין





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: עמודי-חדשות-ושונות שיקים בנקים חברות אשראי

נושא המאמר: אשראי או שיק
מאת: משה סיון,עו"ד   שמור מאמר למועדפים

מהי הדרך הרצויה בעת תשלום עבור שרות או עיסקה.כרטיס כרטיס אשראי או שיק ? !
מאת: עוה"ד משה סיון

הכותב עו"ד ונוטריון המנהל משרד עצמאי מזה כ-30 שנה ומתמחה בנושא בנקאות.

סיפור המעשה :

רינה ודוד שנישאו בשעה טובה הינם זוג צעיר ונמרץ. אשר ניגש מיד לרהט את דירתם הריקה.
לאחר שסרקו כל מחסן ריהוט וחנות ברחוב הרצל וסביבותיו, ולאחר שדיקדקו בבדי הריפוד השונים למיניהם. הזמינו לעצמם ריהוט לסלון .
ומשעברו את השלב הקשה התרווחו מול המוכר.

המוכר הסכים לקבלת שישה תשלומים שווים ורצופים ובינתיים גם יגיע הריהוט בתוך חודשיים.
דוד שלף את פנקס השיקים ונגש לרשום.
רינה עצרה בו בדקה ה-90 בחיוך נבוך." דוד בשביל מה המציאו כרטיסי אשראי למה אתה צריך עכשיו לשבת ולמלא שישה שיקים תחשוב מודרני" . היא שלפה את כרטיס האשראי שלה והמוכר מיהר להעבירו במכשיר. שם נרשמו שישה תשלומים רינה חתמה על השובר. ובני הזוג יצאו כשבכיסם ההזמנה מפורטת לריהוט שמחים וטובי לבב.

כעבור חודשיים הגיע הריהוט לביתם. הגוון של הבד לא היה הגוון המוזמן. העץ שהובטח לא היה העץ המובטח. ואפילו ציפויי הפוליטורה היו משוחים במשיחות גסות.
והעבודה עשתה רושם ירוד ומדכא על בני הזוג.
הסבלים עשו את מלאכתם בזריזות הושיטו יד לתשר, נטלו והלכו.

רינה מיהרה להתקשר לסוחר הרהיטים וקבלה על מה שהובטח ולא קיבלה.

הסוחר בעל האוזן המנוסה האזין לה ואמר כי ישלח להסדיר את הנושא.
כעבור שלושה שבועות מלווים בטלפונים ונידנודים הופיע "פוליטורציק" אשר מרח מעט פה ושם והלך לו לדרכו.
כעת הזוג הצעיר היה חמוץ וכועס מאד.
הם שבו ופנו לסוחר, משהבינו שהלה מושך אותם בלך ושוב. התקשרו לחברת האשראי .

האוזן הנכונה בחב' האשראי שמעה אותם וביקשה כי יכתבו את תלונתם.
התלונה נכתבה ופורטה בצרוף מסמכים ושם גם נדרש להפסיק את תשלומי החיוב לסוחר הרהיטים.

עברה תקופת מה . וחברת האשראי הודיעה כי היא חייבת לקבל את תגובתו של הסוחר.
הסוחר מצידו טען שהסחורה נמסרה ללקוח כפי שהוזמנה, דוד ורינה אשר הרהיטים המכעיסים עמדו בסלונם רק הגבירו את כעסם כל פעם שהביטו בם.
לאחר שיחות ארוכות נוספות השיבה חברת האשראי איננה מוכנה להפסיק את התשלומים לסוחר. הואיל והמוצר סופק .

בינתיים נקפו עוד שבועות ועוד תשלומים שולמו לסוחר.
רינה ודוד לא ידעו מה לעשות.

רינה ודוד פנו לעו"ד שיטפל בעניינם, גם הוא כתב ודרש לבסוף הודיעם, כי תשובת חברת האשראי היא שלילית ורק בית משפט יועיל, אולם הללו הליכים ארוכים ומטריחים ודורשים חוות דעת של מומחה בתחום הריהוט, על מנת שיקבע ,כי אכן ההזמנה לקויה ולא ראויה, וכי היא עומדת בניגוד לחוק המכר או חוק הגנת הצרכן.

המצב המשפטי:

זה השלב בו צריך להחכים ולברר מה המצב המשפטי במקרה שכזה.

חוק כרטיסי חיוב - תשמ"ו 1986, קובע כי המדובר הוא בעסק משולש שבו "מככבים" חברת האשראי הקרויה - מנפיק . סוחר הרהיטים הקרוי - ספק. והלקוח הוא הצרכן.

בכל מקרה שכרטיס האשראי נגנב, אבד, עשו בו שימוש שלא כדין או חייבו את הלקוח חיוב שלא הוזמן על ידו, מצבו של הלקוח טוב הוא מוגן הוא לא יחוייב ואם חוייב, יזוכה על ידי חברת האשראי ולא משנה מה הם הסיבות או המניעים לנ"ל.

נכון הדבר גם אילו לא היה מסופק כלל החיוב על ידי סוחר הרהיטים, מצבם של בני הזוג היה טוב יותר, הם היו מזוכים על פי החוק בחשבון האשראי שלהם גם אם חוייבו.
חברת האשראי היא זו שצריכה לשאת בכך.
חברת האשראי מהווה מעין "מבטח" של העיסקה מבחינת הלקוח במקרים כנ"ל.

במקרה שלפנינו המוצרים הוזמנו וסופקו , החוק לא נותן לכך מענה.
בויכוח שבין הצרכן לסוחר, ניצבת חברת האשראי, כעין בורר.
היא בוחנת את הגירסאות של שני הצדדים זכותה להחליט, אם היא מפסיקה את התשלומים אם לאו.
זה מצב נחות לצרכן . והסיבה היא ברורה לחלוטין.
חברת האשראי מקבלת את עמלותיה מהספק לא מהצרכן !

הספק הוא הלקוח האמיתי שלה וממנו היא גובה ממון . הצרכן הוא מקבל שרות אולם איננו בר כוח מיקוח כלכלי . במרבית המקרים מסוג זה חברת האשראי איננה מבטלת את החיוב. אחרת היא תעמוד מול הספק אשר ידרוש ממנה זיכוי הכספים הנ"ל , בטענה שהיא שללה ממנו כסף שמגיע לו , בלא כל הצדקה של רשות עוסקת.

העיצה:

לכן , רצוי ומוטב לתת שיקים במקרים של תשלומים לשיעורין, כאשר המוצר או השרות טרם נתקבל אצל הלקוח לשביעות רצונו.

במקרה שכזה שיקים שנרשמים, בהגבלת מוטב בלבד, וממולאים בהם כל הפרטים הנדרשים, במקרה שכזה יכולים בני הזוג לתת הוראה בבנק לעצור את השיקים , והבנק לא יכול לסרב. אלא חובתו לציית להוראת לקוחו - לעצור שיקים.
הבנק במקרה זה איננו צד לענין בכלל,ומערכת היחסים היא אך ורק בינו לבין לקוחו שהוא הצרכן אשר שולט על כספו .
הינה כי כן, טרם פסה תועלתם של השיקים.

מאמר זה אינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי-פרטני על ידי עו"ד.

6122WMS סיון משה עו"ד ונוטריון
מהי הדרך הרצויה בעת תשלום עבור שרות או עיסקה.כרטיס אשבס"ד
סיון משה - עורך דין
משרד עורכי-דין - LAW OFFICES
משה סיון, עו"ד ונוטריון MOSHE SIVAN,ADVOCATE L.L.B & NOTARY
חגית תובל-לנגליב, עו"ד נוטריון HAGIT TUVAL-LANGLEIB, ADVOCATE
יצחק עזרא,עו"ד ITZCHIK EZRA , ADVOCATE L.L.B
אפרים אוסטרמן,עו"ד נוטריון EFRAIM AUSTERMAN , ADVOCATE,NOTARY
אסף ברק, עו"ד ASSAF BARAK , ADVOCATE
רח' איכילוב 11,פ"ת 49461 11 YICHILOV st., PETACH-TIKVA
טלפון : 9316521 : PHONE NO/ פקס: 9315426 : FAX NO


www.clickgo.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י משה סיון,עו"ד שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  עסקים למכירה | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון | מטבחי יוקרה | חבל זגוריה | זמן טיסה |  הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 



ארטיקל מאמרים 2015 - 2006  clickgoseo@gmail.com מנוע חיפוש מאמרים ארטיקל, כבר בן 8 שנים!

After almost a year of wearing a Rolex Submariner rolex replica uk 114060 watch, I've come to at least one conclusion - this is a darn tough timepiece to beat. To own a Rolex watch for many replica watches sale people is an aspiration. The power of the Swiss company is that it has created a demand for the name, in many ways, more so than the products they produce. People often come to me and rolex replica say, "Ariel, I want a Rolex." I usually respond with, "OK, what Rolex do you want?" The answer is, "I don't know, that is why I need your rolex replica help, I need you to help me choose one." The message there is that Rolex is a company whose image in many ways is louder than its products. But at aBlogtoWatch, product is everything. The good news is that when it comes to product, Rolex watches rolex replica sale rarely let you down. If anyone asks me why Rolex is such a successful brand I often point out that "their products are actually really good."