חיפוש מאמרים

12314 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
תזונה נכונה





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: ARK TRADE Orit Shifman אורית שיפמן אורית שיפמן ARK TRADE

נושא המאמר: בזמן שמחירי הלחם עולים, מחיר החיטה ירד בעשרות אחוזים
מאת: אלכס   שמור מאמר למועדפים

על רקע העלייה החדה הצפויה במחירי הלחם שבפיקוח והדיון הדחוף שמכנס ראש הממשלה, מתברר כי בניגוד לטענה, דווקא מחירי החיטה - חומר הגלם המזוהה ביותר עם משבר הסחורות החקלאיות שפרץ בעקבות המלחמה בין רוסיה ואוקראינה, צנחו בחודשים האחרונים בכ-40%

עולים מחירי הלחם שבפיקוח
על רקע העלייה החדה הצפויה במחירי הלחם שבפיקוח ודיון החירום בנושא אותו יכנס היום ראש הממשלה יאיר לפיד עם בכירים ממשרדי האוצר, הכלכלה, המשפטים והרווחה, מסתבר שעל אף הכוונה להעלות את מחירי הלחם, הרי שמחירי החיטה דווקא רשמו בחודשים האחרונים ירידת מחירים חדה.
החיטה הינה הסחורה המזוהה ביותר עם משבר הסחורות החקלאיות שפרץ בעקבות המלחמה בין רוסיה ואוקראינה, מאחר ושתי המדינות הינן יצואניות החיטה הגדולות בעולם.

מנתוני חברת ARK TRADE עולה כי לאחר העליות החדות שנרשמו במחירי החיטה, בעקבות מלחמת רוסיה-אוקראינה, המחירים רשמו ירידות משמעותיות של עד כ-40% ממחירי השיא. יתרה מכך, על פי החברה, מחיר החיטה בימים אלו חזר לרמה דומה לזו שהייתה בתחילת השנה.

מגמה זו משתלבת היטב בתחזיות של כלכלנים רבים שצופים ירידה במחיר הסחורות בעולם עקב ירידה בביקושים. בחלק מהענפים, צופים המומחים כי הביקוש לסחורות ישוב להיות כפי שהיה לפני פרוץ מגיפת הקורונה.

נוסף על סחורות חלקאיות, גם מחירי האנרגיה, שהשפיעו בצורה קשה על יוקר המחיה בעולם, צפויים לרדת - אם כי הירידה במחיר חבית נפט למשל (שכבר רחוקה ממחיר השיא שלה לפני כארבעה חודשים), תהיה מתונה בהרבה מירידה של סחורות אחרות.

השוק נערך למצב המתמשך באוקראינה
בתחילת השנה נסחר בושל חיטה במחיר של כ-7.6 דולר (בושל הינה יחידת מידה המשמשת למדידת נפח של סחורות יבשות, כאשר 1 בושל אמריקאי שווה לכ-35 ליטר).

רוחות המלחמה בין רוסיה ואוקראינה הביאו לעליה במחירי החיטה לרמה של כ-8.5 דולר לבושל, ערב הלחימה. במחצית חודש מאי נרשם השיא במחירי החיטה והוא עמד על 12.78 דולר לבושל.

עם זאת מזהה החברה, כי מאז השיא שנרשם ב-17 במאי, החלה ירידה תלולה במחירים, ומחיר החיטה איבד כ-40% לרמה של כ-7.9 דולר לבושל נכון לסוף השבוע. ב-ARK TRADE אומרים כי ניתן לייחס זאת להיערכות השוק למצב המתמשך באוקראינה.

השפעת המלחמה על מחירי החיטה פוחתת
ARK TRADE שהוקמה על ידי היזמת אורית שיפמן, פיתחה פלטפורמה דיגיטלית לביצוע מסחר בינ"ל בכל סוגי הסחורות והמוצרים, המבוססת על בינה מלאכותית.

הפלטפורמה סורקת ומנתחת בזמן אמת כמות אדירה של מקורות מידע המשפיעים על מחירי הסחורות השונים וזמינותם בשוק, וביניהם גם מקורות שאינם שמישים לאנליסטים. בכלל זה, נתונים פיננסיים, חדשות, רשתות חברתית, שינויי מזג אוויר, השפעת משברים עולמיים, התחממות גלובאלית, השפעות הקורונה במדינות השונות, שינויים פוליטיים, משברים פנים מדינתיים ובינלאומיים ועוד.

מנתוני הבינה המלאכותית של הפלטפורמה ניתן להעריך כי השפעת מלחמת רוסיה אוקראינה על מחירי החיטה העתידיים הולכת ופוחתת.

כן מעריכה הבינה המלאכותית כי פרמטר "משברים גלובליים" צפוי להשפיע בכ-28% על מחירי החיטה בטווח הקרוב. השפעתו של פרמטר זה בסוף יוני עמדה על כ-31%.

פרמטר נוסף שעשוי להשפיע על מחיר החיטה בטווח הקרוב על פי הערכת הבינה המלאכותית הוא "מזג האוויר". השפעתו של פרמטר זה בפלטפורמה עלתה מכ-1% בסוף חודש יוני לרמה של 2.7% כיום.

השינויים במחירי החיטה לשנת 2022
המחיר לבושל חיטה עלה בתחילת הלחימה (3 לינואר) 7.6 דולר, לאחר מכן הגיע לשיא בחודש מאי האחרון (17 למאי) עם מחיר של 12.78 דולר לבושל חיטה ולאחרונה ירד משמעותית למחיר דומה לזה שהיה בתחילת הלחימה למחיר של 7.9 דולר (נכון ל-15 ליולי)

www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001420583


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלכס שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]