חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
סרט לאירוע





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: הכנה למכרזי ניהול או פיקוח הכנה לראיונות עבודה הכנה לאבני ראשה הדרכת עובדי הוראה בקריירה

נושא המאמר: בקרוב ניתן יהיה לגשת למכרזי ניהול בית ספר ללא קורס אבני ראשה
מאת: דר' ניצן ברוקס   שמור מאמר למועדפים

ביחסי עבודה בארגונים גדולים, לכוחות הפוליטיים יש משקל רב. לכן, גם כשפונים אליך בהצעה להגיש מועמדות למכרז לניהול, גם מי שפנה אליך, כפוף למי שמעליו, וההחלטה לבחור בך לניהול חייבת לבוא מתוך הסכמה של רוב המשתתפים במכרז. על כן, אסור לבוא שאננים למכרז. ברוב המקרים ישנם עוד מועמדים כמוך, שאחרים במערכת זימנו אותם לאותו תפקיד שהוזמנת אתה, וחשוב לבוא מאוד מוכן לראיון, רצוי להכיר את המועמדים המתחרים ולהדגיש את הכוחות שיש לך וחסרים להם, את הערכים החשובים לאנשים שיישבו בוועדת הבחינה, ואת הדרך למקסם את הצגתך האישית. אחרת צפויה לך אכזבה!
ברור, שכאשר השאיפה לקידום לתפקיד פיקוח, ניהול או הדרכה באה ממך, הקושי הוא כפול, כי עליך לשכנע גם אנשים שלא מכירים אותך להיפגש אתך, לשכנע את הממונים שעכשיו זה הזמן הנכון לקידומך, ולהפוך את הממונים עליך לשותפים לקידומך. מכיוון שבסיטואציה זו, עוד לפני שקיבלת המלצות הממונים, גם ביטחונך העצמי ובסיכוייך לא תמיד מגובש, הקושי כפול ומכופל.

עד לפני כעשר שנים, עובדי ההוראה שרצו להתקדם לתפקידי ניהול בית ספר, היו צריכים לסיים תואר שני ב"ארגון וניהול מערכות חינוך" או להשתתף ב"קורס להכשרת מנהלים" דו שנתי שנערך בחסות משרד החינוך. בעוד שהמיונים לתואר נעשו על ידי האוניברסיטאות והמכללות על בסיס הציונים בתואר הראשון, המיונים לקורס מנהלים נעשו על ידי המנהלים הישירים של בתי הספר והמפקחים על סמך עבודתך בשטח. החיבור בין שני התחומים וההתאמה לניהול, נעשתה בחסות מכונים פרטיים, ב"יום הערכה", שם נכח גם מפקח משרד החינוך. ומי שעבר את המיונים לניהול, נקרא להשתתף בראיון אישי מול שלושה מפקחים.

בעשור האחרון, השאיפה הייתה לרכז את נושא הכשרת מנהלי בתי הספר בידי מכון חיצוני "אבני ראשה", ולאפשר להגיש מועמדות למכרזי ניהול רק למועמדים שעברו את ההכשרה של קורסי הניהול או תואר שני במנהל החינוך למסיימים עד שנת תשע"ב. הקמת הקורס באבני ראשה בהתחלה, נתנה תחושה, שהמיונים לקורס פחות מושפעים מהכוחות הפוליטיים, ויותר מושפעים מאישיותו, השכלתו וניסיונו של המועמד. משנה לשנה נרשמו לקורס אבני ראשה יותר ויותר מועמדים, מספרם הגיע לאלפים, והמיונים הפכו למסורבלים. היו שנים שהגיעו אלפי מועמדים לבנייני האומה בירושלים, שנה שעברה המיונים נעשו מרחוק ואינטרנט קרס באמצע המבחן, אבל עדיין הקורס נשאר אטרקטיבי לרבים!

בשלוש השנים האחרונות, הכניסו עוד שלב במיונים לקורס אבני ראשה, את "השלב המחוזי". ובשלב זה, הציון שצברו המועמדים במבחני המיון כולל המלצת המנהל, ירד ל- 33% מהציון הסופי. ברגע שנלקחים בחשבון הנתון של "צרכי המערכת" (איך מועמד אמור להתמודד עם "כוחות השוק"), הנתון של "תפקידים" (פוגע בעיקר במועמדים מהמגזר בצפון, כי שם קשה מאוד לצעירים לקבל תפקידים), והנתון של "המלצת המפקח" (שלא מכיר אישית את רוב המועמדים), התחושה היא שהכוחות הפוליטיים הם המשפיעים העיקריים. ורבים מרגישים חסרי אונים מול כוחות שאינם יכולים להכירם.

מצדו של משרד החינוך, הטענה העיקרית היא, שרבים מבוגרי הקורס לא הפכו למנהלי בתי ספר.
גם החתימה על ההתחייבות לגשת למכרזי ניהול בתוך 3 שנים מסיום הקורס לא עזרה לשינוי המצב. בשטח מדברים על מחסור במנהלים טובים, בעוד שמורים רבים וטובים מדברים על הקושי להתקבל לקורס אבני ראשה כדי שיוכלו לגשת למכרזי ניהול.

על כן, השרה ששה ביטון, הגישה תכנית שתצא לפועל על פי המתוכנן בעוד שנה שנתיים, שבה המעוניינים בניהול בית ספר ייגשו קודם למכרזי ניהול, גם מי שאין לו קורס מנהלים, ורק מי שייבחר במכרז- ייכנס לקורס מנהלים של אבני ראשה בשנה הראשונה לתפקידו. אמנם יש כאן חיסרון, שעובד שעדיין לא למד ניהול יכנס לתפקיד ללא הכשרה מקצועית, אבל אין כאן בזבוז משאבים לרבים וטובים שלומדים על חשבון המדינה ולא מבצעים את הייעוד של הקורס.
רבים נושמים לרווחה, כי היו מורים שהגישו פעמיים ושלוש פעמים מועמדות לקורס ונדחו על קוצן של שתיים שלוש נקודות, כאשר מנהלים חדשים שעקפו את שיטת המכרזים וקיבלו ניהול במינוי, ושעקפו את שיטת המיונים לקורס מנהלים והוכנסו לקורס אבני ראשה בשנתם השנייה בניהול, תפסו את מקומם של מי שפעלו לפי הכללים.
לשיטתה של השרה, קודם ימוינו לניהול ואז יכנסו לקורס אבני ראשה!

המשמח בעניין הוא, שכבר השנה שמעתי ממועמדים למכרזי ניהול, שלמרות שהם לא בוגרי קורס מנהלים של אבני ראשה, אפשרו להם להגיש מועמדות למכרזי ניהול בית ספר, והובטח להם שזה לא יפגע בסיכוייהם להתקבל במינוי! לכן אני ממליצה למי שרוצה להיות מנהל בית ספר, לעקוב אחר הפרסומים של מכרזי ניהול, ולברר, האם הרשמה ללא קורס מנהלים אפשרית? והאם ההרשמה אינה מבטלת את הסיכוי לקבל את הניהול במכרז או במינוי!!

עד השנה, מי שנרשם למכרז ניהול ונפסל כי לא עמד בתנאי המכרז- הייתה נסגרת בפניו האפשרות לקבל את ניהול בית ספר של המכרז במינוי. ממונים שרצו מועמד לניהול שלא עמד בתנאי המכרז, ככול שנאסר עליהם לקבל מועמד ללא קורס מנהלים, קיימו מכרז אחד או שניים לפי הנוהל, הכריזו שאף אחד מהמועמדים לא מתאים לניהול להערכתם, ובאוגוסט הגישו בקשה למינוי המועמד הרצוי להם ללא מכרז. אם וכאשר השנה הראשונה בניהול הייתה מוצלחת, היו מאריכים את המינוי לשנה נוספת, ומכניסים את המנהל הטרי לקורס אבני ראשה ללא מבחני מיון, ובסוף הקורס עושים לו מכרז ומקבלים אותו לקביעות בשנתו השלישית.

השיטה החדשה פותחת פתח לגמישות בדרכי הגישה למכרזים, וחשוב לברר מראש את הכללים!

כל מי שרוצה להתקדם לניהול, שישקול האם לשתף את מנהלו הישיר בבית הספר מראש או במהלך הדרך, שייקבע פגישות עם מפקחי משרד החינוך ומנהלי מחלקות חינוך בערים ובמועצות כדי שיכירו את אישיותו והניסיון שהוא מביא, ושידעו על כוונותיו לצאת לניהול. חשוב לעשות זאת לפני שמתפרסם המכרז, כי אחרי שמתפרסם המכרז אסור לקיים שיחות עם היושבים בוועדת הבחינה.
ואם אתם קובעים פגישות עם קברניטי החינוך- קחו הכנה לפגישה עם מומחה מקצועי, שיבנה לכם מיתוג אישי, חזון ניהולי, ויתרגל אתכם סימולציות על שאלות ותשובות שיהיו בראיונות ובמכרז.

מרשים ומשכנע, ובאופן שתואם את חזון בית הספר, ציפיות התושבים, המורים והתלמידים, ונטיית לבם של הממונים - יצליח!

לקבלת הדרכה אישית שתוביל אתכם להצלחה במכרזי ניהול ופיקוח צלצלו עכשיו: 050-9005452 לד"ר ניצן ברוקס- מנכ"ל ובעלים של "המכון למימוש זכויות מורים". השתתפתי 8 שנים כחברה בוועדות הבחינה של מאות מכרזים לניהול בתי ספר ומערכות חינוך כנציגת האיגוד המקצועי. אני מכירה את מערכת החינוך על בוריה ואת הדרישות והציפיות מהמועמדים. בוגרת תואר שני (בהצטיינות) ותואר שלישי בייעוץ חינוכי עם התמחות בייעוץ לקריירה. והכי חשוב- כמאמנת אישית מוסמכת ויועצת חינוכית מורשית, אני יודעת להוציא את הכוכבות של כל מועמד ולבנות עבורו מיתוג אישי וחזון ניהולי בהתאם לניסיונו ולכישוריו ועל פי דרישות התפקיד המוצע.


www.dr-nitzan.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י דר' ניצן ברוקס שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]