חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
חשיבה - מכלול תופעות נפשיות





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: מכס תא לחץ יבוא משרד הבריאות

נושא המאמר: לחץ פיזי מתון
מאת: עומר וגנר   שמור מאמר למועדפים

רקע
בימים אלה, דחה בית המשפט עתירה הנוגעת ליבוא אישי של תאי לחץ (1).
העותר ביקש לייבא ביבוא אישי תאי לחץ לישראל, וטען כי, בשונה מיבוא מסחרי, משרד הבריאות אינו רשאי להגביל יבוא שכזה.
בית המשפט בחן את הוראות החוק, וקבע כי משרד הבריאות מוסמך להגביל יבוא אישי, ועל כן, דחה את העתירה.
• מה היה סיפור המקרה?
העותר, בנו של אדם הסובל ממחלות רקע, פנה למשרד הבריאות בבקשה להתיר לו לייבא ביבוא אישי תא לחץ למדינת ישראל.
תא לחץ מבוסס על הכנסת המטופל לתוך תא בו הוא נחשף ל-100% חמצן בלחץ גבוה, הטיפול מעלה את ריכוז החמצן בדם וברקמות, באופן שמשפר את החימצון של רקמות פגומות ואמור להביא לשיקומן.
משרד הבריאות דחה את פניית אבי העותר, בטענה כי יבוא תאי לחץ בישראל מוגבל לשימוש מפוקח בבתי חולים. עוד מסר משרד הבריאות, כי ניתנו רשיונות מוגבלים לבתי חולים לעשות שימוש בתאי לחץ, ואין אפשרות להתיר שימוש כזה ביבוא אישי.
העותר לא השלים עם עמדת משרד הבריאות ופנה לבית המשפט, טענתו העיקרית הייתה כי על פי הדין, אין משרד הבריאות מוסמך להגביל יבוא אישי של תאי לחץ, אלא רק יבוא מסחרי.
בעניין זה, טען העותר כי צו יבוא אישי הוא דבר חקיקה חדש יחסית, המתיר יבוא אישי של תאי לחץ, וכי דין זה גובר על הדין הישן, פקודת בריאות העם והתקנות שהותקנו מכוחה.
עוד טען, כי משרד הכלכלה התיר לו לייבא את המכשיר.
• מה פסק בית המשפט העליון?
בית המשפט ניתח את הוראות החוק, וקבע כי פקודת בריאות העם והתקנות שהותקנו מכוחה, מתירות למשרד הבריאות לפקח גם על יבוא אישי של תאי לחץ, לא רק על יבוא מסחרי. עוד ציין בית המשפט, כי אם מוסד רפואי נדרש לרישיון לייבא מכשיר שכזה, מקל וחומר שאדם פרטי נעדר הכשרה רפואית, נדרש להשיג רישיון שכזה, לשימוש במכשיר שקיים בו סיכון בריאותי.
בית המשפט ציין כי לכאורה, קיים מתח בין הוראות דינים אלה, לבין צו יבוא אישי, המתיר יבוא של תאי לחץ, וטוב יעשה המחוקק, אם יפעל לתיקון צו יבוא אישי, באופן שיסיר את המתח האמור.
בית המשפט ציין עוד, כי בשנת 2019 נדחתה עתירה הנוגעת ליבוא מסחרי של תאי לחץ, שם טענו העותרים כי המגבלות שהטיל משרד הבריאות פגעו בחופש העיסוק, אך העתירה נדחתה (2).
בסופו של דבר, גם כאן, קבע בית המשפט שיש לדחות את העתירה, אך בשל כך שהעותר הצביע על מתח בין הדינים השונים, עניין שהצריך לקבל את עמדת משרדי הממשלה השונים, פטר בית המשפט את העותר מתשלום הוצאות משפט.

• מה ניתן ללמוד מפסק-הדין?
במקרה הנוכחי, ניסה העותר לייצר אבחנה בין יבוא אישי ליבוא מסחרי של תאי לחץ. נראה כי העותר טען, כי סמכותו של משרד הבריאות להגביל יבוא של תאי לחץ, נוגעת רק ליבוא מסחרי ולא ליבוא אישי.
בעבר, ניסו תובעים נוספים, לייצר אבחנות בין יבוא אישי ליבוא מסחרי, בין היתר, בעניין הרגולציה המוטלת על כל אחד מסוגי היבוא.
למשל, בחודש אוגוסט 2021 דחה בית המשפט טענת יבואן אישי של סיגרים, וקבע כי החוק המגביל פרסומת של מוצרי עישון, וקובע את אופן סימון הסיגרים, חל גם על יבוא אישי (3).
אף שמדובר בשני מקרים שונים, לטעמי, ניתן למצוא ביניהם את הקו המשותף. כך, כאשר מדובר במוצר שנשקפת ממנו סכנה, בין אם מדובר בסיגרים, בין אם מדובר בתא לחץ שבו ייעשה שימוש על ידי שלא קיבל הכשרה מתאימה, נטיית בתי המשפט היא להחמיר ולא לייצר אבחנה בין יבוא אישי למסחרי.
ניתן רק לשער, שאם היה מדובר במוצר פשוט ויומיומי שנשקפת ממנו פחות סכנה, יתכן שבית המשפט היה מגיע לתוצאה שונה, והיה מקל על היבוא האישי.

הפניות:
(*) הכותב עובד במחלקת מיסוי עקיף במשרד קסלמן וקסלמן, והוא עו"ד המתמחה בדיני מכס, מס קניה, מיסוי עקיף, יבוא, יצוא, היטלי סחר, רגולציה וסחר בינלאומי; המאמר משקף את דעתו של הכותב בלבד, ואין לראות בו כמתן חוות-דעת משפטית או חוות-דעת לעניין סיווג טובין; הכותב לא ייצג בתיק זה;

(1) בג"צ 3478/21 אריאל פלר נ' מדינת ישראל-משרד הבריאות, פסק-דין מיום 5.9.21, הרכב השופטים עמית, ברק-ארז וגרוסקופף. ב"כ הצדדים: לעותר- עו"ד אברמוביץ, למדינה- עו"ד כהן.

(2) העתירה משנת 2019: בג"צ 3577/19 עמיחי גבאי ואח' נ' משרד הבריאות-שר הבריאות, פסק-דין מיום 3.9.19, הרכב השופטים הנדל, עמית וסולברג.

(3) ת.א. (שלום ראשל"צ) 69102-06-21 שמואל גייזלר נ' מדינת ישראל, פסק-דין מיום 20.8.21, השופט אביו סתיו.





מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י עומר וגנר שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]