חיפוש מאמרים

12305 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
רעידת אדמה בישראל





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: בריאות לחץ מתח

נושא המאמר: מעבר לסטרס, חלק ב` הגשמה עצמית כאנטיתיזה לסטרס
מאת: דר` ארנון לוי    שמור מאמר למועדפים

מעבר לסטרס – האם מישהו מכיר את הדרך אל האושר?
אושר והגשמה עצמית כאנטיתיזה לסטרס

חלק ב` - לחץ כאן לקריאת חלק א`

המטלה החשובה ביותר של המחנכים היא ללמד את הצעירים לקבל הנאה מהדברים הנכונים (אפלטון)

יהיו אולי אנשים שיחשבו שזה קצת ביזארי לדבר על הדרכים לקיום מאושר בתקופה זו שבה אנחנו מנסים לשרוד כלכלית מדינית פיזית ונפשית. לא חסרות אומנם כיום תנועות של העידן החדש שמציעות סדנאות לאושר ומרתונים שמכשירים להצלחה והגשמה עצמית. לעיתים קרובות סדנאות אלה הם עוד דרך אסקפיסטית לברוח ממצוקות החיים. אין רע במרתון סוף שבוע של מדיטציה ביערות הכרמל או במנזר בעין כרם כאשר אמצעי התקשורת מודיעים על 2 סיכולים ממוקדים שהצליחו ו- 8 אתרעות חמות שמסתובבות באזור ירושלים.
צופים שעוד נתגעגע לשנת 2002 שהיתה הגרועה מאז 1953 כיון ששנת 2003 צפויה להיות גרועה יותר. מודיעים לנו שערכות המגן אינן יעילות בפני התקפה ביולוגית, ושהתגליות לגבי מעורבות גורמים עברייניים במערכת הפוליטית הישראלית אינם אלא קצה הקרחון לגבי מה שהולך ונחשף בחקירות המשטרה. ואפשר להמשיך עוד כהנה וכהנה אך זהו מאמר על הדרכים לאושר ולא מדריך לכניסה לדיכאון.
ואז תשאלו פעם נוספת מה רע בקצת מדיטציה או סדנת אושר בכדי לברוח נפשית ולשמור על השפיות ?

ובכן הנקודה היא זאת: לפני שמחפשים את הדרך אל האושר יש להתמודד בצורה יעילה עם הסטרס. כל זמן שלא למדנו להתמודד עם החרדה והדיכאון והפגיעה הבריאותית שנובעים מהסטרס אנו רק משלים את עצמנו שסוף שבוע בפריז או סדנת אושר בגליל ייצרו את השינוי המיוחל באיכות חיינו. מסיבה זו מכונה סידרת כתבות זו שעוסקת באושר והגשמה עצמית "מעבר לסטרס". לא קיימת דרך לאושר שעוקפת את ההתמודדות האמיתית עם הסטרס (חוץ אולי מאינפוזיה של הירואין אך זוהי כמובן בדיחה).

אז מהו התנאי הראשון לאושר והגשמה עצמית?
בכל המחקרים מצטייר הגורם של יחס חיובי לחיים, לעצמנו, לקרובים לנו וקבלה של המציאות כתנאי ראשון לתחושת אושר. נמצא גם שיש אנשים שמבנה אישיותם הוא כזה שרבים בו המאפיינים החיוביים. לאנשים אלה יש קבלה בסיסית של עצמם ושל המציאות, הם יוצרים יחסים טובים עם הזולת ללא עוינות, אשמה או קינאה, ומגלים ביחסים עניין והנאה. הם מממשים את שאיפותיהם בעקביות ובאופן ספונטני ויצירתי. ביניהם ניתן לעיתים קרובות למצוא אומנים יוצרים, מוסיקאים, מדענים, סופרים, מטפסי הרים רופאים או אנשים אחרים שמרגישים שמגשימים את עצמם ואת הפוטנציאל הטמון בהם.

תנאי נוסף הוא מודעות עצמית וביטוי רגשי ספונטני. אנשים מאושרים, כך נמצא הם אנשים שמזהים את רגשותיהם, ומבטאים אותם בחופשיות. ונקודה חשובה ביותר: הם מרגישים חופש אינטלקטואלי ורוחני ולוקחים אחריות על חייהם.
תשאלו אולי איפה נמצאים אנשים מופלאים אלה? או אולי תאמרו באכזבה: "ידענו שהיכולת לחיים מאושרים היא תכונה תורשתית וכמובן שאנו איננו בין בני המזל". זוהי כמובן אמירה של הכשלה עצמית. אנשים אלה נמצאים בכל אחד מאתנו. הדרך אל האושר היא הדרך להוציא פוטנציאל זה המצוי בנו מהכח אל הפועל.

בשורה התחתונה של אמירה זו נכתב שהדרך אל האושר היא דרך של חינוך עצמי למודעות לגבי הפשר והמשמעות שאנו נותנים לחיינו. ויקטור פרנקל הפסיכיאטר הידוע ניצול השואה שפיתח את הלוגותרפיה - שיטת טיפול שמתייחסת למשמעות החיים קרא לספרו: "האדם מחפש משמעות". אנחנו מאמינים שהאדם אינו מחפש משמעות אלא הוא יוצר משמעות אם ירצה זאת ואם לאו. הוא תמיד יוצר משמעות אך לא תמיד הוא מודע לכך. האושר אינו מטרת החיים אלא הוא התחושה והמודעות שמלווים את התהליך של מתן המשמעות לחיינו.

הדרך אל האושר היא אם כן אינה דרך ארוכה שבסופה מחכה האושר המיוחל. זוהי דרך שכאשר נלך בה נמצא את האושר בתוכה ולצידיה. עלינו ללמוד רק כיצד להושיט את ידינו לקטוף אותו ולעצב אותו על פי צרכינו, אישיותנו והייחוד של כל אחד מאתנו.

במאמרנו הבא והאחרון בנושא זה נדבר על "ארגז הכלים" להפיק מטרות אלה.

בברכה, דר` ארנון לוי


www.tevalife.com
קישור לאתר המקור: dr-arnonlevy.com


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י דר` ארנון לוי שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]