חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מבקשים סליחה...





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: בריאות כאבי-ראש מתח-נפשי תרופות

נושא המאמר: מיגרנה – בעיה בריאותית מכאיבה אבל פשוטה שניתנת לריפוי בזמן קצר
מאת: ד"ר ערן אשחר N.D, M.P.H, נטורולוג   שמור מאמר למועדפים

המרכז ללימודי היגיינה טבעית, מדעי הבריאות והתזונה
ריפוי טבעי ועצמי של מחלות פנימיות באמצעות גישת ההיגיינה הטבעית
ד"ר ערן אשחר N.D, M.P.H, נטורולוג
M.P.H – מוסמך לבריאות הציבור ומדעי הרפואה (מהאוניברסיטה העברית י-ם, הפקולטה לרפואה, הדסה)
טל – 02-5337245 , 054-5742631 [email protected] E.M:



-----------------------------------------------------------------------------------------
מיגרנה – בעיה בריאותית מכאיבה אבל פשוטה שניתנת לריפוי בזמן קצר

מבוא:
כאבי ראש בכלל ואלה בדרגות הגבוהות המכונים מיגרנה הם אחת מבעיות הבריאות הנפוצות והמכאיבות ביותר בקרב אוכלוסיית המערב וישראל. בעיה זו כל כך נפוצה עד שרבים מאמינים שהיא פשוט חלק מההוויה הטבעית של כולנו. לצערנו אפילו הרופאים חושבים כך. כמה פעמים שמעתם בחייכם את המשפט – "אין מה לעשות, את/ה חייב/ת ללמוד לחיות עם זה" ?
מכל הבעיות הגורמות לכאבים זו היא סיבת הכאב הנפוצה ביותר בחברה הישראלית ובארה"ב ובין הסיבות הנפוצות ביותר לביקור אצל רופאים. בארה"ב סובלים מבעיה זו כ- 45 מיליון אנשים ובישראל סובלים מכאבי ראש כרוניים יותר מ – 2 מיליון נשים וגברים. יש הערכות שכ- 25% מאוכלוסיית הנשים וכ- 8.3% מאוכלוסיית הגברים סובלים מכאבי ראש כרוניים. בקרב ילדים המיגרנה שכיחה קצת יותר דווקא בקרב בנים. התקפי המיגרנה מתחילים בגיל צעיר מאוד, בגיל 12-13, סביב התחלת המחזור החודשי ולכן ברפואה משערים שיש להם קשר לשינויים הורמונליים. כמו כן בזמן ההיריון יש הקלה בכאב או היעלמות שלו. גלולות למניעת הריון קשורות להחמרה של המיגרנה (2).
הרפואה מבחינה בין סוגים שונים של כאבי ראש המתבטאים בדרגות שונות של כאב: "כאבי ראש של מתח", "מיגרנה" ו"צבר כאבי ראש". התפיסה ברפואה היא שהמקור של הסוגים השונים של הכאב הוא שונה, אם כי לרוב לא ברור. הטענה היא ש - "מרבית כאבי הראש הם כאבי מתח שרירים, מיגרנות או כאבי ראש ללא סיבה נראית לעין" (2).
הרפואה טוענת ש - "כאבי ראש של מתח" נגרמים על ידי מתח שרירים בצוואר, בכתפיים ובראש ומתח שרירים עשוי להיגרם כתוצאה מתנוחת גוף לא נוחה, מלחץ חברתי או נפשי או מעייפות". זהו כאב קבוע, חזק למדי, מופיע לעיתים קרובות מעל העיניים או בחלק האחורי של הראש כאשר לעיתים מתלווה לכאב הרגשה של לחץ מתוח, הכאב עשוי להתפשט על פני כל הראש ולעיתים למטה לתוך העורף והכתפיים (2).
מיגרנה מוגדרת על ידי הרפואה ככאב חזק, הולם, חוזר ונשנה שמתחיל באופן פתאומי ועשוי להופיע בעקבות תסמינים בראייה, בעצבים או במערכת העיכול או להתלוות אליהם (2). כאבי ראש מיגרנים חזקים יותר מ"כאבי ראש של מתח".
המיגרנה מתבטאת בהתקפים חוזרים ונשנים של כאבי ראש חזקים, חד צדיים או מפושטים. לרוב התחושה היא שהם הולמים כמו פטישים באזור הרקה, המצח והעין. הכאבים נמשכים משעות אחדות עד כמה ימים, ובמצבים קשים הם מלווים בבחילה ואפילו בהקאה. בזמן ההתקפים יש רגישות גבוהה לרעש ולאור.
בזמן ההתקף הנטייה היא להסתגר בחדר שקט וחשוך ולישון. פעולות אלה מקלות על הכאב במידה מסוימת. התקפי מיגרנה מסוימים מתחילים בהפרעות בראייה כמו גלים, קווים, ניצוצות בטווח הראייה ואחרי כ- 20 דקות מופיע הכאב עצמו. כאשר הכאבים מופיעים במצח יש נטייה להאשים את הסינוסים ולתת אנטיביוטיקה שלא לצורך (3). גם כאב סביב העין מאובחן לעיתים כסינוסיטיס ומטופל באנטיביוטיקה (3). לעיתים נדירות יש מצב של הפרעות בראייה ללא כאב הראש.
כאבי ראש מיגרנים יכולים להתחיל בכל גיל אבל הם מתחילים בעיקר בקבוצת הגיל 10-30 והן שכיחות יותר אצל נשים מאשר גברים.

הסיבות למיגרנה על פי הרפואה:

הרופאים טוענים שכיוון שליותר מ- 50% מהסובלים ממיגרנה יש קרובים הסובלים גם כן מאותה ההפרעה אז יש כאן נטייה גנטית שעוברת בתורשה (2). פרופ' גולדהמר יוחנן, מומחה בנוירולוגיה מבית החולים שיבא, טוען – "המיגרנה נחשבת למחלה תורשתית משפחתית, כיוון שהסיכון ללקות בה גדול פי כמה אם יש חולי מיגרנה במשפחה" (3).
הסיבות למיגרנה על פי הרפואה הן – שעורקים המוליכים דם למוח מתכווצים ומתרחבים לאחר מכן, מה שמפעיל לחץ על קולטני הכאב, אבל הגורם להתכווצות ולהרחבה של כלי הדם אינו ידוע (2).
יחד עם זאת מופיעות רמות נמוכות של סרוטונין, נוירוטרנסמיטור שחיוני למעבר פולסים במערכת העצבים, בדם חשודות בגרימת ההתכווצויות (2). הרפואה גם גורסת שלעיתים סיבת כאבי הראש היא התעוותות של כלי דם (2).
בנוסף לכך ידועים מצבים או מאכלים שמעודדים את היווצרות המיגרנה, למשל: לחץ ומתח נפשי, חוסר או עודף שינה, שינויים במזג האוויר, דילוג על ארוחה, היבהובי אור, ריחות מסוימים, אלכוהול שוקולד, מונוסודיום-גלוטומט, גבינה ועוד (6,8). לעיתים מופיע הכאב דווקא ביום מנוחה, שבתון ולכן המסקנה של הרופאים היא שהיא "נגרמת" מעודף שינה. פרופ' גולדהמר מרחיק לכת ואומר- "המיגרנה של שבת נגרמת אולי מאיחור בשתיית כוס הקפה, קפה חזק נחשב זה דורות לטיפול במיגרנה, אפשר לנסות לקום מוקדם, לשתות קפה ולחזור למיטה" (3).

הטיפול במיגרנה על ידי הרפואה

הטיפול המוצע על ידי הרפואה הוא מצד אחד - הימנעות ממתח, עיסוי של שרירי הצוואר, מנוחה או הסתגלות לכאבים (2). לאמצעים אלה אין כמובן שום יכולת למנוע או לרפא את המיגרנה מיסודה ולכן כאקט של כביכול "אין ברירה" מציעים הרופאים מיד שלל תרופות משככות כאב – אספירין, אצטאמינופן, אופתלגין, אקמול איבופרון ועוד "שיכולים להביא להקלה מהירה וזמנית של רוב כאבי הראש (2).
יחד עם זאת הם טוענים ש – המרפא לכאבי ראש שנגרמו על ידי מתח אינו יכול להימצא במשככי כאבים בלבד..." (2).
פרופ' גולדהמר מציע למנוע את המיגרנה על ידי סילוק של מספר מאכלים ספציפיים שמוכרים לחולה כמעודדים את הופעת המיגרנה, לשמור על קביעות הארוחות, שינה סדירה וטיפול בהרפיה והרגעה ואולי להשתמש בשיטות הרפואה המשלימה (3). כמו כן מציע פרופ' גולדהמר טיפול תרופתי למנוע את הכאב או להרגיע אותו בשעת הופעתו. הוא מציע שלל תרופות כמו: אקמול, אופטלגין, אספירין, נקסין, נורופן, אדקס, וולטרן, אביארן, ויוקס (כן גם אותה). להגברת היעילות של התרופות הוא מציע תרופות הכוללות קודאין (המוכרת יותר כתרופה לשיעול) או קפאין בתוספת רוקאל פלוס, רוקסט, קודאקמול ומיגרלב.
הטיפול התרופתי החדש ניתן בתרופות ממשפחת הטריפטנים, שפועלים על הקולטנים לסרוטונין בדופן כלי הדם ובקצות העצבים באמצעות התרופות אמיטראקס, זומיג, ריזלט, נרמיג, ולרט. חלקן מוזרקות וחלקן נלקחות במשאף. פרופ' גולדהמר מציע "שכאשר ההתקפים תכופים, פעמיים בשבוע ויותר, יש לשקול אם לתת טיפול מונע: חוסמי ביתה, דרלין, אלטרול, תרופה נגד דיכאון שגם מדכאת כאבים, חוסמי תעלות סידן כמו ורפיל ותרופות נגד פירכוסים כמו דפלפט". להמלצתו - "יש ליטול את התרופה המונעת מידי יום ביום חודשים אחדים, ורק אז אפשר להעריך את תועלתה, הדעה הרווחת שבמיגרנה אין מה לעשות איננה נכונה", הוא אומר (3) !!. אחרי ההפצצה הכימית שהוא מציע לחולים הוא מדגיש - "אין להגזים בנטילת התרופות למינהן שכן אז המיגרנה משנה את פניה ונעשית למחלת כאבי ראש יום יומיים כרוניים" ואז הוא טוען – "יצטרך המטופל לעבור תהליך גמילה קשה כמו מסמים" (3).
חיפשתי בכל דבריו של פרופ' גולדהמר מילה אחת על מניעה באמצעות תזונה וניקוי גוף ולא מצאתי !! חיפשתי גם ב"מרק", ספר רפואי קונבנציונאלי בפרק על מיגרנה, ושוב לא מצאתי מילה אחת על כך שתזונה יכולה להוביל לריפוי מוחלט של מיגרנה. המניעה שפרופ' גולדהמר מציע היא אבסורדית – עשרות תרופות מסוכנות שמוצעות כאלטרנטיבה ראשונה ויחידה כמעט למרות הצהרותיו שהן עצמן גורמות למיגרנה ומזיקות לאיברים חיוניים. הרפואה טוענת ש – "ארגוטאמין ווסומאטריפטאן משפיעים על זרימת הדם למוח, עלולים להיות מסוכנים, ואין להשתמש בהם בתדירות גדולה יותר...". מתיסרג'יד היא אחת מתרופות המנע היעילות ביותר, אולם יש לצרוך אותה בהפסקות מפני שהיא עלולה לגרום באופן שאינו בר חיזוי לסיבוך רציני, היווצרות של רקמת צלקת במעמקי הבטן, העשויה לחסום את זרימת הדם לאיברים חיוניים" (2).
מדברי הרופאים משתמע שככל שהתרופה מסוכנת יותר לבריאות כך היא יעילה יותר במניעת המיגרנה!!
כל כך הרבה סתירות, חוסר היגיון ושכל ישר וחוסר מדעיות יש בתפיסת הרפואה שאודה שאני נדהם כל פעם מחדש כיצד ציבור אינטליגנטי נוטה לקבל את דברי השטות האלה ומאמין שמה שהורס אותו בעצם מועיל לו. הכיצד זה שהרפואה מתעלמת מידע קליני, מדעי, מוכח שמוביל לריפוי מוחלט ובזמן קצר של התופעה הגורמת סבל למיליונים ? האם אנחנו הרופאים ההיגייניסטיים ניחנים בחוכמה מיוחדת שאין לשאר הרופאים ? וכיצד יכולים הרופאים להציג את עצמם בעזות מצח כ"מומחים" לטיפול במיגרנה כאשר הם טוענים שלמעשה למחלה אין בכלל ריפוי ? זה משום ש"מומחה" על פי הרפואה הוא זה שמכיר את שלל התותחים, הרעלים, התרופות שניתן לתת לחולה במינון מתאים מבלי להרוג אותו, וזה הכל. ריפוי אמיתי סופי, שורשי אינו מצוי במילון של הרפואה וכאשר אנחנו מדברים על זה הם מכנים אותנו "שרלטנים ואנטי-מדעיים". מאות פעמים נתקלתי בתגובות כאלה של רופאים שלא נוטעים שום תקווה קלושה בליבו של החולה הסובל ומונעים ממנו מלחפש דרך מדעית ויעילה יותר, אולי בגלל החשש שיצטיירו בעיני המטופל כנחותים. היכן כאן טובת הציבור ? האם אינטרסים אישיים, משחקי כבוד ואגו קודמים לבריאות המטופל ?





הגישה ההיגייניסטית לתופעת המיגרנה

על פי ההיגיינה הטבעית כאבי ראש ומיגרנה הם בסך הכל סימן שמשהו אינו כשורה בביוכימיה של הגוף.
רופאי ההיגיינה הטבעית טוענים ואף מוכיחים שהמיגרנה הטיפוסית נגרמת כתוצאה מעליה ניכרת ברמת מוצרי הפסולת המטאבוליים והרעלים האגורים בגוף ובעיקר בדם (8,6). יתר על כן, לתופעות שונות של כאב שסיבתם אינה מוגדרת יש מכניזמים ביוכימיים דומים שמובלים לתחושה קשה של אי נוחות. ולכן יש להבין שעל ידי הבנת התפיסה המוצגת כאן ויישומה בחייכם כאב בלתי מוסבר בכל מקום בגוף יכול להיעלם לתמיד (6,8) ניסיוננו מוכיח שכאשר פסולת רעלית זו מורחקת מהגוף באמצעות תזונה המתאימה לגוף האדם ומקלה על הגוף להפריש את הפסולת המיגרנה נעלמת תוך זמן קצר ללא שימוש בשום תרופה או תכשיר כל שהוא !!
לעיתים נדירות ימצא רופא שיגיד לסובל ממיגרנה שסיבת המחלה היא התזונה ואורח החיים הלקויים. שיטת העבודה של הרופאים והדיאטניות איננה בנויה על הדגשת השגיאות התזונתיות שהובילו למחלה ושרק הסרת הגורמים הבסיסיים ותיקון השגיאות יובילו להחלמתו. לצוות הרפואי "אין זמן לדברים כאלה", הרופא חייב לראות כמה שיותר חולים ולרשום המון מרשמים לתרופות בכל שעה.
בשיטה זו החולה ייטול בתחילה תרופות קלות הנמצאות בכל בית וכשהבעיה תחריף עם השנים הוא יגיע לרופא שיציע לו תרופות רעילות יותר (העובדה שהן כבר צריכות מרשם רופא) וגורמות מיגרנה בעצמן, כפי שהציע וציין פרופ' גולדהמר. פרופ' גולדהמר וחבריו לא יציעו לעולם למטופליהם שינוי אמיתי בהרגלי חייהם ובתזונתם כפיתרון מידי, מהיר וסופי למחלה, או משום שאינם יודעים על קיומה של אלטרנטיבה זו או משום שזה "לא בריא" לעסקים שלהם (צר לי אם זה לא נעים לאוזניים של מישהו). הרופאים מחפשים גורמים ספציפיים כגורמי המיגרנה ואינם רוצים להודות בעובדה שהתזונה המערבית רובה ככולה היא הגורם העיקרי למחלה. למעשה הרפואה מעודדת את המטופלים להיפך למכורים לתרופות וסמים לשיכוך הסימפטומים, הכאבים שלהם במשך כל חייהם ובסוף הם גם מזהירים אותם שלא יהפכו למכורים משום שהם עלולים להזדקק לגמילה כמו נרקומנים. האם הם עצמם שומעים את הסתירות שבדבריהם ?
יש לדעת שתרופות אלה הן כולן חומרים כימיים רעילים, והרפואה מודה בזה. ברור שגישה זו המעודדת את המטופל ללכת בדרך "הקלה" ולטפל אך ורק בסימפטום, כעזרה ראשונה, איננה נוגעת לעולם בשורש הבעיה ואין לה שום סיכוי לרפא את המחלה לצמיתות. אין לשכוח שעם השנים התרופות הורסות את הכבד והכליות וגם מעודדות התפתחות של מחלות כרוניות נוספות כמו דלקת פרקים וסרטן.
גישת ההיגיינה הטבעית איננה מציעה לעולם לטפל בסימפטומים, לא על ידי תרופה כימית ולא על ידי תרופה "טבעית" כביכול, הומיאופתית או אחרת. התעלמות מגורם הבעיה היא חסרת היגיון וטעם ותוביל לסבל רב יותר. יש להבין שכל כאב בגוף שסיבתו איננה ידועה נגרם בבסיסו מעודף הרעלים. במקרה זה הוספת רעלים חדשים היא ההיפך ממה שדרוש לגוף. לא ניתן להפחית את גורם המחלה, הזוהמה, על ידי זיהום נוסף של הגוף, אלא אך ורק על ידי ניקויו מהזיהום.
התיאוריה הרגילה שכאבי ראש של מתח נגרמים על ידי הרחבת כלי דם ומיגרנות נגרמות על יד כיווץ כלי דם הוכחה כשגויה ובלתי מבוססת (9). מחקרים אחרונים מדגישים את הדמיון הביוכימי בתהליך היצירה של כל סוגי כאבי הראש (9). הסיבה המרכזית של כל סוגי כאבי הראש הינה אגירה מוגזמת ובלתי נסבלת של חומרי פסולת בתאים של מערכת העצבים המרכזית. חומרי פסולת כימיים אלה גורמים לרגישות רבה של מערכת העצבים המרכזית לחומרי פסולת נוספים המוכנסים לגוף (10). הוכח גם שחומרי פסולת מגרים כמו ניטריטים, חומצת שתן, חומצה קרבולית, פטומאטין וחומרים מגרים נוספים מופרשים ממערכת העצבים וכלי הדם (10). ממצאים ביוכימיים אלה מאששים את העובדה שבשעת מיגרנה/כאב ראש מואץ תהליך הניקוי מרעלים של מערכת העצבים המרכזית. יש להבין שגופנו מתקיים בין היתר כיוון שהוא מבצע בקביעות תהליכים ביוכימיים מורכבים, קבועים ורציפים של ניקוי של התאים מהרעלים המצטברים בהם עקב חילוף החומרים של התא ועקב החדרת כ- 7000 חומרי רעל לגוף מבחוץ שמקורם ב- צמחי רעל, חומרי פיח עשן, אלכוהול, חומרי ריסוס והדברה, חומרי שימור, צבע וטעם כימיים ועוד (10). מנגנון ביולוגי מופלא זה איננו מפסיק לפעול אפילו לשנייה אחת במהלך כל החיים ולמעשה ביעילותו תלויים חיינו. יש להבין שתהליך זה של הפחתת כמות הרעלים בתאים מלווה לפעמים בכאב ואי נוחות במיוחד כשהגוף מצוי ברמות גבוהות של טוקסמיה (רעילות), אבל תהליך הניקוי והטיהור של נוזלי הגוף חיוני ביותר להמשך החיים (10). התאים והרקמות שואפים בהתמדה לשמור על הטוהר והזכות של נוזליהם ולמנוע את התנוונותם ומותם המוקדם. יחד עם זאת מתגלה שמערכת העצבים של הסובלים ממיגרנה רגישה לכמויות נמוכות יותר של תרופות וחומרים מגרים אחרים. ההנחה היא שקיימים הבדלים בחדירות לרעלים של הקרומים שמפרידים בין כלי הדם לתאי המח בין אנשים רגישים ולא רגישים. למעשה המתווכים הביוכימיים שיוצרים את כל סוגי כאבי הראש מקלים עד קשים דומים מאוד. כלומר, לא נכון הוא לסווג את הדרגות השונות של כאבי הראש כאילו סיבתם שונה אלא, יש להסתכל עליהם כרצף של סימפטומים השונים זה מזה רק בחומרתם. דרגת הכאב אם כן תלויה ברמת הרגישות של הפרט למשככי כאב ורעלים ורמת ההרעלה בגופו. על כן שאר הסימפטומים: בחילה, ליקויים בראייה וסחרחורת נגרמים בגלל מצב ביוכימי-רעלי בסיסי קשה יותר ואינם מעידים על סיבה שונה באופן מהותי. במשך יותר מ -30 שנה קבעו הרופאים שכאבי ראש של מתח נגרמים כתוצאה מהתכווצות של שרירים. עכשיו יש יסוד להניח שהתכווצות השרירים היא התוצאה ולא הסיבה של הכאב (9).
גם במיגרנה ההרחבה והכיווץ של כלי הדם שבאים בעקבות הכאב הם בדרך כלל התוצאה של הכאב ולא הגורמים לכאב. כאבי מתח הינם חלשים יותר פחות חמורים והם מופיעים בדרך כלל בשעת לחץ בניגוד למיגרנה שמופיעה אחרי שהלחץ עבר והגוף מנסה עכשיו לתקן את הנזקים ולנקות את עצמו. כיוון שמדובר כאן בסך הכל על הפרשי זמן קצרים במועד ההתרחשות של שתי התופעות אין לראות בהן כנובעות מגורמים שונים באופן יסודי. העובדה היא שעל פי ניסיוננו כולם מטופלים בהצלחה באותה מידה באמצעות ההיגיינה הטבעית.
אף על פי שגורמים רבים יכולים לעורר או להחמיר את תופעת המיגרנה יש להבין שכל אלה אינם הסיבה האמיתית להיווצרות ההתקף מיסודו. המצב הביוכימי הכללי הירוד של התאים הוא האחראי למיגרנה.

תרופות וטיפולים אינם מובילים לריפוי אמיתי וסופי

התפיסה הרפואית הבסיסית הינה שמיגרנה איננה ניתנת לריפוי, אלא רק לדיכוי באמצעות תרופות (2). רופאים אינם מהססים לרשום תרופות לחולי מיגרנה לשימוש למשך כל החיים. הפרוטוקול הקבוע של מתן תרופות רעילות כדי לטפל בתוצאה של הצטברות הרעלים בתאים בלי לנסות לזהות ולהסיר את גורמי המחלה הינה גישה מוטעית ומטעה שמצביעה על אוזלת היד הכללית של הרפואה המערבית.
לשמחתי אני יכול להציע למטופלי גישה שונה שמשחררת אותם מהתלות בתרופות הרעילות תוך זמן קצר ביותר באמצעות סיגול אורח חיים ותזונה שפויים ומותאמים לגוף האדם.
בבתי הספר לרפואה מלמדים בשיעור הראשון בפרמקולוגיה שלעולם אין לשכוח שכל התרופות הינן רעלים (6). ואכן מרבית השפעותיהן על הגוף נובעות מאותם רכיבים רעליים המצויים בהן ומשפיעים על הפעילות הביוכימית והפיסיולוגית הטבעית של הגוף. מלבד העלאת רמת הטוקסמיה בגוף והתדרדרות הבריאות התרופות המיועדות לטפל במיגרנה הינן גורם מכריע להנצחת המחלה. תרופות אלה גורמות למיגרנה בשעה שהן נשטפות החוצה ממערכת העצבים המרכזית. ולכן כדי לדכא שוב את הכאב באותה הדרך הסובלים ממיגרנה נוטלים שוב ושוב את אותה התרופה ובמינון גבוה יותר וכך הם נכנסים למעגל קסמים שאין לו סוף. צריכה של תרופות אפילו במינון של 10 כדורי אקמול או אסיפירין לשבוע יכולה להיות הגורם לכאבי ראש כרוניים (10). הדבר הטוב ביותר שרופא יכול לעשות עבור מטופליו הוא להוציא את התרופות המדכאות מהתפריט היומי שלהם. מחקר רפואי הראה שרק הפסקת השימוש בתרופות מדכאות כאב הפחיתה את התכיפות והעוצמה של הכאבים ביותר מ- 50% (6)! תרופות רבות שאינן קשורות ספציפית למיגרנה גם הן גורמות להיווצרות מיגרנה, למשל תרופות לדלקות גרון וליתר לחץ דם וגם אסטרוגן הבא בגלולות למניעת היריון ובהורמונים הניתנים לגיל המעבר. כמו כן, מוצרי מזון ומשקה מזוקקים ורעילים גם הם גורמים לכאבי ראש חמורים. גם שתיית חלב יכולה לגרום למיגרנה בגלל תכולה של אנטיביוטיקה שניתנת לפרות.
מרביתנו צורכים מזונות מזוהמים בחומרי רעל על בסיס יומיומי ואוכלים מזון חסר ערך תזונתי עשיר בחלבון ולכן אנחנו מצויים בתהליך מתמיד של ניקוי שלעיתים גורם לכאב. להכנסת רעלים לגוף יש את היכולת לעצור את תהליך הפרשת הרעלים והניקוי של הגוף ולהקל בכך על הכאב (וזה מה שעושות התרופות) אבל פעולה זו מנציחה את המחלה ומובילה למחלות קשות יותר כיוון שהרעלים נשארים בתאי הגוף והורסים אותם מבפנים. התוצאה הישירה היא גם תכיפות גבוהה יותר של כאבי הראש. לכן אנחנו יכולים להקל על הכאב על ידי הרעלה נוספת באמצעות קפאין, אקמול או הרואין אבל אסור לטעות כאן, לא מדובר פה על ריפוי אלא על ההיפיך מזה. לצערנו גישה זו מקובלת על ידי הציבור ללא עוררין בעיקר בגלל אי מסירת המידע המתאים לחולה.

עקרונות הטיפול היגייניסטי:
עיקרון מנחה בהיגיינה הטבעית קובע – מה שגורם לך להקלה מיידית או המרצה סופו שיתגלה כחומר/מוצר מזיק לגוף ולבריאות. כדאי לדעת שבכל המקרים כדי להרגיש טוב "חייב" המטופל לסבול באופן זמני כחלק מפעולת הניקוי של הגוף, הפרשת הרעלים והפחתת כמותם בגוף לרמה נמוכה ביותר. ההגעה לריפוי יסודי על ידי ניקוי הגוף תארך אולי קצת יותר זמן מהקלה זמנית על ידי אקמול, אבל ריפוי זה יהיה סופי ואמיתי.
לכן העיקרון הראשון אומר- במקום להמשיך ולהרעיל את הגוף יש להפסיק את ההרעלה ולאפשר לגוף לנקות את עצמו ולהחלים באמת. ישנן מספר פעולות שמגבירות את פעולת הניקוי כמו גם תזונה שמובילה להפרשה מהירה יותר של החומרים הרעילים מהגוף. יעוץ זה הינו אישי ולאורך זמן וצריך להתאימו למצב הכללי והמשתנה של כל מטופל ולכן אין זה המקום לחלק הנחיות כלליות.
העיקרון השני הוא - להימנע בשלב ראשון מכל החומרים או מוצרי מזון או משקה מעודדי או יוצרי מיגנה.
יש להבין שברגע שאנחנו מפסיקים להרעיל את הגוף מיד מתחיל הגוף בתהליכי ניקוי עצמיים והפרשת הרעלים מתוך התאים לדם ולשתן והחוצה. עצם הימצאות הרעלים שוב בזרם הדם גורמת להתקף נוסף של כאב ראש. אבל אין דרך אחרת לעשות זאת, הסבל הזה הוא זמני, קצר מאוד יחסית ואחד האחרונים בדרך להשגת המטרה הנכספת, הריפוי המוחלט. בזמן זה ניתן להקל על הגוף בשיטות פיזיקליות שונות שמונעות את השימוש בתרופות רעילות ומאפשרות לעבור את ההתקף בשלום, בדרך כלל בעוצמה פחותה בהרבה מהרגיל. מאותה סיבה כאב ראש מתעורר גם בעקבות אי אכילה. יש להבין שבשעה שהגוף מועסק בעבודה קשה של עיכול וספיגה של המזון הוא אינו פנוי לעבודת הניקוי ברמה עמוקה, אבל לאחר הימנעות של כמה שעות של אכילה מתגברת פעילות מערכת הניקוי ומתחילה הפרשה משמעותית יותר של רעלים מהגוף. יש הוכחות פיסיולוגיות, מעבדתיות וקליניות לקיומה של תופעה זו והיא איננה מוטלת בספק. ההוכחה הקלינית מראה שאחרי תהליך אינטנסיבי כזה של מספר ימים עד שבוע חלה הטבה מרשימה במצב המיגרנה עד להיעלמותה הסופית.
מובן שיש לקחת בחשבון שכאבי ראש יכולים לנבוע מסיבות רבות שיש לשלול אותן. סיבות נוספות למיגרנה וכאבי ראש הינם: סינוזיטיס כרונית, בעיות עיניים, פגיעות ראש, יתר לחץ דם, גידולים, דלקת קרום המוח, מחלות אף אוזן, שיניים, אלרגיות. גם אם סיבות אלה נדירות הרי שיש לערוך בדיקה מקיפה לשלילת מקורות אלה.

העיקרון השלישי קובע שכאשר הסובלים מכאבי ראש עוברים לתזונה טבעית לאדם, דלת חלבון ושומן ומוציאים מתזונתם בשלב ראשון את כל המזונות המגרים הם מחלימים כמעט ללא יוצא מהכלל תוך חודש ללא צורך יותר בשימוש בתרופות לעולם. פירוק החלבון יוצר חומרי פסולת חנקנית ורעילה לגוף בכמויות גדולות. רבים מהם חוצים בקלות את קרומי המוח וגורמים למיגרנה.
הטיפול בסובלים ממיגרנה הוא אולי המתגמל ביותר מנקודת מבטי. כיוון שההחלמה היא כל כך מהירה והאושר של המטופל שסבל במשך שנים הוא גדול.
מרים, אישה בת 45 סבלה מילדותה המוקדמת כאבי ראש כרוניים שהתגברו ב- 15 שנה והופיעו כמעט כל שבוע, והפכו למיגרנות קשות שנמשכו 1-2 ימים. מרים השתמשה בתרופות שהועילו במקצת אך סיבלה נמשך. במהלך ההתקף לא יכלה לקרוא ולתפקד, לא יכולה לפתוח את העיניים ושכבה מנוטרלת לחלוטין.
ב- 8 שנים האחרונות הופיעה פסוריאזיס בקרקפת שממשיכה להתפשט. טיפול תרופתי לא עזר ולכן היא הפסיקה אותו. מרים סבלה מחולשה גדולה באופן כרוני, חוסר דם וורידים נפוחים וכאבים ברגליים.
לאחר 3 שבועות של טיפול שבהן לא הופיעה המיגרנה קיבלה מרים התקף אחרון וקל בהרבה מקודמיו. היא נעזרה בשיטות טבעיות כדי להקל על הכאב ועבדה כרגיל . לאחר ההתקף הזה לא הופיעו המיגרנות מזה כ- 5 חודשים. בנוסף עלתה רמת האנרגיה של מרים והיא גבוה מאי פעם בחייה, כל הכאבים חלפו, הוורידים ברגליים נעלמו ובדיקות הדם מצוינות. גם הפסוריאזיס נמצא בשיפור מתמיד, וכל זה ללא שום תרופה (ניתן לשוחח עם מרים ועם מטופלים אחרים בטלפון).

זו היא דוגמא מרשימה לעוצמה של ההיגיינה הטבעית בריפוי של מחלות פנימיות (כולל מחלות עור). ההיגיינה הטבעית איננה מטפלת בסימפטום אלא בשורש הבעיה ולכן השפעתה ניכרת על כל מערכות הגוף ולא רק על מחלה ספציפית. תופעה זו חוזרת על עצמה מידי יום בקרב המטופלים שלי ואין תגמול טוב מזה.

ד"ר אשחר ערן יצר את המסלול ללימודי היגיינה טבעית ומדעי הבריאות והתזונה לקהל הרחב.
ד"ר אשחר ערן הינו מוסמך לבריאות הציבור ( M.P.H ) ומדעי הרפואה מהאוניברסיטה העברית י-ם, הפקולטה לרפואה, הדסה וד"ר לנטורולוגיה (רפואה היגייניסטית) מטעם אוניברסיטת Bernadean בארה"ב.
ד"ר אשחר מטפל בכל סוגי המחלות הפנימיות באמצעות גישת ההיגיינה הטבעית בלבד.

מקורות:
1. אשחר .ע: השפעת "ההיגיינה הטבעית", התזונה הטבעונית ותקופות של "צום על מים" על הפחתת ערכי לחץ-דם
בקרב חולי יתר לחץ דם בשנים 2001-2004 בישראל. המרכז להיגיינה טבעית מדעי הבריאות והתזונה, 2005..

2. ברקוב. ר, בירס. מ, פלטשר.א: מרק – המדריך הרפואי השלם, 2002, זמורה ביתן, הד ארצי, כנרת.

3. גולדהמר י : "מיגרנה – כיצד להתמודד איתה", מכביתון – מגזין מבית מכבי שירותי בריאות, גיליון 107, יוני, 2003.


4. Goldhamer A, Lisle D: “Telling the Truth about High Blood Pressure”, in: Health
Science, Jur’ of American Natural Hygiene Society, July 2000, p. 10.

5. Goldhamer A, Lisle D, Parpia B, Anderson SV, Campbell T.C: “Medically Supervised
Water-only Fasting in the Treatment of Hypertension”, Journal of Manipulative ad
Physiological Therapeutics, Vol’ 24, Num’ 5, June 2001.

6. Furman. J: Fasting and Eating For Health- A Medical Doctor Program for Conquering Disease, st.
nartin’s press’ new york, 1995.

7. Furman J, Novick J: “Atkins and South Beach Diet – what you really need to know about these
dangerous diets”, in: Health Science, Jur’ of American Natural Hygiene Society, fall 2004, p.11.

8. Shelton. H, Oswald. J: Fasting for the Health Of it, Library of Congress, 1989. 8

9. . Silberstein S: "New concepts in the pathogenesis of headache". Pain Mangment, September
1990, pp/ 297-303.
10. Stephenson J: "Detox is crucial in chronic daily headache"', Family Practice News, july 1, 1993.



www.health-pages.co.il/forum/viewforum.php?f=67


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י ד"ר ערן אשחר N.D, M.P.H, נטורולוג שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]