חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
כיצד ניתן לדעת האם בפנינו מקרה של רשלנות רפואית?





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: בריאות כאב כרוני

נושא המאמר: אינטגרציה מבנית thbydrmhv ncbh,
מאת: אורנה בת-דוד turbv c, sur   שמור מאמר למועדפים



טיפול בכאב כרוני בעזרת אינטגרציה מבנית (רולפינג tm)
תורגם והובא לדפוס ע"י אורנה בת-דוד, מטפלת בכירה באינטגרציה מבנית.
מתוך מחקר שנעשה ע"י ד"ר ג`ודית דויטש PHD, PT, לורי ל. דיר, BS., פטרישיה ג`ודMS,PT וברברה ראובן, BS, PT.המחקר נערך באוניברסיטה לרפואה ורפואת שיניים, וביחידת טיפולי חוץ של מכון קסלר לשיקום בניו-ג`רסי, ארה"ב. את פרטי המחקר המלאים ומידע נוסף ניתן לקבל על פי פנייה. פרטים בסוף המאמר.

אינטגרציה מבנית (להלן: א.מ.), או "רולפינג", היא שיטת טיפול משלימה שפותחה ע"י ד"ר איידה רולף החל משנות הארבעים של המאה שעברה. גישת העבודה מתוארת ע"י המרכז הלאומי לרפואה משלימה ואלטרנטיבית בארה"ב כ:"ריפוי בעזרת הידיים". ישנו חומר כתוב רב על השיטה, החל בספרה של ד"ר רולף : "רולפינג, האינטגרציה של המבנים האנושיים" בהוצאת הרפר (San Francisco, Harper & row), [והספר "גוף ונפש" של קן דיכטוולד תורגם לעברית בהוצאת אלפא- זמורה ביתן] ופרסומים רבים אחרים.

בספרה הנ"ל מתארת ד"ר רולף את הגישה: "א.מ. מורכבת מ- 10 מפגשים של הנעה של הרקמות הרכות וחינוך מחודש לתנועה. בכל מפגש נבחנים יציבת המטופל ותנועות נבחרות. בחינת היציבה נעשית בעמידה, בפניה לפנים, לאחור ומשני הצדדים. הגוף נבחן כ"קבוצות של חלקים" או חלקי מבנה, שהסידור שלהם צריך להיות מאורגן בכל המישורים. העדר הארגון הזה מצביע על "מבנה בלתי מאוזן", ומטרת הטיפול לחדש את הארגון הזה. ההנחה היא שגוף מאורגן כראוי ביחס לכח המשיכה, מתפקד ביעילות מוגברת.

10 מפגשי העבודה מאורגנים בנושאים שונים המדגישים מטרות אנטומיות ושחרור שיטתי של רקמות רכות. בתאור פשטני ניתן לומר שבמפגשים הבלתי זוגיים (1, 3 ו- 5) מתבצעת עבודה עם החלק העליון והגפיים העליונות, בעוד שבמפגשים הזוגיים (2, 4 ו- 6)מתבצעת עבודה עם חלק הגוף התחתון והגפיים התחתונות. במפגש השביעי, מושם הדגש על ארגון הראש והצוואר ביחס לשאר הגוף. המפגשים השמיני והתשיעי עובדים עם החלק העליון או התחתון, ובעשירי מתייחסים לגוף כולו (במטרה לארגן ו"לחבר את השלם"- א.ב.ד). במפגשים השמיני, תשיעי ועשירי, אין מתייחסים לחלקים אנטומיים מסוימים אלא למישורי רקמות חיבוריות. (ברור שכל מפגש עבודה מותאם באופן מיוחד לכל מטופל – א.ב.ד).
עבודה עם הרקמות הרכות מבוצעת בשני מישורים: שטחי (מפגש העור-שרירים והפשיה/ מעטפת השטחית) ועמוק (רקמת המעטפת/ פסיה העמוקה, גידים ורצועות). המטרות, עומק העבודה והמבנים הרקמתיים מתוארים בטבלה 1 . קיימים פרסומים שתעדו שנויים במערכת העצבים האוטונומית גם בעקבות עבודה חד-פעמית בא.מ.; למרות שד"ר רולף כתבה על טיפול בכאב כרוני בעזרת א.מ., זהו המחקר המתועד הראשון המפורסם בעניין.

ד"ר רולף כתבה על הקשר בין כאב ותפקוד לקוי של הרקמות הרכות. היא האמינה שאיזון נכון ביחס לכוח המשיכה הפחית כאב ושיפר את יכולת התנועה של האדם. היא האמינה שכאב באזור אחד של הגוף גורם לעיתים קרובות לשינוי בתנועה כפיצוי, מה שגורם לשינוי הביומכניקה של המטופל וכתוצאה מכך למתח נוסף ברקמות הרכות. רקמות רכות שנמתחות כתוצאה משיבוש האיזון, גורמות לעומס שרירי, המתבטא ככאב כרוני.

ד"ר רולף טענה והוכיחה שהיחס בין חוסר איזון, מתח שרירי וכאב כרוני יכול להימצא מחדש בעזרת התערבות הא.מ.; בגלל שמערכת רקמות החבור מאחדת ומחברת את הגוף, העבודה עם הרקמות הרכות חייבת להתבצע בגוף כולו, ולא באזור מסוים של מצב פתולוגי וכאב. התערבות של א.מ. המיועדת לחדש את ארגון הגוף ולהפחית מתח וכאבי שרירים ולשפר את התפקוד התנועתי, עשויה להתאים כדרך להתייחס למערכת השרירים-שלד של מטופלים עם כאב כרוני.

כאב כרוני הוא בעיה בעלת מכניזם פתולוגי, עם סימפטומים שונים, המתבטאים בכמה מישורים. שיקום מטופלים הסובלים מכאב כרוני עשוי לדרוש יותר מגישת טיפול אחת. במודל פסיכו-ביולוגי של כאב, מתייחסים להיבטים פיסיולוגיים, פסיכולוגיים וחברתיים כדי לבחון מטופל הסובל מכאב כרוני. למרות שאנו מכירים בערך כל שלושת המרכיבים הללו, מתייחס מאמר זה בעיקר למישור הפיסי. השיקום הפיסי של מטופלים עם כאב כרוני, אשר טופלו ע"י שני פיזוטרפיסטים שהוכשרו כמטפלים באינטגרציה מבנית*

הכותבים מתארים את תוצאות העבודה בא.מ. ומניחים הנחות באשר להוספת א.מ. כדרך טיפול במערכת השרירים-שלד במקרים של מטופלים עם כאב כרוני. אם ההנחות לגבי א.מ. תמצאנה נכונות, תהיה הפחתה במגבלות גופניות כמו: טווח תנועה, יציבה והפחתת כאב. ימצא גם קשר בין הגדלת גמישות ושיפור יציבה לבין הפחתת כאב ושיפור במגבלות תנועה אצל המטופלים.

[את פרוט שיטת המחקר, טבלאות הנתונים ושיטות ניתוח התוצאות ניתן לקבל ישירות מאורנה בת דוד]

תוצאות:
טופלו 20 מטופלים בגילאים בין 17 ל- 64, 7 גברים ו- 13 נשים, עם משך כאב שנע בין 1 ל- 240 חודשים לפני תחילת הטיפול בא.מ.; 90% טופלו לפני כן בפיזאותרפיה קונבנציונלית, חלקם גם בשיטות נוספות ככירופרקטיקה, מומחים שונים, זריקות, מסג` רפואי ועוד. (טבלה 2)
הסמפטומים בגללם טופלו כללו: כאבי גב תחתון (7), צוואר (7), רגליים, זרועות כתפיים ושכמות (3), אוסטאוארטריטיס, בורסיטיס (דלקת כרונית בכתף), כאבי משנה כתוצאה מצלקות כוויות ועוד (3).

במטופלים שטופלו בא.מ., חל שיפור משמעותי בטווח התנועה, יציבה, כאב, תפקוד כלל והדיווחים האשיים של המטופלים. נראו קשרים משמעותיים בין המאפיינים השונים, כדוגמת כאב ותפקוד(טבלאות 3, 4).
לא נראה הבדל משמעותי בין מי שטופלו במרפאת כאב או לא; לא נראה הבדל משמעותי בין מי שטופלו בא.מ. בנוסף לפיזאותרפיה קונבנציונלית, למי שטופלו בא.מ. בלבד. לא נראה שיפור במי שטופלו בשיטות אחרות (טבלה 5)

דיון:
נתוח הטבלאות מספק עדות ראשונית לכך שקבוצת המטופלים המעורבת הפיקה תועלת מא.מ.; שופרו במיוחד טווח התנועה של המטופלים, יכולת התפקוד שלהם, רמת הכאב פחתה והם דיווחו על הרגשה כללית טובה יותר.
ניתן היה לצפות מראש שיפור מירבי ב: יציבה (100%) וטווח התנועה (90%), בהתחשב בטבע העבודה של הא.מ.; ההתערבות ברקמות הרכות מבוססת על שיפור ארגון הגוף ואמורה להביא לשיפור טווח התנועה והיציבה. הפחתה מהותית בכאב (74%), תפקוד (75%),ודיווח המטופלים על תחושה כללית טובה יותר (79%), מתאימים להנחות הבססיות של הא.מ. – במיוחד לכך שהשינויים בארגון הגוף יביאו להפחתת כאב ושיפור יכולת התנועה.

הפחתת כאב ויציבה משופרת התקשרו גם לשיפורים בתפקוד.
תוצאות אלה מהוות תמיכה ראשונים בהנחה של ד"ר רולף שאירגון משופר קשור להפחתת כאב וכתוצאה נוספת, לשיפור התפקוד. לא נמצא קשר משמעותי בין שפור טווח התנועה לתפקוד. יתכן שעדיף להשתמש במדד כולל כיציבה מאשר שינוי מינורי בטווח תנועה, כאשר באים לבחון שיטת עבודה המתייחסת לגוף כולו כמו הא.מ. .

המכניזם של הכאב:
ההנחה היא כי ניתן להסביר את הדיווח על הפחתת הכאב של נבדקי הקבוצה הנ"ל במקרים של מקור מכאני או של האטה באספקת הדם לאזור מסויים. כאב כזה הוא כאב שמקורו ב"אברי קצה" של העצבים: שרירים, גידים, רצועות ופאסיה (רקמת מעטפת). הוא תוצאה של תהליך פיזיולוגי או מכאני ברקמה פגועה, מה שמעורר גרוי של המוליכים העצביים (למוח). הכאב נוצר שוב ושוב על ידי גרויים כימיים ומכאניים של הקולטנים העיצביים העוריים והאחרים. למרות שסוג כזה של כאב מתקשר לעיתים קרובות לכאב אקוטי, הוא יכול לגרום גם לכאב כרוני; במיוחד כאשר ההפרעה נובעת ממקור מכאני. כך גם במקרים של כאב הנובע מרקמה צלקתית, וכאבים הנובעים מהאטה בזרימת הדם באיבר או ריקמה; האטה הנגרמת ממתיחה או לחץ מתמשכים הנובעים, בין היתר, מיציבה משובשת.

טיפול פיזי במטופלים עם כאב כרוני:
שיקום פיזי נחשב למרכיב אינטגרלי בטיפול בסובלים מכאב כרוני. הוא כולל בד"כ טיפול בסימפטומים, חינוך מחדש של המטופל לתנועה ויציבה נכונות, ואימון לשיפור התפקוד.
מה שמייחד את הא.מ. משאר השיטות העובדות עם הרקמות הרכות היא העובדה שההתייחסות כוללת ומשפיעה בשלושה מישורים: מכאני, מערכת העצבים האוטונומית ומרכיבים המתבססים על תנועה. ישנה עדות ראשונית לכך שהתוספת האופיינית של מודעות לתנועה וחינוך מחדש לתנועות נכונות בזמן העבודה עדיפה ומשפרת את התוצאות ביחס לכל סוג של עבודה עם הרקמות בלבד.

tm): רולפינג הוא סימן רשום של מכון הרולף)
* קיימים שני מוסדות לימוד רשמיים לא.מ./רולפינג : הגילדה לאינטגרציה מבנית GSI ומכון הרולף ROLF INSTITUTE שניהם בבולדר, קולוראדו, ארה"ב

את פרסום המחקר בשלמותו או חלקו ניתן לקבל מאורנה בת דוד:[email protected]
או בטלפון: 03-5258633



www.tevalife.com


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אורנה בת-דוד turbv c, sur שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]