חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
הצדק כהגנה במשפט





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: בריאות רגשות אושר

נושא המאמר: האושר: היכולת לראות את הפרחים
מאת: דר` יגאל גליקסמן   שמור מאמר למועדפים

האושר הוא משמעות החיים ומטרתם, השאיפה והתכלית של הקיום האנושי.

פעם, באחת מסדנאות סוף השבוע שהעברתי בבית מלון מפואר באילת, ישבתי להנאתי בהפסקת הצהרים ליד בריכת השחייה.
"סליחה," פנה אלי אחד ממשתתפי הסדנה, "אוכל לשוחח אתך כמה דקות?"
משהסכמתי, החל שוטח בפניי את צרותיו: הוא אדם עשיר מאוד, סוחר מבטיח, שנכדתו נפטרה ממחלה ממארת שישה חודשים קודם לכן. "מאז, הדיכאון מלווה אותי בכל שעה משעות היום. אני לא מסוגל ליהנות משום דבר," אמר.
באותו הרגע עברו לידינו ילד ואמו. הילד היה עיוור והאם הובילה את בנה מבריכת השחייה לעבר הקפטריה. "אמא, את יודעת," אמר הילד לאמו בדיוק כשעבר לידינו. "המים בבריכה היו נפלאים. הם בטח נראים נהדר."
באותו הרגע ידעתי כי בעיניו של הילד העיוור יש יותר אור מאשר בעיניו הרואות והפקוחות לרווחה של בן שיחי.

מהו אושר?
אם אציג את השאלה הזו לחמישה אנשים שונים, אקבל חמש תשובות שונות:
¨ התבלין החשוב ביותר הוא הבריאות.
¨ אם יש לך כסף ויש לך עושר, קיבלת גם אושר. הכסף יענה על הכל.
¨ אהבה היא האושר. אם אתה אוהב, אין מאושר ממך בעולם כולו.
¨ הפרסום הוא סודה של השמחה האמיתית.
¨ ילדים. חיוך של ילד מרנין את הלב.

אף תשובה אינה נכונה לחלוטין.

אילו כל מה שהאדם היה זקוק לו על מנת להיות מאושר היה בריאות, היה כל אדם שעבר בהצלחה מבדקי כושר כלשהם - מאושר, אילו כסף היה הסגולה, כל מיליונר היה שמח בחלקו, והפתגם "מרבה נכסים, מרבה דאגה" לא היה בא לעולם. פרסום, נעורים, יופי, כשרון אף הם אינם סגולה בדוקה לאושר - שהרי אילו היו כאלה, מדוע התאבדו ג`ודי גרלנד, מרלין מונרו, מייק ברנט ואחרים? החלטתם לשים קץ לחייהם מעידה על כך שחסרה להם השלווה הפנימית, אותה שלווה המאפשרת לאדם להנות ממה שיש לו.

אין די בבית מפואר באזור יוקרתי, בשלוש עוזרות, בארבע מכוניות, בעשרה חשבונות בנקים ובעשרה שומרי ראש, כדי להפוך אדם למאושר. האיש העשיר בעל כל הנכסים הללו עשוי להיות מוטרד ואף אומלל רק משום שעליו לשמור על דיאטה קפדנית בגלל כיב קיבה.

רבים מאתנו מחפשים את האושר בדשא של השכן. כמה פעמים נשאלנו על-ידי חבר, לאן כדאי לנסוע על מנת למצוא את האושר - לשוויץ, לארצות-הברית או למזרח הרחוק? אין נוסחה לאושר. אי אפשר לומר שהנסיעה לחו"ל או הנישואין יגרמו לאדם מסוים אושר.
לדעתי - האושר יכול להימצא במקום אחד בלבד: בתוך כל אחד מאתנו!

הטיבה להגדיר זאת אישה אומללה אחת, שאמרה לחברתה: "לכל מקום שאליו אני הולכת, עלי להביא גם את עצמי, וזה מה שהורס לי הכל." כל עוד כך הדבר, תוכלי להיות עשירה, בריאה ונאהבת, מאושרת - לא תהיי.

אושרנו אינו תלוי במה שהאחרים עושים לנו, אלא באופן ההתייחסות שלנו למה שקורה לנו. לאדם שמתבונן בחייו כאילו הם יותר עליות מאשר ירידות, יותר דמעות מאשר צחוק, יותר לחצים ופחות רגיעה - חסרה היכולת החשובה לחיות עם עצמו. העובדה שאינו מאושר, נובעת מתוכו.

גם לאדם המאושר יש בעיות, אכזבות, תסכולים, כאב, חולי ועצב, אך הוא יודע איך להתמודד אתם ולהתבונן בהם בצורה המתאימה.
לא הבעיה היא הבעיה, אלא יכולת ההסתגלות שלנו למצבי חיים שונים היא הקובעת האם נהיה מאושרים או לא.
אם נוכל לומר לעצמנו שאנחנו נהנים מהיכולת שלנו לאהוב ולשמוח, אך גם לכאוב ולהתמודד, יהיה לנו קל יותר. למעשה - אפשר ללמוד להיות מאושר!

איש אינו נולד מאושר, כפי שאיש אינו נולד רופא, עורך דין, חבר כנסת או ספורטאי. משקל גדול לשאלה האם נהיה מאושרים במהלך חיינו יש למערכת המשפחתית שבה גדלנו. משפחה שתלמד את הילד לראות את האור בקצה המנהרה, תיתן לו את הכלים הדרושים להיות אדם מאושר במהלך חייו.

מרים בת השמונים התאלמנה. עד אז היתה מרים מאוד תלותית. בעלה היה איש עסקים עשיר, ובמהלך חייהם המשותפים מיעט להיות בבית. היא גידלה את הילדים, והגיע היום שבו עזבו את הקן ונסעו למקומות רחוקים. כשהתאלמנה נכנסה לדיכאון. בעצתו של הפסיכיאטר שלה החלה לנסוע בעולם, לראות ולבלות, אך דיכאונה נשאר כשהיה. לבסוף הגיעה אלי ואמרה שאינה מאושרת.
אמרתי לה, "האושר שלך ושלי אינו נמצא בשום מקום. כל מה שאת צריכה הוא להסתכל בראי, וזו שאת רואה שם - אצלה נמצא האושר שלך."

להיות בקשר עם הגוף, וליהנות מהיכולת לאתר תהליכים פיזיולוגיים המתרחשים בגוף, לשלוט בהם ולשנות אותם.
כתוצאה מכך חל בה שינוי אדיר. האישה התלותית, שלא ידעה מהם בנק או חנות, רכשה באמצעות השליטה בגופה תחושה לא-מוכרת של עצמאות. כשהיא התיידדה עם הגוף שלה, ויכלה להסתכל בראי ולאהוב את מה שהיא רואה, היה לה כוח להתמודד עם החיים. בפעם הראשונה למדה ליהנות מהיכולת, ואת הרכישה החדשה הזו העבירה גם לחיי היום יום.

כולנו יכולים

לכולנו יש יכולות. כמה טוב שאנחנו מסוגלים, בין השאר -
¨ לבכות
¨ להשיג
¨ לצחוק
¨ ללכת לשירותים
¨ לחוש כאב ולשלוט בו
לכולנו יש יכולות, עלינו ללמוד ליהנות מהן!

האושר שלנו מותנה לא רק במה שאנחנו יכולים לקבל, אלא במה שאנו מסוגלים לעשות עם מה שכבר נמצא ברשותנו. האדם המאושר והמאוזן יידע להפיק את המֵרב מההווה. למעשה, ההווה הוא הנכס היחיד שישנו בידינו:
העבר כבר אינו שלנו, העתיד עדיין אינו שלנו. מוטב אפוא שנמצה את ההווה.
אנחנו נושמים הווה, ולא מחר או אתמול. לאנשים שאומרים לי, "אני לא כמו שהייתי אתמול", אני עונה, "לעולם לא תרגיש כמו אתמול." למה? כי התבגרת או הזדקנת. אתה יכול לחוש יותר טוב או פחות טוב ממה שהרגשת פעם, אך לעולם לא תרגיש אותו הדבר. בגוף מתרחש כל הזמן תהליך של בנייה ושל הרס. אינך יכול להיות מה שהיית בשום תחום: במין, בפעילות, בעוררות, בחולשה, בכוח, במראה. אז מה? נוכל לראות בכך התפתחות, הליכה קדימה.

האדם המאושר תמיד יציב לעצמו מטרות חדשות בחיים. כולנו זקוקים למטרות חדשות. הן נותנות לנו תחושה של הישגיות. כאשר אנו משיגים מטרה שקבענו לנו, אנחנו מעריכים את עצמנו יותר מבעבר והביטחון העצמי שלנו גדל. למעשה, כולנו רוצים מחיאות כפיים - הרי אפילו שייקספיר אמר שהעולם כולו במה וכי אנחנו השחקנים. בזכות מטרה שהצליחה יכולה היום נועה בת הארבעים לומר לעצמה: "אז מה אם אני סובלת מכאבי פרקים? אישה שעלה בידה לעשות דיאטה חריפה ולהוריד שליש ממשקלה, כמוני, לא יכולה שלא להיות מאושרת!"

אדם מאושר ומאוזן יודע גם כיצד להביא שמחה לחייו של הזולת. הוא יכול ומוכן לראות ולהבין, להקשיב ולהתבונן בדברים מנקודת ראותו של האחר. ניתן אפוא זר דמיוני גדול ויפה של פרחים לאדם שלידינו, ונאמר לו את המלים הנפלאות עכשיו - כי עכשיו הזמן לחיות עם עצמנו ועם יקירינו. ולא נותר לנו אלא לקוות שהאדם שמולנו יוכל לראות את הפרחים ולהריחם.




www.tevalife.com


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י דר` יגאל גליקסמן שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]