חיפוש מאמרים

12307 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
ניקיון, בעצם מדוע?





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: בריאות רגשות אושר

נושא המאמר: איך להיות לבד מבלי להיות בודד?
מאת: אבנר – יועץ רב תחומי   שמור מאמר למועדפים


משפט הפתיחה נראה כאילו הוא סותר את עצמו אבל אין הדבר כך כלל וכלל.

"אדם בתוך עצמו הוא גר…" אמר המשורר וידע מה אמר, אנשים שסביבנו יכולים להשתתף בשמחתנו ובצערנו אבל אף פעם לא יוכלו לקחת מאתנו ולו חלק מהעומס הרגשי המתלווה לתחושות הנ"ל, לטוב ולרע, בסיכומו של דבר האדם נשאר לבד עם עצמו ורגשותיו, נכון שהסביבה יכולה לתמוך, להבין, לפרגן או ההפך אבל כל אלה משמעותם הסחת תשומת הלב מאותה התמודדות שלבסוף בוא תבוא, הראו לי אדם שיכול ליהנות מלהיות לבדו יום שלם, ואראה לכם אדם מאושר, זה נראה אולי טריוויאלי אבל בפועל, להרבה מאד אנשים קשה מאד לשאת את המחשבה שייאלצו להיות לבד לפרק זמן ארוך.

אם נחשוב על זה, נגלה שרוב פעילות הפנאי שלנו נועדה להעביר את הזמן בדרך שלא מאפשרת לנו להיות סתם כך לבד עם עצמנו, ואם כבר מצאנו פעילות שלא קשורה בפרטנרים, היא בד"כ קשורה בהפעלה מסיבית של החושים עד כדי החרשתו של כל "קול פנימי" שמנסה "לומר" לנו משהו.

מה עושה אדם שנמצא לבדו, נסו לדמיין מצב כזה, בוקר, יום שבת אתם מתעוררים ו… אין אף אחד בבית, על השולחן פתק, נסעתי/נסענו ל… נחזור בערב, נשיקות…! מה הלאה? מה אתם עושים? בואו נסבך את המצב, הדלת נעולה ואתם לא מוצאים את המפתח, אם חשבתם לצאת מהחלון תשכחו מזה, אתם גרים בקומה 8, השכנה ממול לא מדברת אתכם אחרי שהערתם אותה לבושים בתחתונים ביום שבת שעבר ב- 6 בבוקר וביקשתם בצל לחביתה, הפסקת חשמל מונעת מכם את כל אמצעי הבידור האלקטרונים וכיוון שהטלפון היחיד בבית הוא אלחוטי, גם בו אין אפשרות להשתמש, לעמוד בחלון ולצעוק הצילו לא נעים… בקיצור אתם לבד עם עצמכם וכך יהיה עד הערב, בהתחלה זה נראה פשוט, מכינים קפה (כמה זמן לא יצא להרתיח מים על הגז) אוכלים משהו ו….אהה העיתון של שבת! אחרי כ- 40 דקות ברור שאין שם שום דבר מעניין, ספר טוב? זאת אפשרות אבל אחרי שעה נמאס, אולי מישהו יבוא? אף אחד לא בא…

עברו שלוש שעות בערך מאז התעוררתם ותחושה משונה מתחילה לחלחל, מין אי נוחות שמצטברת באזור שההינדים קוראים לו מקלעת השמש, בין הבטן לחזה, תחושה ריקנית שמקורה בחוסר רצונו של האדם להיכנס לרגע אל תוך עצמו ולבלות שם קצת זמן איכות, עמוק בתוך המערבולת של אנרגיה וחומר בממד שקט ושלו אי שם בתוך תוכנו נמצא ה"אני האמיתי" הגוף ה"רוחני שלנו" או נשמתנו, כמו גינה ירוקה בחצר הבית שאנו משקים, גוזמים, מדשנים, מנקים, מתחזקים אבל כמעט אף פעם לא יושבים בה לבד, סתם, בלי לעשות כלום אלה רק כדי ליהנות ממנה, מריחה, מכמה דקות של בריזה נעימה בערב.

כל הפעולות שאנו עושים, לא משאירות לנו זמן ל…עצמנו, אבל הנה זה בא, במצב שתיארתי, כמו במצבים דומים אחרים אין לנו מפלט מעצמנו וכיוון שכך אנו מתחילים במה שקרוי חשבון נפש, דין וחשבון שמגישה נשמתנו למוחנו באותם רגעים נדירים בהם היא "מצליחה לתפוס אותו פנוי" ככל שעבר יותר זמן מאז חשבון הנפש האחרון, כך גם גוברת תחושת האי נוחות מהחשבון הנוכחי, כיוון שהנשמה לא טובה במילים, אבל חזקה מאד בתחושות, היא דואגת שנרגיש היטב את תחושת השעמום כביטוי לחוסר ההתייחסות אליה, חרדה, כביטוי לצורת חיים לא נכונה או מתאימה לנו, ומיחושים של ממש, כביטוי לצורת חיים והתייחסות שעלולים לגרום לנו נזק אם נמשיך בהם.

מהצד השני של המטבע נמצא את תחושות השמחה, אהבה, נינוחות שהם ביטוי לנשמה שצרכיה מסופקים וחיה בהרמוניה בגוף המארח שלה, מה סוד ההרמוניה הזו? כמה שיותר חשבונות נפש!

איך עושים חשבונות נפש כאלה? ע"י לקיחת פסקי זמן קצרים בהם ניתן להתייחד עם עצמך, לנקות את הראש ממחשבות ולתת לנשמתך להציף אותך בתחושות, מעין קתרזיס רוחני, אפשר לקרוא לתהליך הזה תפילה, יוגה, מדיטציה טרנס… הכל תלוי לאיזה בית כנסת אתם הולכים, אבל האמת היא שאין כאן שום דבר מיסטי או קדוש, בסך הכל דו שיח שמאפשר לצד הפחות ורבלי שלך לבטא את עצמו על מנת שלא יפנים עצמו לדעת, לצורך העניין לא נחוץ בית כנסת, מסגד או כנסיה, רק מקום בו נעים להיות, לא צריך הרבה זמן, רבע שעה ביום יכולה בהחלט להספיק, לא צריך לבצע תנועות מונוטוניות, ישיבת לוטוס ואפילו לא חייבים לעצום עיניים ולהמהם, בסך הכל קצת שקט, זמן נקי מהפרעות ומושב נוח.

כעת יש לנקות/לנטרל את המוח החושב, איך עושים זאת כל אחד יכול למצוא את הטכניקה שלו, אני עושה זאת ע"י התרכזות באזור ש"מאחורי העיניים וגשר האף" מדמיין לי נקודה מרכזית בחלל הזה ומתמקד בה, הנקודה הזו "בולעת" כל מחשבה ובמאמץ לא גדול ניתן להגיע למצב בו המוח מפסיק "להטריד אתכם" החושים כמובן עובדים אבל בהעדר פרשנות מוחית הופכים הרעשים, והתחושות לגירויים שמגיעים עמוק וחזק יותר, במצב הזה מתחילים לקבל תחושה של פעימות פנימיות, כמו דפיקות לב מאזור החזה לכיוון הראש ולפעמים גם למטה לאזור הבטן, הגב התחתון והרגליים.

זו התחושה שאנו מחפשים, ניתן להתמקד בה ולחוות אותה ככל האפשר. תרגול חוזר של הפעולה הנ"ל יעזור לנשמתכם "להתנקות" מדי פעם, אחת מתופעות הלוואי הטובות של התרגול הזה הוא שיפור משמעותי ביכולת להיות לבד, לא לחוש את מגוון התחושות הלא נעימות להן אנו קוראים "בדידות".

בשירו "לונדון" מתוך המחזה "אורזי המזוודות" מסביר חנוך לוין ז"ל מדוע בלונדון "הייאוש נעשה יותר נוח.."
כי …"בלונדון יש יותר סרטים, בלונדון יש מוזיקה טובה בלונדון טלוויזיה מצוינת ובלונדון יש אנשים אדיבים…" כל אלה מאפשרים לאדם לסבול את הייאוש, או לחוות אותו בצורה פחות חזקה אבל לא מעלימים אותו, לא צריך לנסוע עד לונדון, כדי להפיג את הייאוש, צריך להוציא את הייאוש החוצה ממך ואז לונדון, ג`קרטה או פתח תקווה יכולים להיות מקומות של שמחה והרמוניה.

נסו ותיהנו.

hhtua
nhuta
nhutaho
kv,hhta
tcbr
rc ,junh


www.tevalife.com


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אבנר – יועץ רב תחומי שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]