חיפוש מאמרים

12307 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
האם הדשא שלי ירוק כפי שהוא יכול להיות ?





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: בריאות גברים

נושא המאמר: תסביך האשך והתפקוד המיני
מאת: דר` נחום זילבר    שמור מאמר למועדפים

יום אחד פנה למרפאתי גבר צעיר כבן 32 והתלונן, כי בכל פעם שהוא מבקש להדק את הקשר עם נשים שעמן הוא נפגש, הוא נכשל. הוא סיפר לי במבוכה שהוא אינו מסוגל להגיע לידי מערכת יחסים אינטימית משום שאינו מסוגל להגיע לזקפה ולכן נמנע מלחדש את הקשר. זה מכבר הוא הכיר אישה, שכלפיה הוא חש רגשות אהבה עזים, ועל כן הוא בא לקבל טיפול בבעיית הזקפה ממנה הוא סובל. בבדיקה במרפאה ולאחר שיחה שקיימתי עמו על עברו הרפואי, הסתבר, כי מספר שנים קודם לכן הוא עבר כריתת אשך. זאת, לאחר שסבל מכאבים באשך זה, שתקפו אותו בפתאומיות בשעות לילה, מה שאובחן כמקרה חמור של תסביב האשך שחייב כריתה. מאז כריתת האשך הבחור החל מסתגר, ונמנע מליצור קשר עם חבריו ובעיקר נרתע מקשר עם נשים. מסתבר שהוא חשש שהן תלעגנה לו, לדבריו בשל שק האשכים "המוזר שלו".

תסביב האשך - מהו?
תסביב האשך (Torsio Testis) הינו תופעה פתולוגית, שבה האשך מסתובב סביב הציר של עצמו עקב בעיה אנטומית. הסבב, סוגר את כלי הדם הקשורים אל האשך המסובב. בעקבות כך, נחסמים כלי הדם המובילים אל האשך וממנו, נוצרים דמומים ובצקת ההולכת וגוברת. כתוצאה מכך, מתפתח הליך נמקי. תסביב האשך מופיע באחוז אחד מכלל הגברים. הוא שכיח בעיקר בגיל ההתבגרות, אולם הוא יכול להופיע גם מתחת לגיל 10 ומעל גיל 25. אירוע זה יכול להופיע בעוברים או אף בגברים בגלאי 40 ומעלה בשכיחות נמוכה.

סימנים לזיהוי
תסביב האשך מופיע בדרך כלל ללא סיבה. אולם, יש המייחסים את הכאב לפעילות גופנית חריגה, מכה מקומית או תנועה חדה. הסימנים להופעת סבב האשך הם כאב פתאומי חד באשך או בבטן התחתונה, או, ככאב באשך המקרין גם למפשעה באותו צד בשלב ראשון. בשלב מאוחר יותר, תתכן נפיחות ורגישות של שק האשכים בחלקו או בכולו. בחלק מן המקרים מתלווים לתלונות אלה גם בחילות, הקאות וחום.

הטיפול הנדרש
עם הופעת הכאב יש לפנות מיד לרופא לשם אבחון וטיפול. ככל שפונים מוקדם יותר לרופא או חדר מיון וככל שהאבחנה המדויקת נעשית מהר יותר, ניתן בניתוח להחזיר את האשך למיקומו הרגיל ולקבעו לרקמה שמסביבו כדי למנוע סבוב חוזר. באותו ניתוח מקבעים גם את האשך השני. אולם, אם יעברו, מתחילת הכאב, למעלה מ- 6 שעות ועדיין לא נעשתה אבחנה ולא ניתן הטיפול הנאות, אזי יתחיל תהליך נמקי באשך בשל חסימת זרימת הדם אליו וממנו. בזמן הניתוח, יימצא אשך שחור, קטן ונמקי שאותו יש לכרות ולקבע את האשך השני על מנת למנוע את סיבובו בעתיד.

תסביב האשך - ההתמודדות המנטלית
מדי שנה מנותחים כ-2,500 נערים וגברים בגין תופעה זו. מחציתם, מגיעים אל שולחן הניתוחים לאחר עיכוב באבחון ובקבלת הטיפול, או לאחר אבחון שגוי. אנשים אלה, חוזרים לבתיהם עם אשך אחד בלבד. כריתת האשך גורמת לגבר ובעיקר ובקרב האוכלוסייה הצעירה תחושות קשות. אצל חלק מהצעירים מופיעים מצבי רוח משתנים, דכדוך, חוסר ריכוז ומלנכוליה. אנשים אלה סובלים מתופעות של מחשבות טורדניות על אירוע הכאב והסבל, על המצב היומי של חסר האשך ובמקרים מסוימים הם אף סובלים מסיוטי לילה.

נערים שעברו כריתת אשך, מתקשים לחזור לשגרת חייהם הרגילה. הם מפסיקים לשחק, לרוץ ולרקוד. ישנה ירידה ברמת הציונים, בהתייחסותם אל הלימודים, ומופיעים קשיים בריכוז ובמוטיבציה. הנער המתבגר שדימויו העצמי נפגע בשל אובדן האשך, מתכנס אל תוך עצמו, מסתגר בביתו, ואינו יוצר קשר עם חבריו. חלק מבין הגברים הצעירים, הסובלים מחשש שמה יינזק אף האשך הנותר, אף נרתעים מסוגי ספורט שונים דוגמת רכיבה על אופניים, משחקי כדור, ג`ודו, קראטה, וכו`.

ההשפעה על התפקוד המיני
הבעיה המרכזית בה נתקל המנותח היא הרתיעה מיצירת קשרים אישיים עם המין השני, בעיקר בשל החשש כי נפגעת גבריותו, ע"י איבוד כוח גברא, זקפה ופוריות. במידה ויש לו בת זוג קבועה מערכת יחסיו איתה מדרדרת. היא, המוטרדת מבעיות הפוריות שלו נלחצת מכך ואילו הוא מאבד בשל כך את החשק המיני. כתוצאה מכך הזקפה נחלשת. גברים שעברו כריתת אשך ומתחילים מערכת יחסים חדשה, חשים במקרים רבים מבוכה ובושה מהצלקת בשק האשכים ומהאשך החסר. תחושה זו גורמת לכך שאפילו זקפה ראשונית אינה מופיעה והם מתקשים לקיים יחסי מין עם בנות הזוג.

חשוב להדגיש. בעיות בתפקוד המיני לאחר ניתוח כריתת האשך הן פסיכולוגיות בלבד ואינן נעוצות בגורמים פיסיים הקשורים לניתוח. במצב זה הטיפול המוענק למנותח הסובל מבעיות בזקפה הוא טיפול פסיכולוגי-סקסולוגי אשר נועד להשיב לו את בטחונו העצמי ולהחזירו לתפקוד תקין.

לסיום אבקשכם לזכור את עצתי - אם האשך כואב בפתאומיות, יש להגיע אל הרופא ב...מהירות!

בברכה, דר` נחום זילבר


www.tevalife.com


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י דר` נחום זילבר שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]