חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
התמודדות עם לחץ





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: בריאות נשים זיהומים

נושא המאמר:
מאת: ד"ר אילון לחמן   שמור מאמר למועדפים

הנרתיק אינו איזור סטרילי. הוא מאוכלס באופן קבוע בחיידקים כמו אלה המצויים על פני העור או במקומות אחרים בגוף. החיידק השכיח הקיים באופן נורמלי ורגיל בנרתיק נקרא "לקטובצילוס". חיידק זה עוזר, בהשפעת הורמון האסטרוגן, גם בשמירת על החומציות בנרתיק ברמה נורמלית של PH=4.5. ההפרשה התקינה בנרתיק היא מועטה ושקופה. בבדיקה מיקרוסקופית של הפרשה זו רואים מעט תאי אפיתל המצפים את הנרתיק ומעט כדוריות לבנות. אסקור כאן את שלוש הדלקות הנפוצות והקלות אצל נשים.

פטרת הנרתיק Vulvovaginal Candidiasis

זוהי דלקת הנרתיק הנפוצה ביותר. מעריכים שלפחות 75% מהנשים חווות דלקת פיטרייתית בחייהן ו-45% מהנשים יסבלו מלפחות שני התקפים או יותר בשנה.Candida Albicans היא הפיטרייה השכיחה ביותר, אך קיימות גם אחרות, כגון C.tropicalis, C.Glabrata. התופעות הקליניות מתבטאות בהפרשה לבנה גבינתית, עם גרד חיצוני ופנימי חזק ואיזורי אודם ונפיחות מקומיים. הפטרת מתפתחת בדרך כלל במקרים של נטילת אנטיביוטיקה, הריון, סכרת או דיאטת רבת פחמימות. הסיבה לכך היא שהאנטיביוטיקה הורסת גם את ה"חיידקים הטובים", הלקטובצילים ואז רמת ה-PH בנרתיק עולה, דבר המאפשר את התפתחות הפיטרייה. בהריון וסכרת יש ירידת מה בחיסון הגוף, אז הפטרת מנצלת זאת ומתפרצת.

האיבחון - נעשה קלינית עם תמונה איזורית אופיינית של אודם, נפיחות, הפרשה לבנה דמויית גבינה (Cottage Cheese) או באמצעות משטח נרתיקי הנשלח למעבדה.

הטיפול - קיים טיפול מקומי בעזרת כדורים או נרות נרתיקיים או משחה המוזרקת לנרתיק. השיפור מורגש כבר ביום השני לטיפול. בנוסף לטיפול הנרתיקי, ניתן לתת גם משחה חיצונית המקלה מאוד על הגרד והנפיחות באיזור איברי המין החיצוניים. קיים טיפול גם דרך הפה. בשוק קיימים שני מוצרים: אחד ניתן בצורה של שני כדורים הנבלעים יחד בבוקר ועוד שניים ביחד בערב או טיפול מסוג אחר הבנוי משני כדורים, אחד מיידי והשני נלקח לאחר יומיים או שלושה. מומלץ לא לשלב טיפול נרתיקי וטיפול דרך הפה באותו זמן, משום שאז שני התכשירים "מתחרים" על אותם קולטנים בפיטריה ומפריעים לטיפול ולריפוי. באופן נדיר מאוד הפיטריה הופכת לכרונית, ואז נדרש טיפול חד-שבועי קבוע למשך 3 עד 6 חודשים.

דלקת נרתיקית חיידקית Bacterial Vaginosis

בארה"ב זו הדלקת הנרתיקית החיידקית הנפוצה ביותר. דלקת זו נגרמת בדרך כלל על ידי שני חיידקים:Gardella Vaginalis ו-Mycoplasma Houinis. דלקת זו מתפתחת גם לאחר שה"חיידקים הטובים", ה- Lactobacillos, בנרתיק נעלמו. לא ברור בדיוק מה הסיבה לכך, יתכן שהסיבה היא קיום יחסי מין תכופים או שטיפות נרתיקיות תכופות ומרובות מידי. לדלקות אלו השלכות על בריאות האישה, כי הן יכולות לגרום להופעת דלקת מפושטת בכל האגן של האישה, לשינויים בתאי צוואר הרחם ולזיהומים לאחר הפלות. לנשים בהריון הן יכולות לגרום לפקיעת מי שפיר מוקדמת, לידה מוקדמת ולזיהומים ברחם לאחר הלידה. במקרה של דלקת זו, הנשים מתלוננות על הפרשה בצבע אפרפר בעלת ריח רע המזכיר דגים.

האיבחון - מתבצע בעזרת תרבית נרתיקית או בדיקת עליית רמת ה- PH בנרתיק, האופיינית בזיהומים אלה או על פי התרשמות קלינית של הרופא הבודק.

הטיפול הרפואי - ניתן דרך הנרתיק או דרך הפה עם שני תכשירים עיקריים: האחד נקרא פלאג`יל או בשמו הכימי Metronidazale והשני קלינדמיצין.

דלקת פרזיטרית – Trichomonas Vaginitis

דלקת זו נגרמת על ידי פרזיט קטן בגודל שבין חיידק לפיטריה, המופיע גם עם מעין זנב אופייני. אחוז ההדבקה במקרה זה הוא גבוה מאוד. 70% מהגברים יחלו לאחר קיום יחסי מין חד-פעמיים. אצל הנשים האחוז גבוה עוד יותר. הדלקת מופיעה בצורת הפרשה מוגלתית צהובה מרובה עם בועית גז בתוכה, מעין "מוגלה תוססת". זאת משום שהפרזיט מפריש גז ונוזלים. בבדיקה נראים גם כתמים אדומים אופייניים בנרתיק ובצוואר הרחם.

האיבחון - יכול להתבצע במשטח ישיר תחת המיקרוסקופ ואז רואים בקלות את הטריכומונס עם מעין זנב אופייני. הטריכומונוס לעיתים מבשר על זיהומים נרתיקיים נוספים, כמו ה-B.V שדיברנו עליו קודם או מחלת הזיבה, קלדומידיה ועוד. מקובל לבדוק גם סיפליס ואיידס אצל נשים החולות במחלה זו. במחלה זו חייבים לטפל גם בבן הזוג בגלל שיעור ההדבקה הגבוה.

הטיפול - קל יחסית, ורוב הנשים מגיבות מצויין לטיפול חד-פעמי של פלאג`יל 2 גרם בדרך הפה. אותו טיפול כאמור ניתן במקביל גם לבן הזוג.

בברכה, ד"ר אילון לחמן




www.tevalife.com


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י ד"ר אילון לחמן שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]