חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
איך מבצעים בדיקת דירה?





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: בריאות נשים אוסטאופורוזיס

נושא המאמר: על אוויסטה לטיפול באוסטאופורוזיס אחרי גיל המעבר
מאת: דר` גריסרו   שמור מאמר למועדפים

אוסטאופורוזיס (בריחת סידן) היא מחלה נפוצה מאוד, אחת מכל ארבע נשים מעל גיל 55 סובלת ממנה. מסת העצם מגיעה לשיאה בין גיל 20 ל- 30 ומתחילה לרדת באיטיות מגיל 40 לערך. עם הפסקת התפקוד השחלתי(גיל המעבר=מנופאוזה) והירידה ברמת ההורמון הנשי - אסטרוגן, אובדן העצם מתגבר וצפיפות העצם עלול לרדת עד לרמה המוגדרת כאוסטאופורוזיס.

גורמי הסיכון לאוסטאופורוזיס כוללים: נשים לבנות, רזות, נמוכות, לא פעילות גופנית וממעטות לצרוך סידן בתזונה, מעשנות ומרבות בשתיית קפה (גם נטול קפאין) ואלכוהול. נשים שהוסת הפסיק אצלן מוקדם או עם סיפור משפחתי של בריחת סידן, נמצאות אף הן בסיכון יתר.
אוסטאופורוזיס היא מחלה שקטה, ללא שום תסמינים קליניים אבל כעבור מספר שנים היא עלולה לגרום לשברים בשלד כגון בעמ"ש (עמוד שדרה), שורש כף היד או צוואר הירך. % 40 - 35 מהנשים יסבלו משבר אוסטאופורוטי אחד לפחות עד גיל 70.

שברי עמוד שדרה הינם השברים השכיחים ביותר והראשונים להופיע (גיל הופעה אופייני 65- 55). השברים בצוואר הירך מופיעים מאוחר יותר בדרך כלל אחרי גיל 75.
רק כשליש מהשברים בעמ"ש הנם בעלי ביטוי קליני חריף המתבטא בכאבים אך בכל המקרים ישנם סיבוכים המתבטאים ב: אובדן גובה של סנטימטרים רבים (עד 10 סנטימטר ויותר), שינויים ביציבה - הגורמים לכשעצמם לכאבי גב וקושי בנשימה.
בנשים עם שברי עמוד שדרה ישנה אף תמותה מוגברת, לאו דווקא כתוצאה מהשברים עצמם אלא ממחלות נלוות.

גורם הסיכון הראשון במעלה לשבר אוסטאופורוטי, הינו שבר אוסטאופורוטי קודם כלשהו. ידוע שהסיכוי לשבר בירך למשל הינו פי 2 בנשים עם שברי עמ"ש קודמים.
לכן המטרה הראשונה של הטיפול באוסטאופורוזיס הנה למנוע את השבר הראשון, הממוקם בד"כ בעמוד שדרה תחתון. למרות ששברי צוואר הירך הנם המסוכנים ביותר לחולי האוסטאופורוזיס, רצוי לזכור כי מרבית הלוקים בהם סובלים משבר קודם בעמוד השדרה.

הטיפול הטוב ביותר לאוסטאופורוזיס הינו מניעתה. יש להתחיל מגיל צעיר, ע"י דיאטה עשירת סידן (לפחות 1000 מיליגרם ליום) תוך הקפדה על פעילות גופנית נושאת משקל הבונה עצם. לאחר הפסקת הווסת חשוב עוד יותר להקפיד על פעילות גופנית ודיאטה עשירת סידן. ניתן להעלות את מנון הסידן בדיאטה ל- 1500 מיליגרם ליום.
למרות זאת, בחלק מהנשים, לאחר גיל המעבר תחול בריחת עצם מוגברת עד לרמה של אוסטאופורוזיס. האבחנה נעשית ע"י בדיקת סקר של צפיפות העצם. במקרה הצורך הרופא ימליץ להתחיל בטיפול מונע או טיפול באוסטאופורוזיס עם אחת התרופות המאושרות לכך.

רלוקסיפן הידרוכלוריד - האוויסטה, הינו חומר לא סטרואידי מקבוצת מקבוצת ה-SERM
(Selective Estrogen Receptor Modulators ). אוויסטה הינה התרופה הראשונה מקבוצת תרופות אלו שאושרה למניעה וטיפול של אוסטאופורוזיס בנשים בגיל המעבר. הייחודיות של אוויסטה היא בכך שהיא מחקה את פעולת האסטרוגן ברקמות כמו העצם וכלי הדם ובה בעת נוגדת את פעולתו ברקמות כמו הרחם והשד. פעולת האסטרוגן ברקמת השד והרחם לאחר גיל המעבר אינה רצויה עקב עליה בסיכון להתפתחות סרטן ברקמות אלו. לעומת זאת ההשפעה החיובית של האסטרוגן על העצם חסרה בגיל המעבר.

היעילות של אוויסטה הוכחה במספר מחקרים קלינים רב מרכזיים שנערכו ב- 25 מדינות (כולל בישראל), הגדול שבהם - Multiple Outcome of Raloxifene כלל יותר מ-7700 נשים בגיל המעבר שקיבלו טיפול ברלוקסיפן לעומת פלצבו.

במחקרים אלו הטיפול באוויסטה שמר ואף והעלה את צפיפות העצם והוריד עד 55% מן הסיכון לפתח שברים חדשים בחוליות עמוד השדרה.
בנוסף ליעילות במניעה וטיפול באוסטאופורוזיס המחקרים הקלינים גילו יתרונות נוספים שנבעו מהטיפול באוויסטה: הורדה ניכרת בסיכון לפתח סרטן שד ושיפור בפרופיל השומנים בדם ובגורמי הסיכון למחלות לב.

לאור הנתונים הללו אוויסטה אושרה למניעה וטיפול באוסטאופורוזיס. הטיפול באוויסטה מלבד יעילותו הוא נוח (כדור אחד ביום בכל שעה עם או בלי אוכל) הוא מעניק יתרונות נוספים (הורדת הסיכון לסרטן שד ושיפור פרופיל הליפידים) והוא בטוח (רוב תופעות הלוואי קלות ואינם גורמים להפסקת הטיפול).

למרות זאת כמו לכל טיפול אחר גם לטיפול באוויסטה עלולות להיות תופעות לוואי נדירות חמורות יותר לכן יש להיוועץ עם הרופא המטפל ולדווח לו על הרקע הרפואי לפני התחלת הטיפול.
למידע מלא יש לעיין באלון לרופא כפי שאושר ע"י משרד הבריאות.

המידע בחסות דר` גריסרו, מירי והגר, נציגי חברת "לילי" בישראל, יצרנית אוויסטה.




www.tevalife.com


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י דר` גריסרו שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]