חיפוש מאמרים

11716 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
התלבטויות לגבי גן משפחתון, ועוד.....





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: מיגדלור מגדלור אימון אישי ועסקי אימון אישי

נושא המאמר: תרומת הלמידה הקבוצתית לארגון וליחיד שבו
מאת: אמיר הלמר   שמור מאמר למועדפים

"ארגון לומד הוא מקום שבו אנשים מגלים ללא הרף כיצד הם
יכולים ליצור את המציאות שלהם וכיצד בידם לשנותה".
(פיטר סנג'י)




תרומת הלמידה הקבוצתית לארגון וליחיד שבו

פיטר סנג'י בספרו: "הארגון הלומד" כותב: "הארגונים שיצטיינו בעתיד יהיו הארגונים שיגלו כיצד למצות את המחויבות של האנשים ואת יכולתם ללמוד בכל הדרגים של הארגון... אפשר לומר שכל קהילת העסקים הבינלאומית לומדת ללמוד ביחד והופכת לקהילה לומדת, בעוד שבעבר היו ענפים רבים בשליטתו של מנהיג בלתי מעורער".
כיום אי-אפשר להסתפק בכך שאדם אחד ילמד בשביל הארגון, שהוא יהיה "האיסטרטאג הגדול" וכולם יצייתו להוראותיו.

קיים קשר בין הלמידה האישית של האדם ובין הלמידה של הארגון. כאן באה לידי ביטוי המחויבות ההדדית בין היחיד לארגון. כאן חשובה הרוח השוררת בארגון, המעודדת את האנשים ללמידה, כך שהעובד יבין בחשיבותה הן במסגרת האישית והן במסגרת הקבוצתית בארגונו.

בארגון שיש לו חזון אמיתי – אנשיו לומדים ומתפתחים, שכן יש כיוון ללמידה שלהם, המקדמת אותם ליצור את העתיד שעוצב ונכתב בחזון הארגוני.
בקבוצות כאלו השלם גדול מסכום חלקיו, דהיינו: האינטליגנציה והיכולת הקבוצתית עולה על האינטליגנציה והיכולת של כל אחד מחברי הקבוצה.
"כאשר קבוצה לומדת באמת, לא זו בלבד שהיא מסוגלת להגיע לתוצאות מרשימות, אלא שגם חבריה מתפתחים במהירות גדולה יותר מכפי שהיו עשויים להתפתח בנסיבות אחרות... הקבוצה ולא היחיד, היא יחידת הלמידה הבסיסית בארגונים מודרניים... אם הקבוצה אינה מסוגלת ללמוד, גם הארגון לא ילמד". (פיטר סנג'י).
ארגונים לומדים הם דינמיים יותר ופתוחים לרעיונות חדשים ולשינויים.

ארגון המפתח תרבות של למידה הוא:
• ארגון המבין שההון האנושי שלו הוא יקר-ערך וכדאי לנצלו.
• ארגון שבו כל חבריו לוקחים חלק בתהליך של בחינה מחדש, רפלקציה, שיפור והשבחה של החזון הארגוני, של עמדות אישיות וקיבוציות ושל פעולות וביצועים.
• ארגון בו הלמידה מנותבת ורלבנטית לקבוצה ולצרכיה.
• ארגון בו נעשה תכנון יעיל של הלמידה, דבר המאפשר לכל פרט שבה להתנסות ולהיות גם מורה בצד היותו תלמיד. דהיינו: כל אחד מציג את חוזקו היחסי, כך מועשרת חווית הלמידה במעורבות אמיתית, בהערכה אישית, בהעברת משוב בונה, במציאת פתרונות יצירתיים ובהתנסויות חדשות.
• הלמידה המשותפת תורמת להרגשה של זהות, השתייכות חברתית וגאוות יחידה ועושה את העבודה למעניינת ומאתגרת יותר.

תרומת הלמידה הקבוצתית ליחיד
כדי לחדד את יתרונות הלמידה הקבוצתית בארגון לגבי היחיד – דבר שלא תמיד נתפס כמובן מאליו – הריני עורך הבחנה בין בפרט לקבוצה. אך בעיקרו של דבר, התרומה היא הדדית וכוללת לגבי היחיד, הקבוצה והארגון.
• למידה בקבוצה מפתחת את היכולת להשתמש ביתרון היחסי של האחר, כאילו הוא של האדם הבודד.
• סיוע ותמיכה הניתנים ע"י הקבוצה לכל יחיד שבה, מסייעים ומזרזים קבלת שינויים ברמת הפרט.
• בימינו נעשית מרבית העבודה בצוותים. בקבוצה לומדת, מפתח היחיד מיומנויות של עבודת בצוות, כמו: הקשבה, דיאלוג, רפלקציה, משוב, ניהול מו"מ ועוד.
• בקבוצה לומד היחיד מהתנסויות של אחרים, בעלי נסיון חיים וחוויות חיים שונות משלו, דברים המעשירים את הלמידה ואת הפרט עצמו.
• מושב מחברי הקבוצה הוא בעל-ערך רב בתהליך הלמידה.
• בקבוצה לומדת מתפתחים קשרים חברתיים בין החברים, שחשיבות רבה להם ביצירת אקלים חיובי בארגון כולו..


עכשיו צא וראה:
מה עושים הארגונים השונים שאתה מכיר בתחום זה?
באיזו מידה הם ארגונים לומדים?
באיזו מידה הם מפתחים דפוסי הידברות המסייעים ללמידה בארגון?
באיזו מידה הם בונים סביבת למידה הולמת, מעניינת ורלבנטית?
באיזו מידה מתוגמלים הלומדים?



באיזו מידה מרגישים הלומדים כיוצרים את סביבת עבודתם, משפיעים עליה, מקדמים את תחומי עיסוקם וגורמים לכך שהארגון יפיק מהם את המירב?
באיזו מידה מפתחים העובדים ערבות הדדית ואחריות כוללת, כתוצאה מהלמידה?
כיצד מרגישים העובדים בארגונים הלומדים – האם הם מרגישים כחלק אינטגראלי מקבוצה גדולה? האם הקשר לקבוצה חשוב להם? האם הוא תורם לאישיותם? האם חוויות הלמידה המשותפת מקשרות ביניהם ותורמות למוראל גבוה ולתפוקה גבוהה?


שאלות אלו והתשובות עליהן, מעלות על המסך את המשמעות שיש ללמידה הקבוצתית על פיתוחו וקידומו של הארגון כולו.
כדאי אפוא, לכל אדם עובד באשר הוא ולכל מעסיק באשר הוא, לתת את הדעת על שאלות אלו ודומותיהן, בהקשר של הרחבת היכולת של הארגון לעצב את עתידו, לשפר את יכולתו ליצור ולהשיג את יעד המצוינות שלו, בעקבות היותו ארגון לומד.


התיחסתי בדברי ללימוד בקבוצה בארגון.
מובן שהדבר אינו סותר למידה אישית, המרחיבה את יכולתו של הלומד. הארגון כולו יוצא נשכר גם מחתירתם של היחידים ללמידה מתמדת.
בארגון הלומד, חייבים שיהיו אנשים לומדים בכל צורה, בכל דרג ובכל רמה.

אמיר הלמר,
מאמן אישי ועיסקי,
מיגדלור- אמיון אישי ועיסקי

nhdskur
ndskur
tnhui gxeh

www.migdalor.biz


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אמיר הלמר שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  עסקים למכירה | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון | מטבחי יוקרה | חבל זגוריה | זמן טיסה |  הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 



ארטיקל מאמרים 2015 - 2006  clickgoseo@gmail.com מנוע חיפוש מאמרים ארטיקל, כבר בן 8 שנים!

After almost a year of wearing a Rolex Submariner rolex replica uk 114060 watch, I've come to at least one conclusion - this is a darn tough timepiece to beat. To own a Rolex watch for many replica watches sale people is an aspiration. The power of the Swiss company is that it has created a demand for the name, in many ways, more so than the products they produce. People often come to me and rolex replica say, "Ariel, I want a Rolex." I usually respond with, "OK, what Rolex do you want?" The answer is, "I don't know, that is why I need your rolex replica help, I need you to help me choose one." The message there is that Rolex is a company whose image in many ways is louder than its products. But at aBlogtoWatch, product is everything. The good news is that when it comes to product, Rolex watches rolex replica sale rarely let you down. If anyone asks me why Rolex is such a successful brand I often point out that "their products are actually really good."