חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
רקע מעניין אודות שעוני יוקרה





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: גוגל קידום בגוגל

נושא המאמר: בעבר פרסמתי מאמר אודות השפעותיה של "רכישת הקישורים עבור מדד ה- Pagerank". למרבה ההפתעה, זכיתי לתגובות לא מעטות – שהיו ברובן שליליות. התגובות שיקפו תחושות שבהן הבחנתי בקרב רבים מן המעורבים בתעשיית ה- SEO. מדובר בתפיסה, הגורסת כי גוגל מהתל בקהילייה של אנשי
מאת: ישרונט   שמור מאמר למועדפים

בעבר פרסמתי מאמר אודות השפעותיה של "רכישת הקישורים עבור מדד ה- Pagerank". למרבה ההפתעה, זכיתי לתגובות לא מעטות – שהיו ברובן שליליות. התגובות שיקפו תחושות שבהן הבחנתי בקרב רבים מן המעורבים בתעשיית ה- SEO. מדובר בתפיסה, הגורסת כי גוגל מהתל בקהילייה של אנשי ה- SEO והוובמסטרים, מתוך מניעים של רווח עצמי. הרעיון כולו נתפס כקנוניה של ממש.
לכשעצמי, אינני אוהב קנוניות.

מה שנאמר
המאמר אודות רכישת קישורים הנעשית במסגרת הליכי דירוג האתרים היה אמור לבחון את הנושא של קניית הקישורים, ואת סוגיית היותו מעשה נבון מבחינתם של בעלי האתרים. המסקנה שאליה הגעתי, ושאותה ניסיתי להוכיח, קבעה כי כל בעל אתר המעוניין לנקוט בגישה ארוכת טווח כלפי ה- SEO (קידום אתרים במנועי חיפוש) צריך להימנע מרכישת קישורים. מסקנה זו נובעת בעיקר מעמדתם הנחרצת של גוגל ושל יאהו כלפי נושא רכישת הקישורים המיועדים למטרות של הפקת רווחים באמצעות מנועי החיפוש. למרות שכיום עוסקים כמה וכמה בעלי אתרים ברכישה של קישורים ונהנים מתוצאות חיוביות, אין פירושו של דבר כי הגוגל אינו מנסה באופן פעיל לאתר את אלה המבצעים רכישות של קישורים כדי להפחית את דירוגם של קישורים נרכשים אלה. בעלי האתרים שנהנים כיום מהצלחה המתבססת על אסטרטגיה זו, עלולים לסבול מפגיעה בדירוגם, אם יגלה הגוגל כי דירוג זה הוא תוצאה של קניית קישורים.

התגובות שהביעו התנגדות לגוגל היו רבות מספור. עם זאת, דרך כל התגובות האלה עברה כחוט השני התחושה, כי גוגל מנסה להקשות על פעולת ה- SEO באמצעות מניעה של תהליכי החלפה ורכישה של אתרים בקרב בעלי האתרים, וזאת כדי לאלץ אנשים רבים יותר להשתמש בתוכנית ה- Adsense שלהם.

האם יש בכך אמת? האם מנסה גוגל להכשיל את מאמציהם של בעלי האתרים ישרי הדרך, שמעוניינים בסך הכול בדירוג סביר במנוע החיפוש הפופולארי ביותר? האם פיתחה מפלצת הגוגל מזימה מרושעת, שמטרתה לרוקן את ארנקיהם של בעלי עסקים קטנים?

אם גוגל מתנגד לקניית קישורים, מדוע הוא מוכר קישורים באמצעות פרסום?
ג'ים טראבוקיה מ – Just Binoculars מיהר לציין כי גוגל נוהג בצביעות, בעצם כך שהוא מעודד את בעלי האתרים לא לרכוש קישורי טקסט. אחרי ככלות הכול, אומר ג'ים, "אם אלה הם פני הדברים, מדוע מוכר גוגל מילות פרסום?"

זו נקודה שראוי להתעכב עליה.

ברור שהגוגל מאמין בכוח הטמון בפרסום קישורים – תחום זה מייצג את הנתח הגדול ביותר מהכנסות הגוגל. אילו התנגד הגוגל באמת ובתמים לפרסום של קישורי טקסט, היינו יכולים להגיע למסקנה אחת ויחידה: גוגל אינו אוהב פרסום של קישורי טקסט, משום שהוא מעוניין להיות המפרסם הבלעדי של קישורים כאלה. לפיכך, גוגל מנצל את כוח הרשת שלו ואת רצונו של כל בעל אתר לזכות בדירוג גבוה, כדי לגרום לאנשים רבים יותר לקנות מילות פרסום ולבטל לחלוטין את התחרות הקיימת בתחום קישורי הטקסט.

הבעיה במקרה זה נובעת מן העובדה כי גוגל אינו מעניש את האתרים בגין פרסום של קישורי טקסט, כאשר הם מקפידים לעשות את הפעולה באופן מסוים. אני מניח כי גוגל אכן מעוניין להשתלט על נתח שוק גדול ככל האפשר של תעשיית הפרסום באמצעות קישורי הטקסט, אבל זהו למעשה רצונה הלגיטימי של רשת העוסקת בפרסום באמצעות קישורי טקסט. אין פירושו של דבר, כי הגוגל משנה את דרישות ה- SEO שלו במטרה למחות את תעשיית הפרסום של קישורי הטקסט מעל פני האדמה.
למעשה, ניתן אפילו לטעון כי גוגל מגן על התעשייה. תווית ה- "nofollow" נולדה למעשה מתוך הצורך לעצור את תגובות ה"זבל" שהציפו את הבלוגים. כאשר מתווסף לקישור מאפיין כזה, גוגל ומנועי החיפוש הנוספים לא יעניקו דירוג לאתר המקושר. הדבר אפשר לבעלי האתרים למכור קישורי טקסט בתור פרסומות, מבלי להטעות ולגרום לאנשים לחשוב כי הם משתתפים בתוכנית שנועדה לשפר באופן מלאכותי את דירוגו של האתר במנוע החיפוש.

גוגל אינו מתנגד לפרסום באמצעות קישורי טקסט – הוא מתנגד לרכישה של קישורי טקסט הנעשית בניסיון להשפיע על הדירוג של מנוע החיפוש. מנוע החיפוש מנסה למעשה לאתר את הקישורים הנרכשים, והם הגורמים שבגללם הוזהרו בעלי האתרים על ידי מהנדסיו של הגוגל.

הטענה נגד גוגל: אין לכם ברירה אלא להסתמך על פרסומות
ג'ים המשיך לשטח את טענותיו בהודעת האי מייל שלו, המצורפת להלן:

"לדעתי, גוגל אינו מעוניין בכך משום שהאתרים הזוכים לדירוג גבוה אינם צריכים עוד לרכוש קישורי טקסט דרך Adwords או Adsense. פירושו של דבר, פחות הכנסות לגוגל. בואו נודה בכך – כדי לקבל תעבורה באמצעות מנועים, אתה זקוק לדירוג גבוה. אם אינך בעל דירוג כזה, הרי שהאפשרות היחידה העומדת בפניך היא רכישה של מקום באמצעות פרסומת. ולדעתי, הרכישה של מילות פרסום זהה לחלוטין לקנייה של קישורי טקסט מכל אחד אחר, בניסיון לשפר את דירוג ה- PR שלך כדי להשיג תוצאות משופרות במנועים".

ג'ים הגיב ישירות לדבריי, שנועדו להגן על גוגל. כפי שציינתי בפסקה הקודמת, גוגל אינו מתנגד לרכישה של קישורי טקסט הנעשית למטרות פרסום, הוא מתנגד אך ורק לרכישה של קישורים הנעשית במטרה להשיג דירוג גבוה. ג'ים מציין כי קניית אתרים לצורך השגה של דירוג גבוה דומה לגמרי לרכישה של דירוג גבוה באמצעות Adwords.

הבעיה היא, שלא מדובר בתופעה זהה לחלוטין. הבעייתיות של הרעיון נובעת מן העובדה כי הוא גורס שהדירוג הטבעי שווה בערכו לערכים הנרכשים תמורת תשלום. פעם אחר פעם הוכח, כי דירוג המתבצע תמורת תשלום אינו אפקטיבי כמו דירוג אורגאני. סביר להניח כי משתמשים יגלו אמון רב יותר באתר אינטרנט, אם יגיעו אליו באמצעות דירוג אורגאני.

עם זאת, ג'ים אינו היחיד הגורס זאת. בעלי אתרים רבים מאמינים כי גוגל מעוניין למנוע מאתריהם להגיע לדירוג גבוה, כדי לאלץ אותם להשתמש במילות פרסום. ברוס מ- A1 Web Design טוען כך:
"כיצד, בשם אלוהים, זוכה אתר מקוון חדש לדירוג? מממ... PPC ו- Adsense! והרי לכם נקודה מעניינת... גוגל אינו אוהב קישורים, אבל יצר תוכנית תואמת קישור משלו!"

הטענה כי גוגל מעוניין שכל בעל אתר ישתתף ב- Adwords אינה חדשה, וסביר להניח שאינה רחוקה מן האמת. בסופו של דבר, אינני מכיר עסק כלשהו שיסרב לאפשרות למכור את המוצר שלו לכל מי שנוטל חלק בתעשייה. אבל המחשבה כי גוגל מנסה איכשהו לאלץ את כל בעלי האתרים לרכוש מבצע פרסום מבוסס Adwords מאיר את החברה באור מרושע למדי.

גוגל אינו יכול למנוע את דירוגם הגבוה של האתרים

יש מספר מוגבל של אתרים המסוגלים לזכות בדירוג גבוה עבור כל מילת מפתח נתונה. למעשה, אנו יודעים במדויק כמה אתרים יכולים לזכות בדירוג גבוה. בעמוד הראשון יופיעו 10 אתרים מדורגים, בעמוד השני יופיע 10 אתרים מדורגים נוספים וכן הלאה. העובדה היא, כי עבור כל מילת מפתח נתונה קיים מספר קבוע של דירוגי על אפשריים – בלי כל קשר לכמות האנשים המתחרים על אותה מילה.

הן טים והן ברוס רומזים כי גוגל מעוניינים להרחיק את האתרים מרשימת 10 הגדולים, כדי לאלץ אותם לעשות שימוש ב- Adwords. הבעיה היא, כי גוגל אינו יכול למנוע מאתרים כלשהם להיכנס לרשימת 10 הגדולים. המנוע חייב תמיד להכליל 10 אתרים ברשימת 10 הגדולים, 10 אתרים נוספים ברשימת 20 הגדולים וכן הלאה. גם אם ינסו אנשי גוגל לצמצם את חילופי הקישורים או רכישת הקישורים, וגם אם ישנו לחלוטין את כל הנוהלים המסורתיים של ה- SEO, הם ייאלצו בכל זאת להעניק דירוג גבוה למספר קבוע של אתרים עבור כל מילת מפתח נתונה. למרות כל מאמציהם, הם לא יכולים לאלץ מספר רב יותר של אנשים להשתמש ב- Adwords, באמצעות מניעתו של מתן דירוג גבוה.

התיאוריה הגורסת כי רשימות הדירוג האורגאניות ורשימות הדירוג המשולמות של גוגל קשורות ביניהן, אינה חדשה אף היא. גם במקרה זה, ניתן לראות כי גוגל אינו יכול להפנות אנשים רבים יותר לרשימות המשולמות באמצעות מניעת הגישה לרשימות הדירוג האורגאניות. גם אם יחמירו מאוד את דרישות הדירוג, הם יזדקקו תמיד למספר קבוע של אתרים שיהיו זכאים לדירוג גבוה.

האם מעניק הגוגל דירוג משופר למשתמשי ה- Adsense?
תיאורית קשר נוספת הזוכה לתומכים רבים גורסת, כי גוגל מעניק דירוגים משופרים לאלה המפרסמים באמצעות ה- Adsense. כלומר, אדם המשקיע בקביעות ברשימות ממומנות, יזכה ליחס מועדף של גוגל בכל הנוגע לתוצאות החיפוש של המנוע. תיאוריה זו הייתה יכולה לגרום לכלב של פאבלוב להזיל ריר.

אבל גם הפעם יש לנו בעיה. במקרה זה, לא קיימות כל הוכחות אמפיריות התומכות בטענה זו. כשהופיעה ה- Adwords בשוק לראשונה, כמה גורמים בתעשיית ה- SEO בחנו את התיאוריה באמצעות רכישה של רשימות ממומנות לאורך פרקי זמן משתנים. התוצאות? לא התגלתה כל התאמה בין רכישה של חשבון Adwords לבין הדירוג האורגאני מבוסס החיפוש.

ונחזור אל מה שנאמר
לפיכך, במאמר שעורר את המיני-וויכוח, הסקתי כי רכישת קישורים בניסיון לזכות בדירוג אורגאני משופר של מנועי החיפוש איננה רעיון טוב. הסיבה לכך היא, שמנועי החיפוש אינם אוהבים קישורים נרכשים. דברי הביקורת שהושמעו נגד המאמר ניסו בתורם להוכיח קשר בין הדירוג האורגאני של גוגל לבין ה-Adwords, דהיינו – מטרתם הייתה להראות כי גוגל מנסה לעודד משתמשים רבים יותר לעשות שימוש ב- Adwords ולא לשאוף לדירוג אורגאני.

אבל איננו רואים כל הוכחה לכך שה- Adwords והרשימות האורגאניות של גוגל מקושרות באופן כלשהו. למעשה, ידוע לכול כי גוגל הפריד את מחלקת ה- Adwords שלו ממחלקת הדירוג האורגאני, בניסיון למנוע השפעה הדדית של השתיים.

לכן, אם גוגל אינו מעוניין ברכישת קישורים מטעמים של רווח כספי, מדוע מתנגדים אנשיו כל כך לקנייה של קישורים ואף לצורות מסוימות של חילופי קישורים? זו השאלה שעליה ניסיתי להשיב במאמרי האחרון. ככל הנראה לא סיפקתי תשובה מלאה, אבל ייתכן שתרצו לחזור ולקרוא אותו.

עם זאת, אם עליי לסכם את המאמר, הייתי אומר כי גוגל לא מעודד רכישת קישורים הנעשית במטרה לשפר דירוגים ומתנגד לחילופי קישורים המתבצעים בכוונה דומה, רק משום שהמעשים האלה נעשים בניסיון להשפיע על מערך הדירוגים של מנוע החיפוש.

מה עליי לעשות ?
אם רכישת קישורי טקסט לצורך שיפור דירוגים אינה רעיון טוב, ואם גוגל מנסה להפחית מערכם של קישורים המשתייכים לתוכנית מתוכננת של חילופי קישורים, מדוע צריכים בעלי האתרים לנקוט בצעדים אלה? כיצד ניתן להגיע לדירוג גבוה?
עליכם לנסות בכל זאת לעשות שימוש בקישורים פנימיים לאתרים שלכם. באפשרותכם להשתמש בחילופי קישורים למרות הכול, אם כי עליכם לנסות ולעשות זאת באופן טבעי ככל האפשר. מה פירושו של דבר? עליכם ליצור קישור רק לאתרים שעשויים להיות בעלי ערך בעיני המבקרים שלכם, ולהיות מוכנים להתקשר לאתר מבלי שתזכו לקישור בתמורה. פירושו של דבר, כי עליכם להיפטר מן הספרייה הענקית הקיימת באתרכם ומובילה לעשרות או מאות אתרים שנמצאים שם רק לצורך השגה של דירוג גבוה יותר. פירושו של דבר, כי עליכם לעסוק בפעילות מעבר לתהליכי SEO ישירים, שעשויה לספק לכם קישורים חינם אין כסף. גם פרסום הודעות לעיתונות וכתבות חדשותיות, כמו גם כתיבה של מאמרים ייחודיים, מהוות דרכים רבות עוצמה המאפשרות להשיג קישורים ללא תשלום מבלי שתצטרכו לעשות משהו בתמורה.

www.isrunet.co.il/


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י ישרונט שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]