חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מחנות קיץ שליחות בארצות הברית





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: בריאות נשים אוסטיאופורוזיס

נושא המאמר: עוד על הסידן - מרכיב חשוב באורח חיים בריא
מאת: בתיה מוסקוביץ`,    שמור מאמר למועדפים

סידן הוא המינרל הנפוץ ביותר בגוף. רובו נמצא בעצמות והוא זה שמעניק לעצמות את חוזקן. הגוף אינו מייצר סידן ולכן אנחנו חייבים לקבל אותו באופן יומיומי מהמזון שלנו.
אספקה קבועה של סידן לגוף חשובה במיוחד בשנות הצמיחה וההתפתחות אך גם לאחר שהתפתחות השלד הסתיימה, אנחנו זקוקים עדיין לצריכה מספקת של סידן- לכל אורך החיים – על מנת לשמור על עצמות בריאות.
אנשים רבים סבורים שהם צורכים די סידן אך בפועל אין זה כך.

מדוע סידן כל כך חשוב?
מעבר לתרומתו לחוזק העצמות, הסידן חשוב לתפקודים רבים בגוף. למעשה, כל תאי הגוף, כולל תאי הלב, העצבים והשרירים, זקוקים לסידן לצורך תפקודם התקין.
לשם כך, רמת הסידן בדם, חייבת להישאר קבועה. אם צריכת הסידן מהמזון אינה מספקת, הגוף פונה ל"בנק הסידן" בעצם ומושך ממנו את הכמות הנחוצה לו.
מובן ש"משיכת יתר", תגרום לעצמות להיות חלולות ושבירות. בניגוד לכך, העברת סידן מהמזון אל חשבון הסידן, תוביל למאזן חיובי.

אוסטיאופורוזיס
אוסטיאופורוזיס הוא מצב המאופיין על ידי עצמות שכמות הסידן בהן מדולדלת וזו הסיבה להיותן חלולות ושבירות. חלק גדול מהשברים הנגרמים כתוצאה מאוסטיאופורוזיס, גורמים לעיוות צורתן של העצמות השבורות ואף למוגבלויות קבועות הפוגעות באיכות החיים. המחלה פוגעת באחת מתוך ארבע נשים ואחד מתוך 8 גברים לאחר גיל 50. ככל שאנחנו מתבגרים, אנחנו מאבדים חלק מרקמת העצם שלנו.
התשובה לשאלה אם נלקה באוסטיאופורוזיס, תלויה עד לאן הגיעה צפיפות העצם שלנו- במהלך שנות ההתבגרות- וכמה ממנה אנחנו מאבדים לאחר מכן.
אם אנחנו מתחילים את תהליך איבוד העצם עם עצמות צפופות ומאבדים פחות ככל שאנחנו מתקדמים בגיל - נשאר בסופו של דבר עם כמות עצם גדולה יותר, בשנותינו המאוחרות.





מה נוכל לעשות למניעת אוסטיאופורוזיס?
מניעה היא הגישה הנכונה ביותר לאוסטיאופורוזיס. יחד עם זאת לעולם אין זה מאוחר להתחיל לטפל בעצמות. הרקע התורשתי שלנו ממלא תפקיד חשוב בקביעת גודל העצמות ובצפיפותן אך הגורם שתלוי בנו הוא ניהול אורח חיים נכון, הכולל פעילות גופנית קבועה ותזונה עשירה בסידן. בנוסף לשני גורמים חשובים אלה, לעישון, אלכוהול וקפאין יש השפעה שלילית על בריאות העצמות ובאופן בולט יותר - כאשר צריכת הסידן נמוכה.

כמה סידן אנחנו צריכים?
כמות סידן מומלצת לצריכה יומית:





אילו מזונות מכילים סידן?
מזונות רבים מכילים סידן, אך חלב ומוצריו הם המקור המשמעותי ביותר למינרל זה.
חלב ומוצרי חלב כמו סוגים שונים של יוגורט, מעדני חלב וגבינות לבנות וצהובות
מכילים סידן הנספג באופן יעיל ביותר בגוף. מזונות נוספים המכילים סידן הם ירקות עלים-ירוקים כמו ברוקולי וסוגים שונים של כרוב. ירקות אלה הם מקור פחות טוב לסידן, לעומת חלב ומוצריו. אמנם תכולת הסידן שלהם גבוהה, באופן יחסי לתכולת הסידן בירקות אחרים, אך הם מכילים חומרים נוספים כמו סיבים וחומצה אוקסאלית המפריעים לספיגת הסידן. מקורות נוספים לסידן הם דגי סלמון משומרים וסרדינים המשומרים עם האדרות, מוצרי סויה מועשרים בסידן, שקדים, אגוזי ברזיל, קטניות מיובשות ופירות מיובשים.

השוואה בין מקורות תזונתיים לסידן - קריאת תוויות המזון.
מומלץ מאוד לקרוא את תוויות המזון על מוצרי המזון השונים, להשוות מוצרי מזון מבחינת תכולת הסידן שלהם ולנסות להשיג את כמות הסידן הנחוצה לגוף – בכל יום.

בברכה, בתיה מוסקוביץ`, דיאטנית קלינית M.Sc.

,hv nuxeuch.
shtybh, ekhbh,
crhtu,


www.tevalife.com


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י בתיה מוסקוביץ`, שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]