חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
שי טובלי על מושג האאורה אאורה AURA





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: קרקע חקלאית הוד השרון שביל התפוזים זכות לדירה

נושא המאמר: השקעה בקרקע חקלאית - לא מה שחשבתם...
מאת: אמיר דננברג   שמור מאמר למועדפים

בעידן בו הריבית המתקבלת על השקעות וחסכונות בבנקים היא אפסית והשקעה בבורסה דורשת ידע מקדים ואופי חזק, נדמה כי כל אדם שני בארץ הפך להיות למומחה בתחום הנדל"ן. השקעות ברכישת דירות בארץ, בארה"ב או בברלין, בנכסים מסחריים או השתתפות בקבוצות רכישה הפכו לעניין שכיח בכל שיחת סלון טיפוסית.
לצד אפשרויות השקעה אלו, ניתן למצוא בשנים האחרונות לא מעט פרסומים אשר מזמינות רוכשים להשקיע את כספם ברכישת יחידת קרקע חקלאית אשר בבוא היום תופשר ותניב זכות ליחידת דיור בפרויקט שייבנה. למרות אי הודאות שקיימת באפיק השקעה זה, יותר ויותר משקיעים בוחרים באפיק זה מתוך תקווה כי ההשקעה תניב להם רווחים נאים של מאות אחוזים, וזאת כאשר ייעוד הקרקע ישתנה לפיתוח עירוני לטובת מגורים, מסחר או מבני תעשיה.
קרקע חקלאית – האם מתאימה לכל משקיע?
שני מיתוסים שברצוני להפריך לגבי רכישת קרקע חקלאית:
מיתוס מס' 1: "רכישת זכות ליחידת דיור באמצעות קרקע חקלאית היא אמצעי חלופי לזוג צעיר, חסר נכסים, להגיע לדירה ראויה באזור ביקוש בתוך פרק זמן סביר". אכן סכום השקעה ראשוני של מאות אלפי שקלים הינו מפתה, אולם תהליך שינוי יעוד קרקע חקלאית לפיתוח עירוני יכול להימשך 5-10 שנים ואף יותר מכך ובסופו של דבר גם לא מבטיח בהכרח לזוג הצעיר גודל ומיקום מדויק של הדירה בפרויקט.
מיתוס מס' 2: "רכישת קרקע חקלאית מתאימה לכל משקיע, גם חסר הון עצמי ראשוני, וניתנת למימוש באמצעות הלוואה בבנק". לטעמי סוג השקעה זה מתאים בעיקר לאנשים מבוססים, בעלי נכסים שבבעלותם (נדל"ן או כספים נזילים), שיכולים לאפשר לעצמם השקעה זו ללא מגבלת זמן ומבלי לפגוע ברמת החיים שלהם.
כיצד למזער סיכונים ברכישת קרקע חקלאית?
הפרסומים לגבי תשואות אדירות שניתן להשיג באמצעות רכישת קרקע חקלאית אינם חושפים בפני הרוכשים את הסכנות הטמונות באפיק השקעה זה ולעיתים אף מציגים מצגי שווא. ברוב המקרים קרקע חקלאית הנה קרקע לגביה לא קיימים היתרי בניה כלשהם, והשימושים שניתן לקיים על הקרקע הם גידולים חקלאיים או הקמת חממות ו/או בתי אריזה לצורך גידולים חקלאיים בלבד.
כיצד אם כך ניתן למזער סיכונים ברכישת קרקע חקלאית:
• רכישת קרקעות באזורי ביקוש - איתור יישובים בעלי מדד סוציו אקונומי גבוה יחסית, שיעורי הגירה חיוביים, השקעה גבוהה בחינוך ובתשתיות עירוניות, אשר משפיעים לחיוב על תשואות הרווח בעסקאות נדל"ן.
• ייעוד הקרקע לפיתוח עירוני - יש לשים לב שבעת הרכישה ייעוד הקרקע מתוכנן לפיתוח עירוני (סימון צהוב בתוכנית המתאר המחוזית) ואינו לשמורת טבע או לגן לאומי שכן ייעוד מסוג זה אינו משתנה לעולם.
• רכישת קרקע בבעלות פרטית - רוב הקרקעות החקלאיות במדינה שייכות למינהל או לקק"ל, כשברוב חוזי החכירה ישנה הוראה שקובעת שבעת שינוי הייעוד של קרקע, הבעלות בקרקע חוזרת למינהל, והמשקיע הוא בבחינת חוכר שזכאי לפיצוי חלקי ביותר (לפי שווי של קרקע חקלאית אשר שוויה נקבע על ידי השמאי הממשלתי). על כן דרך המלך היא לרכוש קרקע בבעלות פרטית בלבד ישירות מבעלי הקרקע ולא דרך מתווכים!
• מיקום הקרקע ביחס לאזורים בנויים - קיימת עדיפות להפשרת קרקעות צמודות דופן לאזורי מגורים שכן הקרקע נהנית מתשתיות קרובות וכן מעדיפות תכנונית לייצור מרקם הומוגני לאוכלוסיה ו/או רצף של בניה מבחינה תכנונית.
• זהות הקבוצה דרכה מבצעים את ההשקעה – האם לקבוצה ניסיון עבר בהשבחת קרקעות וייזום של פרויקטי נדל"ן בארץ, האם הקרקע אכן בבעלותם ומתכוונים להישאר בעלים לטובת קידום משותף של הפרויקט והאם מתחייבים לקדם באופן מקצועי ומקיף את תהליך השבחת הקרקע משלבי שינוי הייעוד, התכנון ועד לתום שלב הבניה.
• קיומו של הסכם שיתוף על החלקה במלואה – הסכם שיתוף מעגן את היחסים בין המשקיעים בחלקה ודואג לייצר מנגנון מוסכם של קבלת החלטות לטובת קידום הליך התכנון, ללא עיכובים וללא מחלוקות. ללא הסכם שיתוף מלא על כל החלקה במלואה עשויים להיגרם עיכובים של שנים רבות לאחר שינוי היעוד, מאחר וכל בעלי הזכויות על החלקה הנם שותפים מלאים בכל 'גרגר וגרגר' של המקרקעין ונדרשת הסכמה של 100% על מנת לבצע בניה על הקרקע. הסכם שיתוף נכון מייצר מנגנון אשר ימנע כל עיכוב אפשרי עתידי ואף יזרז את הליך הבנייה. בנוסף, יש לבדוק כי הסכם השיתוף הינו שוויוני והוגן ומאפשר מכירה של הזכות בכל שלב.

בשורה התחתונה אין ספק שהשקעה בקרקע חקלאית במיקום הנכון יכולה להניב תשואות נאות לאורך זמן, אך כרוכה בבדיקות סינון מקדימות.
שיהיה בהצלחה ?

atid-israel.co.il/


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אמיר דננברג שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]