חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
כללי הזהב לבריאות טובה ואריכות חיים. פרק ד`





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: התקף חרדה . טיפול קוגניטיבי התנהגותי טיפול ממוקד פתרון ביופידבק

נושא המאמר: התמודדות עם מנתח מוח עם התקף חרדה מיד עם תחילת הניתוח
מאת: ד"ר יגאל גליקסמן   שמור מאמר למועדפים

הצגת מקרה של טיפול מוצלח.
התמודדות של מנתח מוח עם התקף חרדה מיד עם תחילת הניתוח
מאת ד"ר יגאל גליקסמן
תיאור המקרה:
במסגרת עבודתי הקלינית בתחום הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי בשילוב שיטת הביופידבק באחד מבתי החולים במרכז הארץ כשהייתי באמצע תהליך טיפולי עם אחד המטופלים לפתע הייתה דפיקה על הדלת( למרות שיש שלט בטיפול נא לא להפריע) , כשפתחתי ת הדלת פגשתי רופא שאיני מכיר שהיה לבוש במדי חדר הניתוח כולל הכיסוי לנעלים . לשאלתו אם אני ד"ר גליקסמן עניתי בחיוב והוא ביקש ממני להתפנות לכמה דקות מאחר וזה דחוף לו.
נתתי למטופל לתרגל על המכשור את הטכניקה שלמד בביופידבק ויצאתי אל הרופא לשאול במה המדובר. והרי הציטוט של דבריו:
" אני ד"ר .... נוירו כירורג ,אנחנו לא מכירים , לפני כ15 דקות התחלתי לנתח גבר כשלפתע נתקפתי בהתקף חרדה עם כל הסימפטומים המוכרים – רעד בידיים, פעימות לב מואצות , נשימה היפרוונטילטורית וכד'. מיד בקשתי מסגני להמשיך בתהליך הניתוח ואני יצאתי בבהלה מחדר הניתוח והתיישבתי בחדר הרופאים . הרגשתי שעולמי חרב עלי , בכל זאת אני מנתח מוח וותיק ואף פעם לא קרה לי כזה דבר. בזמן שישבתי בחדר הרופאים ולגמתי מים, ראה אותי אחד מהקולגות שלי שהיה בדרכו לניתוח אחר , הוא אבחן מיד שמשהו לא בסדר איתי ושאל מה קרה? עניתי לא שאיני יודע פשוט כ 15 דקות לאחר שהתחלנו בניתוח נתקפתי בהתקף חרדה.לאור היכרותו אותך הציע לי לפנות אליך והרי אני כאן."
בקשתי ממנו להיכנס לחדר הסמוך שהיה פנוי במקרה , חזרתי לחדר הטיפול שלי תוך כדי בדיקת מצבו וקצב התקדמותו של המטופל שלי לקחתי את אחד מהמכשירים הניידים שלי בחרתי את המכשור המנטר את רמת העוררות הרגשית GSR ( בעיקרון דומה לאחד ממכשירי הפוליגרף )
חזרתי לרופא , הסברתי לו מהו המכשיר , חברתי את החישנים לאצבעותיו כיילתי אותו ואז נשמע צליל שעלה וירד בהתאם לגירויים אליהם חשפתי אותו ( נשימה מהירה ועצירה, מחיאת כף שלי )
ואז לימדתי את הרופא טכניקה לנשימה איטית וסרעפתית בקשתי ממנו לתרגל זאת כשהצליח בקשתי ממנו לשנן במחשבה משפט אוטוגני " אני רגוע ושולט במצב עכשיו " בקצב הנשיפות .
כלומר באמצעות התרגול היה שילוב של שליטה רצונית על הנשימה ושינוי דפוס חשיבה .
ברגע שהצליל ירד ביקשתיו לכייל את המכשיר באמצעות הכפתור עד שהצליל יופיע שוב וחוזר חלילה.כלומר המטרה הייתה לגרום לו להוריד את הצליל.
ביקשתיו להמשיך ולתרגל כמה פעמים וכשיצליח יחזור לחדרי ויודיע לי.
וכן לאחר כ 10 דקות חזר הרופא עם המכשיר ודיווח לי כי הצליח להוריד את הצליל . לשאלתו מה עושים עכשיו אמרתי לו כי עליו לחזור לחדר הניתוח להמשיכו מהשלב בו היה כשהוא מקפיד על ביצוע טכניקת הנשימה שלמד ושינון המשפט האוטוגני בהתאם. ציינתי כי ישנה לי בקשה אחת והיא ברגע שיסיים את הניתוח יתקשר אלי ישירות לנייד שלי.
כשהגעתי לביתי ציפיתי מאד לצלצול הטלפון שלו שאכן הגיע בשעה 23.00 . הוא התנצל על השעה המאוחרת ולדבריו " כרגע סיימתי את הניתוח ובהמשך לבקשתך והבטחתי אני מתקשר להודיע לך זאת ולהודות לך"
לאחר כחודש ימים התקשר אלי הרופא וביקש שניפגש על כוס קפה מאחר וברצונו לדעת ולהבין מדוע זה קרה לו?
בפגישה בקשתי ממנו לתאר לי בצורה מדויקת ככל האפשר את התהליך של הניתוח עד להתקף.
תיאורו היה " כשהגעתי לחדר הניתוח שכב החולה כשהוא מורדם והצוות מוכן לניתוח כמובן בצענו את כל המדידות בראשו , התחלנו בניתוח ומיד חטפתי את ההתקף " שאלתי אותו "האם לפני שכיסיתם את ראשו ראית את פניו ?" ענה לי " ברור הרי אני רואה את פניו של כמעט כל מנותח "
שאלתי אותו " האם הפנים שראית הזכירו לך מישהו מעברך?" בתחילה צחק ואמר "מה הקשר?" אמרתי לו "בכל זאת נסה להיזכר" לאחר מספר דקות איתי כי הוא נרגש מאד ואז שאלתי אותו מה קורה והוא ענה " זה האדם שהיה שכן שלנו בבית בו גרנו בתל אביב כשלא היו הרבה בתים סביבנו והיה רק משטח חנייה מכורכר וההסכם עם הדיירים היה כל הקודם זוכה ולגבי חניית המכוניות.
הוא ממשיך לספר אני הייתי רק בן 4.6 אבי אסף אותי מהגן והגענו הביתה שמחנו שהחנייה הייתה פנויה ואבי החנה את המכונית שלנו , לפתע הגיע ה"פרצוף" הזה התחיל לצעוק ולגדף את אבי והמשיך להכות אותו ולבעוט בו. כשאני ילד בן 4.6 צועק וזועק לעזרה עם תחושה של חוסר אונים פשוט חוויתי חוויה טראומטית שלגמרי שכחתי ממנה . למזלי אמי הגיעה מוקדם ולקחנו ת אב לחדר המיון לצורך טיפול בפצעיו."
הסברתי לו כי לכל חוויה טראומטית שאנו חווים במהלך חיינו ישנה נטייה להינעל במערכת המוחית ואם לא מעבדים אותה היא ממשיכה להימצא במוח . עצם החשיפה שלו לפרצוף המנותח שהזכיר לו את השכן הפעיל את הרפלקס של האמיגדלה במוח שיצר את ההתקף החרדתי.
לסיכום:
זו דוגמה להתערבות מהירה של מטפל באדם שניתקף בהתקף חרדה , ישנה חשיבות למהירות ההתערבות ובמקרה זה לשילוב של עקרונות הגישה הקוגניטיבית התנהגותית בשילוב שיטת הביופידבק . בסה"כ טיפול אחד + הסבר נוסף לאחר מכן.

www.gliksman.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י ד"ר יגאל גליקסמן שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]