חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
אנשי עסקים נפגשים גם בבתי מלון





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: טיפול בכאב שיטת בואן טיפול בחרדה בעיות גב

נושא המאמר: שלושת הרמות ששיטת בואן מטפלת בהן
מאת: שירה ארמון גפן   שמור מאמר למועדפים

שיטת בואן השיטה שעוד לא שמעתם עליה!

אני מביאה לכם מאמר מרתק שתירגמתי מאנגלית מאחד ממטפלי בואן שהוא גם מורה של השיטה, הוא מתגורר באנגליה.
קריאה מהנה !
לשאלות נוספות ניתן לפנות אלי בלינק התחתון

ההשפעה של שיטת בואן על כאב וחרדה
מאת אלסטייר רטארי, מורה ומטפל בשיטת בואן
טום בואן, אוסטרלי שגר ועבד בגלילונג, ניו סאות' ווילס, פיתח את השיטה המדהימה שלי לפני מעל שלושים וחמש שנה. הוא תיאר את עצמו בתור מטפל ב"שרירי ושלד הגוף" והתייחס לעצמו כאוסטיאופת, למרות שמעולם לא עבר הכשרה רפואית רשמית כלשהי. קרוב לוודאי שתשעים וחמישה אחוז מלקוחותיו של טום סבלו מצורה כזו או אחרת של בעיות הקשורות לשרירים ולשלד הגוף. אין ספק שהוא היה מוכשר מאוד במעשיו, מפני שבשנת 1974 הוערך כי הוא טיפל באלפי אנשים בשנה. לעתים קרובות הוא הצליח לפתור את בעיותיהם בפגישה אחת עד שלוש פגישות.
מה שהתברר במהלך עבודתנו על מגוון רחב יותר של מקרים, לעומת טיפול בלקוחות הסובלים מבעיות בשרירים בלבד, הוא שנראה כי שיטת הטיפול של טום פועלת בשלוש רמות שונות. הרמה הראשונה היא, כמובן, הרמה השרירית והשלדית. רבים אשר סבלו מבעיות גב ועקמת באגן הירכיים החלימו בהצלחה הודות לשיטת בואן. מחקר שנערך אודות כתפיים קפואות הוסק כי שיטת בואן נחלה הצלחה רבה בהרגעת השרירים שנמצאים סביב הכתפיים, אפילו כאשר הם נותרו מכווצים במשך שמונה שנים או יותר. ילדים אשר סובלים מאסתמה מגיבים בצורה חיובית מאוד לשיטת בואן. מחקר שנערך אודות מקרים של לימפדמה גילה כי רבים מגיבים היטב לטיפול העדין הזה. אז לרמה זו ניתן להתייחס בתור הרמה ה"בסיסית" אשר בה פועלת שיטת בואן.
אל מערכות הגוף ניתן להתייחס ברמה השנייה. במקרים רבים חווינו מפנה משמעותי, כמו למשל במקרה של זיהום כרוני. באחד מן המקרים, הזיהום לא נעלם במשך יותר משמונה עשרה חודשים, למרות שהמטופל קיבל מרשמים לאנטיביוטיקה מדי שלושה חודשים, אשר כל השפעתם הייתה להפחית את מידת הזיהום מ"מאה אחוזים" ל"שבעים אחוזים", לפני שהוא חזר למצב הגרוע ביותר. אך שבוע אחד לאחר הטיפול הראשון בשיטת בואן, הזיהום הופחת עד לכדי חמישים אחוז ולאחר שבוע הוא נעלם לגמרי ובמשך שנתיים לא הופיע בשנית. ברמה זו נראה כי ההשפעות של הטיפול משפיעות על יותר מאשר מערכות השרירים ותו לא. במקרה אחר, נפתרה בארבעה שבועות בעיה של זיהום כרוני של הסינוס ימני, ממנה המטופלת סבלה במשך יותר משנתיים וחצי ובהן היא לקחה שישה משככי כאבים ביום. מיד לאחר הטיפול היא הפסיקה לקחת תרופות. ברמה הזאת, נראה כי המערכות של הגוף מתחזקות ומאזנות את מערכת החיסון והן עובדות כהלכה על מנת להגן על הגוף, ממש כפי שהן צריכות.
את הרמה השלישית ניתן לתאר בתור הרמה הרגשית. ברמה הזאת, אין מדובר בכך שהפגת הכאב מביאה לידי הקלה רגשית, אלא בכך שרגשות מושפעים אפילו כאשר לא מורגש כאב כל עיקר. לעתים קרובות מאוד לקוחות מציינים כי הם רגועים מאוד לאחר טיפול בשיטת בואן. אולם ההשפעות של הטיפול ברמה הזאת אינן עוצרות בנקודה זו. בזמן שעבדתי במשך יותר משנתיים בפרויקט בלנהיים שנמצא בפורטבלו רואוד, מערב לונדון, אשר מהווה מרכז תמיכה וטיפול עבור אנשים המכורים לסמים ואלכוהול, הגעתי למסקנה כי ההשפעות של שיטת בואן ברמה הרגשית עשויות להיות משמעותיות מאוד, כמו גם להימשך זמן רב. באחד מן המקרים, הצוות במקום הבחין בשינוי מעמיק מאוד בהתנהגותה של לקוחה קבועה וותיקה של הפרויקט, וזאת לאחר אך ורק שני טיפולי בואן. לקוחה זו תוארה כאחת ש"כולם נמנעים ממנה" ויחד עם זאת לפתע הם גילו שהם יכולים לנהל איתה דיון רציונאלי. מצב עניינים זה נמשך יותר משנתיים. הלקוחה גם הפחיתה את צריכת הוואליום שלה במשך שמונה חודשים, בהן טופלה בבואן בדרך קבע, עד שהפסיקה את הצריכה לחלוטין.
במקרה אחר, אישה סבלה מכאב גב כרוני, אשר הלך והתחזק במשך שנים עשר שנים, סבלה גם מדיכאון עמוק ולעתים קרובות היא הייתה חולה. כאב הגב נעלם לאחר שני טיפולים. תכף ומיד תקופות המחלה שלה נעלמו לחלוטין ולאחר מספר חודשים היא כתבה "נראה שהטיפול בשיטת בואן השפיעה במידה ניכרת על בריאותי הכללית. במשך כל החורף כמעט ולא חליתי, וגם מצבי הנפשי \ רגשי השתפר פלאים. אני לא חווה את הימים המבאסים והדיכאון שחוויתי במשך שנים רבות".
אחת מההצהרות הנפוצות ביותר שנשמעו מפי הלקוחות בבלנהיים, לאחר שהם קיבלו את הטיפול הראשוני, הוא שאפילו שייתכן שהם סבלו מרמות זהות של לחץ במהלך השבוע, הם הצליחו להתמודד עם זה ביתר יעילות והם יכלו "לראות מה צריך לעשות, ולעשות את זה. לעומת העבר, כשלא עשיתי ולו דבר בנידון". לעתים קרובות זה מה שקרה גם במצבים אחרים. לקוחה אחת סבלה רבות מ"התקפי חרדה", עד כדי כך שבכל עת משבר פירוש הדבר היה היעדרות מעבודתה למשך יומיים או יותר (היא עבדה בתור מזכירה בחברה, והיא נשאה באחריות משפטית עבור החברה). לאחר שני טיפולי בואן, היא הייתה חיובית יותר והתמודדה טוב יותר עם מצבה. לאחר כשלושה טיפולים, היא הגיה כדי לומר שבבוקר היה לה משבר גדול והיא חשבה לעצמה "ובכן, אז כדאי שאני אתמודד עם זה!" בסך הכול, היא הגיעה לשישה פגישות כדי לוודא שמצבה השתפר. לאחר שישה חודשים היא חזרה בעת משבר אישי למספר פגישות נוספות, אולם עכשיו מצבה מאוזן מזה שנה.
דן הגיע לטיפול בשיטת בואן, כדי לקבל עזרה בהתמודדות עם משבר, אשר זה לא מכבר השפיע את חייהם. אצל הבעל אובחן גידול סרטני, בגודל של לימון גדול, אשר נמצא בקצה צלעותיו. האבחון ארך יותר משמונה שבועות ואת טיפולי הרדיותרפיה ניתן היה לקבוע רק בעוד חודשיים. מצב זה גרם לשניהם לחוות חרדה קשה. במהלך הפגישה הראשונה, האישה פרצה בבכי במהלך הטיפול, בשעה שהלחץ שנצבר בחודשים האחרונים מצא פורקן. בביקורם הבא, שניהם אמרו כי הם גילו שהם מתמודדים עם מצבם בצורה יעילה יותר וכי הם מסוגלים לדון במצב יחדיו מבלי לקרוס רגשית. כאשר הם הגיעו לפגישה הרביעית, הם הסבירו כי זה עתה הוא עבר סריקה, לה קדם שבוע של טיפולי כימותרפיה, על מנת לנסות למנוע את צמיחת הגידול. בדרך פלא, בית החולים לא הצליח עוד לזהות את מיקומו של הגידול, מפני שהוא כמעט נעלם לגמרי, מלבד לנקודה קטנה מאוד. הטיפול היחידי שהוא קיבל היה בשיטת בואן. קורה שסרטן יכול להיעלם בעצמו, אולם על פי בני הזוג היה זה לגמרי שונה ממה שאי פעם חוו בבית החולים. ייתכן כי ההשפעה המרגיעה של שיטת בואן אפשרה למערכת החיסון להשיב מלחמה, אך לעולם לא נדע זאת. דבר אחד בטוח: שניהם הרבה יותר רגועים ומתמודדים עם המצב בצורה יעילה יותר. עד כה, לא אובחנו גידולים סרטניים נוספים בגופו וכל הטיפולים במחלה הסתיימו.
שיטת בואן הינה שיטת טיפול עדינה מאוד, אשר בה המטפל מבצע תנועות עדינות על גבי שרירים או גידים במקומות מסוימים מאוד ברחבי הגוף. שיטה זו נבדלת מכל השיטות האחרות, למרות שלעיתים יש קווי דמיון בין המיקומים בגוף אשר בהם המטפל מתמקד. אחד הדברים שמייחדים שיטה זו, היא ההפסקה בת שתי דקות בין רצפי תנועות, אשר מטרתה לאפשר לגוף להתחיל לבצע את עבודתו. ה"שיבושים" אשר נגרמים על ידי התנועות הינם בלתי שגרתיים והם גורמים למוח לחקור את האזור ולשחרר את המתח אשר ייתכן שהצטבר בשרירים מסיבה כזו או אחרת. עם זאת, ההשפעות של השיטה מרחיקות לכת הרבה יותר מאשר טיפול בעוויתות בשרירים ותו לא, והיא משפיעה על רמות שונות של מערכות הגוף. מפני שהגוף עצמו הוא אשר מבצע את העבודה, בדרך כלל ברגע שמשהו מתוקן, הוא נשאר מתוקן, פני שהמטפל איננו מתפעל את הלקוח או כופה עליו את רצונו. תחושה של רווחה היא כנראה התחושה הנפוצה ביותר עליה לקוחות מדווחים לאחר טיפול. לפיכך נובע כי תחושת רווחה זו משפיעה בצורה חיובית – בדרגה כזו או אחרת – על דרגת החרדה שמרגישים הלקוחות. מאפיין נוסף של שיטת בואן היא שתהליך האיזון מחדש, אשר מתחיל עם הטיפול, נמשך לאורך השבוע ולעתים קרובות אף מעבר לכך, כפי שניתן ללמוד מחלק מהדוגמאות שהובאו במסמך זה. בעוד שייתכן שאנו מטפלים בבעיית גב, לדוגמא, אנו משפיעים גם על רמות אחרות של מערכות הגוף, אפילו עד כדי מצב הרוח הכללי שלהם ואף דרך התנהגותם. אין פלא, אם כך, שבשיטה זו נעשה שימוש בקשת רחבה ומגוונת של מצבים. שיטה זו בטוחה לגמרי וניתן להשתמש בה בקלות על כל אדם, יהיה אשר יהיה מצבו או גילו, וכנראה שזו הסיבה שכל כך הרבה אנשי מקצוע, כולל רופאים, אחיות, פיזיותרפיסטים, אוסטיאופתים, כירופרקטים ומטפלים אחרים החלו ללמוד לטפל באמצעות שיטת בואן.


www.bowenhealing.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י שירה ארמון גפן שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]