חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
ריצוף פסיפס - אריחי פסיפס - חיפוי חוץ - אבן שיש - ריצוף





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: בריאות אנטי אייג'ינג

נושא המאמר: צמצום בצריכת קלוריות – מסודות אריכות הימים
מאת: ד"ר מרדכי הוכברג   שמור מאמר למועדפים


יותר ויותר מחקרים הנערכים במוסדות מדעיים מוכיחים שתפריט מצומצם קלוריות המבוסס על מזונות בריאים מסייע להארכת תוחלת החיים ולמניעת סרטן. תפריט כזה מאפשר ניקוי של הגוף מרעלים, הן כאלו המוכנסים אליו מבחוץ והן חומרי פסולת של חילוף החומרים. עם זאת, צריך להקפיד שצמצום בקלוריות לא יגלוש לתת תזונה או לאנורקסיה. חשוב שצמצום יהיה לא רק בקלוריות ולא ברכיבי התזונה החיוניים או בפיטונוטרינטים שחשובים ביותר לניקוי, לריפוי הגוף ולשמירת הבריאות. חומרים כאלו מעולם הצומח, פיטוכימיקלים, מצויים בעיקר בכרוביים, סלק, תפוח עץ, פלפל חריף, תלתן אדום, כוסמת ונבטיה, ירק חיטה וירק שעורה.

אחד מן התהליכים המתרחשים בגוף עם צמצום צריכת קלוריות נכונה הוא צמצום הכמות של חמצנים פעילים בגוף הגורמים לפגיעה הן ב-DNA והן בשומנים המצויים בממברנות של התאים ובאתרים נוספים בגוף. המחשבה השולטת היא שזו התועלת העיקרית שבצמצום צריכת הקלוריות. תאוריה זו מספקת הסבר למספר עובדות שנתגלו במחקרים ואלו הן:
1. קיום יחס הפוך בין צריכת הקלוריות לבין אריכות ימים.
2. הקשר בין נזקים של חמצנים פעילים לבין התפתחות מחלות כרוניות או סופניות בגיל מבוגר.
3. אריכות ימים רבה יותר.
4. מניעת התרבות הפרעות אוטואימוניות עם גיל.

השפעת תפריט מצומצם על המיטוכונדריות
המיטוכונדריות הן אברונים בתוך התאים בהם מתקיימים תהליכי שחרור האנרגיה לצרכי התאים. בהן מתחוללים התהליכים של חמצון הדרושים לצורך שחרור האנרגיה מהמזון, אבל בתהליך זה נוצרים גם רדיקלים חמצניים פעילים מזיקים. עם השנים, במקרים רבים, חלים שיבושים בתהליכי חילוף החומרים ואלו מגדילים עוד יותר את יצירת הרדיקלים החמצניים החופשיים. הרדיקלים החופשיים פוגעים בחלבונים, שומנים ו-DNA שבתאים וכך תהליכי חילוף החומרים בתא מדרדרים עוד יותר. נמצא שצמצום בצריכת הקלוריות מצמצם את יצירת הרדיקלים החופשיים במיטוכונדריות וזהו המנגנון העיקרי בו צמצום צריכת הקלוריות עוזר לבריאות ואריכות ימים. מאחר ואנשים אוכלים כיום המידה רבה מזונות שערכם איננו בשיאו, בלשון המעטה, חשוב בכל זמן שהוא, אבל במיוחד בזמן צמצום צריכת קלוריות, לצרוך תוספי מזון ומזונות שעשירים במיוחד ברכיבי תזונה חיוניים.

לצמצום בצריכת הקלוריות יש יתרונות רבים:
1. סילוק רעלים מהגוף
2. צמצום נזק של רדיקלים חופשיים למיטוכונדריות
3. הגברת הכמות והמגוון של האנזימים אנטיאוקסידנטיים בגוף
4. צמצום נזקים ל-DNA
5. מניעת התפתחות סרטן לסוגיו
6. שיפור תפקודי הכליות
7. שיפור בפעולת הלב וצמצום כמות השומנים בדם
8. שמירה על מערכת העיכול מפני פגיעות ברירית שלה
9. עוזר הן לאנשים והן לבעלי חיים

התועלת רבה יותר כאשר מצמצמים את צריכת הקלוריות ב- 30-40%, אבל גם צמצום של 10-20% יש תועלת רבה. צמצום כמות קלורית עוזר לגוף לסלק מתוכו פסולת, הן של חילוף חומרים והן רעלי סביבה. מאריך תוחלת החיים ומונע במידה רבה מחלות כרוניות והזדקנות טרם עת. עם כל זאת, חשוב להתייחס גם לגורמים אחרים הפוגעים בבריאות כמו רעלי חקלאות, זיהום אויר ומפגעים סביבתיים אחרים ולחצים נפשיים. בכל מקרה כאשר אוכלים תפריט יותר דל קלוריות, חשוב ביותר להקפיד שהוא יהיה מורכב ממזונות שלמים, עשירים ברכיבי תזונה חיוניים, אורגניים, חלק ניכר מהם לא מבושלים וכדאי לקחת גם תוספי מזון מתאימים. יש לדאוג לבל יחסרו חלבון, חומצות שומן הכרחיות ולאכול מגוון רחב של מזונות צמחיים העשירים בפיטוכימיקלים בעלי ערך בריאותי.

בברכה, ד"ר מרדכי הוכברג




www.tevalife.com


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י ד"ר מרדכי הוכברג שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]