חיפוש מאמרים

12314 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
עיצוב חלונות ראווה





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: בריאות אנטי אג`ינג

נושא המאמר: האטת תהליך ההזדקנות כאמצעי להארכת החיים
מאת: אילנה רפלוביץ   שמור מאמר למועדפים

מאז ומעולם הייתה מטרתם של בני אדם, הארכת תוחלת החיים. לשם כך יצאו מאמרים רבים, ספרים הכתובים ע"י רופאים שונים ואנשי מקצוע אחרים הממליצים על השימוש בתוספי מזון כויטמינים מינרלים וכן גם בתרופות שונות, פטריות המשמרות נעורים, שיקויים שונים העשויים מצמחי מרפא שונים ועוד. לשאלה האם ניתן להאט את תהליך ההזדקנות ובכך להאריך את החיים התשובה היא כן!!!.

חוקרים שונים בתחום הגרונטולוגיה (תורת הזקנה), שיערו שתהליך הזיקנה הינו תהליך הקורה בכל תאי הגוף, ומופעל ע"י ההיפותלמוס המפקח על שאר בלוטות הגוף, וכאשר מגיע הזמן לכך, פוקד ההיפותלמוס על בלוטת יותרת המח, ומורה לה להפריש הורמונים מסויימים המביאים להזדקנות הגוף. אין לי ספק שזהו מנגנון טבעי של הגוף, אותה מכונה משומנת היטב אשר ממצה עצמה בתקופת חיים מסוימת ואף מסיים את תפקידו בבוא הזמן. אך תהליך ההזדקנות עשוי להתחיל הרבה שנים קודם זמנו של האדם, בשל צורת חיים לא תקינה, בשל מחלות ההורסות את תאי הגוף וגורמות להזדקנות בטרם עת.

לתהליך ההזדקנות המוקדמת, אחראים הרדיקלים החופשיים, שהינן מולקולות חופשיות הנוצרות כתוצאה מפעולות ביוכיומיות שונות הנוצרות בגוף ומחוצה לו, והפוגעים בחומר הגנטי של התאים DNA ההופך לחומר אחר או שפשוט התאים מתים כתוצאה מהריסתם. לכשהחל תהליך הזדקנות והתאים של הגוף מתבגרים, הם אינם מסוגלים לתקן את ה – DNA שניזוק. ואילו תאים צעירים מסוגלים לתקן נזקים בהם טוב יותר אם וכאשר מספקים לגוף חומרי מזון העוזרים להם לתקן את הנזקים שנוצרו. נזקי הרדיקלים החופשיים גורמים בסופו של דבר להיווצרותן והופעתן של מחלות ניווניות אשר גורמות למותו של האדם טרם זמנו.

על מנת להאט את תהליך ההזדקנות ובכך להאריך את תוחלת החיים, רצוי לשנות את אורח החיים, ובכל המגזרים שלהם. מחקרים שונים הוכיחו שאנשים שמנים מידי או רזים מידי הם בעלי תוחלת החיים הקצרה ביותר. על כן רצוי תמיד לשמור על משקל גוף תקין המתאים למבנה גופו של האדם ולגובהו. נושא הגבלת הקלוריות אצל בני אדם לעומת חיות מעבדה כמו עכברים וחולדות לא הוכח עדין די צורכו כך שאפשר לסגור עניין זה במסקנה נחרצת שזה טוב לאדם. ודיעות החוקרים עדין חלוקות ביניהם. המלצתי האישית בנושא זה היא לאכול מזון במידה כזאת המתאימה לצרכי הגוף ולפעילותו המנטלית והפיזית, וכן על פי החלוקה הנכונה של אבות המזון. חיים על פי תפריט מאוזן ונבון הינה הדרך היעילה ביותר לשמר את הגוף, וזאת בשילוב פעילות גופנית, הממריצה את פעולת הגוף תוך ניצול חומרי דלק שונים והמטיבה עם הלב וכלי הדם.

חשיבות הפעילות הגופנית בכך, שפעולתה מעכבת תופעות רבות הקשורות לגיל כמו אובדן מסת העצם, תפקוד ירוד של מערכת החיסון, רמות גבוהות של שומני הגוף וכן ליקויים שונים בתפקוד הלב והריאות. יחד עם חשיבותה של הפעילות הגופנית להטיב, היא מייצרת רדיקלים חופשיים שבלא שננקוט בצעדים המתאימים למנוע את הנזק שלהם, יהפוך אימון הגוף המועיל לאימון מזיק. על כן עלינו לתגבר את מזוננו בתפריט היומי המכיל נוגדי חימצון. נוגדי חימצון אלו הם ויטמין C, (פירות וירקות) המעודד את מערכת החיסון להילחם טוב יותר בפולשים לגוף. החלמת הגוף מניתוחים, כוויות ופציעות קשות נקבעות על פי רמות של ויטמין C ואבץ בתאי הגוף. ויטמין E והמינרל סלניום עובדים יחד טוב יותר ומונעים נזקים לקרומי התאים. חוסר בהם עשוי לגרום למחלות לב וכלי הדם וכן לסרטן. רכיבי מזון אלו נמצאים בזרעים, אגוזים (ויטמין E) ומאכלי ים (סלניום). בטא קרוטן ושאר הקרוטנואידים (כל הירקות והפירות הכתומים הירוקים האדומים ושאר הצבעים החזקים) הם בעלי פעילות רחבת טווח בגוף, בעלי ויטמין A החשוב ביותר לשיקום הריריות, ושמירה על תאי הגוף האפיתליים (ריאות, שלפוחית השתן, ערמונית, צוואר הרחם, צינור הוושט, עור ועוד). חומרים קרוטנואידים ובמיוחד הבטא קרוטן (הצבע הכתום של הירקות והפירות) שוקעים ברקמות הגוף ומגינים עליו מפני נזקיהם של הרדיקלים החופשיים, בשל כך אפשרי האטת תהליך ההזדקנות.

באותה דרך מגינים גם הביופלאבנואידים הנמצאים בפירות כמו פרי הדר (הקליפה הלבנה בפנים הקליפה החיצונית של הפרי) ע"י פעילות אנטי דלקתית. חומצות אמינו המכילות גופרית כמו מתיונין וציסטאין הנמצאות בקטניות השונות(שעועית מסוגים שונים, אפונה,עדשים, חומוס, דגים, כבד, ביצים שמרי בירה וכו`). החומצה הגופרתית נחשבת ממי שמחסלת חומרים רעילים ומתגברת את עבודת הכבד בסינון והשמדת רעלים שונים הנוצרים בו.

לסיכום, מלבד העובדה שאורך חייו של אדם נקבע "מלמעלה" כמו שאומרים, עלינו גם לעזור לגוף לשמר את נעוריו ואת בריאותו. אין שום "גלולות פלא" שיצעירו אדם אם וכאשר החלו בו תהליכי הזדקנות, ותאי גופו נהרסו או קמלו. על כן ההתמקדות בשיפור איכות החיים תוך נקיטת צעדים חיוביים כמו שינוי הרגלי אכילה, שתיית מים מספקת, צריכה מספקת של סיבים תזונתיים ושימוש בתוספי מזון בתבונה (במינונים סבירים ולא גבוהים מידי), הפחתת השומנים הרווים והסוכרים הפשוטים מהתפריט, העשרת התפריט היומי ביותר דגי ים ממים עמוקים ולהקטין את צריכת הבשר האדום ואיברים פנימיים (לא להימנע לגמרי-אך לא לאכול יום יום) וכן אספקה נאותה של ירקות ופירות המספקים מינרלים ויטמינים ואנזימים חשובים לגוף, עם שימת דגש על מודעות עצמית, שחרור ממתחים נפשיים מעיקים ובכל דרך מקובלת ומהנה, יחד עם זאת חשיבה חיובית תוך מבט חיובי על חצי הכוס המלאה, ומיצוי עצמי בעיסוק המתאים לאדם שיגרום לו להפיק מעצמו את המיטב, תוליד שביעות רצון מהחיים, תוריד מרירות, כעסים ועוינות מיותרת, כשכל אלו הינם המפתח להאטת תהליך ההזדקנות, ופתיחת צוהר ההזדמנויות אשר עשוי להוביל כל אחד מאיתנו לזכות בתוחלת חיים ארוכה ובריאה עד כמה שניתן.

בברכה,
אילנה רפלוביץ
תזונאית הוליסטית


www.tevalife.com


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אילנה רפלוביץ שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]