חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
שיטות גמילה מעישון





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: תמ"א 38 פיקוח בנייה מפקח בנייה פיקוח בניה

נושא המאמר: מי צריך פיקוח בנייה לתוכנית תמ"א 38?
מאת:    שמור מאמר למועדפים

תוכנית תמ"א 38, הינה מתוכנית הכפופה לחוק התכנון והבנייה-1965 שבבסיסה, חיזוק מבנים קיימים בפני רעידות אדמה.
במסגרת התוכנית ניתן יהיה לאשר תוספות בנייה או הריסת מבנה והקמתו מחדש, או מתן זכויות בנייה במגרש לצורך חיזור מבנה שנדרש חיזוקו.
לצורך מימושה של תוכנית תמ"א 38 יש לפנות תחילה למהנדס שיקבע מהי עמידות המבנה בפני רעידות אדמה, ומהו החיזוק הנדרש. ולאחר הסכמת כל הדיירים, מוגשת הבקשה לרשויות, ולאחר אישורה, נחתם חוזה בנייה מול קבלן, אלא שלא תמיד הקבלן יודע ומבין את התקנות המחמירות של תוכנית תמ"א 38, ומשום כך יש צורך לקחת מומחה בתחום פיקוח בנייה, שיוכל לעקוב אחר ביצוע התכנית עפ"י התקנות הקבועות בה.

מה מאפשרת תוכנית תמ"א 38?
תוכנית תמ"א 38 מאפשרת חיזוק המבנה כולו תוך סגירה ומילוי של קומה מפולשת, הקמת קומה או קומות נוספות למבנה, (כמותר וקבוע בחוק), בניית קומה חלקית על הגג, הרחבת קומות בבניין, הרחבת קומות לצורך הרחבת יחידות הדיור הקיימות וכל אלה צריכים להיעשות תוך התייחסות קפדנית של הגובה המותר, תוספות, תשתיות, התייחסות לקומה מפולשת, כמויות של חומרים, סוג החומרים, שטח הקומות הנוספות, מרחבים מוגנים, התייחסות לבנייה בלי לחרוג מהיקף הבניין, מניעת חריגות בנייה וכו'.
כדי לבצע את התוכנית שבסופו של דבר עליה גם להיות מאושרת, יש להקפיד ולמלא אחר כל ההנחיות והסעיפים של התוכנית וזאת ניתן לעשות רק ע"י שירותי פיקוח בניה, מומחים בתחום תוכנית תמ"א 38.
פיקוח בנייה של תוכנית חיזוק מבנים- תמ"א 38!
כיוון שהקבלן שואף לרווחים מקסימליים והדיירים גם, נוצרים ניגודי אינטרסים שמובילים לעיתים לעימותים וסכסוכים העלולים לעכב את ביצוע התוכנית. פיקוח בנייה במובן זה, משמש כ"מתווך" בין הקבלן והדיירים, כאשר הוא נשכר על-ידם כדי לפקח על עצם הבנייה לא רק שתהא מותאמת לתוכנית תמ"א 38 שנקבעה, אלא שגם תיעשה באיכות הגבוהה ביותר.
מפקח העוסק בתחום פיקוח בנייה יודע לקרוא את המפרטים הטכניים ואת התוכנית ההנדסית והאדריכלית, את כתבי הכמויות ולבין את הדרישות המוניציפליות, ולדאוג שהקבלן יבצע את הבנייה בהתאם למוסכם ולמאושר.
הרגישות של הרשות המוניציפלית בנושא תמ"א 38 היא גבוהה מאוד, משום שלעיתים אגב חיזוק המבנה ובניית תוספות, והרחבת דירות הדיירים, נעשות גם פעולות חריגה שעלולות לגרום לכך, שבסופו של דבר עלול לעמוד בניין גמור, אבל הוא לא יקבל את האישור מהרשות המוניציפלית שהיא זו שאחראית על התכנון העירוני וקובעת את גבולות הבניין וההרחבה שלו, בהתאם לתוכנית הכללית של אותו אזור או שכונה.
משום כך תפקידו של מפקח בניה על תוכנית תמ"א 38, הוא לא רק לדאוג שלא תהיינה חריגות ושחיזוק המבנה והתוספות המאושרות ייעשו באופן שנקבע, הוא גם צריך להיות המפקח, המתאם והבוחן את איכות העבודה לטובת הדיירים.
מפקח בנייה אמור לבדוק את התנהלות הקבלן, הוא צריך לדאוג שהעבודות מתנהלות בבטיחות, ביצוע העבודה נעשה בכמויות ובחומרים הנכונים שנקבעו, ושהעבודות נעשות בהתאם למפרטים הטכניים, לתוכנית האדריכלית ולתקנים הקבועים בחוק.
בנוסף צריך שירות פיקוח בנייה בבניין של תמ"א 38 למנוע ליקויי בנייה כמו: רטיבות בקירות, סדקים, דלתות לא נסגרות, קירות עקומים, שימוש בחומרים מסוכנים, בעיות צנרת, אינסטלציה, חשמל ובנייה שאיננה בטיחותית.
אם אכן יתגלו ליקויים כאלה, יוכלו הדיירים לתבוע את הקבלן ותפקידו של פיקוח הבנייה הוא להגיש חוות דעת מפורטת לבית המשפט בגין כל הליקויים, ובית המשפט כפי הנראה יחייב את הקבלן בביצוע התיקונים וההשלמות הנדרשים.

tma.org.il/


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]