חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
התבוננות חדשה אל תוך נבכי מחלה מסובכת: שסעת (סכיזופרניה) חלק ב`





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: בריאות אלרגיות

נושא המאמר: קרדית אבק הבית
מאת: דר` קובי שדה    שמור מאמר למועדפים

קרדית אבק הבית – האויב הזעיר שלנו

אחד האויבים הגדולים שלנו ובמיוחד של הסובלים מאסטמה ומאלרגיה שוכן ממש בקרבנו.
בתוך האבק המצטבר בבית משגשג לו בנחת ובאין מפריע יצור זעיר (הניתן לצפייה רק במיקרוסקופ). יצור זה קרוי "קרדית אבק הבית" הוא אוהב לחיות באבק בחום ובלחות, על גבי ספרים מאובקים, רהיטים מרופדים, הבגדים הישנים שבארון, על מזרון המיטה ומתחתיה ועל גבי שטיחים. הקרדית ניזונה מקשקשי עור הנושרים מגופנו והפרשותיה הן הגורמות העיקריות לתגובות אלרגיות באדם.





האלרגיה לקרדית אבק הבית עשויה להתבטא באופנים שונים: התעטשויות רבות בבוקר, דמעת וגרד בעיניים, נזלת טורדנית, דלקת מערות הפנים ("סינוסיטיס"), אסטמה ואפילו גרד ופריחות עוריות.
לכן, לפני שאנו פונים לעזרת התרופות ושאר הטיפולים באסטמה ואלרגיה כדאי קודם כל לטפל בקרדית אבק הבית. בארצנו החמה והלחה הקרדית חוגגת ואפילו בבתים המצוחצחים ביותר ניתן למצאה בשפע. אך אל ייאוש,

מחקרים רבים הראו שצמצום החשיפה לקרדית הוא אפשרי ועשוי לשפר משמעותית את מצבם של הסובלים מאלרגיה ואסטמה. בעזרת טיפול בסביבה הקרובה שלנו באמצעים יחסית פשוטים ניתן לשנות את סביבת החיים של הקרדית ולהגביל את שגשוגה.

כמעט שליש מחיינו אנו מבלים בשינה במיטה וזהו לכן המקור הראשון להתחיל בו את המאבק בקרדית. רצוי להימנע משימוש בשטיחים בבית בכלל ובחדר השינה בפרט. יש להעביר ספרים שאינם בשימוש לחדר אחר, יש להימנע מריפודים מיותרים ודברי טקסטיל כולל וילונות. הקרדית נאחזת בחוזקה בסיבי הטקסטיל ולא ניתן להתפטר ממנה על ידי ניעור או אפילו לא על ידי שואבי האבק הרגילים, בשוק קיימים שואבי אבק רבי עוצמה המסוגלים לשאוב את הקרדית יחד עם האבק. את הספרים שנותרו בחדר מומלץ לנגב היטב ובמטלית לחה לעיתים תכופות. את הוילונות יש לכבס אחת לשבועיים, את המצעים והבגדים לכבס בחום גבוה (לפחות 60 מעלות). את הבגדים לאחסן בארונות סגורים.

אור שמש ישיר קטלני לקרדית ולכן לפני שלובשים בגד שהיה מאוכסן זמן רב יחסית רצוי לאווררו בשמש. את מצעי הלילה רצוי לתלות בבוקר לאוורור בחלון שפונה לשמש.

יש לעטוף את המזרן והכרית בכיסויים מיוחדים המונעים את המגע הישיר עם הגוף.

יש להעדיף שימוש בכריות ושמיכות בעשויים מסיבים סינטטים ולוותר על ריהוט מרופד.
ניתן לרכוש חומרים קוטלי קרדית המשמשים לריסוס השטיחים והמזרון למשל
הקרדית אוהבת כאמור חום ולחות ולכן מיזוג החדר ושימוש במסנני אויר ביתי עשויים לצמצם את אוכלוסיית הקרדיות.

לסיכום
המאבק בקרדית אינו קל והוא דורש בעיקר התמדה. יש לזכור שהשפעת הטיפול הסביבתי על האלרגיה והאסטמה היא הדרגתית ואינה יכולה להוות תחליף לטיפול רפואי למי שזקוק לו. אך יש לזכור שהמאמץ משתלם ושהדברת הקרדית יכולה לפטור או לצמצם משמעותית את סבלם של החולים האלרגים והאסמטים.







www.tevalife.com


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י דר` קובי שדה שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]