חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
זחילה נעימה





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: בריאות אלרגיות

נושא המאמר: פרוביוטיקה ומחלות זיהומיות של דרכי נשימה עליונות
מאת: לילך נהרי, נטורופתית   שמור מאמר למועדפים

מחקרים invivo , invitro ובבע"ח הראו שלזנים הפרוביוטים יכלת לווסת את מערכת החיסון. הפרוביוטיקה פוגשת בקירות המעי את תאי מערכת החיסון ופועלת עליהם ישירות, או ע"י גירוי לייצור ציתוקינים. במחקרים מצאו כי מתן תוספת פרוביוטית מעלה את הפרוליפרציה של תאי מערכת החיסון וכן מגרה תאי B ליצור נוגדנים ללא מפגש עם אנטיגן. נעשו הרבה מחקרים על יעילות תוספת פרוביוטית במקרים של מחלת מעי דלקתית, שלשול ומחלות אלרגיות. נעשה נסיון לבדוק האם שפעול מערכת החיסון, פעולה המיוחסת לחיידקים הפרוביוטיים, יעילה גם במצבי זיהום של דרכי הנשימה העליונות.

במחקר כפול סמיות שהתפרסם ב- american journal of clinical nutrition נבדק הקשר בין צריכת פרוביוטיקה לבין רמת בקטריות באף. כמאגר לבקטריות, האף עלול להכיל PPB: סטפילוקוקוס אוראוס, סטפילוקוקוס פנמוניה, בטא-המוליטיק סטרפטוקוקי והמופילוס איפלואנזה. במשך 3 שבועות 209 מתנדבים צרכו 65 מ"ל פרוביוטיקה במשקה חלב מותסס או 180 גרם יוגורט ליום. הפרוביוטיקה הכילה lactobacillius GG , bifidobacterium sp B420, lactobacilus acidophilus 145 , streptococcus themophilus. נבדקה רמת הבקטריות בימים 1, 21 ו-28.
בקבוצה שצרכה משקה פרוביוטי, רמת בקטריות PPB ירדה ב-19% מהמצב ההתחלתי, בעיקר בגלל ירידה של בקטריות גרהם חיוביות. בקבוצה שצרכה יוגורט לא היתה ירידה משמעותית בכמות הבקטריות.

המסקנות היו כי צריכה של חלב מותסס המכיל פרוביוטיקה מוריד בצורה משמעותית את רמות הבקטריה המאוכלסות בחלל האף. ההשערה היא שחיידקים פרוביוטים גירו לימפוציטים B של מערכת העיכול הקשורים לרקמה לימפטית, ומשם נדדו למערכת החיסון של דרכי הנשימה העליונות.

במחקר השתתפו 100 ילדים בגילאים 24-6 חודשים, נורמלים או בתת-תזונה לפי משקל לגובה. הילדים קבלו במשך 3 חודשים, סתיו עד חורף, תוסף תזונה של פרוביוטיקה המכילה lactobacilus acidophilus ו- lactobacilus casei בחלב מותסס. קבוצת הבקורת קיבלה חלב ללא תוספת פרוביוטית. שכיחות של זיהומים בדרכי הנשימה העליונות נבדקו וקוטלגו על פי חומרה: פנמוניה, ברונכיטיס, ברונכיטיס חסימתי חוזר, וזיהומים בדרכי הנשימה העליונות. 58% התאימו לפרוטוקול המחקר: 22 בקבוצת מקבלי הפרוביוטיקה ו-36 בקבוצת הבקורת. 21 ילדים היו בתת-תזונה ו-37 היו בעלי משקל יחסית לגובה תקין. לא נרשמו מקרי מוות.
סה"כ מקרי מחלה היה 103: 34 בקבוצה שקבלה פרוביוטיקה ו-69 בקבוצת הבקורת. בקבוצה שצרכה פרוביוטיקה היה מקסימום של 3 מקרי מחלה ואילו לקבוצת הבקורת היה 7.

המסקנות היו כי מתן תוספת של לקטובצילוס חי הוריד שכיחות של פנמוניה וכן שכיחות של ברונכיטיס בילדים עם תת-תזונה וכן בילדים נורמלים.

במחקר קליני נבדק מצב האינטרפרון ב 46 ילדים מאושפזים: 33 חולים עם מצבים מורכבים של וירוס אקוטי במערכת נשימה (ARVI) כגון פנמוניה, ברונכיטיס וכו`, ו- 13 חולים עם וגטווסקולר דיסטוניה, כקבוצת ביקורת. המחקר הראה כי בחולים עם אינפקציה אקוטית של מערכת נשימה עליונה ותחתונה נראו שינויים משמעותיים במערכת האינטרפרון שלהם. חולים עם ARVI קבלו ביפידום בקטריה פורטה בכמות גבוהה. ביפידום בקטריה פורטה נמצאה כמוסתת את ההשפעה על מערכת האינטרפרון על ידי גיוס אלפא וגמא אינטרפרון והורדה ביצירת אינטרפרון בסרום. חסרים נתונים רבים במחקר זה. לא נמצאו מחקרים נוספים בנושא זה.

מסקנות:
מספר המחקרים בנושא זה דלים ולא מספיקים כדי להגיע למסקנות. ישנן תיאוריות והשערות לגבי חשיבות איזון פלורת המעיים והקשר למערכת החיסון. במחקרים invitro נמצא קשר זה. יחד עם זאת, חסרים מחקרים קליניים המראים את הקשר בין מחלות זיהומיות בדרכי הנשימה לבין מתן תוספת של פרוביוטיקה. כמו כן ישנה בעייתיות בשימוש חלב כנשא לפרוביוטיקה מבחינה נטורופתית, שכן חלב נחשב למזון אלרגני ומלחלח, שמזיק בזמן מחלת דרכי נשימה עליונות.
חשוב לציין כי פרוביוטיקה מכילה סוגים שונים של חיידקים. שתי הקבוצות העיקריות הן לקטובצילים ולהם תת קבוצות בצילי וקוקי (cocci), וביפידובקטריה המייצרים בעיקר חומצה אצטית אך גם חומצה לקטית. המחקרים שציינתי פה השתמשו בשני הסוגים.




www.tevalife.com


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י לילך נהרי, נטורופתית שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]