חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
השכרת ציוד לכנסים ואירוע עבודה!





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: UI UX חויית משתמש עיצוב

נושא המאמר: המשתמש במרכז תהליך בניית המוצר
מאת: לירון בנבנישתי   שמור מאמר למועדפים

המשתמש במרכז תהליך בניית המוצר
בשנים האחרונות נכנס לעולם עיצוב ממשקי המשתמש היבט נוסף והוא חווית המשתמש USER EXPERIENCE. חווית המשתמש הינה תגובה אנושית המתרחשת בזמן פעילות גומלין בין משתמש מודרני למוצר ,אתר או שירות.כיום ,ידוע כי חווית משתמש חיובית מביאה לשימוש חוזר במוצר ומעלה שביעות רצון אצל המשתמש וכפועל יוצא מעלה את ההכנסות ושביעות הרצון אצל הלקוח.
לכן המוטיב המרכזי שמנחה את מאפייני ומעצבי המוצר הינו המשתמש,אבל לא רק.מצד אחד ,קיימים הצרכים העסקיים ומצד שני קיימים צרכי המשתמש.
מי שמגשר בין שני שיקולים אלו ,הינו "מאפיין חווית המשתמש" (UX DESIGNER) שמביא לידי ביטוי את הצרכים של שני הצדדים :הלקוח ומשתמש הקצה.
תהליך בניית המוצר הינו תהליך מורכב .התהליך מתחיל ברעיון ומטרה .
לאחר מכן מגיע שלב המחקר.בשלב המחקר מבצעים מחקר שוק (סביבה,מתחרים בשוק,פוטנציאל שיווקי,מודל כלכלי) וכן מחקר משתמשים שמטרתו להבין את סוגי המשתמשים הפוטנציאלים שאליהם פונה המוצר.
מחקר משתמש כולל:
ראיונות ,שליחת שאלונים למשתמשים פוטנציאלים,קבוצות מיקוד,גיבוש פרסונות (אפיון של פרופיל משתמש פוטנציאלי למוצר,הרקע התרבותי שלו ,הצרכים והמטרות שלו).
בנוסף מבצעים כתיבת תרחישי משתמש שמטרתם לאבחן סוגי שימוש שונים שעשוי המשתמש לבצע במוצר.
למשל ,אם המוצר הינו אתר לרכישת ספרים. תרחיש משתמש אחד יהיה משתמש שאוהב לקרוא והחליט לרכוש ספר באתר האינטרנט ורוצה למצוא באתר ספר זול שיישלח אליו הביתה .על מנת להשיג מטרה זו הוא נכנס לאתר,מקליד את כותרת הספר,צצה לו רשימה,הוא קורא המלצות גולשים ורוכש את הספר.במידה והאתר לא יהיה נוח לשימוש או שפעולת רכישת הספר תהיה ארוכה ומסורבלת ,זה יצור אצל המשתמש חווית משתמש שלילית והוא לא יבצע שימוש חוזר במוצר.
לאחר שלב המחקר מגיע שלב אפיון ועיצוב המוצר שבו צריך להקפיד על מספר עקרונות בסייסים
על מנת לייצר חווית משתמש חיובית אצל המשתמש.למשל ,באפיון ועיצוב אתר אינטרנט.
1.שימושיות: מידת נוחות התפעול של המידע המופיע באתר.

2.שמישות: המידה שבה משתמש מסוים יכול להשתמש במוצר מסוים ביעילות ובקלות.
3.נגישות: תהליך הנגשת המידע ומידת קלות הלמידה והתפעול .

4.קלות התמצאות: המידה שבה ניתן למצוא מידע ולנווט בין דפי האתר.

5.אסתטיות: המראה הכללי של האתר ומידת היותו נעים לעין. יצירת עיצוב שיותאם לדרך שבה המשתמש זז באתר.

שני חוקים מרכזיים באפיון ועיצוב ממשק משתמש הינם חוק פיטס וחוק היקס.
חוק פיטס הינו חוק מרכזי בעיצוב ממשק המשתמש.החוק אומר שככל שהמטרה אליה רוצה המשתמש להגיע בעזרת העכבר (לחצן/תפריט) הינה גדולה יותר וקרובה יותר כך נגיע אליה מהר יותר.
לדוגמה: לחצן START במערכת ההפעלה WINDOWS .לחצן זה גם גדול וגם ממוקם בפינת המסך.
לכן קל לנו מאוד להגיע אליו. ולמה? כי לא משנה כמה נגרור את העכבר מחוץ למסך באזור הפינה של ה-START.אם נלחץ על העכבר באיזור שמחוץ למסך ליד כפתור ה-START, עדיין נפעיל את הכפתור. לכן, היד יכולה לעשות תנועה קלה יותר-תנועה מהירה של העכבר.
חוק נוסף הינו חוק היקס שמצא כי זמן התגובה של המשתמש עולה ככל שמספר האפשרויות שמציגים לו בדף גדולה יותר.ולכן רצוי לא להציג למשתמשים אפשרויות בחירה רבות מידי ולהציג להם רק את האפשרויות והמידע שרלוונטים לאותו שלב.יש לפשט למשתמש תהליכים.
משתמשים אינם אוהבים מסכים עם טקסט רב .זה מאלץ אותם לקרוא אותו ומהווה עומס על המערכת הקוגניטיבית שלהם-הזכרון.ולכן יש להמנע מעיצוב מסכים עמוסים ולמקם את הפיצ'ר המרכזי במקום בולט על מנת לכוון את המשתמש לפעולה . לדוגמה: עיצוב מנוע החיפוש הפופולרי כיום GOOGLE שם במרכז הדף את סרגל החיפוש מבלי שהמשתמש יצטרך לסרוק את הדף ולחפש אותו .כך בונים ממשק מנצח.בחשיבה על משתמש הקצה והצרכים שלו ובמקרה הזה של גוגל –חיפוש מהיר.







מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י לירון בנבנישתי שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]